Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


152 Fülöpszállás-Kecskemét

Fülöpszállás (150)
Uzovicstelep
Izsák
Agárdytelep
Ágasegyházi tanyák
Ágasegyháza
Galambház
Köncsög
Ballószög
Helvécia
Beretvástelep
Korhánköz
Kecskemét alsó (142)
Kecskemét (140, 142, 146)










Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Korhánköz

megszűnt megállóhely
152 Fülöpszállás-Kecskemét
 

Ma a megállóhelyre már semmi sem emlékeztet.
2014.05.23.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (feltételezett)
N46.891617° E19.666827° | N46° 53' 29.82" E19° 40' 0.57"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A megállóhely még jóval a vonal bezárása előtt megszűnt. 1971-ben még működött, de az 1984-es vasúti térképen már nincs jelölve. A megálló peronja Kecskemétről Fülöpszállás felé haladva a pálya balkéz felőli oldalán volt.

Szelvénykő 54 a feltételezett helyen




Képtár - Korhánköz

Ma a megállóhelyre már semmi sem emlékeztet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.05.23.
A tragédia emlékműve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.05.23.
Az emlékmű feliratai I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.05.23.
Az emlékmű feliratai II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.05.23.
Helvéciáról érkező tehervonat halad át a megszűnt megállóhelyen.
Fotó: Nagy Dániel
Dátum: 2017.07.26.


Képek a netről - Korhánköz

A balesetről készült helyszínrajz.
http://img.index.hu/imgfrm/3/8/3/7/IMG_0012203837.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33563
2022.08.04 16:22.09
Beretvástelep felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33561
2022.08.04 16:21.21
Kecskemét alsó felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33560
2022.08.04 14:46.40
2022.06.27

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33559
2022.08.04 14:45.47
És ma, a Gábor Dénes utca kereszteződésénél, a Silveria mellett:

N46.879961° E19.650077°

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33558
2022.08.04 14:41.48
Egy régi térképen máshol jelölve

VAndrás
e-mail: csicsali.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 31068
2017.08.01 21:17.18
http://hirosveny.hu/hirek/41-eve-tortent-helveciai-busz-tragediaja

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 28462
2014.08.03 09:03.46
"1973. január 30-án 17.45-kor a Korhánköz mh. – Kecskemét alsó közötti nem biztosított átjáróban a 7136. számú személyvonat ütközött a Volán 9. számú vállalat Kecskemét – Helvécia között közlekedő helyközi járatával. A vonatot továbbító 424,021 pályaszámú gőzmozdony az ütközés következtében kisiklott és a pálya menetirány szerinti jobb oldalán a bal oldalára – fordított állásban közlekedett – dőlt. A nagyjából a közepénél elkapott GC-34-65 forgalmi rendszámú Ikarus 66 típusú autóbuszt a vonat mintegy 40-50 méteren keresztül tolta maga előtt, miközben oldalára borította és szinte kettészakította. Annak 65 utasából 24 azonnal, 13 a kórházba szállítás közben vagy a kórházban életét vesztette, 17 súlyosan, 5 könnyebben megsérült. (Ezzel Magyarország legtöbb halálos áldozatot követelő útátjárós balesete lett.) A gőzmozdony 2 fős személyzete a borulás közben kiesett a mozdonyból, így fizikai sérülést nem szenvedett, a baleset látványa azonban nagyon megviselte őket. Bár az esemény után kéthetes rendkívüli fizetett szabadságot kaptak, ennek letelte után még 1 hónapot töltöttek betegállományban. A mozdonyvezető ezután sem igazán tudta feldolgozni az eseményt, a későbbiek során 5 hétig volt kórházban az idegi megrázkódtatás miatt.

Az autóbusz vezetője aznap már ötödször indult a járattal Helvéciára. Az átjáró előtt balra, majd jobbra nézett és mivel vonatot egyik irányból sem látott, szinte lépésben, kb. 5 km/h sebességgel ráhajtott az átjáróra. A mozdonyon személyzete (a gép helyzete és az átjáró geometriai kialakítása miatt feltehetően a mozdonyfűtő) mintegy 50-60 méterről észlelte a szinte szemből érkező autóbusz és azt, a jármű annyira közel van az átjáróhoz, hogy már nem fog megállni. A mozdonyvezető – ő a fentiek miatt csak az ütközés előtt 6-7 másodperccel láthatta meg a szerkocsi takarásából kibukkanó autóbuszt – gyorsfékezést alkalmazott, de jószerivel a fékhatás kialakulása előtt bele is csapódtak az annak oldalába.

