|
Alább olvasható a 2007. március 3-án, tizennégy mellékvonal bezárásakor készített összefoglalónk, melyben az akkor megszűnt vasútállomásokat szedtük össze.
A 2007-ben megszűnt állomások
A legújabb vonatbezárásokról tájékoztató sajtóinformációk szerint 14 vasútvonal bezárásával kezdődik meg 2007. március 3-án a közlekedési reformnak nevezett procedúra. A leépítés később folytatódik, egyenlőre többet még senki nem tud, csak az tűnik egyre biztosabbnak, hogy Magyarország vasúti mellékvonalait előbb-utóbb egytől egyig meg kívánják szüntetni.
Ennek az oldalnak a célja nem más, mint egy rövid képes ismeretterjesztő, összefoglaló, gyűjtemény a megszűnő vasútállomásokról és vasúti megállóhelyekről. Egy utolsó lehetőség mindenki számára, hogy megnézzük őket élőben, vagy ha nincs lehetőségünk eljutni oda, fényképeken.
Az oldal aljára összegyűjtöttem a teljesség igénye nélkül néhány, bezárásokkal kapcsolatban a közelmúltban megjelent cikk linkjét is.
13
14
24
27
62
76
84
88
95
112
129
151
152
153
13 Környe-Kisbér-Veszprémvarsány-Pápa
Bakonytamási,
|
Dad
|
Császár
|
Bakonybánk
|
Lázi
|
Bakonyszombathely
|
Szák-Szend
|
Franciavágás
|
Gic-Hathalom
|
Pápateszér
|
Pusztagyimót
|
Ugod
|
Nagygyimót
|
Ete
|
Kecskéd
|
Tápszentmiklós
|
Románd
|
|
14 Pápa-Csorna
(A vonal teljes hosszában jó állapotban van, a mellékvonalakra engedett maximális, 60 km/h-s sebességet az egykocsis Bz szerelvény mindenhol eléri. A 37 km-es távot 6 közbenső megállással, vonattalálkozással 47 perc alatt teljesítik a vonatok. Mellékvonali rádiós forgalomirányítás (MERÁFI) üzemel a vonalon végig, szolgálat és jegykiadás már sehol sincs. Azt hallottuk, hogy a GySEV tudná gazdaságosan üzemeltetni a vonalat.)
|
Nemesgörzsöny
|
Marcaltő
|
Rábapordány
|
Szany-Rábaszentandrás
|
Rábahíd
|
Egyed-Rábacsanak
|
|
24 Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót
|
Zalaszentgrót
|
Tüskeszentpéter
|
|
27 Hajmáskér-Lepsény
|
Sóly
|
Berhida
|
Papkeszi
|
Vilonya-Királyszentistván
|
Küngös
|
Csajág felső
|
Balatonfőkajár
|
|
62/a Sellye-Középrigóc
(2006. május 8-án bezárták. A vonalon állítólag azért szüntették meg a vonatforgalmat, hogy a pályát felújítsák. Azóta a gaz ellepte a síneket, felújítás megkezdésének persze semmi jele nem látszik. Mostanra már számunkra is világossá vált, ezt a vonalat eszük ágában sem volt felújítani, hanem inkább ez a vonal volt a próbaként kiszemelt későbbi tömeges vasútvonal bezárásoknak. Igazán nagy kár érte, értékes épületeket találunk a vonal mentén.)
|
Kétújfalu
|
Vitézipuszta
|
Drávafok
|
Kastélyosdombó
|
Zádor
|
Bogdása
|
Szörény
|
Drávatamási
|
Teklafalu
|
|
62/b Sellye-Villány
Cikkek:
Nagyon lassú vonat két utassal
|
Nagyharsány
|
Beremendi Cementmű
|
Vajszló
|
Nagycsány
|
Csányoszró
|
Sámod
|
Kémes
|
Máriagyűd
|
Kovácshida
|
Harkány
|
Siklós
|
Siklósi szőlők
|
Drávacsepely
|
|
76 Diósjenő-Romhány
(Ez Magyarország legrosszabb állapotban lévő vasútvonala. A zsákvonal hossza 18 km, a sínek borzalmas állapotban vannak főleg az állomások közötti nyílt vonalon. Az elöregedett fa talpfákat kiskanállal lehet csak összeszedni, a sínek pedig nagyon vékonyak, nagyobb mozdonyok ide be sem tehetik lábukat. Mindennek az az oka, hogy évtizedek óta egy fillért nem költöttek a sínekre, pedig iparvágány kiágazás Tolmácson és Romhányon is van, Bánkon pedig kisvasút hordta rá a közeli bányából kitermelt nyersanyagot a nagyvasútra. Még a kisvasút is megvan, csak épp nem használják. Teherforgalom tehát lenne, vagy mindenesetre volt a vonalon. A rossz pálya miatt az egész vonalon az engedélyezett sebesség 20 km/h. Nem csoda, ha az utasok az utóbbi években csak fogytak, és sajnos fokozatosan szoknak le a vonalról.)
|
Tolmács
|
Rétság
|
Bánk
|
Romhány
|
Cikkek:
Macskát előznének a megszűnő járatok utasai
|
|
84 Kisterenye - Kál-Kápolna
|
Mátramindszent
|
Recsk-Parádfürdő
|
Sirok
|
Feldebrő
|
Mátraderecske
|
Mátraballa
|
Tarnaszentmária
|
Verpelét
|
Tófalu
|
Kápolna
|
Aldebrő
|
Kőkútpuszta
|
Nemti
|
|
88 Mezőcsát-Hejőkeresztúr
|
Mezőcsát
|
Igrici
|
Hejőbába-Hejőpapi
|
Hejőszalonta
|
|
95 Kazincbarcika-Rudabánya
Cikkek:
Már előre hiányolják a megszűnő vonalakat
|
Izsófalva
|
Rudabánya
|
Ormosbánya
|
Szuhakálló-Múcsony
|
|
112 Nagykálló-Nyíradony
Cikkek:
Már előre hiányolják a megszűnő vonalakat
|
Biri
|
Balkány
|
Abapuszta
|
Görénypuszta
|
Cibak
|
|
129 Murony-Békés
|
Békés
|
|
151 Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj
|
Dunapataj
|
Apostag
|
Harta
|
Solt
|
Szalkszentmárton
|
Dunavecse
|
Állampuszta
|
Dunaegyháza
|
|
152 Kecskemét alsó-Fülöpszállás
Uzovicstelep, Izsák, Ágasegyháza, Köncsög,
|
Helvécia
|
Agárdytelep
|
Ballószög
|
Ágasegyházi tanyák
|
|
153 Kiskőrös-Kalocsa
|
Kecel
|
Kalocsa
|
Öregcsertő
|
Kecel-Szilos
|
Szakmár
|
A lap aljára összegyűjtöttem néhány, a vonalbezárásokat tárgyaló cikket az internetes sajtóból, az első fejezet tartalmazza a bezárások kihirdetéseit, a második ezt követő napokban megjelent hírek, melyek a bejelentés következményeit, és a vonalak mai helyzetét tárgyalja, az utolsóban pedig az érintett települések polgármesterei, mozdonyvezetől és civil szervezetek tiltakozásairól olvashatunk, a teljesség igénye nélkül.
Vonalbezárások helyzete 2006. decemberében:
A vasútvonalak bezárását közlő hírek 2006. nyarán:
További hírek a bezárásokkal kapcsolatban:
Tiltakozások:
2007.03.03.
|