Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba (120, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó (130)
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged (790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Bánkút

megállóhely
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Felvételi épület
2007.03.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.505444° E21.093878° | N46° 30' 19.59" E21° 5' 37.96"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Talán a teraszos kialakítás, talán a fák vagy a rózsabokrok teszik, de Bánkút még így elesettségében is az egyik leghangulatosabb megálló a vonalon, hát még ha elképzeli az ember hogy nézhetett ki fénykorában!
Az egykor három vágányos állomás jelenleg egyszerű táblás megálló, mintegy 90 méter hosszú, nagyjából sínkorona +15 centiméteres peronnal. A felvételi épületet 2015 novemberében lebontották, helyette 2017 elején egy esőbeállót építettek.

A volt 10-es őrház


Az Arad-Csanádi Vasút itt úgynevezett IV-ed rangú felvételi épületet emelt, amely ez esetben egy 68 négyzetméteres, váróteremmel bővített őrházat jelentett. (Nem azonos a későbbi MÁV-HÉV IV. osztályú típusépülettel). Ugyanilyet Tompapuszta állomáson épített még a társaság, ez utóbbi hellyel-közzel - méreteit tekintve mindenképp - végig megőrizte eredeti állapotát. A bánkútit 1960-ban Kétegyháza irányába meghosszabbították, illetve vélhetően ugyanekkor elveszítette díszítőelemeit. Sajnos mára mindkettőt lebontották.

A kisvasút


Már 1894-től 760 milliméteres nyomtávú kisvasút kötötte össze József főherceg uradalmával. Az állomás első vágányához csatlakozó sínek délnyugati irányban László-, és azon túl a ma már nem létező Kismajorig húzódtak. Vélhetően a negyvenes években számolták fel.

Autóbusz csatlakozás


1955-ben jött létre a Bánkút vá. - Nagykamarás - Almáskamarás - Kunágota autóbuszvonal. Az állomás 1979-es felszámolását követő évben a Volán a járatok többségét Medgyesegyházára irányította, azóta a csatlakozás véletlenszerű, az átszálló forgalom pedig elenyésző.


Az állomás története bővebben:
http://aradcsanad.blog.hu/2016/04/12/a_bankuti_allomas_tortenete

(Asztalos Endre 2016)



Szelvénykő 312




Képtár - Bánkút

Felvételi épület
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.
Az épület háta
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.
Már a névtábla is hiányzik.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
A két pad felújítva, de a háttérből már hiányoznak az épületek...
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.07.10.
A Kétegyháza felőli alak bejárati jelző csonkja.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.06.26.
Az új peron.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2015.08.11.
Öt hónappal a bontás előtt.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2015.06.21.
A pálya már átépítve, de peron még a régi, és még áll az épület.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2015.06.21.
A volt szolgálati lakás, az épület Medgyesegyháza felőli végén.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2015.04.08.
Az elárvult buszmegálló.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2015.04.08.
Átépítés közben.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2014.06.13.
Átépítés közben.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2014.05.29.
Kilátás a volt pénztárablakból a váróterembe.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2011.09.23.
A Medgyesegyháza felőli alak bejárati jelző csonkja.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.06.16.
A Medgyesegyháza felőli, 1955-ig használt villamos (tárcsás) védjelző alapja.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.06.16.
A teljes sorompó maradványa.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.06.16.
Öt kocsis motorvonat a megállóban.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.09.20.
Az utas WC.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.17.
A megálló Medgyesegyháza irányából.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.17.
A váróterem és a volt forgalmi iroda bejárata.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.17.
Az áruraktár maradványa.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.17.
Két pad a "teraszon", háttérben az őrházhoz tartozó egyik melléképület.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.03.17.
Virágos megálló.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2017.06.09.
A peron az új esőbeállóval Kétegyháza irányából.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2017.06.09.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30286
2016.06.08. 19:16.52
Bánkút állomás fénykorában, 1963.08.12-én. Jól látható a 3 vágány, az átmenőn épp egy szép hosszú tolatós teher tartózkodik.
Forrás: fentrol.hu; Földmérési és Távérzékelési Intézet.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/42190
Adatfelhasználási engedély szám: 17899.25858.1

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29826
2015.11.27. 21:08.57
Az épületet ma lebontották...

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 16586
2010.03.29. 21:31.39
Hangulatos megálló, bár eléggé pusztul. Fotó: 2010. 03. 29.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bakonytamási

Bakonyszombathely

Báld

Balatonalmádi-Remetevölgy

Balatonakali-Dörgicse