|
Szőreg felvételi épülete
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.02.
|
|
Raktárak, már nem MÁV használatban.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
Őrház Újszeged felől
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
122 éves sín
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.10.27.
|
|
790-es számú egykori vasútvonal egy darabja
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.10.27.
|
|
MDa Szőregen
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.08.21.
|
|
Részben megmaradt iparvágány
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Részben elbontott iparvágány
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Raktár
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Elbontott vágányok helye
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Telefon
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Módváltás
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Újszőreg felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Szőreg-Újtelep/Újszentiván/Tiszasziget-Újszentiván felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Lakott őrház az állomás területén
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Őrhely az újszegedi oldalon
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Sorompó emlék
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Elhagyatott őrház az újszentiváni végen
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Balra a békéscsabai vonal, középen a temesvári vonal, jobb oldalon a karlovai vonal helye
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
|
Szőreg és Újszöreg között a második vágány helye
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2024.03.30.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32920
2021.04.01 21:23.35
|
A karlovai vonal töltése:
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32919
2021.04.01 21:22.54
|
Balra a békéscsabai, jobbra a temesvári vonal:
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32918
2021.04.01 21:21.47
|
2020.12.31
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32917
2021.04.01 21:21.01
|
Újszentiván felé:
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32916
2021.04.01 21:20.08
|
Újszőreg felé:
|
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29198
2015.02.02 21:01.52
|
1927.Állomásfőnök:Égert István
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20584
2011.03.05 15:07.50
|
1959. Október 1. Szőreg-Vedresház (6km) között vasútvonalon a teljes vasúti forgalmat - mint gazdaságtalant - felszámolják.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15779
2010.02.02 19:50.54
|
Aztán az összefogásnak köszönhetően sikerült belőle egy igazi "ékszerdobozt" létrhozni -> Vasúttörténeti Emlékhely! - melyet minden vasútszerető embernek ajánlok egyszer megtekinteni! A fotót még 2009. július 11-én a Vasutasnapon készítettem, ekkor volt az épület hivatalos átadása. A képen a Bpmot 005-4 psz-ú motorvonat éppen bejár az állomás 3. vágányára.[Újszeged-Bcsaba 37015]
|
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15778
2010.02.02 19:41.31
|
Az Újszeged felöli I.-es őrhely is iszonyatos állapotban volt.A belsejét teljesen szétverték az eredeti "parkettát" helyben feltüzelték!Szinte bontásra volt ítélve.[Fotó: 2004. okt. 9.]
|
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15777
2010.02.02 19:29.42
|
A vonal megépülésekor a szegedi oldalon volt az I.-es őrház [ma emléhely].A vasúti híd lebombázása után csak Makó felől lehetett bejárni az állomásra, így azaz oldal volt közelebb a fővároshoz, ezért megcserélték a számozást, az lett az I.-es sz-ú őrhely, mely januárban ügyes kezek által lebontatott.[Én így tudom...]
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15775
2010.02.02 19:11.20
|
Emlékezzünk meg egy képpel a hajdani II. sz-ú sorompó- és váltókezelő-őrházról. Nagy munka volt itt anno, amikor még 3 irányba kellett a szerelvényeket kiengedni az állomásról! [Fotó:2009. márc. 12.]
|
|
|
kufe
e-mail: kufeoh.kukac.globonet.hu
|
elfogadott hozzászólás 15417
2010.01.19 19:57.54
|
2010. január 11. és 15. között a II. számú sorompó- és váltókezelő-őrházat elbontották (463-as km szelvénnyel szemben volt, Siemens-Halske típusú biztosító berendezéssel volt felszerelve valamikor). 1998. áprilisban szűnt meg itt is a szolgálat a MERÁFI-ra áttéréskor. Még szerencse, hogy az I. számú váltókezelő-őrház (462.2 szelvényben) megmenekült, és emlékhely lett belőle. Ezúton is köszönet érte a "civil" és vasutas megmentőknek. Az emléktáblán II. számú váltóőrhelyként szerepel, a falon pedig jól látható még a római számmal írt I. Ha valaki tudja ennek az ellentmondásnak az okát, kérem, hogy írja meg.Köszönöm.
