|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
135 Szeged-Békéscsaba
Szeged
Szeged-Rendező (140)
Szeged-Rókus
Baktó
Algyő
Sártó
Vajháti kendergyár
Vajhát
Kopáncs
Kishomok
Hódmezővásárhelyi Népkert (130)
Hódmezővásárhely (130)
Rárós
Csomorkány
Kútvölgy
Sóshalom
Kutasi puszta
Székkutas
Szőkehalom
Kakasszék
Pósahalom
Orosháza (125, 147, 424)
Monori tanyák
Orosházi tanyák
Csorvás
Csorvás alsó
Telekgerendás
Fürjes
Békéscsaba (120, 121, 128, 420, 422)
136 Szeged-Röszke-Szabadka
Szeged
Szentmihálytelek
Röszke
Nagyszéksós
— országhatár —
Kamaráserdő
Horgos (834)
Horgosi Királyhalom
Hajdújárás
Palicsfürdő
Hartmann kitérő
Szabadka (150, 820, 827, 830, 833, 967)
140 Cegléd-Szeged
Cegléd (100, 945)
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Pákai-tanyák
Kiskunfélegyháza (145, 147, 155)
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Szeged-Feketehalom
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged
790 Szeged-Valkány-Nagykikinda-Zsombolya-Temesvár-Lugos-Karánsebes-Orsova
Szeged
Újszeged (121, 835)
Újszőreg (121, 835)
Szőreg (121, 835)
Újszentiván
— országhatár —
Óbéba
Rábé
Oroszlámos
Podlokanj
Egyházaskér
Valkány (717)
Mokrin
Nagykikinda (716, 791, 840)
Szenthubert
— országhatár —
Zsombolya (798, 845, 849)
Klári szőlők
Nagykőcse
Gyertyámos (845a)
Beregszó
Erzsébetemlék
Szakálháza
Temesvár-Józsefváros (710, 717, 718, 780, 786, 788, 793)
Temesvár-Gyárváros (793)
Vadászerdői szakiskola
Győröd
Temesremete
Őszény
Temesrékas
Sustra
Nagytopoly
Kiszető
Belence
Nagykostély-Szilha
Lugos (792, 796)
Lugoshely
Gavosdia
Zséna
Szákul
Kavarán-Szákul
Zaguzsén
Zsuppa
Caransebeș Triaj
Karánsebes (795, 797)
Caransebeș haltă
Újkaránsebes
Körpa
Petroșnița
Temesvölgye
Temesszlatina
Örményes
Teregova
Porta Orientalis
Luncavița
Domásnya-Somfa
Cornea
Körtvélypatak
Bélajablánc
Mehádia
Mehadia Nouă
Herkulesfürdő
Csernahévíz
Valea Cernei
Coramnic
Orșova
Orsova régi
Șantier Naval
Ada Kaleh
Ilovița
Verciorova
835 Szeged-Csóka-Karlova
Szeged
Újszeged (121, 790)
Újszőreg (121, 790)
Szőreg (121, 790)
Tiszasziget-Újszentiván
Vedresháza
— országhatár —
Gyála
Ókeresztúr
Kupuszina
Törökkanizsa
Szanád
Csóka (833a)
Tiszaszentmiklós
Sárimajor
Padé
Esztermajor
Bocsár
Karlova (840)
|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Szeged
A felvételi épület 2021 szeptemberben.
2018.09.19.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
Felvételi épület története
Szegedet 1854-ben érte el a vasútépítés, de érdemleges állomásépületet csak négy évvel később emeltek, amikor a vonalat Temesvár irányába továbbépítették. A Cegléd-Szeged vonalat az Oszták-Magyar Államvasút Társaság (ÁVT) építette. A vonal továbbfejlesztését, a Szeged-Temesvár-Bázias (Dunapart) szakaszt az Osztrák vasút kivonulása után már magánvasút társaság végezte (Magyar Keleti).
A magán vasúttársaságokat az 1890-es évekig nagyrészt államosították, az ÁVT-t 1892-ben került a MÁV tulajdonába.
