|
Kereszt az utolsó nap estéjén. Személyvonat érkezik Pápa felől. Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
|
|
Személyvonat az állomáson a közlekedés utolsó napján, Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
|
|
A felvételi épület a forgalom utolsó napjának estéjén. Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
|
|
A századik évfordulóra állított emléktábla. Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
|
|
A gazdasági udvar állattartó épülete
Fotó: alexejevics 01
|
|
Vágányzáró sorompó az I. vágány északi végén
Fotó: alexejevics 01
|
|
A PFT 1967-ben épült központja
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az egykori öltözők belülről
Fotó: alexejevics 01
|
|
A PFT raktárépülete
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az épület irodái 2008. novemberében
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az I. vágány 1987-ben épült folytatása
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az utolsó nap Szanyban; az érkező utasok a rossz idő ellenére is szaporán fényképezik a vonatot (forrás: Győri Róbert)
Fotó: alexejevics 01
|
|
Egy ABmot+Bzx+Bzx összeállítású szerelvény érkezik Szanyba Pápa felől 1985-ben (forrás: Győri Róbert)
Fotó: alexejevics 01
|
|
A Szanyig közlekedő délutáni személyvonat a megszüntetés előtt néhány héttel
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az épület palaburkolatos szárnya
Fotó: alexejevics 01
|
|
A felvételi épülethez tartozó gazdasági udvar és a lámpakamrás mellékhelyiség
Fotó: alexejevics 01
|
|
Vágányzáró sorompó az I. vágány Pápa felőli végén
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az áruraktár belseje
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az állomás vágányai a raktár magasperonjáról nézve
Fotó: alexejevics 01
|
|
A lámpakamrás WC eredeti állapotban megmaradt épülete
Fotó: alexejevics 01
|
|
Ivókút az egykori állomási kert szélén
Fotó: alexejevics 01
|
|
A felvételi épület a falu felől
Fotó: alexejevics 01
|
|
Ugyanő az utascsere elvégzése után.
Fotó: alexejevics 01
|
|
A Bzmot a felvételi épülettel
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az egykori állomási kert kerítése.
Fotó: alexejevics 01
|
|
Rugós váltó az állomás Pápa felőli végén.
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az áruraktár a rámpa felől.
Fotó: alexejevics 01
|
|
A forgalmi iroda a pénztár ablakán keresztül.
Fotó: alexejevics 01
|
|
A lépcsőház bejárata.
Fotó: alexejevics 01
|
|
Az áruraktár mellett egy méretes mérleg is található.
Fotó: alexejevics 01
|
|
Szany-Rábaszentandrás állomásépülete. A felvétel a 2009. június 21-én közlekedett különvonatból készült, a képen a vasút visszaállítását hirdető transzparensek és helybéliek láthatók a felvételi épület előtt.
Fotó: Mendlik András
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Szany-Rábaszentandrás épülete.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Hangulatkép Szany-Rábaszentandráson.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Nem mindennapi együttállás Szany-Rábaszentandrás állomáson.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Az épület és a vasútmentő különvonat.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Ikarus 66 az állomáson
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Kihasználatlan mellékvonal
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Vasúttörténeti ismertető a különvonat napján.
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.
|
|
Fotó: Tóth Márton
|
|
Pápára tartó személyvonat Szany-Rábaszentandrás állomáson 2017 augusztus végén
Fotó: Kacz Tamás
Dátum: 2017.08.29.
|
|
Felújítás alatt a felvételi épület.
Fotó: Keszei László
Dátum: 2022.02.19.
|
|
Felújítás alatt a felvételi épület.
