Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó

Szolnok (100, 120, 145, 82, 86)
Szajol (100, 120)
Tenyőszállás (120)
Tiszatenyő (120)
Ürgehát
Kengyel
Bagimajor
Martfű
Mariházi rakodó
Tiszaföldvár
Homok
Gyügér
Kungyalu
Kungyalu alsó
Kunszentmárton
Kunszentmárton-Érpart
Jaksorpart
Nagytőke
Jámborhalom
Kistőke
Hékéd (147)
Szentes (147)
Berekhát
Szegvár
Kórógyszentgyörgy
Mindszent
Szegfű
Mártély
Tiszai út
Tarjáni út
Hódmezővásárhelyi Népkert (135)
Hódmezővásárhely (135)
Hódmezővásárhely-Újváros
Hódmezővásárhely-Ipartelepek
Katraszél
Gorzsa
Szikáncs
Gajdospuszta
Földeák
Hagymás
Makó-Újváros
Makó-Újvásártér
Makó elágazás (121)
Makó (121)

146 Kecskemét-Kunszentmárton

Kecskemét (140, 142, 152)
Műkert
Alsóúrrét
Kisfái
Nyárlőrinci szőlők
Nyárlőrinc
Nyárlőrinc alsó
Kohárykertek
Nyárjas
Világoshegy
Szikra
Árpádszállás (145)
Lakitelek (145)
Tiszaug régi
Tiszaug-Tiszahídfő
Tiszaug
Tiszasas
Csépa
Szelevény
Istvánháza
Kunszentmárton




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kunszentmárton

állomás
130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó
146 Kecskemét-Kunszentmárton

A felvételi épület 2022 októberben.
2022.10.19.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.848309° E20.293459° | N46° 50' 53.91" E20° 17' 36.45"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a város Észak-Nyugati csücskénél helyezkedik el. Ötvágányos, melyből az első
és az ötödik vágány rakodásra szolgált, a többi vonatfogadó. A kitérők helyszíni állításúak,
az állomás mindkét végén találunk váltókezelői szolgálati helyet, a kezdőponti oldalon pedig csapórudas sorompóval biztosított átjárót is. Kijárati jelzők nincsenek. Menetjegykiadás, váróterem, forgalmi szolgálat van, az állomás Csépa felé elágazó-, Kecskemét felé pedig rendelkező állomás. Az épület utcafronti oldalán kis teret, gondozott parkot találunk, a kijárattól balra van a buszmegálló. Személyforgalma jelentős. Az áruforgalom elhanyagolható, hébe-hóba szén érkezik néhány kocsival. A vágányok között a sínkorona szintnél magasabb, keskeny, aszfaltozott peronokat találunk. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. A felvételi épület, habár nyomot hagyott rajta az idő múlása, a maga nemében gyönyörű. Műemléki védelem alatt áll. Kívül-belül szinte semmit nem változtattak rajta szerencsére. Teljes egészében alápincézett, az emeleti rész lakott, sajnos a földszinti nem, s ez meg is látszik. Az előtetőt míves öntöttvas oszlopok tartják alatta szép sárga kővel burkolt az előtér. Sok kisebb épület, építmény található még itt. Vágányhídmérleg, oldalrakodó, rakminta, pályakocsi raktár szertárral, szolgálati lakás, egy réges rég bezárt utasellátó bódé, kerékpártároló, valamint a WC épülete. Van egy nagy, rozsdásodó, régóta használaton kívül lévő gabonasiló az első vágány mellett. Meghatározó részlete az állomásnak. Közvetlenül mellette földkúpban végződik a rakodó csonkavágány. Az egykori rakodóterületek aszfalttal burkoltak. Jelenleg egy nagy halom betonalj van az állomáson tárolva. A közeljövőben felújításra kerül a II. és a III. vágány, illetve kicserélnek négy kitérőt és tatarozzák az állomásépületet is.
A vonalrekonstrukció Szentes felé már korábban befejeződött, a végponti kitérőktől nem messze nagy mennyiségű zúzottkövet halmoztak fel. Az állomáson első pillantásra is látszik, hogy a mainál sokszorta nagyobb teherforgalom lebonyolítására épült. Ez bizony így is volt, hisz az egykori BVM, a Gabonaforgalmi-, a Vetőmagtermelő Vállalat, a környező települések TÜZÉP telepei, a sajtgyár és a malom bőven ellátták feladattal a vasutat.
A Kunszentmárton-Szentes Helyi Érdekű Vasút átadásának centenáriumára emléktáblát helyeztek el az épület falán. (képek és szöveg: Sándor Antal 2009 július)