A magánosítást követően indult meg nagy szabású pályaudvar-építési program, ennek keretén belül 1902-ben a megnövekedett forgalomhoz és a városhoz immár jobban illő középületként Pfaff Ferenc építész tervei alapján a MÁV átépítette Szeged állomásépületét. Az épület a kor ízlését követő historizáló stílusban épült. Ez az egyetlen nagy állomásépület, ahol a az előtér és a vágányok között emeletnyi szintkülönbség van, mégis érdekes, hogy nem vállalták a kézenfekvő szigetperonos megoldást, viszont hatásos lépcsőfeljárót építettek az előcsarnokhoz. A bejárat feletti három, íves záradékú hatalmas ablakot kétoldalt kissé „nyomottabb” tornyok szegélyezik. Pfaff Ferenc sohasem ismételte magát mindig újat alkotott.
Ez az épület áll ma is, 2006-ban az épületet eredeti formájában felújították.
A tervezés története
A tervek 1901.01.30. dátummal kerültek a Középítési Tanács elé. melyre 9172 számmal 1901. július 03.-án a M. K. Államvasutak osztálymérnöksége engedélyt kapott. A Szegedi Középítési Tanács az 1901. július 6-án kelt 25907 sz. határozatával a 50040/901 III. Belügyminiszteri rendelettel jóváhagyatva az 1901. évre 30000 korona segélyt nyújt az építéshez. Külön eljárás során 1901. IX. 28. dátummal kerültek a Középítési Tanács elé a postaépület engedélyezi tervei. A tervek 1902. IV. 04.-vel kaptak engedélyt, egy kikötéssel, mely szerint a lépcsőház belső mérete 1,2 m helyett 1,4 m legyen. Az elkészült épületre 1902. december 22.-én adták ki a használási engedélyt A két épületet ekkor egy tömör nyílás nélküli díszítetlen támfal kötötte össze, a földszinti kőpárkány magasságában, fölötte a vágányok szintjén öntöttvas acélkorláttal. Az épületeket összekötő vágányszinti tömör fal, mögötte perontetővel és az onnan középen nyíló árnyékszék épületének terveit a Magyar Királyi Államvasutak Szegedi Osztálymérnöksége 1902. szeptember hó 15-én adta be engedélyezésre. A terveket a Középítési Bizottság 1902. szeptember 25-i dátummal jóváhagyta. Az elkészült bővítés 1903. október 09-én használási engedélyt kapott. Ez a tömör kerítés és árnyékszék állt a jelenlegi üzemi étterem helyén.
Beépített kubatúra (térfogat): 28225 m3
Nettó alapterület: 3426,00 m2
Bombatámadás a második világháborúban
Az állomás területét 1944-ben több bombatámadás érte, bár elsődleges célpont a rendezőpályaudvar volt. Néhány bomba azonban a felvételi épület közelében is robbant, károkat okozva az épület homlokzatain, tetőszerkezetében, ill. a perontetőkben. Feltételezések szerint ekkor semmisült meg a posta és a felvételi épület közötti peronszinti tömör vakablakos „verandafal” és a WC is.
Korábbi felújítás 1964-ben
Ekkor épült a felvételi és a postaépület közötti üzemi konyha - étterem, és több belső szolgálati lépcsőház, ill. a földszinti galériaszintek.
Az eredeti, 1858-ban épült felvételi épület
Az 1858-ban az Osztrák Délkeleti Államvasút által épített eredeti átmenő állomás funkcionális elrendezése a Pfaff-féle tervekről (az alaprajzokon a bontások és az új építések jól elkülöníthetők) nagy pontossággal beazonosítható. Az alaprajzi elrendezés az osztrák irányzatnak megfelelően (később a Déli Vasútnál újra felbukkanó) alakult, mely szerint az utcáról belépő utas a jegypénztár és a málhafelvétel helyiségeivel találja szembe magát, de útját innen nem veheti közvetlenül a vágányok félé, hanem az utcai frontra tájolt (alaprajzokon jól kivehető) folyosón kellett keresnie a váltott jegy kocsiosztályának megfelelő várótermet, és innen a portás szavára léphettek a peronra. Ugyancsak erről a folyosóról nyílt a vendéglő is. Ez az elrendezés azzal a követelménnyel is járt, hogy a váróktól elvárható esztétikai színvonal magasabb volt. Ezen épületek földszintes elrendezésűek voltak, mely nem mond ellent a speciális szegedi (töltésen haladó vágányzat) viszonylatnak, ugyanis az épület középső szárnya gyakorlatilag csak egy háromkarú lépcsőházat foglalt magába, az utas-funkciók, a vágányszinten kerültek kialakításra. Az Indóház tér felöli földszint a kiszolgáló (raktár, lakások) funkciókat fogadta be.
