|
Utca felőli homlokzat. Fotó: Boka Krisztián
Dátum: 2006.
|
|
Újszeged állomás váróterme belülről. Fotó: Boka Krisztián
Dátum: 2006.
|
|
Felvételi épület
Fotó: Kozma Attila
|
|
Az állomás parkolója.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.05.09.
|
|
Az elhanyagolt... Forrás: hampage.hu
Dátum: 2007.04.22.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
|
|
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.02.
|
|
Szolgálat már nincsen, de az óra még pontosan jár.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.02.
|
|
Utca fronti homlokzat
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.02.
|
|
Ahol már megállt az idő
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.10.27.
|
|
Állomásból dzsungel
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.10.27.
|
|
Épp körüljár a 206-os Bzmot, hogy az aznapi utolsó 15:43-as vonatot visszavihesse Békéscsabára.
Fotó: BZmot 302
Dátum: 2016.03.26.
|
|
Megállt az idő...
Ma már csak napi egy pár vonat jár Békéscsaba és Újszeged között.
Fotó: BZmot 302
Dátum: 2016.03.26.
|
|
Szinte hihetetlen ennek az állomásnak az állapota. Egykoron kiemelt vonal volt, a temesvári vonatok itt haladtak, ma úgy néz ki, mint egy megszűnt állomás. Pedig napi néhány vonat közlekedik innen Békéscsaba felé. A rókusi állomás ennél jobban néz ki, nem beszélve a gyönyörű főpályaudvarról.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Szőreg felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Szeged felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.
|
|
Sínhézag
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Szőreg felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
|
|
A felvételi épület 2024 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.03.25.
|
|
Romos őrhely az egykori kendergyári iparvágány kiágazásánál
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
318-as őrház
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Őrhely a szőregi végen
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Újszőreg felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Szeged felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
|
Pálya vége
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.31.
|
palfi
e-mail: jpalfi89.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32864
2021.02.25 17:43.27
|
Apám 1976-os nyugdíjba meneteléig itt volt állomásfőnök. Az állomás dolgozói létszáma ekkor 22 fő volt. Innen a csökkenés meredek, sajnos. Én maradok vasút párti, mint vasút gépészmérnök.
|
|
József
e-mail: kecskesiengijozsef.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29478
2015.06.24 15:45.36
|
Gratulálok ehhez a hatalmas, nagyon értékes munkához. Nem régen "gépezek", és most tudtam meg, hogy ilyen csodálatos anyag is van. Azért keresem Önöket, mert az 1980-as évek második felében végigfotóztam a szegedi Igazgatóság területét, sok olyan képem is van, aminek itt csak a helyét tudták megmutatni. Már az unokám segítségével bejelentkeztem. Üdvözlettel: Engi József.
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 25828
2013.01.30 18:23.14
|
Köszönöm az információt.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 25812
2013.01.25 19:17.57
|
50-100 méter az 5-ös troli megállója.
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 25807
2013.01.25 13:45.33
|
Tervezek egy körutazást , Budapest-Keleti--Kétegyháza-- Újszeged--Szeged--Kecskemét útvonalon. Kérdésem: Újszeged állomástól milyen messze van az 5-ös Troli megállója. Választ előre is köszönöm.
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23714
2012.04.19 06:22.00
|
Az állomáson 1944 októberében egy hadianyagot szállító vonat rekedt, amely Makó felől érkezett a városba és a Tisza-híd lebombázása miatt már nem tudott nyugat felé továbbhaladni.
A visszavonuló magyar csapatok a vonaton lévő felszerelést idő és szállítóeszközök hiányában nem tudták magukkal vinni, ezért az állomáson leállított szerelvényt 1944. október 9-én az esti órákban fölrobbantották.
Forrás: Kristó Gyula (szerk. 1994.): Szeged története 4. ISBN 963 7581 83 9
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21408
2011.07.26 14:13.37
|
Vizvári Albertné 1963-ban védte meg diplomadolgozatát, amelyet Szeged közlekedésföldrajza címmel írt a város egyetemén.
A dolgozatban így ír Újszeged pályaudvarról:
"Az ujszegedi állomás a vasúti híd megszünésével ma a Makó, Tiszasziget-felé vezető vasútvonalak kiindulópontja. Az átmenő személyforgalmat a csatlakozásoknak megfelelően Mávaut autóbuszokkal biztosítja a MÁV."
