Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


14 Pápa-Csorna

Pápa (10, 13)
Ihász
Nemesgörzsöny
Marcaltő
Rábahíd
Szany-Rábaszentandrás
Emmamajor
Egyed-Rábacsanak
Rábapordány
Csorna (16, 8)














Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Szany-Rábaszentandrás

állomás
14 Pápa-Csorna

A felvételi épület 2022 áprilisban.
2022.04.06.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.460717° E17.315176° | N47° 27' 38.58" E17° 18' 54.63"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A vicinális központi állomása, nagyjából a két végpont között félúton helyezkedik el, a kezdőponti váltókörzet a 177-es szelvényben van. Építése idején az állomás még mindkét falutól jelentős távolságra volt, azóta azonban mindkét falu „hozzánőtt” a vasúthoz.

Épületek


Szanyban II. osztályú HÉV felvételi épületet emeltek, melynek homlokzatát egyszerűbb neoreneszánsz elemekkel díszítették. A hagyományos könyöklő- és osztópárkány ugyan szerepelt az eredeti terveken, viszont a sarkokat armírozás helyett csupán falisávokkal, a nyílásokat pedig architrávkerettel, és boltövvel díszítették.
Az épület későbbi felújítása során a díszítményeket eltávolították, s egyes nyílásokat is megszüntettek. Az épületet a rábapordányihoz hasonló vakolattal burkolták, kivéve az épület északi homlokzatát, mely műpala-burkolatot kapott.
Az állomás fából készült mellékhelyisége még ma is az eredeti terveknek megfelelő állapotában látható. Megvan még az áruraktár is, ez azonban már egy későbbi építmény, az eredeti épület itt is fából készült. Az állatrakodó és a gabonaszín viszont már nincs meg. Szanyban már a vonal hőskorában is volt egy kisméretű pályafenntartási raktár, azonban a ma látható PFT-központ csak 1967-ben épült meg. Az állomás északi végén található, lapostetős épületben irodák és öltözők helyezkedtek el, továbbá készült mellette egy kisebb raktár is. Érdekesség, hogy az 1914-es helyszínrajz már említ egy vendéglőt az állomás Pápa felőli végétől nyugatra. Ez az épület ma is megvan, és a benne lévő Tulipán presszó máig szívesen látja a vendégeket.

Állomás


Szanyban a vágányok elrendezése a vonalon rendhagyónak számít, ugyanis az átmenő fővágány középen helyezkedik el. Korábban volt egy IV. számú, csonkavágány is, mely az I. vágányt kötötte össze a PFT-raktárral. Ezt az állomás 1987-es átépítésekor szüntették meg. A gőzös korszakban Szanyban volt vízvételi lehetőség is; a kutak a III. vágány jobb oldalán helyezkedtek el. Hagyományos forgalmi szolgálat már a személyforgalom 2007 évi megszűnése előtt sem volt, azonban a menetrendben a személyvonati keresztek rendszerint ide estek. Az állomás rugós váltókkal van felszerelve, második és harmadik vágányán kerülték egymást a vonatok. A felvételi épület a Pápához közelebbi felére esik. Ugyanezen a végén közúti átjáró is található fénysorompóval.

Személyforgalom


A Pápa-Csorna vasútvonal legtöbb utasa mindig is Szanyból jött. Leginkább a Győr felé utazók használták a vonatokat, mivel a vasúttal ebben az irányban lehetett a legnagyobb időmegtakarítást elérni. Ez annak ellenére igaz volt, hogy utolsó években reggel meglehetősen sokat kellett várni Csornán a győri csatlakozásra; a pápai vonat 6:21-kor ért be, a Sopon-Győr gyorsvonat viszont csak 7:07-kor indult tovább. Személyvonat menetrend szerint 2007. március 3-án közlekedett utoljára a vonalon. A több mint 110 évig közlekedett vonatoktól több száz helyi lakos vett búcsút.
Az utolsó vonatról készült képeket az alábbi linket tekintheted meg: Utolsó vonatok.

Teherforgalom


Szany-Rábaszentandrás állomás teherforgalma sokáig igen komoly volt, különösen azután, hogy Marcaltő állomás teherforgalmát is ide körzetesítették 1981-ben. Alapvetően itt is a cukorrépaszállítás dominált; a növekvő forgalom miatt 1987-ben a petőházi cukorgyár meghosszabbíttatta az I. vágányt, s az állomás rakterületét is közel kétszeresére növelték. A környékbeli erdészet egészen 2008-ig vasúton fuvaroztatott (Olaszországba), ma azonban már csak a helyi TÜZÉP időszakos szállításai jelentik az állomás teherforgalmát.
(szöveg: alexejevics, 2009. május)

Újra megnyitva


2010. július 4-től újra járnak a személyvonatok a megszüntetett vasútvonalon.
A menetrend az alábbi linken megtalálható:
http://www.mav-start.hu/res/netre_julius_4_mellekvonalak.pdf

Linkek




Szelvénykő 177
Megnyitás dátuma 1896.08.01.




