Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


967 Bácsalmás-Csikéria-Szabadka

Bácsalmás (154, 470, 966)
Kunbaja-Bácsalmási szőlők
Bácsalmási vöröserdő
Csikériai szőlők
Csikéria
— országhatár —
Szabadkai tanyák
Kelebiai tanyák
Csikéria kitérő
Horváth tanyák
Szabadka gyártelep
Szabadka (136, 150, 820, 827, 830, 833)













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Csikéria

megszűnt állomás
967 Bácsalmás-Csikéria-Szabadka
 

A felvételi épület a vágányok felől. Fotó: Németh János.
1996.03.16.


  Az állomás földrajzi koordinátái: (feltételezett)
N46.11622° E19.486345° | N46° 6' 58.39" E19° 29' 10.84"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Csikéria

Vár állott, most kőhalom ... se. Itt állt az állomásépület, az útról nézve.
Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.
Ez a védett platán a néhai raktárépület/oldalrakódó mellett áll.
Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás kezdőponti váltója.
Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás középtáján van egy váltókapcsolat a két vágány között.
Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.

Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás hűlt helye. 1996 -ban bontották el. Bácsalmás felől haladunk a határ irányába. A megmaradt bakterházat néhány száz méterrel már a hátunk mögött hagytuk.
Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás után néhány száz méternyi kihúzóvágányt meghagytak. Annak a földkúpjáról nézek visszafelé.
Fotó: Benke Zoltán
Dátum: 2011.03.15.
A felvételi épület a falu felől. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A felvételi épület a vágányok felől. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A felvételi épület a vágányok felől. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A felvételi épület a határ felől nézve. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Az állomási vágányzat az épület emeleti ablakából fényképezve. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Pillanatkép a padlásról, valószínűleg ez a vágányok felőli oldal. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Beszakadt födém az emeleten. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Az egyik szolgálati szoba a vágányok felőli oldalon. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A felvételi épület oldalról a vágányok felől, a határ irányából fotózva. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Fákkal benőtt vágány az állomásépület előtt. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Az egyik váltó Bácsalmás irányába, melyet a fák benőttek. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Fákkal benőtt vágány az állomáson. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Az állomásépület homlokzata a vágányok felől, emeleti rész. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Az állomásépület homlokzata a vágányok felől, földszinti rész. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A felvételi épület a sínek felől, a határ irányából fényképezve. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A felvételi épület a sínek felől, a határ irányából fényképezve. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A mezőgazdasági gépek átjárnak a vágányokon. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Séta az állomásról a határ irányába. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Látkép az állomási vágányzatról. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Látkép az állomási vágányzatról. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Megmaradt váltó az állomás határ felőli végében. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Valószínűleg az őrház maradványa az állomás határ felőli végén. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Megmaradt rövid pályaszakasz a határ felőli egykori váltókörzetet követően. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Pillantás a határ irányába. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Pályaállapot a határ felé vezető szakaszon. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Egy korábbi bontás és a miatta elhelyezett faaljak a határ felé vezető pályán. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Egy régebbi bontás az állomásról a határ felé vezető pályaszakaszon. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A sínek vége. Az egykori vasút nyomvonala földút formájában folytatódik a határ felé. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A határ irányába nézünk az egykori vasút nyomvonalán. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
A határ felől tekintünk Csikéria felé, előttünk a régebben megbontott vasút, háttérben a terebélyes fa mögött az állomás. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Ez pedig már Csikéria állomás fákkal benőtt váltókörzete a másik oldalon, Bácsalmás irányába. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Bácsalmás felé ballag a kis csapat (Tolnay János Vasútbarát Klub) az egykori váltókörzetnél. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Kifelé tartunk Csikéria állomásról a márciusi hidegben. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Fákkal benőtt váltó az állomás Bácsalmás felőli végén. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Az előző képen szereplő váltó egészen közelről. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Ez pedig már a Csikériáról Bácsalmásra tartó nyílt vonal, az alföldi szél homokból ilyen, a kép előterében látható dombokat emelt a sínek fölé az elmúlt 30-40 évben. Fotó: Németh János.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 1996.03.16.
Már bozótosabb, de márciusban még elég jól járható nyíltvonali szakasz Csikéria állomást elhagyva. Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.
Szelvénykő, sín és talpfák, melyek a felvétel készítésének idején már 36 éve nem láttak vonatot... Fotó: Németh János.
Dátum: 1996.03.16.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33146
2021.08.24 19:25.01
Egy kivételesen látható rész:

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33145
2021.08.24 19:24.09
Az utolsó méterek:

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33144
2021.08.24 19:23.18
2021.06.14 Ennyit sikerült találni:

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28919
2014.11.02 22:14.49
Az Őrhely hátulja.
2014.11.02.

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28918
2014.11.02 22:14.01
Csikéria belterületén át,Bácsalmás felé.
2014.11.02.

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28917
2014.11.02 22:12.46
Érkezés Bácsalmás felől.
2014.11.02

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28125
2014.05.03 23:30.00
A 150-es esetében a Budapest és Kiskunhalas között még egyszerű terelési lehetőség is lenne(Budapest-Cegléd-Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas), de itt nem ilyen egyszerű: A vonal gyakorlatilag Belgrádig tart, felújítását is párhuzamosan tervezik, tehát hiába lehet kerülőúton eljutni Szabadkára, nem oldaná meg a vonal kiesését. A vágányzár: magyar viszonyok között általában nem rövid, teljes kizárásos felújítások a jellemzők, hanem a lassan, állomásról állomásra haladó vágányzár, ami a 100-as, 120-as vonal átépítésénél is megfigyelhető.