Fotó: Keszei László
Dátum: 2022.02.19.
|
|
Fékút eleje tábla a Pápa felőli mellékvonali ellenőrző jelző előtt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
|
|
Bejárati irányú mellékvonali ellenőrző jelző Pápa felől. Előtérben a peron és a pályatelefon: régen a vonatszemélyzet szükség esetén itt leszállva tudott engedélyt kérni az állomásra történő behaladásra.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
|
|
Bejárati irányú Mellékvonali ellenőrzőjelző Egyed-Rábacsanak felől, előtérben a peron és a pályatelefon: régen a vonatszemélyzet szükség esetén itt leszállva tudott engedélyt kérni az állomásra történő behaladásra.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
|
|
Személyvonat érkezik Csornáról a bejárati irányú Mellékvonali ellenőrző jelzőhöz.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
|
|
A gyönyörűen felújított felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
Kerékpártároló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A belső terek is megújultak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A mellékhelyiség.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
Előtér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A település térképe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A vonal történetét bemutató tabló első...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
...és második része.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A vonal eredeti térképének másolata is helyet kapott a falon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
Az 1945-ös emlékezetes baleset helyszínrajza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
Menetrend, hirdetmények.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A vágánytér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
|
|
A felvételi épület 2022 áprilisban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.04.06.
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33592
2022.09.03 18:33.14
|
Cikk a Vasutasmagazin online kiadásában a felújításról:
https://www.vasutasmagazin.hu/fejlesztesek/megszepult-szany-rabaszentandras-felveteli-epulete
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33493
2022.04.20 16:30.04
|
A MEFI rendszerben eredetileg a Csorna felőli, 3-as számú váltó szabványos állásában kitérőbe, a harmadik vágányra terelt, de a jelenlegi forgalomban vonatkeresztekre nincs szükség, most tartósan egyenes irányban áll, a vonatok mindkét irányból a második vágányra jönnek, így nem okoz fennakadást a rendszeres váltógondozás és a váltófűtés hiánya sem.
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33430
2022.02.19 14:37.48
|
(Emmamajor) Egyed-Rábacsanak felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33429
2022.02.19 14:37.15
|
Rábahíd felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33428
2022.02.19 14:36.42
|
2021.09.21
|
|
|
dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27857
2014.02.15 10:30.28
|
sziasztok!
tudja valaki,hogy most mennyi az átlag pályasebesség?
üdv.dani
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18134
2010.07.11 17:47.41
|
A Pápa-Csorna vasútvonalon 2010. július 4. óta újra van személyforgalom!!!
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17979
2010.07.04 16:28.57
|
Hatalmas tömeg és ünnepség az állomáson.
|
|
|
Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 14933
2009.12.19 00:11.14
|
Mikulás vonat, 2009.12.07.
|
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12108
2009.06.21 17:14.19
|
A Pápa-Csorna különvonat az állomáson.
2009. 06. 21.
|
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 11829
2009.06.04 16:15.06
|
Kedves vasútbarátok!
2009. június 21-én a Pápa-Csorna vasút menti önkormányzatok különvonatot szerveznek a vasútvonalon. A rendezvény célja a figyelem felhívása a személyforgalom újraindításának szükségességére, illetve a csornai elkerülő út - vasút elvágását tartalmazó - tervei ellen való tiltakozás.
Gyertek minél többen!
A menetről bővebb információ az alábbi oldalon található. A rajta látható menetrend tájékoztató jellegű, kisebb módosítások még előfordulhatnak. Valószínűleg a program is bővül majd; remélhetőleg sikerül hajtányosokat szerezni, illetve elképzelhető egy Ikarus 66-os típusú autóbusz felbukkanása is.
