Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas

Bátaszék (46, 50, 64, 9001)
Alsónyék
Pörböly
Pörböly felső
Baja-Dunafürdő
Baja-Dunapart
Baja (961b, 968, 969)
Bajai szőlők
Mátéházapuszta
Bácsbokod-Bácsborsód
Borsod rakodó
Bácsborsódi tanyák
Óalmás
Almás
Bácsalmás
Rudics
Bácsalmási tanyák
Mélykút
Mélykúti tanyák
Jánoshalma
Terézhalom
Erdőszél
Kunfehértó
Kopolya
Kiskunhalas (150, 155)

470 Bácsalmás-Kunbaja

Bácsalmás
Józsefmajor GV
Juliskamajor
Mosztonga major
Fenyves baromfitelep
Sörház major
Kunbaja GV

966 Bácsalmás-Ólegyen-Regőce

Bácsalmás
Bácsalmási gyümölcsös
Vadászlak
Madarászpuszta
Madaras
Sándormajor
Katymári Téglagyár
Katymár
Ólegyen
— országhatár —
Regőce (968)

967 Bácsalmás-Csikéria-Szabadka

Bácsalmás
Kunbaja-Bácsalmási szőlők
Bácsalmási vöröserdő
Csikériai szőlők
Csikéria
— országhatár —
Szabadkai tanyák
Kelebiai tanyák
Csikéria kitérő
Horváth tanyák
Szabadka gyártelep
Szabadka (136, 150, 820, 827, 830, 833)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Bácsalmás

állomás
154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas
470 Bácsalmás-Kunbaja
966 Bácsalmás-Ólegyen-Regőce
967 Bácsalmás-Csikéria-Szabadka

2009.05.10.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.11764° E19.346516° | N46° 7' 3.5" E19° 20' 47.45"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Autóbusz kapcsolat


A felvételi épület mögött találjuk a Bács Volán Zrt. Bácsalmás vá. nevű megállóhelyét, ahonnan az alábbi célállomásokra indulnak járatok:
Bácsszőlős, Bácsalmás aut. áll., Kunbaja, Katymár Madaras.





Régi képek - Bácsalmás

Forrás: profila.hu
 
Bácsalmás 1916 előtt. Forrás: Képek a régi magyar vasutakról és vonatokról. Gyökér István, Dr. Kubinszky Mihály, 1991 (Közdok)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bácsalmás állomás felvételi épülete,és vágányai régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bácsalmás állomás felvételi épülete régen.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Régi képeslap. Forrás: http://www.profila.hu.
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Régi képeslap. Forrás: http://bacs-kepeslap.fw.hu.
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Bácsalmás állomás felvételi épülete látható a vágányok felől a képeslap alsó képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás: http://postcards.hungaricana.hu/hu/180990/?query=szo%3D%28vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s%29
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Bácsalmás