Képtár - Szany-Rábaszentandrás

Kereszt az utolsó nap estéjén. Személyvonat érkezik Pápa felől. Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
Személyvonat az állomáson a közlekedés utolsó napján, Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
A felvételi épület a forgalom utolsó napjának estéjén. Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
A századik évfordulóra állított emléktábla. Fotó: Fórián-Szabó Viktor
Dátum: 2007.03.03.
A gazdasági udvar állattartó épülete
Fotó: alexejevics 01
Vágányzáró sorompó az I. vágány északi végén
Fotó: alexejevics 01
A PFT 1967-ben épült központja
Fotó: alexejevics 01
Az egykori öltözők belülről
Fotó: alexejevics 01
A PFT raktárépülete
Fotó: alexejevics 01
Az épület irodái 2008. novemberében
Fotó: alexejevics 01
Az I. vágány 1987-ben épült folytatása
Fotó: alexejevics 01
Az utolsó nap Szanyban; az érkező utasok a rossz idő ellenére is szaporán fényképezik a vonatot (forrás: Győri Róbert)
Fotó: alexejevics 01
Egy ABmot+Bzx+Bzx összeállítású szerelvény érkezik Szanyba Pápa felől 1985-ben (forrás: Győri Róbert)
Fotó: alexejevics 01
A Szanyig közlekedő délutáni személyvonat a megszüntetés előtt néhány héttel
Fotó: alexejevics 01
Az épület palaburkolatos szárnya
Fotó: alexejevics 01
A felvételi épülethez tartozó gazdasági udvar és a lámpakamrás mellékhelyiség
Fotó: alexejevics 01
Vágányzáró sorompó az I. vágány Pápa felőli végén
Fotó: alexejevics 01
Az áruraktár belseje
Fotó: alexejevics 01
Az állomás vágányai a raktár magasperonjáról nézve
Fotó: alexejevics 01
A lámpakamrás WC eredeti állapotban megmaradt épülete
Fotó: alexejevics 01
Ivókút az egykori állomási kert szélén
Fotó: alexejevics 01
A felvételi épület a falu felől
Fotó: alexejevics 01
Ugyanő az utascsere elvégzése után.
Fotó: alexejevics 01
A Bzmot a felvételi épülettel
Fotó: alexejevics 01
Az egykori állomási kert kerítése.
Fotó: alexejevics 01
Rugós váltó az állomás Pápa felőli végén.
Fotó: alexejevics 01
Az áruraktár a rámpa felől.
Fotó: alexejevics 01
A forgalmi iroda a pénztár ablakán keresztül.
Fotó: alexejevics 01
A lépcsőház bejárata.
Fotó: alexejevics 01
Az áruraktár mellett egy méretes mérleg is található.
Fotó: alexejevics 01
Szany-Rábaszentandrás állomásépülete. A felvétel a 2009. június 21-én közlekedett különvonatból készült, a képen a vasút visszaállítását hirdető transzparensek és helybéliek láthatók a felvételi épület előtt.
Fotó: Mendlik András
Dátum: 2009.06.21.
Szany-Rábaszentandrás épülete.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Hangulatkép Szany-Rábaszentandráson.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Nem mindennapi együttállás Szany-Rábaszentandrás állomáson.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Az épület és a vasútmentő különvonat.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Ikarus 66 az állomáson
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.
Kihasználatlan mellékvonal
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.
Vasúttörténeti ismertető a különvonat napján.
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.

Fotó: Tóth Márton
Pápára tartó személyvonat Szany-Rábaszentandrás állomáson 2017 augusztus végén
Fotó: Kacz Tamás
Dátum: 2017.08.29.
Felújítás alatt a felvételi épület.
Fotó: Keszei László
Dátum: 2022.02.19.
Felújítás alatt a felvételi épület.
Fotó: Keszei László
Dátum: 2022.02.19.
Fékút eleje tábla a Pápa felőli mellékvonali ellenőrző jelző előtt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
Bejárati irányú mellékvonali ellenőrző jelző Pápa felől. Előtérben a peron és a pályatelefon: régen a vonatszemélyzet szükség esetén itt leszállva tudott engedélyt kérni az állomásra történő behaladásra.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
Bejárati irányú Mellékvonali ellenőrzőjelző Egyed-Rábacsanak felől, előtérben a peron és a pályatelefon: régen a vonatszemélyzet szükség esetén itt leszállva tudott engedélyt kérni az állomásra történő behaladásra.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
Személyvonat érkezik Csornáról a bejárati irányú Mellékvonali ellenőrző jelzőhöz.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2022.04.
A gyönyörűen felújított felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
Kerékpártároló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A belső terek is megújultak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A mellékhelyiség.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
Előtér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A település térképe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A vonal történetét bemutató tabló első...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
...és második része.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A vonal eredeti térképének másolata is helyet kapott a falon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
Az 1945-ös emlékezetes baleset helyszínrajza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
Menetrend, hirdetmények.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A vágánytér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A felvételi épület 2022 áprilisban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.04.06.


