Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


146 Kecskemét-Kunszentmárton

Kecskemét (140, 142, 152)
Műkert
Alsóúrrét
Kisfái
Nyárlőrinci szőlők
Nyárlőrinc
Nyárlőrinc alsó
Kohárykertek
Nyárjas
Világoshegy
Szikra
Árpádszállás (145)
Lakitelek (145)
Tiszaug régi
Tiszaug-Tiszahídfő
Tiszaug
Tiszasas
Csépa
Szelevény
Istvánháza
Kunszentmárton (130)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Tiszaug

állomás
146 Kecskemét-Kunszentmárton



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.850477° E20.074248° | N46° 51' 1.71" E20° 4' 27.29"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.







Képtár - Tiszaug


Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.06.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.06.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.06.
Az épület hátulja
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.06.
Lakitelek felé.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.09.
Tiszasas felé.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.09.
Az épület távolról Lakitelek felől.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.09.
Kilátás Tiszasas irányába.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.09.
Az elbontott első vágány helye.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2011.03.09.

Az állomás épülete
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2022.04.18.
Az állomás név táblájai
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2022.04.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29901
2015.12.25 11:20.13
Polacsek berendezés. A szolgálat 2009.02.01-jén megszűnt. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=86862214&t=9117878

KATALIN
e-mail: peto.katalin.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29119
2015.01.02 12:35.09
Kedves Barátaim! Elszomorodva néztem a képeket a lepusztult állomásokról, hiszen Tiszaugon töltöttem a gyermek koromat és nagyon az érzelmi kötődésem ehhez a területhez. Látom, hogy az állomás épülete talán megmenekült az enyészettől és valaki bizonyára megvette és felújította.
Tud-e valaki valamit az ott lévő 4 db szolgálati lakásról, hogy azoknak mi lett a sorsa.
Válaszukat/válaszotokat tisztelettel várva: Pető Katalin

maccsider
e-mail: maccsider.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28555
2014.08.23 11:29.01
1999-2004 között dolgoztam itt váltókezelőként, sokat köszönhetek ennek az állomásnak, nagyon jó volt. Sokszor hiányzik.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20176
2011.01.31 00:20.40
1896. évi IX. törvénycikk
a kecskemét-tiszaughi h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a m. kir. államvasutak kecskeméti állomásától a tiszaughi révig, illetve a Tisza partjáig vezetendő h. é. gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkek értelmében leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. tc. 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.


pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18995
2010.09.17 21:44.11
PÉTERNÉ FEHÉR MÁRIA Kecskemét megyeszékhellyé válásra tett kísérletei a 19. század végén és a 20. század elején című tanulmányából:

"...A Kecskemét-tiszaugi vonal (30 km) kiépítése 650.000 forintba került, ebből Kecskemét 100.000 forintot vállalt, az ingyen rendelkezésre bocsátott terület értéke 50.000 frt-ot tett ki.16 Fontos volt az ugi helyiérdekű vasút kiépítése, mert Kecskemétet a Tisza melletti községekkel saját pusztáin (Borbás, Szentkirály, Felsőalpár) keresztül kapcsolta össze. Ez a vonal egyúttal a Tiszán való szállítás előnyeit is jelentette (az építkezésekhez szükséges kő, fa olcsóbban volt ezúton beszerezhető). Ugyanakkor, mivel a vasút a város pusztáit szelte át, az itt levő birtokok ára is emelkedett. Ezért szavazta meg később Kecskemét a keletkezett többletkiadást is. A vonal kiépítésének költsége 1894-re 810.000 frt-ra emelkedett. Kecskemét még 60.000 frt-tal járult hozzá a vonal kiépítéséhez17, amit végül 1896. okt. 3-án adtak át a forgalomnak..."

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18908
2010.09.13 18:12.47
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

A tiszaugi vona megnyitásáról ír ( 1896. október 3.)

"...Az első helyi érdekű vasút volt a Kecskémét—fülöpszállási, melyet 1895. október 10-én adtak át a közforgalomnak.
A rákövetkező év október 3-án a Kecskemét—tiszaugi vonalat nyitották meg, mely a Tisza felé nyitja meg a közlekedést..."

Rbatka
e-mail: rbatka.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 10358
2009.03.05 23:54.15
Egészen pontosan 2009. 03. 04-én szűnt meg a forgalmi szolgálat. A nyíltvonali visszajelentésű fénysorompót már kb. másfél hónapja felszerelték, a kitérők csúcssínjeit néhány napja szedték ki.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10335
2009.03.04 20:07.10
Pár napja bezárták az állomást, megszűnt a szolgálat, gyakorlatilag megállóhelyként működik tovább.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tiszatenyő

Tiszaszőlős

Tiszasziget-Újszentiván

Tiszaújváros

Tiszaug régi