Az állomás Nyugati végében a Regőcei kiágazásnál.
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2010.03.13.
Regőcei vonal rövid maradványa
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2010.03.13.
Jelzőrengeteg. Kijárat Mélykút/Kunbaja felé.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.10.16.
Kiskunhalas/Szabadka felől érkezve.Az állomás kezdőpontjánál állva.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.10.16.
A Rudics állomásra vezető nyomvonal megmaradt pár száz méternyi vágánya a korábbi Pft telepen.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.10.16.
Szolgálati lakás a rudicsi kiágazás közelében.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.10.16.
A '90-es évekig RESTI is volt az állomáson.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
Ahogy Büfé is az éhes utast szolgálta.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
Gazdasági épület és a vízház.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
Az áruraktár.Egykor szebb állapotnak örvendett.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
A vonal aminek az állomás a későbbi vágányszám gyarapodást és az épület megtoldását köszönheti.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
Bácsalmásról is számos környékbeli zsidó indult utolsó útjára.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
Bácsalmási alkony
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.15.
Havas tájon...
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.02.26.
Csatlakozás van,de nem a vonatokhoz igazítva(!)
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.02.26.
A régi BÜFÉ ablaka.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.02.26.
A VÁRÓTEREM nyitva tartása.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.02.26.
Csendélet NEON-betűkkel.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.02.26.
Gazdasági épületek egymás mellet.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.02.26.
Bácsalmás
Fotó: Karch Roland
Dátum: 2011.05.08.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2009.05.10.
Az állomás épülete, a főbejárattól jobbra található buszmegálló, a Mártírok útjáról fotózva...
Fotó: Prókai Károly
Az állomás épülete, a főbejárattól balra, a Mártírok útjáról fotózva...
Fotó: Prókai Károly
Az állomás épülete a reggeli ellenfényben, a főbejáratól balra, a Mártírok útjáról fotózva...
Fotó: Prókai Károly
Bácsalmás az a település, amely várost a Kígyós-ér szeli ketté és a régi és új vasútvonalak ölelik körbe... (A régi Rudics állomás felőli, ma már lebontott vasútvonalat jelentős mértékben beépítették (Bartók Béla u., Béke u., Oltványi u.)
Fotó: Prókai Károly
Piukovics János vasúti vendéglője 2012. Már lakásként is lakatlan...
Fotó: Prókai Károly
Piukovics János vasúti vendéglője 2012. Már lakásként is lakatlan...

Fotó: Prókai Károly

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ucsaba.04
e-mail: ucsaba.04.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 30620
2016.12.16. 16:13.52
A lakóhelyemhez a legközelebbi vasútállomás! Szeretem, mert innen utazunk el vonattal az ország más részeire...

bitumen
e-mail: bitumen59.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30447
2016.09.02. 21:51.30
Mikor volt váltókezelő Pártos Jakab. (JáksÓ ) ?

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29816
2015.11.19. 11:35.56
2011. ‎szeptember ‎25

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29212
2015.02.02. 21:31.51
1927.Állomásfőnök:Fényes Endre,kitüntetve: arany érdemkereszt)

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23548
2012.04.05. 18:20.12
Kedves akos0629!

Az állomáson csak a 2. és 3. vágány között van peron.Más peron nincs az állomás területén.Gondolom a 4. és 6. vágány közti területre gondoltál még,hogy az lehet/ett az.De az állomáson csak a korábban említett peron volt.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22841
2012.01.14. 22:26.15
Ha felújításkor nem kerül kamera a Váróterembe,nem érdemes felújítani.
A sok unatkozó ifjú úgy is firkálással tölti el a várakozási időt.
Sajnos itthon már nem érdemes újítani,új járműveket beszerezni mert úgy is tönkre vágják...
Rideg magyar valóság.

akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22830
2012.01.13. 21:31.06
Személyszállításra leggyakrabban ezt a peront használják.( 3.vágány)

akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22829
2012.01.13. 21:27.05
Névtábla

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22697
2011.12.27. 08:55.49
A Bácsalmási GV vázlatos története:

(Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115006015&t=9011033)

A Bácsalmás-Sörházmajor közötti lórévasút 1926-ban épült 600 mm nyomtávolsággal. A kisvasút felépítményébe 7 kg/fm súlyú, 7 méter hosszú sínszálak kerültek beépítésre, mintegy 3000 db. A háború előtti időkből sajnos csak ennyit tudunk.

A háború után 1948. XII. hóban a kisvasút vonala mentén élők úgy döntöttek, hogy hozzájárulnak a kisvasút újraindításának költségeihez, a támogatás mértéke 35%. Kikötés, hogy a vonalat át kell „gombolni” 760 mm nyomtávolságra, hogy a későbbiekben össze lehessen kötni a Szegedi Gazdasági Vasúttal (az ekkor még nincs államosítva).

Bács-Kiskun Vármegye közgyűlése jóváhagyja a tervet.

