Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25853
2013.02.05 08:00.51
|
A mellékelt térképen jól látható, hogyan kanyarodott a vonal az állomás elé. Az engedélyokir megengedte a város területén - indokolt esetben - 200 méteres sugarú ív létesítését. Két ilyen éles kanyar volt a vonalon, melyek igencsak megviselték az utolsó években szolgálatba állított M32-eseket.
Megjegyzem, hogy a volt vasút környezete alaposan megváltozott az 1966-os térkép kiadása óta. Széchenyi tér megálló a kép alsó részén látható útkereszteződés északi oldalánál helyezkedett el, a térkép nem jelöli. A jobb oldali vasút a vezsenyi keskenynyomközű.
|
|
|
QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 25846
2013.02.03 19:10.07
|
Nem is fordult be a hantházai vasút, mert a végállomása az állomásépület előtt (annak utca felőli oldalán) volt. Innen irányváltással volt elérhető a "nagy" vasútállomás 1. vágánya.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25845
2013.02.03 17:55.00
|
A 35 évvel ezelőtti helyismerettel rendelkezőkhöz szól a kérdés, hogy tudott e vasútvonal becsatlakozni a ceglédi pályaudvarra? Ugyanis a Kossuth Ferenc utca az pont az állomással pont szemközt lévő és arra merőleges utca. Nem tudok elképzelni olyan éles pályaívet, amin a vonat be tudott volna járni a pályaudvarra.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25842
2013.02.03 08:20.28
|
A ceglédi Kossuth Ferenc utca látképe a Széchenyi út sarkától a vasútállomás felé tekintve. Jól felismerhető a már felszedett vasút nyomvonala és a még kockaköves úttest, valamint jobbra a Kossuth gimnázium hátulsó kerítése. A kép előterében látható az egykori Széchenyi tér megálló helye, melynek emlékezetem szerint még állomásnév-táblája sem volt. A fotót Nagy Imre készítette valószínűleg 1979 nyarán, vagyis több, mint egy évvel a vasút megszüntetése után.
|
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19432
2010.11.21 16:55.18
|
A csemői vasút becsatlakozási pontja ma is megvan, igaz, zárt üzemi területen. A Concordia silója előtt húzódó vágány - amelyet napjainkban a Pft. használ - folytatása volt a hantházai vonal, a P+R parkoló megépítése előtt az útátjáró helye is látható volt. Ezt a vágány vasutasok a mai napig úgy hívják, hogy "Csemői egyenes". A ratárépületen túl ebből a vágányból van egy kiágazás, a "Csemői görbe". A Hantházáról beérkező vonat erre állt félre, itt takarították ki és készítették fel az útra. A mozdony továbbgurult a Dohány utca felé, majd az ellenkező irányba haladva, keresztezve a szegedi és a szolnoki vonalat, bejárt a fűtőházba. Motorvonat alkalmazásáról nincs tudomásom, illetve az első időkben a nagyállomás és Gerje között közlekedő betétjáratot gőzmotorkocsiból állították ki.
Az Indóházba - sajnos - szerzői jogi nehézségek miatt nem lehetett korábbi képeket tenni.
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 15876
2010.02.06 11:31.31
|
A korabeli képeken motorpótkó kisgőzösök és diesel zöldbékák vannak,érdekes, hogy a vonal egy jó része beépített területen haladt, és soha nem járt erre AB motor, vagy ABy motor?
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 15856
2010.02.05 20:47.50
|
Na végre erről a vonalról is van már kép az Indóház újságban!! Amit még most sem tudok: hol volt a becsatlakozás a 100-as vonalba a posta felől vagy Pest felől???Sajnos kevés 60-as 70-es évekbeli képet tettek az újságba de legalább tettek. (Engem ezek érdekelnek). Ceglédiek segítsetek! Én ezt a vonalat a bezáráskor villamosként építtettem volna újjá. Az én villamosom nem csoszogott volna mindenütt gyök 2-vel. Tehát nem lett volna baj ,hogy nincs illemhely a kocsin!
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12664
2009.08.02 11:32.56
|
Széchenyi tér megállóhely a vasútvonal várost átszelő szakaszán helyezkedett el. A vasút építésekor itt nagy szabad térség volt, mely a tér jellegét a Közgazdasági Szakközépiskola építésekor, az 1960-as évek közepén vesztette el. A vonatok a Kossuth Lajos Gimnázium hátsó kerítésénél, a járda mellett álltak meg. A képen a Széchenyi téri megálló a forgalom megszüntetését megelőző napokban látható. [Forrás: Ország-Világ, 1978. március 15.]
|
|
|