Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó

Szolnok (100, 120, 145, 82, 86)
Szajol (100, 120)
Tenyőszállás (120)
Tiszatenyő (120)
Ürgehát
Kengyel
Bagimajor
Martfű
Mariházi rakodó
Tiszaföldvár
Homok
Gyügér
Kungyalu
Kungyalu alsó
Kunszentmárton (146)
Kunszentmárton-Érpart
Jaksorpart
Nagytőke
Jámborhalom
Kistőke
Hékéd (147)
Szentes (147)
Berekhát
Szegvár
Kórógyszentgyörgy
Mindszent
Szegfű
Mártély
Tiszai út
Tarjáni út
Hódmezővásárhelyi Népkert (135)
Hódmezővásárhely (135)
Hódmezővásárhely-Újváros
Hódmezővásárhely-Ipartelepek
Katraszél
Gorzsa
Szikáncs
Gajdospuszta
Földeák
Hagymás
Makó-Újváros
Makó-Újvásártér
Makó elágazás (121)
Makó (121)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képtár


Martfű

állomás
130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó

A felvételi épület 2022 októberben.
2022.10.26.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.020814° E20.292062° | N47° 1' 14.93" E20° 17' 31.42"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás közvetlenül a 442-es számú út mellett helyezkedik el. A vasút Észak-Déli irányban osztja két részre a várost. Maga az állomás ötvágányos, az átmenő fővágány a III.
A II. és a III. vágány között emeltszintű, aszfaltozott peron van. Megközelítése a vágányokon átjárva lehetséges.
Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás (a forgalmi szolgálattevő végzi), váróterem van. A kijárattól balra, néhány lépésnyire van a buszmegálló.
A vonal személyforgalma jelentősnek mondható, bár meg sem közelíti azt, amikor a cipőgyár még javában termelt és 5-6000 embernek adott munkát. A személyvonatok legtöbbször itt kereszteznek. A földszintes lapostetős felvételi épületen kívül egy lángossütő, egy büfé, egy kisebb irodaépület, illetve raktár, oldalrakodóval található még itt.

Helyszíni állítású kitérők vannak, kulcsrögzítő berendezéssel az állomás mindkét végén megtalálható váltókezelői szolgálati helyeken. Fény csoport kijárati jelzőket, illetve a végponti oldalon fénysorompóval biztosított vasúti átjárót találunk itt.
Az I. vágányt rakodásra használták, mindkét végén vágányzáró sorompó biztosítja. Van egy betonaljakkal és aszfalttal burkolt rakodóterület is. A raktárépületet egy bútorüzlet bérli. Az állomás teherforgalma jelentős, köszönhetően a közeli növényolajgyárnak (ma Bunge Zrt.), ahová iparvágány vezet az állomásról. Majd minden nap van kiszolgálás, leszámítva a hétvégét. Dolgozik itt a MÁV Cargo, az MMV, de még a gyár saját tulajdonú A28 sorozatú mozdonyai is.
Van egy másik iparvágány is, ami az egykori Tisza Cipőgyárba vezet, amely az állomással szemben az út túloldalán helyezkedik el. Itt azonban közel két évtizede nem járt vasúti jármű. A cég, legalábbis ami mostanra megmaradt belőle, közúton bonyolítja a fuvarozást.
Az állomás végponti részét a nyolcvanas évek elején meghosszabbították, valamint felújították és bővítették a felvételi épületet is. Ekkor nyerte el mai formáját. A peronszegélyeket, a biztonsági határjelzőket, szelvényköveket nemrég meszelték, hasonlóan a vonal többi állomásához, megállóhelyéhez, és lemázolták a térvilágítási lámpák oszlopait is. (képek és szöveg Sándor Antal, 2009. augusztus)


Szelvénykő 146




Képtár - Martfű

A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Az utcafront. Első pillantásra bármire inkább tippelne a szemlélő, mint vasútállomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Kijárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Jegypénztár és váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Fedett előtér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Büfé, lángossütő és kerékpártároló a felvételi épület mellett. Itt vizet is vehetünk magunkhoz a csapból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Kis irodaépület a raktár és a felvételi épület között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Raktárépület oldalrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Pillantás a peronról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Pillantás a peronról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Kezdőponti váltókörzet II. Jobbra a 130-as vonal, balra a növényolajgyárba vezető vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Balra iparvágány, jobbra 130-as vonal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A növényolajgyár iparvágányát a Bagimajor felé vezető út keresztezi.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A növényolajgyár bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Az iparvágány az állomásra vezet. Balra, a kép szélén, a 130-as vonal fut. Hátunk mögött a nöyényolajgyár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Váltóőrhely a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Ismét a kezdőponton. Az I. vágány kiágazása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A cipőgyárba vezető iparvágány keresztezi a 442 sz. utat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Csak havonta egyszer vált pirosra amikor az iparvágány kitérőjét kell karbantartani. Ilyenkor muszáj a vágányzáró sorompókat nyitni, illetve a fénysorompót tilosra állítani.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A cipőgyárba vezető vágány elveszik a gazban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Végponti váltókörzet az útátjáróban állva. Jobbra a fák között a váltóőrhely épülete bújik meg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Az I. vágány kiágazása a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Régen itt volt egy csapórudas sorompóval bizosított átjáró. Ma medvecsapás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Valaha iskola volt, ma étterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
A gőzösvilág emléke a végponton. Valaha itt vízdaru állt. Pontosan ugyan ilyen van a kezdőponti oldalon is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Virágtartó a peronon. A használt gumiabroncs újrahasznosításának egyik formája.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Személyvonat érkezett a II. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.
Rakodóterület. Láthatóan hosszú ideje nem használták annyira tiszta.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.12.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
A felvételi épület 2022 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.10.26.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Marosfő

Máriafölde

Margitta

Máriagyűd

Máriahuta-Zakárfalva