1949-ben a kisvasút a Békéscsabai GVNV kezelésébe kerül, mely a megmaradt anyagokat lerovancsoltatja, lista 1949. IV .29-ei dátummal:

- Fővágány 10 000 vfm, 7 kg

- Mellékvágány 420 vfm, 7 kg

- Váltó 20 db, 7 kg

- Külső/belső laposheveder 5820/5820 db

- Sínszeg 54 000 db

- Talpfa 13 500 db

- Útátjáró 13 db

- Vágányhídmérleg házzal, 5x4x3 m, 1 db

- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékes, pőre, 6 db

- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékezetlen, pőre, 1 db

- Lóré oldal és faváz kerék nélkül, 1-1 db

- Lóré faváz kerékkel, 7 db

- Lóré kerékpár, 5 db

A Sörházmajor-Kunbaja vonalszakasz építési engedélyét a KM 7898/IV/57-6/1950. iratszámmal adja ki. Az új pálya a régi folytatásaként, annak 93+00 szelvénypontján kezdődik. A felépítménybe már 9.25 kg/fm súlyú sínszálak kerülnek lengő illesztéssel, akác és tölgy talpfákra szegezve, melyek aljtávolsága 59 cm lett. Az új szakasz legkisebb ívsugara 60 méter.

1950. X. 7-én az átépített és az új szakasz műtanrendőri bejárását megtartották, majd 18-án megindulhatott a korlátozott közforgalom.

1954. V. 1-én a vonatokat a 3801-3899 számtartományban számozzák.

Az 1958. VI. 30-tól érvénybe lépő GVI menetrendfüggelékből a GVI 4 sz. Bácsalmás-Kunbaja vonalára vonatkozó adatok: A Bácsalmás-Kunbaja vonal a II. számú terhelési szakaszba tartozik, Bácsalmásról indulva 11 ezrelék a legnagyobb emelkedő, visszaútban 10 ezrelék. A vonalon a GV 3700 és GV 5700 s. motormozdonyok 53 tonnás, míg a GV 4500 s. mozdonyok 33 tonnás vonatokat továbbíthatnak. Ekkor a vonatok számozása a 601-699 számtartományba esik. A pálya megengedett tengelynyomása 2,7 tonna, a legnagyobb sebesség 15 km/h.

A GV Üzemfőnökséget a MÁV 1962. I. 1-jén 00:00 órakor megszüntette. A Bácsalmási Állami Gazdaság vezetői és dolgozói egyedülálló módon azonban nem akarták, hogy a szívükhöz nőtt kisvasút elpusztuljon, ezért az ÁG átvette az üzemeltetést. Emiatt 1962. VII. 17-én és 18-án egyesített közigazgatási és műtanrendőri bejárást tartottak. A pálya ekkor:

- 10 464 vfm fővonal

- 518 vfm mellékvágány

- 27 db váltó

Az Üzemfőnökség tulajdonában van:

- 1 398.5 vfm 9.3 kg vasaljas repvágány

- 1 792 vfm 9.3 kg faaljas repvágány

- 132 vfm 7 kg vasaljas repvágány

- 1 188 vfm 7 kg faaljas repvágány

A Pft. tulajdonában van:

- 505 vfm 7 kg vasaljas repvágány

- 1 db sínhajlító gép

- 1 db nyomtáv és túlemelés mérő mérce

- 1 db pályakocsi

- 1 db hajtóka

A kisvasút végleges leállásáról és pusztulásának körülményeiről még nem került elő adat.

Az 1964/1965 menetrend még feltünteti a kisvasutat, a helyiek honlapja szerint 1964-ben szűnt meg a személyszállítás.

