raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29892
2015.12.19 11:14.50
|
Sarlós István:Egy vasútvonal vége. A Baja-Hercegszántó vasútvonal megszüntetéséről.
Forrás: http://www.bacs-kiskun-leveltar.hu/V3/SP07_mbn/Tanulmanyok/sais-05t-1.html
|
|
Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29815
2015.11.19 11:34.55
|
2011. június 18
|
|
|
Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29814
2015.11.19 11:33.55
|
2011. szeptember 25
Szendvicset? :D
|
|
|
Capitanio
e-mail: csabi.kukac.prolan.hu
|
elfogadott hozzászólás 26477
2013.05.02 13:44.08
|
Baja állomásról találtam egy régi képet a www.bacs-kiskun-leveltar.hu oldalon. A többi képhez viszonytva ez a 20-as, 30-as évekből való lehet.
|
|
|
akos0629
e-mail: csintalanakos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23736
2012.04.22 11:09.16
|
Tipikus bajai látkép...
|
|
|
VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20721
2011.03.22 13:00.00
|
Mindkét félnek igaza van: A Baja-Szabadka vonalat a MÁV építette, de HÉV társaságként üzemeltette.
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 20718
2011.03.22 09:47.49
|
A bajai régi felvételi épület lényegében ugyanaz a típus, mint a tatai, vagy a bicskei régi. Mivel az utóbbi kettő MÁV szabvány, ezért biztos, hogy Baja is MÁV szabványként épül.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 20717
2011.03.22 06:29.34
|
Akkor rosszul tudod!
A MÁV által épített Budapest–Zimony vasútvonal szárnyvonalaként épült a Szabadka–Baja vasútvonal. A fővonal Szabadkáig történő átadása után két évvel, 1885. január 8-án nyitották meg. A Budapest-Zimony vasútvonal három ütemben készült el. A Budapest-Ferencváros - Szabadka szakaszt 1882. december 5-én, a Szabadka - Újvidék szakaszt 1883. március 5-én míg, az Újvidék-Zimony szakaszt 1883. december 10-én adták át a forgalomnak. Baja város - miután Zimony irányába a fővonal elkészült - azonnal kezdeményezte a Baja-Szabadka szárnyvonal kiépítését. A régi képeslapokon MÁV szabványú épületeket lehet látni.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20713
2011.03.21 22:37.24
|
Én máshogy tudom!
Baját elsőként még a XIX.század végén érte el a Szabadka-Baja HÉV.(Miután kiépült a zimonyi vonal Szabadka felé.)Ennek része volt a Bácsalmás-Csikéria(-Szabadka) vonal.
Az akkori postaügyi minisztert díszpolgárrá avatták.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 20712
2011.03.21 18:42.52
|
Ezt a vonalat a MÁV építette. Itt MÁV szabványú felvételi épületeket emeltek, sosem volt semmi ami HÉV lett volna.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20711
2011.03.21 18:06.15
|
Akkor igaz,hogy teljesen elpusztult a II.Vh. alatt?Mert eredetileg HÉV I.osztályú épület volt Baján.(A régi képeslapok alapján)
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 20710
2011.03.21 06:58.23
|
Ez sosem volt HÉV épület.
|
|
cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20709
2011.03.20 22:21.09
|
A Szocmodern kinézet ellenére jól kivehető az eredeti HÉV I.osztályú épület körvonala.Már csak az eredeti ablakokat és ajtókat kell a helyükre képzelni :D
(A kép még tavaly nyáron készült amikor az IR vonatok ténylegesen (2) Régiót kötöttek össze)
|
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19596
2010.12.08 16:46.25
|
A MÁV okosságának köszönhetően az IR-vonatok Bajáig közlekednek.A Dombóvárra tartók átszállásra kényszerülnek.A dombóvári vonatok vélhetően Bz-k lesznek.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18746
2010.09.04 17:38.15
|
Az augusztus 25-én lefotózott Duo másik végéből fotózva,szintén Baján.
|
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18640
2010.08.26 19:49.47
|
Kijárat Mátéházapuszta felé.Az Uzsgyi vélhetően a 46-os vonalról érkezett.