Néhány adat Újszeged teherforgalmáról:
1928: 2 millió mázsa
1931: 1 millió mázsa
1934: 1 millió mázsa
1937: 1 millió mázsa
1939: 2 millió mázsa
1941: 2 millió mázsa
1960: 13 millió mázsa
1961: 15 millió mázsa
1962: 9 millió mázsa
Adatok Újszeged személyforgalmáról. Az Újszegeden felszálló utasok száma:
1941: 40 000 fő
1953: 190 000 fő
1956: 140 000 fő
1957: 210 000 fő
1960: 230 000 fő
1961: 220 000 fő
1962: 210 000 fő
Az 1960-as adat napi 630 fő körüli utasszámot jelent, amelyet ha jól számolom, akkor 15 tömött BZ-vel lehetne elszállítani. Ma ennél pont eggyel több jár az állomáson:-)
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20868
2011.04.21 22:34.32
|
5 éve itt még 1984 - ben gyártott reformjegyet adtak a pénztárban. Esetleg valaki utána tudna nézni, hogy maradt - e még ebből a készletből? Ha van még belőle, érdekelne...!
|
|
SonofDarkn3ss
e-mail: sonofdarkness.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20510
2011.02.25 01:48.50
|
BéZé-k járnak de nem szólóban, bár mondjuk a vonal kihasználtsága nem indokolja a több vagonos járatot. Tegnapelőtt Makóról Apátfalvára utaztam és a két vagonban maximum 15-20 és ebből mi 3an voltunk(az utolsó vonat Makóról 20:30környékén)!De nem ritka az sem hogy már az Apátfalvára 3/4 7kor beérő szerelvényen a 3kocsi már lezárt.
|
|
DarkVasutasKollega
e-mail: vasutaskollega.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 20461
2011.02.20 01:15.27
|
Hát mikor 1994-ben jártam itt utoljára még akkor is jobban nézett ki Újszeged és még akkor MDmotok sorakoztak a két vágányon. Ma gondolom vagy szóló Bézé vagy Uzsgyi vetődik erre mi?
|
|
Sinobus
e-mail: macosa-.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17688
2010.06.15 00:11.30
|
Sajnálnám a vonalat is és az állomást is. Bevásárlóközpont:s Igaz Szegeden nincs elég, bár ény hogy újszegeden nincs. Csak az állomás ne lássa kárát. Azért remélem az unokámmal még láthatok vasúti hidat Szegeden, akár a régi helyén (ez lenne a jobb) akár egy új nyomvonalon. Azt elmondanám neki hogy amikor még fiatalok voltunk mindenálmunk ezvolt.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 16590
2010.03.29 21:46.04
|
Pénztárablakok. Csak a kisebbet használják. Érdekes állomás, a két vágány közt bokrok nőnek:-)
|
|
|
Bence
e-mail: kiraly.bence.11.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 15355
2010.01.15 20:52.36
|
Egyszer jártam már ott, és elég lehangoló látvány volt. Mocsok és hajléktalanok mindenhol.
|
|
asztalosdani
e-mail: asztalosdani.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 14266
2009.11.06 16:39.26
|
Üdv mindenkinek!
Elhatároztam, hogy megépítem Újszeged állomást TT-ben. Tehát ha bárkinek bármi infója (akár szöveges, akár képi), és megosztaná velem email-ben, akkor azt nagyon szívesen venném.
Üdv: Dani
http://tt.gportal.hu
|
|
Miracala
e-mail: solarise.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14134
2009.10.27 16:44.35
|
Az Újszegedi állomás - a tőle délre lévő- volt kendergyár helyére (ahova még iparvágányok is vezettek) tervezett bevásárlóközpont miatt van halálra ítélve. Az állomásra vezető út melletti házakat (Gyimesi u.) már ledózerolták, de az építkezés egyenlőre megállt (valószínűleg a válság miatt). Egyébként a töltés Tisza felöli végén most a vízmű egyik tégla épülete áll, az Alsó-kikötő sor túloldalán pedig a vasúti-híd emlékműve.