Train Station
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28124
2014.05.03 21:23.31
Szerintem a Subotica-Bácsalmás(-Baja) vonal megérdemelhetné azt ami a 44-es vonallal történt.Így Baja,Bátaszék,Dombóvár/Sárbogárd útirányon juthatnának el a tehervonatok Nyugat-Európába.Így tehermentesülnének a budapesti teherpályaudvarok.
Ez persze egyéni vélemény csak.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28122
2014.05.02 22:44.26
Szerintem nem lenne tarthatatlan, ha előtte felúítják a Szeged-Szabadka vonalat.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28111
2014.05.01 12:18.01
A 150-essel kapcsolatban azt hallottam, hogy a kínai építőcég, amivel a tárgyalások folytak, két év teljes vágányzár alatt újjáépítette volna a vonalat, de jelenleg viszonyok között tarthatatlan lenne, ha a fővonal évekre kiesne, így egyelőre nincs megegyezés.

Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28108
2014.04.30 11:03.31
Februárban jelent meg a Magyar Közlönyben a miniszterelnök felhatalmazása a Szeged–Szabadka–Bácsalmás vasútvonal felújításáról szóló megállapodás létrehozására. A választások után sajnos elég nagy lett a csönd, nemhogy Csikériáról, de a 150-es vonal grandiózus újjáépítéséről sem igen hallani...

mesi
e-mail: molnaroszkar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20372
2011.02.15 13:36.04
Köszönöm az észrevételt.A bejárást valóban 2003-ban tartottuk.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20371
2011.02.15 13:35.41
Az én információim szerint 1960.szeptemberében zárták be az ólegyeni vonalat.A csikériai vonalon a személyforgalom 1961.októberében szűnt meg,majd ez év novemberétől a Bácsalmás-Bácsszőlős(Bácsalmási szőlők) állomások között iparvágányként maradt meg a teherforgalom egészen a '90-es évek elejéig.Ha tévedek szóljatok!

Németh János
e-mail: jeffline.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 20363
2011.02.14 16:04.34
Biztos, hogy jó az évszám? Az akkor még létező Tolnay Lajos Vasútbarát Klub kb. 20 tagjával 1996. március 16.-án bejártuk a vonalat, Csikéria épülete akkor még állt, igaz, már ablakok és ajtók, valamint részben tető nélkül. Az eseményről fényképeim is vannak, lesz tehát kép az oldalon, ha ráérek feltölteni.
Tudomásom szerint a vonalon a személyforgalom már 1960-ban megszűnt, nem köthető tehát a Közlekedéspolitikai Koncepcióhoz, Bácsalmástól az első kb. egyharmada iparvágányként a kilencvenes évekig üzemelt.

mesi
e-mail: molnaroszkar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20336
2011.02.12 16:22.26
A Bácsalmás- Csikéria vasútvonal a Csanádi féle közlekedéspolitikai koncepció során szűnt meg. A vasútállomás felvételi épülete az Apostagihoz hasonlóan egy emeletes volt. Az utolsó állomás elöljáró a nagybátyám Molnár János volt, akit Madarasról helyeztek oda. Jómagam 1995-ben hivatalból bejártam a vasútvonalat a VBF megbízásából, az állomásból már csak egy fél téglát találtam.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18916
2010.09.13 20:20.34
refkov!
Milyen tipusú épület állt Csikérián?Mint a madarasi?Mert szerintem az volt a környéken elterjedve a kisebb állomásokon.

refkov
e-mail: rezice.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18831
2010.09.08 13:38.04
1980.BAN MÉG ÁLLT AZ ÉPÜLET.De azóta...?

kiskopi99
e-mail: kopter22.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17811
2010.06.21 13:34.57
szerintem a felvételi épület már nincs meg de ha megis van a dzsumbuj nagyon benőtte

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13114
2009.08.20 13:54.15
Trianon után Csikéria - Szabadka átmenetben a vasúti forgalom megszünt. Az országhatárhoz vezető pályát a JDZ elbontotta.
A Délvidék visszacsatolása (1941) után a MÁV a mintegy 6 kilométernyi szakaszt újjáépítette, a forgalmat felvette.
1944 őszén a trianoni határokat ismét lezárták, a forgalom megszünt.
Hogy ezután újra megnyitották-e, azt nem tudom, de a negyvenes évek végén Jugoszláviával megromlott a viszony, a pályát Szabadka felől a JDZ, Csikéria felől a MÁV felszedte.

kósa péter
e-mail: uhuru.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12638
2009.07.30 20:40.09
Csikéria határátkelő volt Bajáról Szabadkára. Nagyapám vonatfékezőként többször átutazott rajta ugyanis tehervonattal nehékes volt kétszer visszafogni ha Szegedre kellett menni.Azt nem tudom hogy (Trianon után) jártak e személyszállitó vonatok is ezen átkelőn.

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1748
2007.11.17 23:15.23
Csikériai bakterház.

Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1747
2007.11.17 23:14.25
Csikéria vá. a Bácsalmás-Szabadka vasútvonalon. Mellette szépen felújított bakterház.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Csák

Cseklész

Csokvaomány

Csillaghegy

Csömödér-Páka