Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


13 Tatabánya-Pápa

Tatabánya (1, 12)
Bánhida (12)
Környe (12)
Kecskéd
Bokod
Dad
Szák-Szend
Császár
Ete
Kisbér (5)
Bakonyszombathely
Bakonybánk
Tápszentmiklós
Lázi
Veszprémvarsány (11)
Románd
Gic-Hathalom
Bakonytamási
Pápateszér
Franciavágás (406)
Ugod
Nagygyimót
Pusztagyimót
Pápa (10, 14)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Dad

megszűnt megállóhely
13 Tatabánya-Pápa

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.523133° E18.227894° | N47° 31' 23.27" E18° 13' 40.41"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2007. márciusa óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen a megállóhelyen, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások

Szelvénykő 169
Megnyitás dátuma 1902.09.12.




Régi képek - Dad

Személyvonat Dad állomáson
forrás: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4215694374/sizes/l/in/photostream/
  Dátum: 1980.06.01.



Képtár - Dad

Az állomásépülete a vonal bezárásának napján.
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Érkezik az utolsó 39422-es Tatabányáról.
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Ezen a napon kivételesen 3 kocsiból állt a szerelvény.
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Az ítélet.
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Üres váróterem
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Egykor itt raktár állt
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Az állomás épülete szemből
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Iroda
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Már vágányzáró sorompó sincs
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Már csak nyomai látszanak az egykori első vágánynak
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
A felvételi épületet lakják. Környezete rendezett, mintha csak várná a vonatot.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A váróterem belülről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.
A névtábla még mindig ott van a falon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.20.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Ez a legtöbb, ami a közúti kereszteződésnél lévő őrházból látszik. A többi képen még ennyi sem látható. Decemberben is jártunk arra párszor, csak kicsivel jobb a láthatóság. A karbantartás valakinek nem erőssége.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
Változatos talpazat.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
Névtábla
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
A vágányok felől.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
Első vágány helye.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.

Fotó: Katonka Krisztián
Dátum: 2003.06.15.

Fotó: Katonka Krisztián
Dátum: 2003.06.15.
Dad vasútállomásának Környe felöli kijárata.
Fotó: Katonka Krisztián
Dátum: 2003.06.15.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19546
2010.12.02. 22:03.45
Ezen a videofelvételen még állomásként láthatjuk Dadot Pete Gábor jóvoltából: http://www.youtube.com/watch?v=94KINzOBSBo&feature=player_embedded#!

dongó
e-mail: pongobela52.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18723
2010.09.03. 00:37.55
A dadi állomáson három vágányon bonyolodott a forgalom. A Tatabánya- Pápa közti vonalon több állomáson Köztük a Dadin is lehetett a gőzmozdonyokat "itatni". A vizvételi forgócsőves kút, az állomás épület felőli első és második vágánny a között volt. A képen (Régi képek - Dad) a legnagyobb darabszámban készült un. 324-es mozdony vontatja a vonatot.

CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13910
2009.10.08. 09:43.39
Az egykori rakodó maradványa és az első vágány hűlt helye még 2006. aug. 15-ből, a személyszállítás szünetelés előttről...

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6316
2008.09.04. 23:16.28
A kép készítésének ideje: 2007 szeptemberében. A képen épp búcsút intünk az ott élőknek.
Az épületben lakók igencsak meglepődtek, mikor begurultunk a megálló elé. Elég régen hallották már vasúti jármű hangját, mesélték. Akkori pályabejáráskor mindent rendben találtunk, idegenkezűséget nem tapasztaltunk.

Egy megjegyzés az előttem szólókhoz: a 62-est is rendszeresen járjuk, két 100 méteres darabon hiányzott a sín Zádor után az áprilisi bejáráskor. Azonban Középrigóc és Drávatamási között a pálya megbontása elkezdődött.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4353
2008.05.26. 20:39.27
De, sajnos hiányzik. Megtalálták a tetteseket, sőt az ellopott sín is megvan, a MÁV azonban nem pótolta a felszedett 2 km-t.

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 4352
2008.05.26. 19:53.28
Azt kizártnak tartom, hogy hiányozna ott a pálya, mivel az egy létező vasútvonal, egy dolog, hogy nem járnak nagyon személyvonatok. Különben megkellene hozni végre a törvényt, hogy a MÉH-telepeken felírják a az adatait annak, aki leadja a cuccot!!! A színesfémgyűjtők már fővonalon is balesetveszélyt okoznak, tűrhetetlen!

Dilemma80
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.com
elfogadott hozzászólás 3161
2008.03.04. 20:22.55
Épp ma egy éve, hogy ideiglenes jelleggel szünetel a személyforgalom a Tatabánya - Pápa vonalon... Szomorú... :(

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1382
2007.10.02. 21:44.20
Felháborító... Egyébként az őrzésről annyit, hogy a 62-es Barcs- Villány vonalon elég sok helyen hiányzik a pálya. más országban tényleg működik az újraélesztés. KELL A VONAL? ÉS NEM CSAK EZ! a 68 as bezárások pedig még valahol most is éreztetik hatásukat, s az 50-es vagy idősebb emberek még mindig úgy gondolják, hogy jobb volt vonattal, és hogy embertelen lépés volt a megszűntetés. Ez is az.

Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1369
2007.10.01. 19:36.40
Egyetértek Lujdzsi-val, valóban jó lenne, de sajnos a vasúthálózat egyre csak fogy, bár az állami pénzekből, ha azok nem lyukas zsákba, autópályákba meg a kormánytagok zsebébe hullna, biztosan újjá lehetne építeni a teljes régi vasúthálózatot, minimum 80-as pályasebességgel, némi vasút melletti kampánnyal pedig vissza lehetne csalni az utazóközönséget és a teherszállítást. Ez nem álom, más országokban is működik, nálunk is fog biztosan, csak nem biztos, hogy megérjük. Vannak tervek vasútépítésre pl. Fertőszentmiklós-Celldömölk között, vagy Pinkafő felé vagy Lendvánál, de az egészen biztos, hogy ezek NEM ennél a kormánynál fognak megvalósulni. Az utazóközönség pedig a pályasebességgel arányosan csökkent a mellékvonalakon, tehát ha felújítanák őket, megoldódna a probléma. A márciusban megszűnt vonalakat nem tekinteném teljesen megszűntnek, hisz a 68-as vasútpolitikában megszűnt vonalakat valóban "eltűntették", ezúttal azonban őrzik a vonalakat, sőt oly nagy összegből, hogy Kóka doktor vasútredormja ezáltal megbukni látszik, mivel drágább, mintha menne a Bézé. A busz pedig soha nem lesz gazdaságosabb a vonatnál, tehát nem értem az egész reform lényegét. Gondolta a Kóka, minek vannak ott a térképen azok a vonalak, őt aztán nem érdekli a sorsuk.

Varga József
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.hu
elfogadott hozzászólás 458
2007.03.01. 19:48.03
Én úgy döntöttem, hogy végtisztességből 2007. március 3-án a Tatabányáról 18.05-kor induló utolsó vonattal elmegyek Veszprémvarsányig, majd visszajövök a Tatabányára utoljára jövő vonattal... Csatalkozik valaki?!

lujdzsi
e-mail: dj-luigi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 438
2007.02.25. 21:11.10
Üdvözlet mindenkinek!

Azért jó ez az oldal, mert így részletesen dokumentálva lesz az utókornak, amit ezek az említésre sem méltó egyének tesznek.
Reméljük később megjön az eszük, és újból építik az összes vonalat (a 60-as évek végebeli koncepciótól a "reformokig").

Addig is hajrá, mi is dokumentáljunk!

pzs
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 292
2007.02.10. 12:01.45
Jó látni, hogy a helyiek ennyire szeretik ezt a vonalat. Sajnálom, hogy bezárják a 13 másikkal együtt. Fel sem mérik a következményeket... Ezek a "politikusok" emberellenesek...

Varga József
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.hu
elfogadott hozzászólás 161
2007.01.22. 22:37.36
Pápa felöl (2006.10.22.)

Varga József
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.hu
elfogadott hozzászólás 160
2007.01.22. 22:35.48
Tatabánya felöl (2006.10.22.)

Varga József
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.hu
elfogadott hozzászólás 159
2007.01.22. 21:56.43
Hát mélységesen fel vagyok háborodva, amit ezzel a vasútvonallal műveltek... Először szépen leépítették a jegykiadást, aztán a kitérő vágányokat szedték fel, majd szépen magára hagyják a vonalat, s az épületeket...
És erről pont olyanok döntöttek, akik azt sem tudják, mi az hogy vonat, mi az hogy vidék... És inkább helikopterrel jár...
"Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj..."
Mi viszont itt élünk, a mindennapjainkhoz tartozik ez a vonat...
A dadi állomás csak azért nem jutott a többi sorsára, mert itt legalább lakik benne valaki...

CzuPe
e-mail: czpeti.kukac.map.elte.hu
elfogadott hozzászólás 19
2006.12.11. 22:14.22
Az egy szörnyűség, hogy mit műveltek a 90-es években ezzel a vasútvonallal. Tulajdonképpen kiírtották (a csatlakozó helyeket kivéve) az összes állomást. Kisbér-Környe között már egy sincs (ezt javíthatjátok a térképeteken). Kiszedték a sineket, kitérőket, megszűnt a szolgálat, a jegykiadás. Az épületek sajnos sorsukra vannak hagyva, kifosztva.
Nem Dadhoz tartozik, de Bokod v.m. is vmikor a 90-es években szűnt meg. Megkerestem...már nyoma sincs épületnek (ha volt? nem tudom), legfeljebb a peront lehet sejteni a fűben a vágány mellett, csak egy földút vezet oda.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Dabronc

Dabas

Dálja

Dalmand

Dárda