|
|
Pali
e-mail: pmagyar.kukac.charter.net
|
elfogadott hozzászólás 8514
2008.12.23 23:31.09
|
Mit mondjak... A kepeket nezve nehez elkepzelni, hogy valamikor erre jart a temesvari gyors, sot az 1890-es evekben nehany evig meg az Orient Expressz(!) is. Sic transit gloria mundi... Segeden szulettem, jol emlekszem, hogy kisgyerek koromban, az 50-es evekben az ujszegedi oldalon meg megvolt a hid parti nyilasa az Also Kikoto Sor felett. A vagany a Tisza partjaig ert, amit hasznaltak is szerelvenyek tarolasara, hiszen abban az idoben Ujszeged allomas forgalma lenyegesen nagyobb volt mint ma. Utoljara a 1970-es kozepen jartam a helyszinen. Addigra az ujszegedi parti nyilast mar elbontottak, de a szegedi oldalon a Tisza parton megvolt a hid csonka tamfala, es a nagyallomas eszaki vegetol az oda kanyarodo toltes a rajta levo vagannyal. Azon az oldalon is egeszen a Tisza partig hasznaltak a csonka vaganyt szerelvenyek tarolasara. Nemreg neztem meg a helyszint a Google muholdterkepen, amin latszik, hogy a nagyallomas eszaki vegetol a toltest elbontottak, a helyen mar epuletek allnak. Ha a Nagykikinda - Temesvar vonal ujaepitesere valaha sor kerul, a Tisza hid valoszinuleg Szeged rendezopalyaudvar (jobbpart) es Szoreg allomas (balpart) kozott epulne meg, ami egyebkent is sokkal jobb vonalvezetes lenne mint a regi. Kerdes, hogy az esetben mi lenne Szeged Nagyallomas sorsa? Elvileg maradhatna a helyen, fejallomaskent, es a del fele indulo vonatok egy uj deltavaganyon erhetnek el a Tisza hidat. Persze ez azt jelentene, hogy a Szegeden athalado vonatok mozdonyat a megallas ideje alatt at kellene allitani a szerveny egyik vegerol a masikra. Akarmi lesz, sajnos ugy nez ki, hogy Ujszeged allomas halalra van itelve, amit meg tudnek bocsatani, ha a vonal es a hid ujaepulne. Ujszeged allomasepuletet es a hid meg meglevo ujszegedi tamfalat meg kellene tartani muemlekkent.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6365
2008.09.09 00:44.58
|
A szegedi vasúti Tisza-híd és vasúti összeköttetés újjáépítése Románia felé csak a távoli, ködbe vesző tervekben szerepel, azaz kb. egy "álmodik a nyomor"-kategoria. De ha még meg is valósítják majd az unokáink, az új híd nem a régi helyén, hanem attól délre, a jelenlegi vasúti teherpályaudvar magasságában szerepel az elképzelésekben. Mindennek én az elkövetkező 20-30 éven belül semmi valószínűségét nem látom.
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 6362
2008.09.08 20:23.44
|
SZIASZTOK! Épp az imént olvastam megdöbbenve, hogy egy globalista ,kozmopolita förmedvényt akarnak ide ezek építeni! a hülye tanács erre ,hogy adhat ki engedélyt!? nesze neked tisza híd helyreállítása, és yugó román vasúti ősszekötés újraindítása! Gratulálok ,igazi európai színvonalú megoldás! A förmedvényeiket ,pedig bojkottálom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2754
2008.02.11 11:20.27
|
Tavasszal tervezek több 500+ kirándulást, közülük az egyik kétnepos lesz, csak Kelet-Magyarországon, és Újszegedet is érinti. Ezek szerint a 121-es egy része, vagy az egész MERÁFI-vonal. Ez számomra mindenképpen érdekesség lesz, ellenőrző jelzőt még sosem láttam élőben. Remélem, addig nem zárják be...
|
|
Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1002
2007.07.26 10:26.36
|
Kétegyháza felé nézünk, nem sokkal a felvételi épület után. 2007. 06. 23.
|
|
|
Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1001
2007.07.26 10:22.09
|
Újszeged vége, az állomásra tekintünk vissza (Kétegyháza felé). A kép 2007. június 23-án készült.
|
|
|
Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1000
2007.07.26 10:19.48
|
Újszeged - állomásnak alig nevezhető, kétvágányos valamicske, a kétegyházi végében rugós kitérővel, megkönnyítendő a körüljárást (már amikor itt körüljárnak), szintén ebben a végében egyetlen MERÁFI-jelzőt helyeztek el. A két vágányt sajnos erősen benőtte a gaz. A kép 2007. június 23-án készült, 9.24-kor.
|
|
|