Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba (120, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó (130)
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged

790 Szeged-Valkány-Nagykikinda-Zsombolya-Temesvár-Lugos-Karánsebes-Orsova

Szeged (135, 136, 140, 835)
Újszeged
Újszőreg (121, 835)
Szőreg (121, 835)
Újszentiván
— országhatár —
Óbéba
Rábé
Oroszlámos
Podlokanj
Egyházaskér
Valkány (717)
Mokrin
Nagykikinda (716, 791, 840)
Szenthubert
— országhatár —
Zsombolya (798, 845, 849)
Klári szőlők
Nagykőcse
Gyertyámos (845a)
Beregszó
Erzsébetemlék
Szakálháza
Temesvár-Józsefváros (710, 717, 718, 780, 786, 788, 793)
Temesvár-Gyárváros (793)
Vadászerdői szakiskola
Győröd
Temesremete
Őszény
Temesrékas
Sustra
Nagytopoly
Kiszető
Belence
Nagykostély-Szilha
Lugos (792, 796)
Lugoshely
Gavosdia
Zséna
Szákul
Kavarán-Szákul
Zaguzsén
Zsuppa
Caransebeș Triaj
Karánsebes (795, 797)
Caransebeș haltă
Újkaránsebes
Körpa
Petroșnița
Temesvölgye
Temesszlatina
Örményes
Teregova
Porta Orientalis
Luncavița
Domásnya-Somfa
Cornea
Körtvélypatak
Bélajablánc
Mehádia
Mehadia Nouă
Herkulesfürdő
Csernahévíz
Valea Cernei
Coramnic
Orșova
Orsova régi
Șantier Naval
Adakaleh
Ilovița
Verciorova

835 Szeged-Csóka-Karlova

Szeged (135, 136, 140, 790)
Újszeged
Újszőreg (121, 790)
Szőreg (121, 790)
Tiszasziget-Újszentiván
Vedresháza
— országhatár —
Gyála
Ókeresztúr
Kupuszina
Törökkanizsa
Szanád
Csóka (833a)
Tiszaszentmiklós
Sárimajor
Padé
Esztermajor
Bocsár
Karlova (840)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Újszeged

állomás
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged
790 Szeged-Valkány-Nagykikinda-Zsombolya-Temesvár-Lugos-Karánsebes-Orsova
835 Szeged-Csóka-Karlova



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.241899° E20.160186° | N46° 14' 30.83" E20° 9' 36.66"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 4581
Jegykiadás megszűnése 2012.04.16




Régi képek - Újszeged

Újszeged nagyon szép és érdekes felvételi épülete az 1900-as évek elejéről, még három vágánnyal. (Ma már csak kettő van.)
  Feltöltötte: Kozma Attila

Újszeged állomás felvételi épülete látható a képeslap bal alsó képén. Forrás:profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Újszeged

Utca felőli homlokzat. Fotó: Boka Krisztián
Dátum: 2006.
Újszeged állomás váróterme belülről. Fotó: Boka Krisztián
Dátum: 2006.
Felvételi épület
Fotó: Kozma Attila
Az állomás parkolója.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.05.09.
Az elhanyagolt... Forrás: hampage.hu
Dátum: 2007.04.22.


Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.02.
Szolgálat már nincsen, de az óra még pontosan jár.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.02.
Utca fronti homlokzat
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.02.
Ahol már megállt az idő
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.10.27.
Állomásból dzsungel
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.10.27.
Épp körüljár a 206-os Bzmot, hogy az aznapi utolsó 15:43-as vonatot visszavihesse Békéscsabára.
Fotó: BZmot 302
Dátum: 2016.03.26.
Megállt az idő...
Ma már csak napi egy pár vonat jár Békéscsaba és Újszeged között.
Fotó: BZmot 302
Dátum: 2016.03.26.
Szinte hihetetlen ennek az állomásnak az állapota. Egykoron kiemelt vonal volt, a temesvári vonatok itt haladtak, ma úgy néz ki, mint egy megszűnt állomás. Pedig napi néhány vonat közlekedik innen Békéscsaba felé. A rókusi állomás ennél jobban néz ki, nem beszélve a gyönyörű főpályaudvarról.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
Szőreg felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
Szeged felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.
Sínhézag
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.22.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.
Szőreg felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.10.21.


Képek a netről - Újszeged

Vágányhálózati rajz.
http://marvell.index.hu/imgfrm/8/9/8/5/IMG_0006288985.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


József
e-mail: kecskesiengijozsef.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29478
2015.06.24. 15:45.36
Gratulálok ehhez a hatalmas, nagyon értékes munkához. Nem régen "gépezek", és most tudtam meg, hogy ilyen csodálatos anyag is van. Azért keresem Önöket, mert az 1980-as évek második felében végigfotóztam a szegedi Igazgatóság területét, sok olyan képem is van, aminek itt csak a helyét tudták megmutatni. Már az unokám segítségével bejelentkeztem. Üdvözlettel: Engi József.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25828
2013.01.30. 18:23.14
Köszönöm az információt.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 25812
2013.01.25. 19:17.57
50-100 méter az 5-ös troli megállója.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25807
2013.01.25. 13:45.33
Tervezek egy körutazást , Budapest-Keleti--Kétegyháza-- Újszeged--Szeged--Kecskemét útvonalon. Kérdésem: Újszeged állomástól milyen messze van az 5-ös Troli megállója. Választ előre is köszönöm.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23714
2012.04.19. 06:22.00
Az állomáson 1944 októberében egy hadianyagot szállító vonat rekedt, amely Makó felől érkezett a városba és a Tisza-híd lebombázása miatt már nem tudott nyugat felé továbbhaladni.