Régi képek - Kunszentmárton

Kunszentmárton állomás felvételi épülete régen. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az előző képeslap utánszínezett változata
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Mozaik képeslap, amelynek jobb alsó sarkában látható a vasútállomás is. Forrása: kepeslaptar.vfmk.hu

 
MDmot az frissen átadott új kunszentmártoni hídon.
  Feltöltötte: Kókai Erik
Dátum: 200.


  http://kunszentimuzeum.hu/wp-content/gallery/elni/3.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal

Az 1960-as években.
  Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kunszentmárton

Kunszentmártoni elágazás
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.01.31.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Pillantás a peronról a vonal végpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A csapóajtón keresztül a vágányokhoz jutunk ki. A falburkolatok eredetiek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Vágányhídmérleg és raktárépület az I. vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Oldalrakodó rakmintával az I. vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Váltókezelői szolgálati hely a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Csapórudas sorompó a kezdőponti végen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Pillantás az útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Pillantás az útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Még egy kép a váltóőrhelyről. Innen kezelik a sorompót is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A rakodóterületre vezető út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Rakodóterület a másik irányba tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A mellékhelyiségek épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Szolgálati lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Tüzelőtárolók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Gabonasiló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Még egy rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Pillantás a nyílt vonalra a végponti váltókezelői szolgálati hely előtt állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Váltóőrhely a végponton. Mellette a pályakocsi raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Fedett előtér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Személyvonat érkezett Szentesről a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felvételi épület részlet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felvételi épület részlet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felvételi épület részlet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felvételi épület részlet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felvételi épület részlet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felvételi épület részlet VI.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.04.
Felújított átjáró a Tiszaföldvár felőli végen.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.09.09.
Frissen beépített 5-ös váltó.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.09.09.
A Tiszaföldvár felőli sorompó és a lakitelki elágazás előjelzője.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.09.09.
Pályaállapotok a felújítás előtti napon.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.04.26.
Szépen felújított átjáró és a Szentes felőli bejárati jelző.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.06.07.
Távolban az állomás.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.05.27.

Fotó: Tóth Márton
A felvételi épület 2022 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.10.19.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


M412152
e-mail: panyo2000.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29308
2015.03.09 21:27.47
Örömmel jelentem, hogy az állomást kicsinosították.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27411
2013.11.15 11:07.23
A Kunszentmárton-Szarvas szakasznak sose kezdtek neki, így vágányokat biztosan nem raktak le Öcsödnél.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27381
2013.11.06 09:31.25
Valóban Szarvasig akarták a pályát megépíteni, de másról nem tudok, arról sem, hogy akár az alépítményt is elkezdték volna építeni.

Cattus Minor
e-mail: erdeipinty.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27380
2013.11.05 14:28.50
Úgy tudom, Lakitelek-Kunszentmárton vonalat szerették volna Szarvasig bővíteni. Állítólag Öcsödnél már vágányokat is raktak le. Ti mit tudtok erről?

