Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba (120, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó (130)
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged (790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Kákás forgalmi kitérő

megszűnt szolgálati hely
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged
 

Valahol itt, a bal oldalon lehetett az épület. (A képen Apátfalva felé nézünk)
2010.04.18.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (feltételezett)
N46.198294° E20.517672° | N46° 11' 53.85" E20° 31' 3.61"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Létrejöttét annak köszönhette, hogy a Hódmezővásárhely-Makó-Nagyszentmiklósi HÉV nem épített önálló pályát Makó és Apátfalva között, hanem Makó határában az Aradi és Csanádi Egyesült Vasutak már meglévő vonalához csatlakozott, és azt mintegy 5 kilométer hosszan, peage forgalomban használta. A Makó-Újváros - Kákás kitérő szakasz megnyitására 1903.IV.25-én került sor. 1969-ben, Makó elágazás átadásával egy időben szűnt meg, ekkor lett a hódmezővásárhelyi vonal végpontja Apátfalva helyett Makó állomás.

Szelvénykő 835 (121-es vonal)




Képtár - Kákás forgalmi kitérő

Kákás forgalmi kitérő helyszínrajza, 1941. október.
Fotó: Kozma Attila
Valahol itt, a bal oldalon lehetett az épület. (A képen Apátfalva felé nézünk)
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.18.
A távolban Makó házai, a jobb szélen a távíróvezeték oszlopcsonkjai, középen az első vágány hült helye.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.18.
A Makó-Újvásártér - Kákás kitérő szakasznak mára már a töltését is elszántották, csak az egykori sóder ágyazat maradványvai vezetik a szemet a szántóföldön. (A kép Makó felől Kákás felé nézve készült, háttérben a Maros ártér fái).
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.18.
A Makó felőli útátjárótól Apátfalva felé tekintve. Jól látszik a vásárhelyi vonal folytatását képező első vágány helye. Itt voltak a 2-es és a 4-es váltók.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.18.
Kákás kitérő Makó felől nézve. A bal oldali töltés volt a hódmezővásárhelyi vonalé.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2010.04.18.

Fotó: Sándor Antal


Képek a netről - Kákás forgalmi kitérő

A kitérő és a közös használatú szakasz térképen. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=99812549&t=9101631
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19228
2010.10.21. 20:49.28
"Az üzembehelyezéssel egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőn a szolgálatot (forgalmi szolgálattevői, váltókezelői) beszüntetjük és Makóújváros-Kákás forgalmi kitérő közötti vágánykapcsolatot megszüntetjük."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104202656&t=9101631

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kákófalva

Kákics

Kalánfürdő

Káld

Kalinovac