A jelenlegi állomásépület eredeti funkcionális elrendezése
Az új állomásépület a régi átalakításával, jelentős bővítésével készült el. Megtartották a vágányok felöli homlokzati falat, a két nagyméretű végigfutó szellőző angolaknát és a töltés támfalát, valamint a földszinti szerkezeti hosszfalak egy részét.
A régi épület két szélső külső végfala az új állomás északi és déli épületszárnyának belső oldalfala lett. A korábbi funkciós elveket felváltva a földszinti részen egy monumentális, impozáns méretű indulási előcsarnok készült két személypénztárral (külön az I. és II. oszt. utasoknak és külön a III. oszt. utasoknak), egy dohánytőzsde helyiséggel, külön női és férfi WC blokkal (lépcsőkarok alatt), valamint málhafeladás jelentős mintegy 250,00 m2-es helyet foglalt el. Az épület Északi szárnyában és az összekötő traktusban az utcai oldalukon szolgálati lakások, mosókonyha, a hátsó részeken raktárak kaptak helyet
A hátsó oldali raktárak a piacról, az angolaknában kialakított lépcsőn közelíthetők meg. A déli épületszárny földszintjén kapott helyett az érkezési csarnok, valamint a málhaleadás helyiségei, egy női-férfi WC blokkal. Az összekötő traktust a „vendéglős konyhája” és kiegészítő helyiségei foglalták el, innen volt megközelíthető a pinceszinti éttermi raktárrész is.
A középső traktus emeleti ill. peronszintjén kapnak helyet külön helyiségként a II. oszt. váróterem (jelenleg nem dohányzó váró), I. oszt. váróterem (jelenleg nemzetközi pénztár), I. és II. oszt étterem (jelenleg kerti étterem), III. oszt. váróterem és étterem (jelenleg dohányzó váró) a két éttermi helyiség között egy közös tálaló volt, melyet csigalépcső és két étellift kötött össze a földszinti konyhával. Külön WC blokk állt rendelkezésre az I. és II. oszt. utasok (a jelenlegi WC-k helyén) és a III. oszt. utasok (váróterem előteréből nyílóan) részére. Az északi szárnyban forgalmi iroda (jelenleg is az eredeti helyén található!), a vonatkísérők, kocsifelírók, kezelőszemélyzet helyiségei, az állomásfőnöki iroda és a távírda. A déli szárnyban volt található az „L” alakú érkezési lépcsőház (itt jegyezném meg, hogy a jelenlegi az egyben az eredeti lépcsőház is), egy oktató terem (jelenleg resti „söntés”) és egy szolgálati lakás Az északi és déli épületszárnyak II. emeletén szolgálati lakások kaptak helyet, az északi vágányok felőli oldalán volt az állomásfőnöki lakás.
Forrás a szöveg jelentős részéhez: az állomáson kihelyezett dokumentum szövegéből.
Műemlék
A felvételi épület műemlék.
Vonalvillamosítás
A Cegléd-Szeged vasútvonal villamosítását 1979. május 9-én kezdték el és 1982. május 15-én be is gördült Szegedre az első, a V43-1354-es pályaszámú villamos mozdony vontatta vonat. (Forrás: Vasutas magazin, 62. évfolyam, 6. szám.)
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Szeged o. m. á. v. az 1886 nyári menetrendben így szerepel
Szelvénykő |
1178 |
|
KÖFI-központ |
. |
Hozzá tartozik:Kiskundorozsma,Szatymaz,Balástya,Kistelek,Csengele,Petőfiszállás |
Távirati hívójel (távírókód) |
FS |
http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100118068 |
|
|
Szeged felvételi épülete 1917-ben (forrás: http://retronom.hu/index.php?q
|
|
Szeged pályaudvar felvételi épülete,és vágányai régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Szeged vasútállomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
A II. világháborúban elpusztult szegedi vasúti híd. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Szeged. Vasúti híd. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Szeged állomása az 1900-as évek elején.
