Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


102 Kál-Kápolna - Kisújszállás

Kál-Kápolna (80, 84)
Erdőtelek
Bazsómajor
Hevesi szőlők
Heves
Hevesvezekény
Tarnaszentmiklós (483)
Rákhát
Kisköre
Kisköre-Tiszahíd
Abádszalók
Kisgyócs
Kunhegyes
Előhát
Bánhalma-Halastó
Fülekipuszta
Kenderes
Kisújszállás (100, 482, 927)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Heves

állomás
102 Kál-Kápolna - Kisújszállás

2008.02.23.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.609384° E20.306192° | N47° 36' 33.78" E20° 18' 22.29"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 705




Régi képek - Heves

Heves indóház. Forrás: bedo.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Heves


Fotó: Horváth Zoltán

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.14.
Mérlegház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.06.22.
Mérlegház másik oldalról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.06.22.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.02.23.
Útátjáró a Kál-Kápolna felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2015.07.
Bejárat Kál-Kápolna felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2015.07.
Kál-Kápolna felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2015.07.
Tarnaszentmiklós felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2015.07.
A pálya folytatása Kál-Kápolna felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2015.07.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.06.22.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.06.22.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.
Visszatekintünk az állomás felé az iparvágányról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.
Az iparvágány ide fut be.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.
Pillantás a kezdőponti váltókörzetre az útátjáróból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.
Kezdőponti váltókörzet a háttérben az élőállat rakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.06.08.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29565
2015.07.12. 11:35.06
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a második vágány, rakodóvágánya az első és a negyedik, az előbbi Tarnaszentmiklós felől vágányzáró sorompóval, Kál-Kápolna felől védőváltóval, az utóbbi pedig mindkét végén siklasztósaruval biztosított. A Tarnaszentmiklós felőli oldalon két iparvágány ágazik le. A Kál-Kápolna felőli oldalon fénysorompóval, és félsorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati, Kál-Kápolna felé sorompófedező fényjelzőkkel. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25413
2012.11.27. 18:34.21
Heves városnak és környékének a II.világháború idején a szovjet katonai csoportosítások miatt nem kis szerep jutott! Ebben bizonyára adtak feladatot az akkor ott szolgálatot teljesítő vasutasoknak is!Van erre valahol valami utalás vagy helytörténeti feldolgozás? köszönettel venném az erre vonatkozó információt.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25412
2012.11.27. 18:16.47
Ezen az állomáson Mohácsi László(1914.10.07.Gice An:Kovács Zsuzsanna)állomásfőnök volt 1949.03.31-től1950.06.27-ig.Nevezett,innen T aktaharkányba távozott szintén főnöki beosztásba. Ezután Nyéklásházán,Tiszaszederkényben/Leninváros,Tiszaujváros/ majd ismét Nyéklásházán,Füzesabonyban,végül Rudabányán volt állomásfőnök.A mindenki által tisztelt és nagyrabecsült "FŐNÖK ÚR" egyike volt azoknak,akik a 45 éves szolgálati emlékérem tulajdonosa lehetett.Szép és tisztes kort megérve szeretetben élte napjait.E sorok írója csak a tanulásra való biztatást kapta tőle,mint első főnökétől-ma is szeretettel gondolok rá.Méltán kapta valamikor a Munka Érdemrend arany fokozatát.

Sztarec
e-mail: bozo71.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25409
2012.11.27. 11:55.30
Az állomáshoz a városka nyugati részén lévő szőlőteleptől szinte az egész Kárpát-Medencében egyedülálló borszállító kisvasút épült.

Részletek Gyimesiné Gömöri Ilona Polgár-telep, Bankpince Szőlőuradalom a hevesi homokon c. írásából.
(A cikket a szerző szíves hozzájárulásával küldte Bozó Zoltán)

A bank már az első évben hozzáfogott egy keskeny vágányú "lóüzemű" iparvasút létesítéséhez..., hogy azon a bort a hevesi vasútállomásra szállítsák. Kérvényükre Heves vármegye közgyűlése 1911-ben engedélyezte, hogy a vasutat a törvényhatósági út padkáin (ma: Egri út) építhessék.