|
|
Miracala
e-mail: solarise.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14135
2009.10.27 17:10.48
|
Az Újszeged-Kikinda-Temesvár vonal csonkavágányát a (volt) téglagyár használta, ami kb. Újszentivántól DK-re van. Az útátjáróban még megvoltak a sínek egy pár éve. Emlékeim szerint a 90-es évek közepéig tehervagonokat is tároltak ezen a részen.
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11589
2009.05.24 19:58.04
|
Sikerült nekem is utána érdeklődnöm, tényleg 1959. október 1-jén szünt meg a forgalom. Köszönöm mindenkinek az értékes információkat.
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11586
2009.05.24 18:07.35
|
A vedresházi vonalon 1959.10.01-től szünt meg a forgalom, a felbontást lentebb írtam, (1963).
|
|
szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
|
elfogadott hozzászólás 11566
2009.05.23 23:49.37
|
Vedresházára 1949-ben még lejártak a vonatok. (forrás: hivatalos menetrend)
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11525
2009.05.21 15:12.10
|
Szeged-Rendező - Szőreg 2. vágány:
Az Újszeged - Szőreg szakaszt egy 1924 augusztusi levél már mint felszedett második vágányt említi.
Szőreg V. - VI. vágány: 1957-ben már felbontva.
Szőreg - Vedresháza: 1963-ban (Bácsalmás - Ólegyennel együtt)
|
|
Adani
e-mail: asasa.kukac.asas.hu
|
elfogadott hozzászólás 11492
2009.05.19 14:44.48
|
A második vágányt Szeged-Szőreg között valószínűleg 1944 után a szegedi vasúti híd felrobbantása után bontották el, ugyanis az a híd kétvágányú volt.
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11489
2009.05.19 14:01.05
|
Szőreg állomás I. osztályú kibővített felvételi épületét az Osztrák-Magyar Államvasút-Társaság építette. Trianonig nagyon fontos vasúti csomópont volt. 1947-ben még 6 vágánnyal rendelkezet. A Szeged-Temesvár-Orsova fővonalon kívül két HÉV vonalnak is az elágazó állomása volt. [Szeged-Szőreg-Karlova HÉV és a Szeged-Szőreg-Makó-Mezőhegyes-Arad HÉV]. Szeged és Szőreg között kettős vágányú pálya volt kiépítve, melyet később visszabontottak. Kérdéseim: Mikor bontották vissza a Szeged-Szőreg szakasz 2. vágányát? Mikor bontották vissza Szőreg állomás 5. és 6. vágányát? Mikor bontották vissza a Szőreg-Vedresháza mh. szakaszt?
|
|
Tschabeee
e-mail: karmancsaba.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 9341
2009.01.25 10:06.59
|
Egy kb. 2000-ben készült felvétel a 3003-as MD-ről Szőregen.
|
|
|
zita1988
e-mail: zita0222.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 8033
2008.11.24 11:38.09
|
szépen kiépítettek 2 iparvágányt na meg szállítanak is rajta majd,szépen kialakítottak egy parkos részt(szikla kert) és építettek hozzá egy épületet is ahonnan ágazik ki az ip vágány!na meg hallottam h onan fog indulni makó felé a locsoló vonat!
|
|
zita1988
e-mail: zita0222.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 8031
2008.11.24 11:32.22
|
szia!megint én,érdemes lenne új fényképet készíteni róla most nagyon rendezett az állomás!
|
|
atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7201
2008.10.14 12:21.00
|
Szőreg állomás I. osztályú kibővített felvételi épületét ábrázoló képet 2005. április 16-án készítettem.
|
|
|