Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kecskéscsárda

megszűnt megállóhely
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
 

Fotó: Bana Gyula [raps]


Az 1947-es menetrendben még működő megállóhelyként szerepel. Az 1967-68-as hivatalos menetrend szintén működő megállóhelyként tartalmazza.






Képtár - Kecskéscsárda


Fotó: Bana Gyula

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ttj
e-mail: ttothj.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33274
2021.11.27 11:58.33
A kép 1957-ben készült, a 4-es út Szolnok felőli irányába, az állami gazdaság lejárójának a magasságában.
A leszállóhelyek az átjárótól jobbra és balra helyezkedtek el, az állomásépület a fák mögött volt. A képen látható gazdasági épület az állomásépületben lévő szolgálati lakáshoz tartozott.

Lipák István
e-mail: szeletura.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29064
2014.12.17 22:18.22
Emlékszem a szomorú balesetre 1971 októberében. Abonyban voltam fszt. és akkor még sorompókezelők kezelték a nyíltvonali sorompókat. Egy hosszú csörgéssel köröztünk a nyíltvonali sorompókezelők felé ha vonatot küldtünk Cegléd felé és persze kerestük a sorompókezelőket, akik pft-s létszámban voltak. 2-es, 3-as, 4-es - ez volt Kecskéscsárda aki pénztárt is kezelt - 5-ös a Kaszáló, 6-os a Kőrösi út, és 7-es a Karai úti sorompó. Reggel történt a tragédia a nyitva felejtett sorompó miatt... az épület felét a roncsok lerombolták, a sorompókezelő meghalt. A naplóját is sérülten találták meg bejegyzésével, melyben szerepelt a bekörözött vonat!!! Tudnék mesélni.
Az egykori épület a képen már cserjékkel benőtt helyen volt a jobb vágány közelében. Cegléd felől az útátjáró, mellette a tekerőszerkezet, majd az épület szolgálati része és mellette egy ablakkal a várótermi rész.
Érdekes és talán sokan nem tudják; ez a sorompókezelő kezelt egy távoli sorompót is őrhelyéről ami kb 7-800 m-re Abony felé bolt, az akkori Kecskéscsárdai Állami Gazdaság mezőgazdasági földútjának sorompóját. Ezt a sorompót - kényelmi okból - sötétedéstől napkeltéig legtöbbször nem kezelték. Egyszer gyermekkoromban aratás idején szekérrel már késő este sokáig vártunk a lecsukott sorompónál, mikor apukám a sorompó láncát meghúzta vagy rángatta... lényeg, hogy észrevette a sorompókezelő és vonatmentes időben felnyitotta a sorompót.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27239
2013.10.10 13:30.53
1907-ben a Cegléd és Szolnok közötti vasútvonal kettősvágányúvá építésével együtt többek között a következő munkák voltak előirányozva:
- Cegléd és Abony között beiktatandó Kecskéscsárda forgalmi kitérő előállítása;
- Abony állomás bővítése;
- Abony és Szolnok között beiktatandó Paládicspuszta állomás építése.
A második vágányt 1909-re meg is építette a MÁV, de hogy a fentebb említettek ténylegesen megvalósultak-e, nem tudom.
Egy érdekesség: miután a II. világháborúban a kecskéscsárdai iskola megsemmisült, a tanítást miniszteri engedéllyel a megállóhely váróhelyiségében folytatták.

Bárdos Imre
e-mail: bardosimre.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20920
2011.04.29 14:13.41
A megállóhely a 4. sz. főút (ma 40-es út) és a vasút keresztezésében volt, az 55. (56.) sz. sorompóőrhelynél - ezt valamiért átszámozták -, a pálya 805+59,20 sz. szelvényében. 1969. június 1-én 0.00 órától, menetrendváltástól forgalmát beszüntették. A helyi lakosok Rödönyi miniszterhelyetteshez fordultak, mivel az AKÖV (a Volán elődje) által biztosított szolgáltatás nem volt megfelelő számukra. Ideiglenes megoldásként néhány vonatot a megállóhelyen ismét megállítottak. Miután az AKÖV 1 többlet kocsi beállításával augusztus 4-től sűrítette járatait, a megállóhely forgalmát 6-án 0.00 órától véglegesen megszüntették.
A sorompóőrhely tovább üzemelt. 1971. október 2-án reggel tehervonat nyergesvontatót gázolt az átjáróban. A vonat a használt sínekkel megrakott gépkocsit nekivágta a sorompóőrhelynek, amely összedőlt, a sorompóhajtómű mellett álló sorompókezelő pedig meghalt. Hogy az őrhelyet ezután visszaépítették-e, azt nem tudom.