... Az első világháború éveiben ... több száz ... hadifoglyot hozattak Hevesre ... A hagyomány szerint ők építették ki a pincétől a vasútállomásra vezető kutyavasutat. ... A présház előtt haladt el a kisvasút iparvágánya. ... A kisvasút kitérőjénél (Sárgapuszta) nádfedeles kis épület, a vasúti raktár állt, melyben sínek, kocsik javításához szükséges anyagokat tároltak. ... A keskenyvágányú vasút, kutyavasút a juhásztanyai borház elől a pince érintésével vezetett a hevesi vasútállomásra. Egy elágazása a Bank városi pincéjét is érintette (ma: Bajcsy-Zsilinszky u.). Útvonala a mai utcaneveknek megfelelően: Juhásztanya - Pince - Május 1. u. - Ady E. u. - Vértanú u. - Vásártér - Katona J. u. - Egri u. - Vasútállomás. Teljes hossza 8 km, melyből 1 km 200 m jutott a telep területére. Elnevezése abból ered, hogy nyomtávja keskeny, mindössze 60 cm volt. A Május 1. utat máig kutyavasútsorként emlegetik, mivel az teljes hosszában végighúzódott rajta. A vasút egy része közterületen, megyei és törvényhatósági úton haladt. Az építést a Vasútállomástól kezdték 1911-ben. Ekkor mind a vármegye közgyűlése, mind a hevesi képviselő-testület engedélyezte ezt. 1917-ben, amikor a Vásártérnél és a régi temetőknél tartott az építkezés, a Bank és az uradalom szerződést is kötöttek a várossal, melyben rögzítették a közterületen folytatott munkálatok feltételeit.

A sínek között egy ló húzta a kocsikat, amelyekben a hordókat helyezték el. A kocsik oldalai fából készültek. Borszállítás idején éjjel-nappal, több lovat beállítva hosszú karavánban haladt a menet. A kocsikerekek és sínek zörgése éjjel a város közepéig behallatszott. Miután 1935-ben a szőlőtelep tulajdonjoga megváltozott, 1937-ben Polgárék és Güssnerék közösen kérték a hevesi képviselő-testületet, hogy velük, mint új tulajdonossal, tíz évre hosszabbítsák meg a szerződést. Részletes térkép is készült. A község szerette volna elérni, hogy a területhasználatért ingyen fuvarozzák az állomástól a község címére érkező küldeményeket. Továbbá azt is, hogy mondjanak le a sárgapusztai tanyai iskoláról a község javára. Hátralékos használati díjként 450 Pengőt kértek. Végül az útterület-használati engedélyt továbbra is megkapták mind a törvényhatósági, mind a községi utak területére évi 150 Pengő és 11 kikötés betartása ellenében.

A kutyavasutat 1942-ig használták, ezután még sokáig, az 1960-as évekig látható volt (legtovább a pince előtt). Napjainkra nyoma sem maradt...

A telep szőlőtermését általában bor formájában, ritkábban sűrített mustként értékesítették, néhány esztendőben azonban a gyümölcsöt szállították el Németországba... A szőlő rekeszekbe csomagolása gondos munkát igényelt, ezért a cég Gyöngyösről küldött asszonyokat, akik ízléses papírral kibélelt ládákba, nagy szakértelemmel rakták be a szőlőt... A hófehér színű kellemes fenyőillatú rekeszekbe került azután a szőlő, mely a gondos csomagolás révén megőrizte hamvasságát. Végül minden rekeszre feliratot helyetek: HEVESER KUTRAUBEN. Az iparvasút lóvontatású kocsijai vitték ki a gyümölcsöt a hevesi MÁV állomásra, ahol a szállítmány az erre a célra rendszeresített Ggh típusú vagonokban kezdte meg hosszú útját.

A Polgár és Güssner örökösök szőlőgazdaságának épület- és anyagleltára
Mezei vasút:

•60 cm nyomtávú, 7 kg/fm sínekkel, 8000 méter
•Heves vasútállomásról pincéig közös tulajdon szomszéd birtokossal.
•700 méter saját területen, saját tulajdon.
Mezőgazdasági felszerelések és gépek:

•Tolókocsi vasból 1 db
•Mezei vasúti kocsi 12 db
•Járgány 1 db
•Közvetítő kocsi állomáson 1 db
•Mezei vasút javító szerszámok 31 db

gergo0314
e-mail: gergo0314.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10946
2009.04.11. 12:02.29
A felújított állomásépület.

gergo0314
e-mail: gergo0314.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7839
2008.11.09. 16:58.03
Kisújszállásról érkező, Kál-Kápolnára tartó személyvonat érkezik.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hetvehely

Hetény

Hévízgyörk

Hevesi szőlők

Hevesvezekény