Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29701
2015.09.21 09:43.52
|
A váróhelyiséget a hév-társaság 1926-ban építette. A vonal megnyitására a város területén emelt hasonló bódék - a korabeli tervek szerint - favázas építmények voltak, a vágány felé eső oldalon faragott oszlopokkal és korláttal. Hogy ezt is ugyanolyan módon készült és a fa részeket csak később pótolták téglával, vagy eredetileg is ilyen volt, nem sikerült megállapítanom. Jómagam az első változatot tartom valószínűnek.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29048
2014.12.09 18:42.37
|
A megépített, de üzembe még nem helyezett megállónak az eredeti terv szerint Balladűlő lett volna a neve, a megnyitását kérő beadványokban is minden esetben így említik. 1910 januárjában a városi építész mégis a Kistelek nevet javasolta, ami azért érdekes, mert a vonal azon a szakaszon a Majoros határrész nyugati szélénél húzódik, s Kistelek azon túl Nagykőrös irányába, a vasúttol 2-3 km-re terül el.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29027
2014.12.04 16:21.55
|
A megállót a Ceglédvidéki hév a vasút lefektetésekor ugyan kiépítette, azonban a forgalom beindításakor nem helyezte azt üzembe. Mivel a környéken elég sok kisebb-nagyobb birtok volt, komoly igény mutatkozott a használatára, ezért több kérvény is érkezett a vasúttársasághoz és a polgármesteri hivatalba is a vonatok megállása érdekében. A megálló nevét először az 1910-es téli (október 1-jétől érvényes) menetrend tartalmazza.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13840
2009.10.02 07:44.16
|
Balla-dűlő megállóhely a névadó útnál volt található, esőbeállója a vasút megszüntetésekor már hiányos állapotban leledzett. (Fotó: Nagy Imre)
|
|
|