A vontatási és kocsiszolgálat története:

Amikor a GV 1950-ben megindult, mindössze a GV 210 psz. R35 Hoffer mozdony állt szolgálatba. Ennek teljesítménye a feladathoz kevés volt, így 1954-ig az államosított Mezőhegyesi Cukorgyár gőzmozdonyai csühögtek Bácsalmás és Kunbaja között. A GV 30, 31 és 32 psz. kétcsatlós lokomotívokat 1953-ban az új szállítású GV 324 psz. C50 mozdony egészítette ki.

A Bácsalmási Állami Gazdaság belső forgalmát kezdetben lovakkal, majd később a GVI-től bérelt, vagy átadott dieselmozdonyokkal látták el, pl. GV 3414 (B26 tipus), vagy GV 1411 (MD40 tipus).

A MÁV általi leállításkor a GV 4508, GV 3772 és GV 5722 psz. mozdonyok voltak ide állomásítva. Az öt tonnás gép itt maradt, a két héttonnás pótlására pedig a szintén megszüntetett Gyulai kisvasút GV 3733 psz. motormozdonya érkezett meg (I. 18-án).

A csekély személyforgalom mindössze egy négytengelyes kocsit igényelt, a Bak 43 psz. személyvagont megörökölte az ÁG. 1959-ben érkezett Sárospatakról a MÁV B 202 psz. személyvagon, ő igencsak elcsodálkozhatott a szántóföldek, ligetek, szikesek és majorok között döcögve, hiszen pályafutását a Fővárosban kezdte, mint FVV 5419 psz. villamos!

A teherforgalom mindvégig az R lórék vállán nyugodott, a legkomolyabb tehervagon 1958-ban érkezett a GVI kisújszállási műhelyéből, ő volt a GV Ga 10013 psz. fedett teher.

A MÁV 1962. I. 15-én az alábbi járműveket adta át az ÁG-nak:

- 1 db személykocsi (GV Bak 43)

- 1 db teherkocsi (GV G 17006)

- 4 db fékes GV R lóré

- 17 db fékezetlen GV R lóré

- 2 db fékes GV Ubn csille

- 4 db fékezetlen GV Ubn csille

- 4 db ÁG pályaszámú R lóré

A járművek 1964 utáni sorsa egyelőre ismeretlen.

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22545
2011.11.22. 20:44.03
A kisvasút állomása a MÁV állomás mögötti telep közelében volt.(A határátkelőig vezető műúthoz közel).Nagybátyám mesélte.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21787
2011.09.19. 21:42.51
Megkezdődött a répakampány.Bácsalmáson kezdetnek 10 kocsi várakozott tegnap (2011.09.18-án),estére a felét már meg is púpozták.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20113
2011.01.26. 19:03.19
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4243:bacsalmas-a-remenykedo-allomas&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Szerény irományom kedvenc állomásomról és annak múltjáról.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19997
2011.01.19. 21:36.17
Csodás kisváros.Ha tehetem minden szombaton lejövök és fotózok a pályaudvaron.Remélem újjá éled a szabadkai kapcsolat és több lesz a vonat.Fájó ilyen üresen látni a 7 vágányt.(Bár heti rendszerességgel adnak fel fát illetve nyáron gabonát,ősszel pedig a répakampány idején van teltház Bácsalmáson.)

kiskopi
e-mail: kiskopi99.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19323
2010.11.04. 11:54.51
október30.án 24 teli vagont vittek el a németekhez(a kukoricábol biodizelt csinálnak)apám pedig lerendezte hogy a tolatás alatt a gépen legyek igy birtam NEKTEK képeket késziteni.

kiskopi
e-mail: kiskopi99.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18674
2010.08.29. 16:52.10
most tudtam meg: csütörtökön reggel 10 órakor a személyvonat a dobokai átjároban egy a vonat elé ugró ferfit elgazolt. vonatok 1 oraig nem jártak

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17423
2010.05.23. 11:14.06
Az ABmot-os időkben még működött a Resti.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15734
2010.01.31. 17:46.33
In Memoriam 7808/09

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15605
2010.01.24. 18:29.34
Egy lakóház az állomás kezdőpontján.
(Páratlan állomás vég)

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15604
2010.01.24. 18:27.07
Az állomás kezdőpontján számos rakodóvágány kiágazás található.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15600
2010.01.24. 18:23.47
A másik vízdaru a 3. és 4. vágány között.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15597
2010.01.24. 18:20.48
A felvételi épület a buszfordulóból fotózva.Az emeleten laknak.(Sokszor a váróteremben halható is a fenti élet.)