A visszavonuló magyar csapatok a vonaton lévő felszerelést idő és szállítóeszközök hiányában nem tudták magukkal vinni, ezért az állomáson leállított szerelvényt 1944. október 9-én az esti órákban fölrobbantották.

Forrás: Kristó Gyula (szerk. 1994.): Szeged története 4. ISBN 963 7581 83 9

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21408
2011.07.26. 14:13.37
Vizvári Albertné 1963-ban védte meg diplomadolgozatát, amelyet Szeged közlekedésföldrajza címmel írt a város egyetemén.

A dolgozatban így ír Újszeged pályaudvarról:

"Az ujszegedi állomás a vasúti híd megszünésével ma a Makó, Tiszasziget-felé vezető vasútvonalak kiindulópontja. Az átmenő személyforgalmat a csatlakozásoknak megfelelően Mávaut autóbuszokkal biztosítja a MÁV."

Néhány adat Újszeged teherforgalmáról:
1928: 2 millió mázsa
1931: 1 millió mázsa
1934: 1 millió mázsa
1937: 1 millió mázsa
1939: 2 millió mázsa
1941: 2 millió mázsa
1960: 13 millió mázsa
1961: 15 millió mázsa
1962: 9 millió mázsa

Adatok Újszeged személyforgalmáról. Az Újszegeden felszálló utasok száma:
1941: 40 000 fő
1953: 190 000 fő
1956: 140 000 fő
1957: 210 000 fő
1960: 230 000 fő
1961: 220 000 fő
1962: 210 000 fő

Az 1960-as adat napi 630 fő körüli utasszámot jelent, amelyet ha jól számolom, akkor 15 tömött BZ-vel lehetne elszállítani. Ma ennél pont eggyel több jár az állomáson:-)

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20868
2011.04.21. 22:34.32
5 éve itt még 1984 - ben gyártott reformjegyet adtak a pénztárban. Esetleg valaki utána tudna nézni, hogy maradt - e még ebből a készletből? Ha van még belőle, érdekelne...!

SonofDarkn3ss
e-mail: sonofdarkness.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 20510
2011.02.25. 01:48.50
BéZé-k járnak de nem szólóban, bár mondjuk a vonal kihasználtsága nem indokolja a több vagonos járatot. Tegnapelőtt Makóról Apátfalvára utaztam és a két vagonban maximum 15-20 és ebből mi 3an voltunk(az utolsó vonat Makóról 20:30környékén)!De nem ritka az sem hogy már az Apátfalvára 3/4 7kor beérő szerelvényen a 3kocsi már lezárt.

DarkVasutasKollega
e-mail: vasutaskollega.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 20461
2011.02.20. 01:15.27
Hát mikor 1994-ben jártam itt utoljára még akkor is jobban nézett ki Újszeged és még akkor MDmotok sorakoztak a két vágányon. Ma gondolom vagy szóló Bézé vagy Uzsgyi vetődik erre mi?

Sinobus
e-mail: macosa-.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 17688
2010.06.15. 00:11.30
Sajnálnám a vonalat is és az állomást is. Bevásárlóközpont:s Igaz Szegeden nincs elég, bár ény hogy újszegeden nincs. Csak az állomás ne lássa kárát. Azért remélem az unokámmal még láthatok vasúti hidat Szegeden, akár a régi helyén (ez lenne a jobb) akár egy új nyomvonalon. Azt elmondanám neki hogy amikor még fiatalok voltunk mindenálmunk ezvolt.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 16590
2010.03.29. 21:46.04
Pénztárablakok. Csak a kisebbet használják. Érdekes állomás, a két vágány közt bokrok nőnek:-)

Bence
e-mail: kiraly.bence.11.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 15355
2010.01.15. 20:52.36
Egyszer jártam már ott, és elég lehangoló látvány volt. Mocsok és hajléktalanok mindenhol.

asztalosdani
e-mail: asztalosdani.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14266
2009.11.06. 16:39.26
Üdv mindenkinek!
Elhatároztam, hogy megépítem Újszeged állomást TT-ben. Tehát ha bárkinek bármi infója (akár szöveges, akár képi), és megosztaná velem email-ben, akkor azt nagyon szívesen venném.
Üdv: Dani
http://tt.gportal.hu

Miracala
e-mail: solarise.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14134
2009.10.27. 16:44.35
Az Újszegedi állomás - a tőle délre lévő- volt kendergyár helyére (ahova még iparvágányok is vezettek) tervezett bevásárlóközpont miatt van halálra ítélve. Az állomásra vezető út melletti házakat (Gyimesi u.) már ledózerolták, de az építkezés egyenlőre megállt (valószínűleg a válság miatt). Egyébként a töltés Tisza felöli végén most a vízmű egyik tégla épülete áll, az Alsó-kikötő sor túloldalán pedig a vasúti-híd emlékműve.