A bíróság 1973. július 14-én hozott ítéletében az autóbusz vezetőjét bűnösnek mondta ki halálos tömegszerencsétlenség gondatlan okozásának bűntettében ezért 6 év szabadságvesztésre és 6 év közügyektől eltiltásra ítélte. Ezt az ügyészség és a vádlott is megfellebbezte, de azt a Legfelsőbb Bíróság december 19-én hozott határozatában elutasította, így az ítélet jogerőre emelkedett.

A helyzet azonban nem ennyire egyszerű. Annak idején a sajtó is sokat foglalkozott az üggyel, volt, aki sokallta, volt, aki kevesellte a kiszabott büntetést.

A baleset idején esti sötétség volt, egyes beszámolók szerint az eső is esett. A kivilágítatlan, ráadásul igen szerencsétlen kialakítású (lásd a mellékelt helyszínrajzot) vasúti átjárót sávos távolságjelző táblák hiányában szinte észre sem lehetett venni. (Ez a busz vezetőjét nem mentesítette a felelősség alól, mert a balesetig összesen 46-szor teljesítette ezt a járatot, így ismerte az átjárót.) A vasúti pályatest mellett futó telefonvezeték oszlopai, valamint a pálya menti bokros, csalitos terület szintén akadályozta a rálátást a vasúti pályára. Ezen kívül a mozdony világítása sem volt igazán megfelelő. Bár az akkori vasúti előírásoknak valószínűleg megfelelt, a két 30 W-os izzó túl jó láthatóságot nem biztosított, a közútról a gyenge fényerő és a terep- és időjárási viszonyok miatt kellő távolságból szinte észrevehetetlen volt. Mire február 1-én a szakértők a balesetes mozdonyt megvizsgálták, a turbó, ami a világításhoz a villamos energiát biztosítja, a szerkocsi két lámpatestével együtt le volt szerelve róla. (Egyes, nem hivatalos visszaemlékezések szerint a turbó a baleset idején nem is működött, mert rossz volt.) A lámpákban 30 W teljesítményű izzók voltak. Február 8-án este a baleset helyszínén egy másik mozdonnyal – a balesetben résztvevő gép súlyosan sérült és javításra várt – láthatósági próbát tartottak. Ez azonban nem járt sikerrel, mert a „hatósági kísérletre” kirendelt mozdony izzóit a műszaki szakértő megállapítása szerint 60 W teljesítményűre cserélték, így a bizonyítási kísérlet megállapításai nem voltak mérvadók. A másnap a mozdony további vizsgálata céljából a kecskeméti fűtőházba váratlanul betoppanó bizottság érkezésekor éppen a nyomozati kísérlet során kiégett izzókat és olvadó biztosítékokat cserélték a gépen. Ebből a bizottság azt a következtetést vonta le, hogy a kísérlet során az izzók a névlegesnél nagyobb feszültséggel lettek táplálva, ennek megfelelően fényerejük is jelentősen meghaladta egy 60 W-os izzóét is. A MÁV természetesen a szakértői véleményben leírtakat sosem ismerte el.

Érdekes módon a baleset után néhány nappal a pálya menti bokrokat „valaki” hirtelen kiirtotta, majd később, feltehetően még 1974-ben a csomópontot és útátjárót átépítették és oda fénysorompót telepítettek. Ez utóbbit a városi tanács már évek óta szorgalmazta, de valahogy sosem volt rá pénz."

Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130506934&t=9121587

J.József
e-mail: janicsakj.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25678
2013.01.03 09:23.25
Az én egyik nagynénikém azon a buszon dolgozott anno. Aznap nagyon beteg volt és nem tudott dolgozni menni. Lehet, hogy így élte túl. (?) Azóta is emlegeti azt a szörnyű napot...

gyöngyész
e-mail: info.kukac.gyongyesz.hu
elfogadott hozzászólás 25124
2012.10.22 21:30.13
És a baleset másnapján az anyukám, aki akkor a MÜM 6o7. Szakmunkásképzőjében tanított hatalmas virágcsokrot kapott az egyik növendéktől. Tanár néni! Ha tegnap nem tetszik bezárni, akkor én is azon a vonaton vagyok. Ui. anyucikám a rosszul teljesítő diákokat képes volt némi túlórázásra rávenni, de bepótoltatta vélük a mulasztást.

jarabikrudolf
e-mail: jarabik.rudolf.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18508
2010.08.12 18:28.07
1973.január 30-án a Kecskemét-Fülöpszállás vasútvonalon súlyos baleset történt. A korhánközi sorompónélküli vasúti átjárónál a Fülöpszállásra tartó személyvonat nekiütközött a Helvéciára tartó autóbusznak.37 utas vesztette életét, 11-en súlyosan, 9-en könnyebben sérültek meg.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kórógy

Körmöcbánya

Korlát-Vizsoly

Körmend

Kórógyszentgyörgy