Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


135 Szeged-Békéscsaba

Szeged (136, 140, 790, 835)
Szeged-Rendező (140)
Szeged-Rókus
Baktó
Algyő
Sártó
Vajháti kendergyár
Vajhát
Kopáncs
Kishomok
Hódmezővásárhelyi Népkert (130)
Hódmezővásárhely (130)
Rárós
Csomorkány
Kútvölgy
Sóshalom
Kutasi puszta
Székkutas
Szőkehalom
Kakasszék
Pósahalom
Orosháza (125, 147, 424)
Monori tanyák
Orosházi tanyák
Csorvás
Csorvás alsó
Telekgerendás
Fürjes
Békéscsaba (120, 121, 128, 420, 422)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Hozzászólások


Vajháti kendergyár

megszűnt
135 Szeged-Békéscsaba
 

Ez egy nem hiteles forrásból származó információk alapján létrehozott oldal, egyenlőre kutatjuk azokat a háttéradatokat, melyek egyértelműsítik, hogy ez a vasútállomás a megjelölt vasútvonalon egykor különálló állomásként vagy megállóhelyként valóban létezett-e. Egyes esetekben előfordulhat az is, hogy egy állomás korábbi elnevezését hisszük tévesen külön állomásnak.


Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Lev
e-mail: olahf.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 21142
2011.06.02. 17:18.56
1961-től közlekedtem kisebb-nagyobb rendszerességgel Hódmezővásárhely és Szeged között vonattal. Akkortól már biztosan csak Vajhát nevű megálló létezett.
Lehet, hogy ezt a megállóhelyet valaha Vajháti kendergyárnak is hívták, de annak nem sok esélyét látom, hogy ilyen néven külön megállóhely létezett. Ugyanis a vonalon jelenleg még létező őrházak közül a kopáncsi a 89-es, a sártói pedig a 91-es. A kettő között tehát egyetlen őrház létezett, ez pedig az 1961-ben még meglévő vajháti volt. ( 90-es )
A Hódmezővásárhelyi-Népkert és az algyői Tisza-híd közötti szakaszon valamennyi megállóhelyen ( Kishomok,Kopáncs, Vajhát, Sártó )azonos típusú őrházak voltak. A megállóhelyeket olyan vasút-közút (praktikusan dűlőút, illetve Sártó esetében a Tisza-töltés) kereszteződésénél létesítették, ahol az út csatlakozott a vasúttal párhuzamosan futó 47-es közúthoz.
Az én emlékeim szerint Vajhát és Sártó közötti pályaszakaszon nem volt ilyen kereszteződés.

Németh János
e-mail: janeme.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20821
2011.04.13. 09:55.57
Tisztelt Szerkesztők!

1969-72 között a Vajháti Kendergyárban laktam, a szüleim ott dolgoztak. Vajháti Kendergyár megálló nem volt akkor, csak a sima Vajháti. Azonban a Kendergyárba külön sínek voltak, amin csilléken a terítékeket, kazlakat szállították az áztatóból. Azonban emlékeim szerint, nem voltak ezek a sínek összeköttetésben a vasúttal.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vajta

Vajszló

Valkóc

Valea Draganului

Vasalja