Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba (120, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó (130)
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged (790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Magyarcsanád
(Magyar-Csanád, Magyarcsanád megálló, Csanád felső)*

megállóhely
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

2013.03.11.
Fotó: Oláh Ferenc [Lev]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.174607° E20.610275° | N46° 10' 28.58" E20° 36' 36.99"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Magyar-Csanád az 1893-as menetrendben így szerepel
- Magyarcsanád megálló az 1947-es téli menetrendben még így szerepel
- Csanád felső A megálló ötvenes évek elején viselt neve





Képtár - Magyarcsanád


Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.02.

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31058
2017.07.25. 06:25.14
A Hódmezővásárhely-Nagyszentmiklós vasútvonal építésekor a Marost Magyarcsanád és Őscsanád állomások között Apátfalva határában hidalták át, négy híddal: jobb parti ártéri híd (45 m nyílású rácsos acélszerkezet a 396+65 szelvényben), háromnyílású mederhíd (60+70+60m nyílással a 405+68-nál), és egy szintén háromnyílású bal parti ártéri hídszerkezet (50+10+10 m nyílású, acél és vasbeton). Az elkészült hídon a forgalmat 1903-ban vették föl, és mindössze 16 évig állt a vasút szolgálatában. Egyike volt az I. vh. késői áldozatainak, a mederhíd felszerkezeteit 1919-ben robbantották a folyóba. A Trianon után a "kisantantba" tömörülő államok közé tartozó újszülött állam, Románia a többi környékbeli társát követve igyekezett mindent megtenni Magyarország elszigetelése érdekében, hogy elejét vegye minden ellene irányuló magyar revizionista agressziónak (Többek közt ezért kerültek oda a határok néhol Kelet-Mo.-n, ahova). Ennek köszönhető, hogy a híd újjáépítése még meg sem fordult a politika fejében. A lerobbantott híd torzója egészen 1956-ig szomorkodott a folyóban. Ekkor a MÁVAG megkezdte a megmaradt hídszerkezetek leszerelését, a hídfők, a pillérek és a teljes alépítmény a folyóban maradt. A még ép hídrészek vándorhídként szolgálták tovább a vasúti közlekedést. A II. vh. utáni helyreállítások során a csongrádi Tisza-hídba került beépítésre a jobb parti ártéri hídszerkezet, amely ott aztán 1986-ig, a híd átépítéséig szolgált. A mederhíd egyik javítható nyílását a szükséges átalakítások után a sajóecsegi Sajó-híd középső nyílásaként használták föl 1960-ban, a forgalom a mai napig ezen bonyolódik. A híd egy harmadik nyílása (Valószínűleg az egyik bal parti ártéri szerkezet.) pedig Zagyva-hídként szolgál manapság is. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=64672623&t=9101631

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Magyarcsanád mrh.

Magyarbánhegyes-Újtelep

Magyarfalu cukorgyár

Magyarhertelend

Magyarkanizsa