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15594
2010.01.24. 18:15.48
A képen látható vízdaru a 6. és a 7.vágány között található a Baja felőli váltókörzetben.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15593
2010.01.24. 18:14.40
Ez egyik rakodótér.Hihetetlen hogy régen mekkora fogalom volt itt.Manapság pedig kong mind a 7 vágány az ürességtől.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15592
2010.01.24. 18:13.34
Az iparvágányt nem használják.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15591
2010.01.24. 18:12.56
1987-es sín a 2-es váltóban.Itt csatlakozik a regőcei vonal csonkája az állomás vágányaihoz.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15590
2010.01.24. 18:11.25
A sinek bevezetnek a tüzép-telepre.Ahonnan tovább nem is mennek.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15589
2010.01.24. 18:10.39
A regőcei vonal sínjei ebben a földkúpban érnek véget.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15588
2010.01.24. 18:09.38
Az Akácfák miatt messzire nem jutottam.Ezért kimentem a 154-es vonal mellé.A képen az állomás bejárati jelzője látható Baja felől.

cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12387
2009.07.10. 15:30.00
1967 és 1970 között (a Kiskunhalas-Bátaszék vonal korszerűsítése során) végzet felépítmény csere során jelentős pálya korrekciót hajtottak Végre Bácsalmásnál.
forrás:Vasúti Nagylexikon 1


kopi
e-mail: kopter22.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11836
2009.06.04. 18:36.41
nem rég festették a forgalmit

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10703
2009.03.23. 20:47.54
a kiágazás helye,

persze a többi vágányt is átépítették amikor a vonalat kijebb vitték pl: 1969-es sín, csak a mai váltónál van a Szabadkai vonalon.

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10702
2009.03.23. 20:42.57
Üdv!

A hétévégén Bácsalmáson megpróbáltuk felderíteni a Rudicsállomás környékét és a valamikor oda vezető pálya maradványait.

Képen: Bácsalmás állomás végén Pályafentartási területként használt vágány ami feltételezéseink szerint a régi nyomvonal maradványa.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10172
2009.02.22. 13:48.54
Bácsalmás állomás felvételi épülete 2009.02.21-én

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9532
2009.01.31. 22:59.33
A nagy gesztenyefákat kivágták.Így viszont világosabb az épület.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8070
2008.11.28. 16:25.38
A raktár és a melléképülete.
Mindkettőre ráférne egy tatarozás.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 8069
2008.11.28. 16:23.51
Kiskunhalas és Szabadka (Subotica) felé nézünk.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8068
2008.11.28. 16:22.02
Baja és Regőcze felé nézünk.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8067
2008.11.28. 16:21.02
"Bácsalmás állomás,köszöntjük utasainkat!"

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8066
2008.11.28. 16:19.52
A mellék helységek.

Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8064
2008.11.28. 16:15.42
Egy kis romantika.

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8059
2008.11.28. 15:43.58
A váróterem napjainkban Bácsalmáson.
Sajnos ez a váróteremk sorsa ha nem kamerázzák be őket.

