Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


140 Cegléd-Szeged

Cegléd (100, 945)
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Pákai-tanyák
Kiskunfélegyháza (145, 147, 155)
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Szeged-Feketehalom
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged (135, 136, 790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Nyársapát

állomás
140 Cegléd-Szeged



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.100322° E19.792546° | N47° 6' 1.15" E19° 47' 33.16"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a település nyugati szélén helyezkedik el. Négyvágányos, a kezdőponti oldalon
fél- és fénysorompóval, míg a végponti oldalon csak fénysorompóval biztosított útátjáró van.
Menetjegykiadás, váróterem és forgalmi szolgálat van. A váróterem csak korlátozott
időtartamban, kora reggel és késő este van nyitva. Tulajdonképpen két váróterem is van,
melyek közül az egyik a dohányzóké volt. A vágányok között a sínkorona szintnél magasabb
peronokat találunk. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. A biztosítóberendezés
fényjelzős, a kitérők motoros állításúak. Az átmenő fővágányban fekvőket kicserélték korszerű,
betonaljas változatúra. A felvételi épület emeleti része lakott, hasonlóan a kezdőponti útátjáró
melletti, illetve az állomáson lévő lakóőrházakhoz. Az I. vágányra vezető kitérőket kiszögelték,
az állomás ki van zárva a rakodásból. Az egykori rakodóterületet gaz veri fel. A személyforgalom
nem jelentős. Sajnos a legutóbbi menetrendváltozás óta csupán öt személyszállító vonat áll meg
itt. Igény pedig lenne több vonatra, hisz korábban sokan használták a vasutat.
Napközben innen legfeljebb busszal lehet utazni. (képek és szöveg: Sándor Antal, 2009. augusztus)


Szelvénykő 104




Képtár - Nyársapát

A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Ez az utca vezet az állomásra (a hátunk mögött az állomásépület).
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A tüzelőtároló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Az egyik váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A másik váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A jegypénztár és a mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Levelet is feldobhatunk utazás előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Pillantás a peronról a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Pillantás a peronról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Útátjáró a kezdőponti végen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Lakóőrház a kezdőponti útátjáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Szabvány kút, átalakított tetővel az őrház udvarán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Valamikor légoltalmi figyelőhely volt. Az önkormányzat átalakíttatta.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Romos raktárépület a kezdőponti váltókörzet mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A raktárépület utcafrontja. Állapota miatt életveszélyessé nyilvánították.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Az első vágányra vezető váltót kiszögelték. Itt már nem rakodik soha senki sem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A rakodóterület. Mellette a kezdőponti útátjárótól a felvételi épülethez vezető út húzódik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A rakodóvágány kiágazása a felvételi épület előtt. Jobbra a lombok között egy őrház és a kapcsolókert rejtőzik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A kapcsolókert távműködtetésű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Őrház a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Az őrház hátsó frontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Tovább a végpont felé újabb lakóház a sínek mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Pillantás a végponti útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Gyorsvonat halad át a III. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Még mindig üde színfolt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.


 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29077
2014.12.22. 12:57.27
A Czeglédi Újság 1917. december 9-iki híradása: "Nyársapáton f. hó 1-én este 9 órakor a Szeged felől jövő 717. sz. személyvonat összeütközött az ott tolató 770. sz. tehervonattal. 3 ember meghalt, többen könnyebb sérülést szenvedtek. ... Az első segítséget a Czegléd állomásról kiküldött mentővonat nyújtotta. A forgalom éjjeli 3 órára helyre állott."

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28953
2014.11.11. 18:12.31
A Ceglédi Újság 1909. szeptember 5-iki számában olvasható: "A nyársapáti állomás folytatása. Az új nyársapáti állomás egyre fejlődik, bővül. A földművelésügyi miniszter most megengedte, hogy a nyársapáti állomáson állatokat is lehessen feladni. Ezzel az újabb engedménnyel teljes vasúti állomássá nőtte ki magát a nyársapáti állomás."

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28913
2014.10.30. 15:55.16
A Cegléd 1908. május 10-iki kiadása írja: "Nyársapáton szép modern állomást, emeletes felvételi épületet készíttet az államvasút. Rendes postahivatal is lesz ott."

ogvmodellbahn
e-mail: olah.g.v.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26118
2013.03.10. 20:24.20
még egy kép

ogvmodellbahn
e-mail: olah.g.v.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26117
2013.03.10. 20:22.24
Pár kép az általam készített modellről.

Karcsy
e-mail: halaszy.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24330
2012.06.26. 22:43.33
Nincs már lassújel, 120 km/órával hasítanak az IC-k!

ogvmodellbahn
e-mail: olah.g.v.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17806
2010.06.21. 10:22.26
Itt van aaz elkészült felvételi épület már csak a betűk hiányoznak róla

Oláh Gábor ogvmodellbahn
e-mail: olah.g.v.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16630
2010.04.01. 22:23.35
Ez nekem a legkedvesseb állomás főleg hogy már megépítettem 1:87 ben. az állomásra az első KÁ69es biztosítóberendezést 1972ben telepítették ide.
Üdv Gábor

Peti
e-mail: railjetmunchen.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15678
2010.01.28. 15:21.30
Naponta csak 5 vonat áll meg itt.Reggel és este.
7019: 04:55 04:56
7010: 05:40 05:41
7009: 05:56 05:57
7008: 20:55 20:56
7001: 21:07 21:08

Kukac
e-mail: dsarah90.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13061
2009.08.18. 09:06.31
Szégyen, 60-as lassújel került az állomásra, így a vonatoknak durván le kell lassítaniuk itt újonnan.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nyárlőrinc

Nyárjas

Nyárlőrinci szőlők

Nyírsid

Nyírtelek