A részvételi szándékot e-mailben jelezzétek itt: feldmarton(kukac)t-online(pont)hu
www.papacsorna.hu/kulonvonat.html
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 11664
2009.05.28 22:47.54
|
Állítólag nekiálltak lebontani a PFT-központ egykori raktárát. Egyed után már itt is megy az erőfitogtatás: a MÁV-os slepp továbbra is mutatja, hogy bármennyire is utálják őket, ők mondják meg, merre van észak.
|
|
Laci
e-mail: lac40.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7754
2008.11.02 22:40.49
|
Őszintén szólva többen beszéltek erről, bár én sem találtam semmiféle online cikket vagy ilyesmit. Úgy gondoltam, ha többen is egyet mondanak, akkor igaz lehet (annak ellenére, hogy erről sehol sem találtam cikket, csak a szanyi hírmondó júliusi száma vázol fel lehetőségeket a térségi üzemeltetésről). De a helyiek vágya az elvett személyszállítás visszaállításáért oly óriási, hogy ilyen hírek előjöhetnek - és fognak is - jönni. De nagyon remélem, hogy a fejlődés útjára lépünk, és nem a visszafejlődésére azáltal, hogy végre elindulhat újra a személyszállítás a mellékvonalakon.
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 7234
2008.10.15 20:44.35
|
A szanyi állomás volt a vonal központja, itt volt vízvételi lehetőség is. Van egy szanyi nóta, amely vélhetően az első világháború idején születhetett, és a IV. vágányon álló katonavonat utasait siratja. Negyedik vágány valóban volt Szanyban; az első vágány folytatásában épült csonka viselte ezt a számot. A 80-as évek végén, cukorrépa-rakodás miatt, ennek a bővítésével hosszabbították meg a mai első vágányt. Az áruraktár eredetileg fából készült, később építették át a mai formájára.
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 7224
2008.10.15 12:49.12
|
Egyébként a helyi önkormányzat érdeklődött a MÁV-nál a bontás ügyében. Azt mondták, egyelőre nincs ilyen szándék, megvárják, hogy milyen sorsot szán a minisztérium a mellékvonalaknak. Hát arra aztán várhatnak... Mindenesetre a helyiek most megpróbálnak írásos garanciát szerezni a MÁV-tól, hogy nem bontják el az épületet.
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 7223
2008.10.15 12:47.18
|
Hol olvastál te ilyet? A 14-es vonalat az önkormányzatok szeretnék üzemeltetni térségi vasútként. Magáncégről nincs szó.
|
|
szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
|
elfogadott hozzászólás 7217
2008.10.15 10:17.52
|
Én csak örülök, ha nem bontják el!
|
|
Laci
e-mail: lac40.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7172
2008.10.12 18:23.53
|
El kell keserítsek minden bontásra várót. Ugyanis a minap jelent meg egy cikk - és a környékbeliek is azt beszélik - hogy az épület nem kerül lebontásra, mivel egy \"maszek\" cég megvásárolta a vonalat, és újra szeretné indítani a személyszállítást! Nagyon remélem, hogy ez a hír nem egy újabb kacsa. (bár a Kisalföld egy megbízható újság)
|
|
szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
|
elfogadott hozzászólás 6532
2008.09.18 15:53.17
|
Mikor bontanának?
Milyen információk szerint? Ha bontanak, ott akarok lenni (fotózás)! Lehet-e tudni, hogy jön el a nap...?
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 6526
2008.09.17 20:20.54
|
Információim szerint a MÁV le akarja bontatni az épületet. Ezt is, meg Egyed-Rábcsanakaot is...
|
|
Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5528
2008.07.25 19:05.32
|
2008. Augusztus 1-jén lesz 112 éves a Pápa-Csorna HÉV.
|
|
Cellbuborék Andrew
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 4363
2008.05.27 15:29.58
|
Én pár hónapja még "viccből" raktam fel azt a térképet, hogy még jó hogy nem adnak ki ilyen térképet a valóságban. EZ A TÉRKÉP MÁR NEM VICC! Komolyan megjelent a legújabb MÁV-START agyrém térkép, ezek a vonalak nélkül (arról nem is beszélve hogy a vasútvonalakat eszerint osztályozza: komfortos, mellékvonal és egyéb (Celldömölkön pl. nincs komfortos vonal)). A kormány közben azzal indokolja az újabb bezárásokat, hogy túl sűrű a hálózat. Na most nekem van otthon egy ugyanakkora 1958-as térképem, mint a MÁV-Startos agyrém, és mikor egymás mellé raktam, nem tudtam, sírjak vagy röhögjek? Ha ilyen jól haladnak, pár év múlva már nem marad személyszállításos mellékvonal, és azt hiszem, hogy a fővanalak is leépülnek ilyen téren.