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8024
2008.11.23. 13:39.50
A jövő évi menetrendből (a tervek szerint) ki marad a 7808 és a 7809-es Gyors vonatpár.A személyvonatok is megváltoznak.A Kiskunhalasról indulók Kaposvárig ill/vagy Gyékényeig- a Kecskemétiek Gyékényesig vagy Nagykaniszáig közlekednek majd.Ez szerintem óriási marhaság.De hát a MÁVot csak a haszon hajtja az utasók érdekeit nem tartja szemelőtt.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6504
2008.09.16. 16:50.41
Az állomás a Baja-Szabadka [subotica] vonal építésekor létesült!A Halas-Regőcze hév vonal megynyitása után építették 7 vágányura!
A Regőcze vonalat 1960. szeptemberében , a Suboticait 1961 októberében Zárták be!A regőczeit fel si szedték.Csak a Tüzép telepre vezető szakasza maradt meg!
A szabadkai vonalat 1990ig Kunbaja-Bácsszőlős állomásig Iparvágányként használták!A pálya még megvan de járhatatlan!
Főleg Csikéria állomás környékén!
A voanalon csak Vöröserdő mh épülete és Csikéria Bácsalmás felöli bakterháza maradt meg!
Kunbaja-Bácsszőlős állomáson csak az egykoir rakodórámpa van meg és a 2 vágány.Az 1. vágány vsorompóval van lezárva.Az állomást elhagyva Vöröserdő felé egy rakodóvágány kiágazás található. A környéken sok az elhagyatot épület!
Az állomás mögött Teleki Gróf kastélya állott!Helyén ma gyümölcs termesztés van!A kunbajai állomás bussza elérhető a csikériai elágazás utáni megállóban leszállva!

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6153
2008.08.27. 20:45.20
Vajon feltámad az állomás teherforgalma?
Ma reggel és tegnap is gabonát és egyéb mezőgazdasági növényeket pakoltak az 1. vágányon.
Remélem nem lesznek sokáig üresek a vágányok (teherfotgalom).

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5864
2008.08.15. 12:32.47
Felvételi épület a vágányok felől 02.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5862
2008.08.15. 12:30.16
A raktár Mélykút felöl!
(bocs a kép készítési időpontjára nem emlékszem:S)

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5640
2008.07.31. 11:51.59
a Katymási és a Csikériai buszok 1960 és 1961 óta közlekednek.
[A katymári vonalat 1960.szeptember,a csikériait 1961 októberében zárták be.]Utóbbit nem bontották el!Csikériáig megvannak a sínek.A '90es évek elejéig Kunbaja állomásig iparvágyány ként funkcionált.
A kép saját!Júniusban készült.

gabor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5639
2008.07.31. 11:47.14
az állomás az utca felől!

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4503
2008.05.31. 10:16.57
A földszinten régen a RESTI volt!
kb. a '90-es években szünt meg!!
Szomorú így látni az 1kori kiágazó állomást.csak a 3.vágánythasználják rendszeresen.Igaz,néha akad teher-forgalom ami a 4. vagy 6. vágányt használja!(az 5. csonka)

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4386
2008.05.28. 12:47.12
Sajnos a mérlegház itt is romos!
De szerencsére csak az üveget törték be!

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4385
2008.05.28. 12:45.21
A nemrégen felújított vízház!
Itt legalább ezt megőrzik az utókornak!:)

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4384
2008.05.28. 12:41.50
Egy siló amihez iparvágány is vezet!

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4382
2008.05.28. 12:39.16
A MENETREND SZERINT CSAK 1-2 vonat használja a 2.vágányt.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4381
2008.05.28. 12:37.54
A FORGALMIIRODA!
A NEON kiírás már régóta kivilágítatlan.Régen rikító sárgával kanték be h látszódjon.Utána jött meg csak a MÁV-szabványtábla!