(Forrás: MÁV Központi Irattár, AA.10409 sz. doboz, 110399/1969 sz. ügyirat és AB.13734 sz. doboz 22171/1971 sz. ügyirata és annak rajzmelléklete)

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16820
2010.04.12 13:55.42
Sziasztok.
Én azt írtam fel egy hossz-szelvényről annak idején, hogy: "Kecskéscsárda mh., vonatjelentőőri szolgálati hely, 805+59-es szelvény." Ha ez segít valamit esetleg...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 16818
2010.04.12 05:16.59
Halihó!

Az, hogy "útátjáróban", az némileg stimmel, mert tulajdonképpen ott van az átjáró. Ugyanakkor váróteremként szerintem elég logikátlan távolságban a sínektől... de akkor mik ezek a téglakockák, és hol voltak a megállók épületei?
Rejtély.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16815
2010.04.11 15:46.25
Csőváz Oldalborda!

Két helyen is utána érdeklődtem a történetnek. Abonyban, illetve a volt megállóhely melletti tanyán. Mind Abonyban, mind a tanyán egyértelműen azt mondták, hogy az útátjáróban volt a megállóhely. Valóban vannak a környéken olyan szétszórt "épületek" mint amit felraktam Paládicshoz is... Ezek azonban előttem sem teljesen világos hogy mik is... Erős a gyanúm, hogy a pályafenntartóké lehetett az épület, ugyanúgy mint ahogy Karcagi pusztánál, vagy Pusztaszakállasnál is...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 16715
2010.04.07 19:11.41
Kedves Raps!

Múlt héten száguldoztam át ezen az egykori megállóhelyen.
Szolnoktól Cegléd irányába az egyik útátjárónál (nem tudom, ez egyezik -e az általad felrakottal, mert nem ismerem fel) balkéz felé, még az útátjáró előtt, némileg beljebb a sínektől látható egy ugyanolyan téglából készült kis valami, mint Paládicspusztánál. Esetleg nem lehet, hogy ez egyezik a megállóhely épületével, és nem az általad fényképpel jelölt helyen volt? Vagy pedig jó helyen sejtetted az épületet, csak egy kicsit beljebb volt/van valójában...?
Ez csak felvetés, de érdekelne, hogy talált-e ez a kis téglából készült kockavalami...

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16600
2010.03.30 16:46.05
Kecskéscsárda megszűnt megállóhely. Látkép Cegléd felé. 2010 03.25.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16599
2010.03.30 16:44.08
Kecskéscsárda megszűnt megállóhely. Az épület helye ( 2 )

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16598
2010.03.30 16:42.15
Kecskéscsárda megszűnt megállóhely. Az épület helye ( 1 ) 2010 03. 25.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16467
2010.03.17 19:18.18
Kecskéscsárda. Az egykori megállóhely a sínek felől ( az útátjáróból ) fényképezve. 2010 03 17.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16466
2010.03.17 19:15.31
Kecskéscsárda megszűnt megállóhely. A megállóhely épülettel rendelkezett, melyet rég lebontottak. Az épület helye jól kivehető. A bokrok helyén állt az épület. Az egykori megállóhely Budapestről Szolnok felé haladva a pálya jobb kéz felőli oldalán volt. Koordinátái: 47 10'55,85" É, 19 54'59,02" K.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14836
2009.12.14 14:21.53
1943-as menetrendben szerepel.

nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13391
2009.08.31 15:06.47
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10237
2009.02.26 08:53.36
Igen! Jogos a felvetés! Cegléd és Abony közt valóban volt egy Kecskéscsárda nevű mh. Ugyanúgy mint ahogy Abony és Szolnok közt egy Paládicspuszta nevű mh. Valamint Szoboszló és Ebes közt Vérvölgy. Nagyon sok olyan mh van még, ami nincs felvéve, egyik vonalra sem.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10230
2009.02.25 20:58.15
Sziasztok! Cegléd és Abony között volt még egy megálló, a 40- es út átjárójánál: KECSKÉS-CSÁRDA. A vonatról lehet látni a közelben egy házat ,rá van írva ez a név. Vajjon ez volt-e a csárda,ha nem működik mikor szűnt meg? A megálló biztos akkor amikor a drótot húzták 1970 táján, mint pl.BENEDEKVÖLGY is. Környékbeliek ,ha tudtok segítsetek!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kézdivásárhely

Kézdiszentlélek

Kehida-Kustány

Kék

Kelebia