|
|
v 63 150
e-mail: Nszigeti96.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 3976
2008.04.27 14:42.23
|
a mellékvomalakat átvehetné a GYSEV
|
|
szvdom
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
|
elfogadott hozzászólás 1430
2007.10.08 13:45.15
|
A térképről még a Kisterenye-Mátramindszent és onnan Mátranovák-Homokterenye vonalat is le kell szedni, sajnos!
|
|
P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1414
2007.10.06 22:23.33
|
Ja és a vonal a teljes hossza jó állapotú és a GySEV átvehetné, állítólag volt is szó erről. Valahol azt hallottam, hogy a vasút megszűntetése óta rohamosan nő az autóbalesetek száma arrafelé.
|
|
P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1413
2007.10.06 22:20.34
|
Szégyen.. én már láttam olyan térképet is, ahol még a fővonalak közül sem volt meg néhány, a mellékvonalhálózat pedig ki lett írtva. ez a térkép egyébként annyiban hibás, hogy a 62-es vonal Barcs- Sellye közötti szakasza szerepel rajta. Remélem a 2010-es vasúti térképen tényleg szerepelni fog.
|
|
Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 1410
2007.10.06 19:31.56
|
Kóka féle térkép
|
|
|
Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 470
2007.03.03 20:23.26
|
Egykori rakodóvágány a remek állaptban lévő másik két sín mellett, az utólsó napon.
|
|
|
Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 469
2007.03.03 20:17.40
|
Szanyon, a Pápa-Csorna vonal gyászolásáról, az utólsó vonatról készített kép.
|
|
|
korpi
e-mail: korpi.kukac.primposta.hu
|
elfogadott hozzászólás 276
2007.02.07 21:54.45
|
2007. február 3-án készült a kép, egy "utazzunk rajta még egyet utoljára" túra alkalmával.
|
|
|
Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 148
2007.01.21 10:39.37
|
nem, ez a volt városlőd-farkasgyepű-franciavágás közötti kisvasút! 1979-ben szűnt meg 70 km hosszban!
|
|
Vekker András
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 147
2007.01.19 19:46.54
|
A képen látható kisvsút itt járt? Hova?
|
|
Vasútbarát
e-mail: migondja.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 134
2007.01.16 18:49.35
|
jó lenne, ha az idióta Kóka letenne a vasútmegszűntetésről!! nem fogunk helikopterrel száguldozni! [...]
|
|
|
CzuPe
e-mail: czpeti.kukac.map.elte.hu
|
elfogadott hozzászólás 81
2006.12.31 12:31.45
|
Forgalmi iroda 2005.január 15-én szűnt meg a szolgálat, azóta itt és Egyed-Rábacsanakon rugós váltókkal oldják meg a vonatkereszteket. Az egész vonalon egyetlen helyen sincs már semmilyen szolgálat, ezért nem is értem miért kell pont ezt a vonalat megszüntetni, hiszen "humánköltség" nagyon alacsony, felépítmény jó, végig 60-as a pálya, a Rába fölötti hidakat kivéve (ott csak 10 km/h-val lehet menni), ill. Pápa és Csorna kijárati íveiben van 40-es lassújel
|
|
|
Ádi
e-mail: szadam10.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10
2006.12.07 19:39.14
|
Érdekes a foto, úgy néz ki, mintha az állomás valahol a világvégén lenne, és nem közvetlenül két falu házai közé beékelődve? Vajon aki a megszüntetésről a döntést hozza, látta már valaha közelről is ezt a helyszínt?!
|
|