Feltöltötte: Kozma Attila
|
|
|
Az állomás utcafrontja egy régi képeslapon.
Forrás: http://www.bedo.hu/kepek/adat/kepeslap/64/0891.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Szeged pályaudvar felvételi épülete és vágányai egykor.
Forrás: http://wiener-werkstaette-postkarten.com.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Szeged vasútállomás felvételi épülete az utcafront felől. Forrás: https://darabanth.hu/
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Szeged vasútállomás utcafront felőli képe a városi villamosvasúttal. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Szeged. A felvételi épület utcafrontja egy régi, színezett képeslapon.
Forrás: http://img2.indafoto.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Szeged. A vasútállomás város felőli képe.
Forrás: http://img4.indafoto.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Indulásra készen a 16:50-es miskolci gyorsvonat.
Feltöltötte: Kókai Erik
Dátum: 1985.01.13.
|
|
A vasúti leszámoló hivatal palotája egy korabeli képeslapon. Forrás: www.egykor.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Szeged.MÁV üzletvezetőség.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Szeged.Pályaudvar,a városi villamos vasúttal.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Szeged.Pályaudvar,a városi villamos vasúttal.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Szeged.MÁV pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Szeged.Vasútállomás.Forrás.korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Szeged. Vasúti híd. Forrás: http://bedo.hu/
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Szeged.Pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
M41.2002 kísérleti Diesel-hidraulikus mozdony Szegeden 1968-ban (DHM5 típus, 100 km/h, 1200 lóerős 8PA4–185 típusú SEMT–Pielstick motor, gyártó: Ganz–MÁVAG, 1968) fotó: Mező Sándor, forrás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=925708710787586
Feltöltötte: Capras Dávid
Dátum: 1968.
|
|
|
http://egykor.hu/szeged/125
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Forrás: Fortepan / TÓTH KÁROLY DR (25069).
Forrás: http://download.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_25069...
Feltöltötte: Barkó Richard
|
|
|
|
|
|
A megújult szegedi állomásépület
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
|
|
A megújult szegedi állomásépület
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
|
|
V43 1223 Szeged 2007-10-14 (Fotó: Antal Zoltán)
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.14.
|
|
VF9 Szeged 2007-10-14 (Fotó: Antal Zoltán)
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.14.
|
|
Szeged állomás felújított csarnokának mennyezete.
Fotó: Bazsa Krisztián
Dátum: 2008.02.29.
|
|
Szeged belvárosában, a MÁV-Igazgatóság kertjében kiállított gőzmozdony 375 551
Fotó: Tatai András
Dátum: 2008.11.11.
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2012.06.12.
|
|
Az Indó-ház téri front.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2012.06.12.
|
|
375.551. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.26.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.04.22.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.04.22.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.04.22.
|
|
Vonatok nélküli állomás
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2015.08.08.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.04.16.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.04.16.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.04.16.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.04.16.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.04.16.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2016.04.
|
|
Mementó
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Mementó
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Mementó
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Kiskundorozsma felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
A felvételi épület 2021 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.09.19.
|
|
Az ország harmadik legszebb pályaudvara
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Régi vasúti híd emlékmű
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Pálya vége
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
karonka
e-mail: kollath.aron.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32384
2019.12.30 15:03.09
|
Bocsánat, az előző hozzászólásnál rossz képet tettem fel.
|
|
|
karonka
e-mail: kollath.aron.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32383
2019.12.30 14:41.08
|
Szintén kiskunfélegyházi személyvonat. Ez még nyáron készült.
|
|
|
karonka
e-mail: kollath.aron.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32382
2019.12.30 14:37.58
|
Kiskunfélegyházi személyvonat
|
|
|
karonka
e-mail: kollath.aron.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32381
2019.12.30 14:35.57
|
Retro festésű gyorsvonati kocsi Szegeden
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 27046
2013.08.23 16:53.07
|
A Cegléd-Szeged vasútvonal villamosítását 1979. május 9-én kezdték el és 1982. május 15-én már be is gördült Szegedre az első villamosmozdony (V43-1354) vontatta szerelvény. Forrás: Vasutas magazin, 62. évfolyam 6. szám.
