Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


102 Kál-Kápolna - Kisújszállás

Kál-Kápolna (80, 84)
Erdőtelek
Bazsómajor
Hevesi szőlők
Heves
Hevesvezekény
Tarnaszentmiklós (483)
Rákhát
Kisköre
Kisköre-Tiszahíd
Abádszalók
Kisgyócs
Kunhegyes
Előhát
Bánhalma-Halastó
Fülekipuszta
Kenderes
Kisújszállás (100, 482, 927)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKéptárHozzászólások


Kenderes

állomás
102 Kál-Kápolna - Kisújszállás

2007.01.23.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.25433° E20.686419° | N47° 15' 15.58" E20° 41' 11.1"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Rendhagyó épülete van az állomásnak, egyedülálló az országban. Díszes neobarokk külsejét a közeli Horthy-kastélynak köszönheti, a kormányzó vasúton érkezett Kenderesre kastélyába, a díszes külső az ő tiszteletére készült.

Állomás leírása


2014-ig háromvágányos állomás, csoport kijárati jelzőkkel, átmenő vágánya a második volt. Váltóállító őrházak nincsenek az állomáson.
Jelenleg egyszerű megállóhely, szolgálat nélkül, a kezdőpont (Kál-Kápolna) felől iparvágány-kiágazással.

Örökbefogadott állomás 2012 tavasszal http://mkk.zpok.hu
Szelvénykő 1216 (Kisterenyétől)




Régi képek - Kenderes

Kenderes állomás épülete az utca felől egy régi mozaikképeslapon (forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/1049.jpg)
 
A Horthy-kastély bár nem fűződik a vasúthoz és a vasútállomáshoz, mégis érdemes bemutatni egy kép erejéig, hiszen ennek a kastélynak közelségének köszönheti az állomás díszes mivoltát. (forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/1048.jpg)
 


Képtár - Kenderes


Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.05.14.
A felvételi épület
Fotó: Nánási Zoltán
Felvételi épület az utca felől
Fotó: Nánási Zoltán
Kunhegyes felé
Fotó: Nánási Zoltán
Kisújszállás felé
Fotó: Nánási Zoltán
Személyvonat jár ki Kunhegyes felé
Fotó: Nánási Zoltán
Az egykori rakodó (néhány évvel korábban nagy cukorrépa forgalom volt még). Volt itt régen mérleg is (nem vasúti), kis fabódéval, de elbontották.
Fotó: Nánási Zoltán
Az egykori MÉM Repülőgépes Szolgálat ipv., évek óta forgalom nélkül.
Fotó: Nánási Zoltán
Kisújszállás felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.08.
Személyvonat indult Kisújszállásra.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.08.
A peron Kisújszállás felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.08.
Kál-Kápolna felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.08.
A peron Kál-Kápolna felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.08.
Az állomásépület utca felőli oldala.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.08.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2007.01.23.
Az állomásra vezető út, a Vasút utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A felvételi épület Kisújszállás felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A felvételi épület Kál-Kápolna felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Emléktábla az épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Nyomóskút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Váróterem. Finom meleg volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A váróteremből kilépve ez a látvány, a szép alföldi táj, tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A felvételi épülettel szemben egy biztber konténer a vágányok túloldalán. A szelvényszám 1216.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Oldalrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A peronon állva Kisújszállás felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A peronról Kál-Kápolna irányába nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
Pályaállapotok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.02.07.
A megálló Kisújszállás felé tekintve. A volt váltókörzet helyén fehérlenek az új betonaljak.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.06.05.
A megálló Kunhegyes felé tekintve, háttérben az iparvágány-kiágazással.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.06.05.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


atolz
e-mail: atolz.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30701
2017.02.08. 20:09.04
Én Kenderesen gyerekeskegtem,de alagútról nem hallotam.

gyarszab
e-mail: gyarszab.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28906
2014.10.26. 11:51.04
Kenderes állomás a 100. vonal korszerűsítése során megszűnt, 2014 nyarától megállóhelyként, illetve nyíltvonali iparvágány-kiágazásként szolgál tovább. Vágányait felszedték, mindössze egy védő-csonkavágány és az iparvágány maradt.

pályamester
e-mail: edit1023.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28037
2014.04.11. 19:52.36
Van e valakinek olyan régi felvétele, ahol a régi pályamesteri iroda állt, az 50-es évekig? Édesapám ott volt pályamester, és ott is laktunk.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26599
2013.05.20. 13:38.21
"A felújitást tervezik, nem hiszem, hogy megszüntetik."

A vonalbezárás valóban nincs tervben, de a felújítás sem. Épp ellenkezőleg, a MÁV mellékvágányok, állmások megszüntetését tervezi a vonalon. Lásd Bánhalma-Halastó állomás oldalán a hozzászólásokat.

VaFa
e-mail: bagira1011.kukac.euromail.hu
elfogadott hozzászólás 26598
2013.05.20. 05:09.43
Cseke Zoltán
Jól mondod, igazából a II. vágány az átmenő. Az I. és III. teher, Kenderesig. A III. vágány néha átmenő, ha Kenderesről ún. Turista vonat indul. Habár ma már a napi 9 vonat, ami áthalad Kenderesen, nem igen zavarja a III. vágányt.

joci
Mára a járatok csökkentésével szinte megszüntették a vonalat. Kenderesre jó ha napi 15-20 fő utazik vonattal.

isti2000
Köszönöm, a Kenderesiek nevében.

Robi08
A felújitást tervezik, nem hiszem, hogy megszüntetik.

nyugatikaller
Jól mondod, megerősitem az állitásod. Kenderes alatt húzódik 2 alagút a vasútállomás- Horthy kastély között, és a Horthy kastély- KAKAT között. Igaz, nincs feltárva, de létezik.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 25662
2012.12.29. 20:48.54
Az állomás leírása részben az szerepel, hogy az átmenő vágány a harmadik, de szerintem a második.

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16271
2010.03.03. 13:59.32
Majdnem megszűntették, de szerencsére megmaradt... Most azt mondjàk, hogy nem akarnak többet bezàrni. Ki tudja...

isti2000
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16261
2010.03.02. 17:14.14
állítólag a vonalat be akarják zárni

isti2000
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16260
2010.03.02. 17:12.18
nagyon szép az épület.

Robi08
e-mail: robi0829.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13833
2009.10.01. 16:58.59
Lehet hogy ez a vonal is hamarosan megszűnik !?:S

nyugatikaller
e-mail: jocifighter.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11497
2009.05.19. 18:53.01
Bizonyos kenderesi legenda szerint(ami nem véletlenül alakult ki, ugyanis az alagútnak vannak még nyomai), Kenderes alatt van-volt egy alagút-rendszer, amin Horthy akár a kastélyból is eljuthatott ide az állomásra.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kemenespuszta

Kémes

Kengyel

Kenderessziget

Kentelke