2010.08.25.
|
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18638
2010.08.26 19:47.37
|
Uzsgyi találkozó Baján 2010.08.25-én.
|
|
|
csambó
e-mail: csambo601.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17444
2010.05.23 20:53.48
|
Az állomással viszonylag megvagyok elégedve bár csak váróteremben lehet leülni kívül sehol egy pad. A régi M41 vonatokat és a hozzályuk járó kocsikat lecserélték \"modern\" 63-41-es motorvonatra. Zajosak a legtöbb vonaton nem csukódnak,záródnak az ajtók rendesen a linóleum kivan szakadva felpuklisodot az ülések kényelmetlenek és nincs is elegendő belőlük.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 16633
2010.04.01 22:52.38
|
Utca felőli homlokzat. Az előző képet légyszi töröljétek!
|
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15345
2010.01.15 16:54.52
|
Egy korábban eszembe jutott másik kérdést szertnék kérdezni:
az nem tudja vki hogy a Baja-Budapest távolság most miért 140km-es jeggyel számolják?
A Baja- Budapest-Kelenföld, most is 184km ahogyan az régen is volt. Korábban a Déli-ig is 200km-est adtak (mert 188km-re volt kírva)... most meg 40km-el rövidebb
Köszi.Üdv!
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybabab2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15325
2010.01.13 18:04.27
|
Üdv!
előzőekben írt kérdésemmel kapcsolatban találtam egy cikket:
"...napi egy pár közvetlen vonat Baja és Budapest között. Plusz marad a Sugovica, ami most már vasárnap helyett péntek délután megy lefelé. A visszaút marad vasárnap. Közben a szerelvény a jelenlegi tervek szerint Bátaszéken pihen, a menetrend készítői viszont reményüket fejezték ki, hogy azért ez csak átmeneti, mert valljuk be, a Desiro elég drága ahhoz, hogy kihasználatlanul álljon."
forrás:http://dfmstb.blog.hu/
nemtudom, mennyire cáfolható a történet...
|
|
beno
e-mail: trainzister.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 15245
2010.01.09 09:59.50
|
Dehogy szűnt meg.
A GEMENC IC naponta jár.
A SUGOVICA IC meg pénteken megy le Bajára és vasárnap délután meg jön.
Mindkettő x+1 desiro 2>x>=0
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15240
2010.01.08 19:10.00
|
Üdv!
Tudja esetleg valaki, hogy a Sugovica IC milyen kocsikból áll, és hogyan kerül összeállításra?
(korábban vasárnap lejött 2 desiroval 11:00 körül a Déliből, leért 15:00-ra és 15:30-körül vissza ment; oda-vissza ua. volt a neve)
Most az olvastam, hogy pénteki napokon lefelé (BP-Baja) vasárnapi napokon fordított (Baja-BP) viszonylatban közlekedik...
mert ugye Baján szokás, hogy gépmenetben elviszik Bátaszékre ami "nem kell", nah de akkor nem is IC kocsikat küldenek gondolom, mert az meg Bátaszékről, milyen néven megy el (?)
|
|
Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15120
2010.01.03 11:33.51
|
A Dombóvár-Bátaszék-Kiskunfélegyháza-Kecskemét viszonylatú IR vonatok itt kereszteznek.
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9996
2009.02.16 14:22.00
|
Amikor még rendszeres vendégek voltak erre felé az öreg ganz szerelvények.
a kép Baján készült.
forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/MDmot/3020-3029/MDmot-3024.jpg
|
|
|
Gábor16
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8358
2008.12.13 11:52.27
|
A Baja-Gara/Hercegszántó vonalakon Baja után Baja-Külső állomás jön!Itt napjainkban ocskavas rakodás van.A terület elvan kerítve!Csak a vágányok mutatják hogy itt állomás volt!
|
|
Mészáros Endre
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 630
2007.04.18 21:54.03
|
Sugovica IC
|
|
|