Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


146 Kecskemét-Kunszentmárton

Kecskemét (140, 142, 152)
Műkert
Alsóúrrét
Kisfái
Nyárlőrinci szőlők
Nyárlőrinc
Nyárlőrinc alsó
Kohárykertek
Nyárjas
Világoshegy
Szikra
Árpádszállás (145)
Lakitelek (145)
Tiszaug régi
Tiszaug-Tiszahídfő
Tiszaug
Tiszasas
Csépa
Szelevény
Istvánháza
Kunszentmárton (130)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Tiszaug régi
(Lakitelek felső)*

megszűnt állomás
146 Kecskemét-Kunszentmárton
 

2010.04.25.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.867306° E20.042345° | N46° 52' 2.3" E20° 2' 32.44"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az eredetileg Tisza-Ugi rév névre keresztelt, MÁV-HÉV IV. osztályú típusépülettel rendelkező állomást 1896.10.03.-án adták át a forgalomnak. A Budapest - Tiszai HÉV Kecskemét - Tiszaug vonalának személyforgalmi szempontból itt volt a végállomása, a sínek azonban továbbvezettek a Tiszáig, ahol a folyóparton rakodóvágányban végződtek.
1902-től a névadó településsel összhangban az állomás neve is Tisza-Ugról Tiszaugra változik.
1927/29-ben megépül a híd a Tiszán, ekkor a partra vezető pályát és a rakodóvágányokat felszedik.
1950/52-ben a vonal Kunszentmártonig történő meghosszabbítása során a Lakitelek - Tiszaug szakaszt is új nyomvonalra helyezik. A megnyitásra 1952.05.18.-án kerül sor, ekkor adják át az új Tiszaug állomást a folyó túlpartján, itt, a régi állomás mellett pedig Lakitelek felső megállóhelyet.
A Lakitelek felső név később Tiszaug-Tiszahídfőre változik, majd a megállóhely áthelyezésre kerül a híd másik végére,a bal parti hídfőhöz, ahol jelenleg is szolgálja az utazóközönséget.

2010-ben a volt állomásépület magára hagyottan pusztul.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Lakitelek felső az 1952-es nyári menetrendben így szerepel





Régi képek - Tiszaug régi


  https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Tiszaug régi

Lakitelek felőli oldal, nagyjából az egykori vágány helyén állva.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.25.
A volt felvételi épület 1896-ból, a Tisza jobb partján.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.25.
Oldalsó bejárat.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.25.
Itt üzemelt Lakitelek felső, később Tiszaug-Tiszahídfő megállóhely. Bal oldalon, a töltés mellett található a volt tiszaugi állomásépület, háttérben, a peron végénél a Tisza híd egykori őrháza.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.25.
Leltári szám a tetőn.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.25.

Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.25.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32334
2019.11.21 14:42.33
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 28144
2014.05.05 08:08.58
Így néz ki ma az épület, közelebbről is meg kéne nézni, nagyon szépen fel lett újítva, csak futólag láttam a vonatból és csak ezt az egy képet sikerült lőni róla.








Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28127
2014.05.04 12:28.53
Ha jól láttam pénteken a vonatból fel lett újítva az épület, gondolom lakója lett. megnézem van-e róla értékelhető kép és ha van rakom fel.

Az őrhely megvan még, csak a nyílások vannak OSB lappal befedve

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21111
2011.05.30 18:00.20
Az állomásépület a 2000-es évek elejéig lakott volt azóta lakatlan és lassan pusztul. A hídnál lévő őrház megvan, de teljesen kifosztva. A túloldalt is volt egy ugyanilyen őrház ezt az új híd építésénél bontották el.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20362
2011.02.14 15:15.37
1891 - 1897 közötti iratokban Tiszaugh rév néven szerepel.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tiszaújváros

Tiszasziget-Újszentiván

Tiszaug-Tiszahídfő

Tisztavíz

Tiszavárkony