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25676
2013.01.01 21:28.36
|
Bár csak közvetve tartozik Szeged történetéhez,de a II.világháborút megelőző időben dolgozott ezen az állomáson(Békéscsabán is!) egy JENEI ? nevezető forgalmista.Ő a háború alatt egy vasutbiztosító alakulattal BÁnrévére került és az állomás bombázása során súlyosan megsérült, később az egyik lábát amputálták.Az 1950-es években Szegeden a Vasutforgalmi Technikumban tanár vagy a kollégiumban nevelőtanár volt?! Egy vasúttörténeti kutatáshoz nagyon jó lenne ha a még élő hozzátartozóit megtalálhatnám.Kérem aki tud valamit ezzel kapcsolatban,-segítsen
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23659
2012.04.11 18:16.07
|
Az egykori vasúti Tisza híd.Forrás:korabeli fénykép
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21852
2011.09.27 06:53.34
|
2008.12.27. Más-képp
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21851
2011.09.27 06:51.23
|
2008.12.27.
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21850
2011.09.27 06:50.25
|
2008.12.27. Uzsgyi
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21849
2011.09.27 06:49.01
|
2008.12.27.
|
|
|
Máté
e-mail: pozsár5.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21491
2011.08.09 15:01.04
|
Szép, és sok féle képpen el lehet
jutni.De járhatna külföldre vonat,
és lehetne ingyenes wc,
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 20871
2011.04.22 07:17.32
|
"Régi szép hangulatot" idéző pavilonok találhatók az utascsarnokban.
|
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 20870
2011.04.22 07:11.44
|
Szeged állomás: Lépcsőházi csillár
|
|
|
Szegedi67
e-mail: szegedi67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20784
2011.04.05 21:44.56
|
Megkezdődött a Nagyállomás előtti Indóház tér felújítása. A téren megnövelt villamosmegálló és díszburkolat épül. Az egész terület gyalogos zónává vagy tömegközlekedési útvonallá alakul át, az egymás hegyén-hátán parkoló autókat eltüntetik.
Ma már kisebb konfliktus is kialakult az autósok és a vasutasok között. Eddig az autósok a Borbás utcán egészen a sínekig felhajthattak. Ma azonban a vasút elzárta a saját területét, így előzvén meg azt, hogy az parkolóvá váljon. Szegeden néhányan még mindig nem fogták föl, hogy a városi autókázás korszaka véget ért.
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18658
2010.08.27 18:47.17
|
Szeged Usgyival.
2010. 08. 26.
|
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15253
2010.01.09 18:54.17
|
Itt meg egy nappali a 2146-os csörgőről. Még tavaly nyár közepén fotóztam! http://vasut.bam.hu/?U=/kep/1367
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15205
2010.01.07 19:59.39
|
Tehát: a Szeged-Rókus - Szeged-Rendező Pu. közötti 4,6 km-es összekötő vágányt, mely ma a 135-ös vonal része, 1869. szeptember 11-én nyitották meg. A Szeged-Rendező Pu. - Szeged elág.(-Szentmihálytelek mh.) 2,8 km-es összekötő vágányt, mely ma a 136-os vonal része, 1942. augusztus 1-én adták át a forgalomnak. A Szeged-Rókus - Szeged elág. közötti (volt Alföld-Fiumei Vasút) szakaszt az 1960-as évek elején felszedték, az ún. Osztrák hidat elbontották, csak az ellenfalak tégla architektúrája maradt fenn hírmondónak.
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13870
2009.10.04 16:45.29
|
Azért nem szerepel a '83-as menetrendben, mert Szeged és Röszke között a személyforgalmat 1971-ben beszüntették.