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4380
2008.05.28. 12:35.59
2 sor szerb gabonaszállítókocsi volt a két rakodó vágányon.
Belgrád a honállomásuk.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4378
2008.05.28. 12:33.09
Pár hete jártam Bácsalmáson a nagyszüleimnél.Bringát is vittem (A halbikon is lehet szállítani!)így betudtam járni a várost!Természetesen a vasútállomás és a kismegálló sem marad6ott ki!íme néhány:

1.kép:Baloldalt az egykori regőczei HÉV csonkája jobboldalt a Baja felé menő vágány.

zolipapa38
e-mail: zolipapa38.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4277
2008.05.19. 18:25.51
Uraim! Ez Gyönyörű,hogy van egy maroknyi csoport és ilyent alkot.Gratulálok egy almásról elszármazott öreg vasutas nyugdijas Üdv Zolipapa

rkozma
e-mail: kozma_r.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 3357
2008.03.21. 20:55.36
Sziasztok!

Ezt találtam a neten:
"1904. évi XXXII. törvénycikk a halas-bácsalmás-rigyiczai helyi érdekü vasut engedélyezése tárgyában"
http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=6909

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2053
2007.12.27. 17:48.23
Kiskunhalas (illetve Csikéria)felé nézünk!
Valamennyi kép saját készítésű!!!
December 25 illetve 27-én készültek Bácsalmás vasútállomás területén!!!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2052
2007.12.27. 17:46.22
Baja felé nézünk!
Az 1kori víztornyot a közelmúltban tatarozták!
A mérlegház itt még jó állapotban található!!!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2051
2007.12.27. 17:44.09
A csikériai(szabadkai)vonal itt ágazott ki!
A siken megvannak csak erdő nőtt a sinek közé!!!
A vonaoln csak Vöröserdő Mh. épülete maradt meg és Csikérián 1 Bakterház!!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2050
2007.12.27. 17:41.49
a Pénztár"csarnok"!
Sajnos nincs nagy forgalom!!!
Az 1 pénztárablak is bőven elég!!!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2049
2007.12.27. 17:39.58
A váróterem!
Sajnos a vandálok itt is pusztítottak!
De a fűtés télen KIVÁLLÓ!!!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2048
2007.12.27. 17:38.26
Az egykori Büfé!
Manapság bringa táralóként funkcionál!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2047
2007.12.27. 17:36.48
Bácsalmás
Köszöntjük kedves utasainkat!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2046
2007.12.27. 17:35.42
Raktár az 1.vágány mellet

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2045
2007.12.27. 17:33.52
Pénztár Bácsalmáson
2007.XII.25

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2044
2007.12.27. 17:32.29
Kár hogy már elbontották:(
emléktábla a regőcei hév-nek

Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1044
2007.08.04. 09:42.05
Bácsalmás vasútállomás keleti végében
Jó látható a csikériai vonal kihúzóvágnyként funkcionáló része!!!!!
A vonalon egyetlen 1 épület maradt
Vöröserd? mh felvételiépülete!!
A vonal még jóllátható állomása
(épület nélkül)Kunbaja állomás!
Itt még megvan a 2 vágány+a 2 vágány záró sorompó!!!!!!!
2éve még lehetett látni 1 épület torzót az állomás keleti végében!!!
tavaj már nem volt meg
Csikéria állomása eltünt!!!!!!
Vöröserd? mh épülete ma is lakott rendeb van rakva !

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 912
2007.07.03. 18:19.48
Csikériára megvan még a vasút, csak akácerdő nőtt a 2 sín közé már.

Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 842
2007.06.30. 13:54.47
Ez az állomás fontos számomra!
Ugyan is ide szoktam családommal utazni Pécsr?l drága nagyszüleimhez!
F?leg Karácsonykor és Húsvétkor!

1961ig innen mentek vonatok Csikériára!
1960ig pedig Katymárra!

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 640
2007.04.18. 22:10.51
Bácsalmás peron

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 639
2007.04.18. 22:10.00
Bácsalmás vá. Baja felőli vége

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 638
2007.04.18. 22:08.51
Bácsalmás, indul Bajára egy MD.

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 637
2007.04.18. 22:07.32
Bácsalmás felvételi épület

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bácsordas

Barsbese-Barsbaracska

Bácsbokod-Bácsborsód

Bicsérd

Bácsi