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26916
2013.07.31 15:56.29
Címoldalas újságcikk Kunszentmárton-elágazásról. Megjelent az Új Néplapban, 2013. július 27-én : http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/bulvar/hogy-nezne-ki-egy-bakter-furdogatyaban-508834

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19773
2010.12.26 10:14.33
"A 130-as vasútvonal Tiszatenyő és Hódmezővásárhelyi – Népkert közötti szakaszának felépítményét még a 80-as évek folyamán teljesen felújították 48-as hézagmentes felépítményre. Egy szakasz maradt csak ki: a címben említett pályarész. A pályacsere egyre inkább sürgetőbbé vált, mert az állapot miatt nehezebb tengelynyomású mozdonyok nem közlekedhettek rajta. Az első örömteli lépés 2006 őszén történt, amikor a néhai MÁV Hajdú 4044 001-8 pályaszámú bobója jelent meg Nagytőkén rengeteg hosszúsínnel, illetve Tiszaföldvárra pedig a szintén a Hajdus 003-as kék szergej hozta a betonaljakat, ahonnan a bobó vitte át Nagytőkére. Az anyagok a Tiszatenyő – Szajol vonalból kerültek ki. Az átépítés 4 ütemben zajlott: 2008 őszén Nagytőke 2-es váltójától az AS 59-ig épült újjá a pálya, majd egy év múlva tovább folytatódott egészen Kunszentmárton – érpartig, végül a múlt év tavaszán a maradék nyílt vonali rész, a nyár végén pedig Kunszentmárton állomás épült újjá. Az átépítés után a teljes Tiszatenyő – Kunszentmárton - Szentes vonalszakasz 21t tengelyterhelésű lett, ami Szentesen addig ritkán felbukkanó vagy egyáltalán nem "őshonos" mozdonyok megjelenését hozta maga után.

Sajnos a vasúton nemcsak építés, hanem rombolás is történt ebben az évtizedben. Országos szinten számos iparvágányt, és kisebb állomást számoltak fel az utóbbi években. Környékünkön is szedett áldozatot ez a kór: Fábiánsebestyén, Tiszaug, Szelevény, Mártély és Kengyel állomás szűnt meg az évtized második felében. A mellékvonali pályafenntartásról sem tudok sok jót tudok mondani: 2004-ben és 2007-ben Szentes és Csongrád között volt tömeges betonaljcsere, illetve az 500 és az 532-es szelvények között volt némi síncsere. A Szentes - Orosháza vonalon is amennyire a pályamester el tudta intézni kisebb-nagyobb mértékben történtek sín- és aljcserék. Ezek a fenntartási munkák csak a sebesség szintentartására, vagy kis mértékű emelésére voltak jók.

A vasúti személy- és teherszállítás hátrányban van a közúti fuvarozással szemben. A mellékvonalon futó személyvonatokkal párhuzamosan mindenhol volán járatok indulnak. A mellékvonali kis állomások, és az iparvágányok teherforgalmát elsorvasztották, vagy a csomóponti állomásokra /Szentes/ terelték. A bontási hullám sajnos nem akar csillapodni, csak remélni tudom, hogy a következő évtizedben nem kell újabb állomás és iparvágány bezárásokról és elbontásukról beszámolni."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105882011&t=9166155

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 13990
2009.10.16 09:29.10
petya!
Ez a ronda?! Kál-Kápolna, vagy Kémes a ronda. DE NEM EZ!

viktor
e-mail: m630.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8192
2008.12.04 16:00.19
üdv! én kunszenti vok. ráférne az állomásunkra egy újjáépítés. és a régi vonatok is jók voltak ide. pl az md mot. ők helyett lettek itt az usgyik.ők isjók de az md hiányzik. na és a csörgő

Szentmártoni
e-mail: benke.tibi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4538
2008.06.02 00:24.38
Itt egy másik kép az állomásról a város honlapjáról. Elég régi kép lehet ez is, ugyanis az épület előtt álló mozdonyra amióta az eszemet tudom, nem emlékszem. Kb. 10-15 éve készülhetett.

Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 564
2007.03.18 17:31.51
A 7212-es vonat Kunszentmártonban, 2007. 03. 16-án.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kunszállás

Kunmadaras

Kunszentmárton-Érpart

Kónyaszék

Kunszentmiklós-Tass