Szeged (-Röszke) -Szabadka között 1988 májusában indult újra a személyszállítás.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13866
2009.10.04 15:45.35
|
Nem.Ott sincs.
|
|
Adani
e-mail: asdasdas.kukac.asa.hu
|
elfogadott hozzászólás 13865
2009.10.04 14:28.45
|
Nem lehet, h a 135-ös vonal részeként van benne? Hiszen eredetileg ahhoz tartozott, annyira, h kiépítéskor a vonal nem is érintette a szegedi nagyállomást Szeged-Rókus volt az Alföld Fiumei Vasúttársaság állomása és innen egyenesen Röszkére ment a vonat, hídon ment át a 140-es vasútvonal felett. Ez a szakasz a 2. VH után szűnt meg akkor bontották el végleg a híddal együtt. Az összekötő vágány a nagyállomással ami most a tényleges 135-ös vonal nyomvonala pedig még az első VH előtt elkészült. Mikor a vasútvonal épült Rókuson még szinte semmi sem volt kb. a puszta közepén volt az állomás és még az összekötő vágány megépülte előtt lóvasút létesült a két állomás között. Ennek a nyomvonala 100%-ig megegyezik a mostani 1-es villamos nyomvonalával.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13864
2009.10.04 13:31.11
|
És a 1983/84-es menetrendben miért nem szerepel?
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13863
2009.10.04 13:24.56
|
A Szeged-Röszke vonalat az Alföld–Fiumei Vasúttársaság építtette ki a Nagyvárad–Eszék közötti Alföld-Fiume vasút részeként. A keresztirányú vonal első szakasza 1863 és 1869 között készült el Zombor és Szeged között – ebbe beleértve a mai Magyarországra eső Szeged–Röszke szakaszt is.
Tehát a vonal az 1860-as években épült.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13862
2009.10.04 11:47.15
|
A röszkei vonal mikor lett létesítve?Mert az 1983/'84-es menetrendben nem szerepel a vonal.
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 10264
2009.02.28 14:55.27
|
Sziasztok! Többször voltam itt legelőször 2005-ben, azóta felújították, gyönyörű. A ház tényleg nagyon hasonlít az aradira, hiszen többek között az is PFAFF FERENC remekműve.Mikor utoljára ott jártam akkor végre ,már azt is elkezdték tatarozni. Az idegenszívű szolgalélek mért nem SZABADKÁRA-t mond be sjuboticára helyett? Itthon bátran használjuk elrabolt helységneveinket eredetiben MAGYARUL!
|
|
Feri
e-mail: elekes60.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 8499
2008.12.23 12:28.12
|
2008. júliusában jártam feleségemmel Szegeden ( előtte 1979. augusztusában voltam. Rá sem ismertem az állomásra, olyan gyönyörűen felújították. Bár maradt olyan rész az állomás területén, közvetlen környezetében, ami '79-ben is katasztrófális állapotban volt.
|
|
kukac
e-mail: dsarah90.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 7951
2008.11.20 09:24.20
|
Egyrészt nincs is már pálya az általad említett szakaszon, másrészről a meglévő részeken is annyira katasztrófális állapotú, hogy gyalog gyorsabban elviszek Neked bármit. :) Szeged és Baja között a legésszerűbb útvonal Kiskunfélegyházán - Kiskunhalason át vinni, 182 km, röpke 3 óra.
|
|
dgfsdfz
e-mail: sgsd.kukac.dh.hu
|
elfogadott hozzászólás 7947
2008.11.19 11:54.59
|
Ha az osztrákok Sopronon keresztül bonyolítják a vasúti forgalmat Sopronkeresztúr és Bécsújhely között, akkor a magyarok miért nem tudják ezt Szabadkán keresztül bonyolítani Szeged és Baja között. Persze Bácsalmás és Szabadka között, lehet, hogy már sínek sincsenek, egyébként egykor Ausztria ellenséges kapitalista ország volt, Jugoszlávia pedig velünk együtt a szocialista táborba tartozott.
|
|
Csoma B. László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4417
2008.05.28 22:16.32
|
Olyan szép, mint az aradi!
|
|
|
Albisi-Pánczél Zoltán
e-mail: alpazo73.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3050
2008.02.26 17:44.55
|
Szeged 2007. szeptember 18.
|
|
|
Ben
e-mail: abc95.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1111
2007.08.12 20:36.34
|
Nem egészen így néz ki az állomás kívülről. Én 8 hó-ban jártam ott.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|