Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba (120, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged (790, 835)

130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó

Szolnok (100, 120, 145, 82, 86)
Szajol (100, 120)
Tenyőszállás (120)
Tiszatenyő (120)
Ürgehát
Kengyel
Bagimajor
Martfű
Mariházi
Tiszaföldvár
Homok
Gyügér
Kungyalu
Kungyalu alsó
Kunszentmárton (146)
Kunszentmárton-Érpart
Jaksorpart
Nagytőke
Jámborhalom
Kistőke
Hékéd (147)
Szentes (147)
Berekhát
Szegvár
Kórógyszentgyörgy
Mindszent
Szegfű
Mártély
Tiszai út
Tarjáni út
Hódmezővásárhelyi Népkert (135)
Hódmezővásárhely (135)
Hódmezővásárhely-Újváros
Hódmezővásárhely-Ipartelepek
Katraszél
Gorzsa
Szikáncs
Gajdospuszta
Földeák
Hagymás
Makó-Újváros
Makó-Újvásártér
Makó elágazás (121)
Makó




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Makó

állomás
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged
130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó

2007.06.29.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.204588° E20.474762° | N46° 12' 16.51" E20° 28' 29.14"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Makó

Az Arad-Csanádi HÉV egyedi épületeket emelt Dél-Magyarországon, melyek kimondottan díszesek voltak. Ezek egyik legékesebb darabja Makó emeletes állomásépülete, melynek eredeti kinézetét ábrázolja ez a régi felvétel a vasút felől.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Makó állomás egy régi képeslapon
 
Makó. ACSEV típusterv épülete eltér a többi szabványos épülettől.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Az Arad Csanádi Egyesített Vasutak egyik legszebb felvételi épülete található Makón. A régi képeslap az 1920-as évek elején készült, már a bővített állapotot mutatja. (Sajnos a kép egy kicsit viseltes.)
  Feltöltötte: Kozma Attila

Makó felvételi épületéről is találtam egy hasonló kiadású régi szépséget. A mai a poros nyomába sem érhet! Saját gyűjtemény.
  Feltöltötte: Kozma Attila

Makó.A vasútállomás felvételi épülete,és vágányai egykor.Forrás:korabeli képeslap.


  Feltöltötte: Kővári Balázs

Makó Vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=483899
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Forrás: http://www.delmagyar.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://makoanno.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1908.


  Forrás: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/egyhaztortenet/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Makó

Makó állomás. Forrás: hampage.hu
Dátum: 2008.02.22.
A Bz épp Hódmezővásárhelyre indul a vonal utolsó üzemnapján.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.12.13.

Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.12.13.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2007.06.29.

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Elágazás Hódmezővásárhely felé.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Látkép Mezőhegyes felé
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.07.
A Maros vasúti hídja a 43-as főútról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.11.12.
A pálya folytatása Kiszombor felé.
Dátum: 2015.04.
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró a Kiszombor felőli oldalon.
Dátum: 2015.04.
Pénztárablakok, használaton kívül...
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.08.06.
A 125 éves évfordulóra rendezett kiállítás az egyik váróteremben.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.08.06.

Fotó: Vekker András
Dátum: 2014.08.01.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29631
2015.08.20. 09:27.15
Az állomástól 2488 méterre található egy szolgálati hely. Alakjelzőkkel biztosított nyíltvonali pályaelágazás. https://www.youtube.com/watch?v=3EuxfPdKfgA

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29371
2015.04.07. 15:29.44
A jelenlegi menetrend szerint heti egyetlen vonatkereszt van Makó állomáson: a pénteki iskolásforgalmat megcélzó vonat itt találkozik naponta közlekedővel.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29294
2015.03.05. 10:19.25
1929.szept.29-én Makó állomásfőnöke SZIEBIG ISTVÁN volt.Ezen a napon a makói hősi emlékmű avatására a "Turán" kormányzói különvonat érkezett az állomásra. A város lakosainak és a helyi vasutasok bizonyára többet jelentett egy ez átlagos napnál!

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 19215
2010.10.17. 10:42.46
Makó állomás Apátfalva felőli alak bejárati jelzőjénél levő eredeti ornamentikájú őrház épülete. [Fotó: 2010.június 24.]

eckooo
e-mail: kozmaesztizsofia.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14500
2009.11.26. 10:42.12
Maximálisan egyet értek az utolsó hozzászólóval!

Nagy Istvánnégera.emilia@gmail.com
e-mail: gera.emilia.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10235
2009.02.25. 23:59.09
Mivel makói vagyok, emlékszem, hogy az állomás felújításánal a falakat meghagyták, de a régihez képest nagyon csúnya lett a modern épület. Mint egy korábbi hozzászólójuk én is sokszor gondolkodtam azon, hogy, ha ismét tetőt tennének az épületre, beburkolnák fával a szörnyű vasoszlopokat, talán egy kicsit vissza lehetne alakítani a régi állomást. De örülök, hogy írhatok egy régi vesszőparipámről. A kamionforgalom vasútra teeléséről. Igaz, hogy most építik az M43-ast, de mégis azt mondom, hogy a nagy távolságra utazó kamionokat vasúton kellene utaztatni, ehhez felkellene újítani a régi ACSEV vonalat, új hidat építeni Makónál és Szegednél.A válság miatt talán most csökkent a szállítás, de később reméljük ismét növekedni fog. Az autópályákon sem jó, ha túl sok kamion utazik, nem beszélve a légszennyezésről. Én mindenképpen a jövő közlekedési eszközének a vasutat tartom, hoszen a vasút atomerőműben termelt árammal is közlekedhet. Nagy "hibája" viszont a villanymozdonynak, hogy nem áll be egy Mol kúthoz tankolni. Remélem, hogy az olajipar érdekei is háttérbe fognak szorulni a jovőben.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 3244
2008.03.12. 18:01.38
Érdekes, ha szembe állunk az épülettel a tömeg elrendezése hasonló a régihez. Lehet, hogy egy nyeregtetővel, nyílászárócserével és vakolással az eredetit kapnánk vissza. Mindenesetre szebb lenne. Egyébként a bajai állomáson is végre lehetne hajtani a fenti munkákat és akkor olyan lenne, mint egy száz éves típus épület.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Maklár

Makfalva

Makranc

Makó-Újváros

Makó-Újvásártér