Pali
e-mail: pmagyar.kukac.charter.net
elfogadott hozzászólás 8514
2008.12.23. 23:31.09
Mit mondjak... A kepeket nezve nehez elkepzelni, hogy valamikor erre jart a temesvari gyors, sot az 1890-es evekben nehany evig meg az Orient Expressz(!) is. Sic transit gloria mundi... Segeden szulettem, jol emlekszem, hogy kisgyerek koromban, az 50-es evekben az ujszegedi oldalon meg megvolt a hid parti nyilasa az Also Kikoto Sor felett. A vagany a Tisza partjaig ert, amit hasznaltak is szerelvenyek tarolasara, hiszen abban az idoben Ujszeged allomas forgalma lenyegesen nagyobb volt mint ma. Utoljara a 1970-es kozepen jartam a helyszinen. Addigra az ujszegedi parti nyilast mar elbontottak, de a szegedi oldalon a Tisza parton megvolt a hid csonka tamfala, es a nagyallomas eszaki vegetol az oda kanyarodo toltes a rajta levo vagannyal. Azon az oldalon is egeszen a Tisza partig hasznaltak a csonka vaganyt szerelvenyek tarolasara. Nemreg neztem meg a helyszint a Google muholdterkepen, amin latszik, hogy a nagyallomas eszaki vegetol a toltest elbontottak, a helyen mar epuletek allnak. Ha a Nagykikinda - Temesvar vonal ujaepitesere valaha sor kerul, a Tisza hid valoszinuleg Szeged rendezopalyaudvar (jobbpart) es Szoreg allomas (balpart) kozott epulne meg, ami egyebkent is sokkal jobb vonalvezetes lenne mint a regi. Kerdes, hogy az esetben mi lenne Szeged Nagyallomas sorsa? Elvileg maradhatna a helyen, fejallomaskent, es a del fele indulo vonatok egy uj deltavaganyon erhetnek el a Tisza hidat. Persze ez azt jelentene, hogy a Szegeden athalado vonatok mozdonyat a megallas ideje alatt at kellene allitani a szerveny egyik vegerol a masikra. Akarmi lesz, sajnos ugy nez ki, hogy Ujszeged allomas halalra van itelve, amit meg tudnek bocsatani, ha a vonal es a hid ujaepulne. Ujszeged allomasepuletet es a hid meg meglevo ujszegedi tamfalat meg kellene tartani muemlekkent.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6365
2008.09.09. 00:44.58
A szegedi vasúti Tisza-híd és vasúti összeköttetés újjáépítése Románia felé csak a távoli, ködbe vesző tervekben szerepel, azaz kb. egy "álmodik a nyomor"-kategoria. De ha még meg is valósítják majd az unokáink, az új híd nem a régi helyén, hanem attól délre, a jelenlegi vasúti teherpályaudvar magasságában szerepel az elképzelésekben. Mindennek én az elkövetkező 20-30 éven belül semmi valószínűségét nem látom.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 6362
2008.09.08. 20:23.44
SZIASZTOK! Épp az imént olvastam megdöbbenve, hogy egy globalista ,kozmopolita förmedvényt akarnak ide ezek építeni! a hülye tanács erre ,hogy adhat ki engedélyt!? nesze neked tisza híd helyreállítása, és yugó román vasúti ősszekötés újraindítása! Gratulálok ,igazi európai színvonalú megoldás! A förmedvényeiket ,pedig bojkottálom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2754
2008.02.11. 11:20.27
Tavasszal tervezek több 500+ kirándulást, közülük az egyik kétnepos lesz, csak Kelet-Magyarországon, és Újszegedet is érinti. Ezek szerint a 121-es egy része, vagy az egész MERÁFI-vonal. Ez számomra mindenképpen érdekesség lesz, ellenőrző jelzőt még sosem láttam élőben. Remélem, addig nem zárják be...

Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 1002
2007.07.26. 10:26.36
Kétegyháza felé nézünk, nem sokkal a felvételi épület után. 2007. 06. 23.

Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 1001
2007.07.26. 10:22.09
Újszeged vége, az állomásra tekintünk vissza (Kétegyháza felé). A kép 2007. június 23-án készült.

Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 1000
2007.07.26. 10:19.48
Újszeged - állomásnak alig nevezhető, kétvágányos valamicske, a kétegyházi végében rugós kitérővel, megkönnyítendő a körüljárást (már amikor itt körüljárnak), szintén ebben a végében egyetlen MERÁFI-jelzőt helyeztek el. A két vágányt sajnos erősen benőtte a gaz. A kép 2007. június 23-án készült, 9.24-kor.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Újszász

Újpest

Újszentmargita

Újszőreg

Újtikos