Képek a netről - Szany-Rábaszentandrás

Valami megmozdult.
http://img.index.hu/imgfrm/4/5/3/1/IMG_0009484531.jpg
[Tárolt változat]
A Magyar falu programban felújított vasútállomás felvételi épülete az ünnepélyes átadás napján, 2022. március 26-án. A vasútállomás épülete mintegy 60 millió forintból újult meg. MTI/Krizsán Csaba.

https://www.kisalfold.hu/helyi-kozelet/2022/03/atadtak-a-felujitott-szany-rabaszentandras-vasutallomast-fotok
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33592
2022.09.03 18:33.14
Cikk a Vasutasmagazin online kiadásában a felújításról:
https://www.vasutasmagazin.hu/fejlesztesek/megszepult-szany-rabaszentandras-felveteli-epulete

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 33493
2022.04.20 16:30.04
A MEFI rendszerben eredetileg a Csorna felőli, 3-as számú váltó szabványos állásában kitérőbe, a harmadik vágányra terelt, de a jelenlegi forgalomban vonatkeresztekre nincs szükség, most tartósan egyenes irányban áll, a vonatok mindkét irányból a második vágányra jönnek, így nem okoz fennakadást a rendszeres váltógondozás és a váltófűtés hiánya sem.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33430
2022.02.19 14:37.48
(Emmamajor) Egyed-Rábacsanak felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33429
2022.02.19 14:37.15
Rábahíd felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33428
2022.02.19 14:36.42
2021.09.21

dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27857
2014.02.15 10:30.28
sziasztok!

tudja valaki,hogy most mennyi az átlag pályasebesség?

üdv.dani

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18134
2010.07.11 17:47.41
A Pápa-Csorna vasútvonalon 2010. július 4. óta újra van személyforgalom!!!

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17979
2010.07.04 16:28.57
Hatalmas tömeg és ünnepség az állomáson.

Pista
e-mail: d.pista.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14933
2009.12.19 00:11.14
Mikulás vonat, 2009.12.07.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12108
2009.06.21 17:14.19
A Pápa-Csorna különvonat az állomáson.
2009. 06. 21.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 11829
2009.06.04 16:15.06
Kedves vasútbarátok!

2009. június 21-én a Pápa-Csorna vasút menti önkormányzatok különvonatot szerveznek a vasútvonalon. A rendezvény célja a figyelem felhívása a személyforgalom újraindításának szükségességére, illetve a csornai elkerülő út - vasút elvágását tartalmazó - tervei ellen való tiltakozás.

Gyertek minél többen!

A menetről bővebb információ az alábbi oldalon található. A rajta látható menetrend tájékoztató jellegű, kisebb módosítások még előfordulhatnak. Valószínűleg a program is bővül majd; remélhetőleg sikerül hajtányosokat szerezni, illetve elképzelhető egy Ikarus 66-os típusú autóbusz felbukkanása is.

A részvételi szándékot e-mailben jelezzétek itt: feldmarton(kukac)t-online(pont)hu

www.papacsorna.hu/kulonvonat.html

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 11664
2009.05.28 22:47.54
Állítólag nekiálltak lebontani a PFT-központ egykori raktárát. Egyed után már itt is megy az erőfitogtatás: a MÁV-os slepp továbbra is mutatja, hogy bármennyire is utálják őket, ők mondják meg, merre van észak.

Laci
e-mail: lac40.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7754
2008.11.02 22:40.49
Őszintén szólva többen beszéltek erről, bár én sem találtam semmiféle online cikket vagy ilyesmit. Úgy gondoltam, ha többen is egyet mondanak, akkor igaz lehet (annak ellenére, hogy erről sehol sem találtam cikket, csak a szanyi hírmondó júliusi száma vázol fel lehetőségeket a térségi üzemeltetésről). De a helyiek vágya az elvett személyszállítás visszaállításáért oly óriási, hogy ilyen hírek előjöhetnek - és fognak is - jönni. De nagyon remélem, hogy a fejlődés útjára lépünk, és nem a visszafejlődésére azáltal, hogy végre elindulhat újra a személyszállítás a mellékvonalakon.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 7234
2008.10.15 20:44.35
A szanyi állomás volt a vonal központja, itt volt vízvételi lehetőség is. Van egy szanyi nóta, amely vélhetően az első világháború idején születhetett, és a IV. vágányon álló katonavonat utasait siratja. Negyedik vágány valóban volt Szanyban; az első vágány folytatásában épült csonka viselte ezt a számot. A 80-as évek végén, cukorrépa-rakodás miatt, ennek a bővítésével hosszabbították meg a mai első vágányt. Az áruraktár eredetileg fából készült, később építették át a mai formájára.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 7224
2008.10.15 12:49.12
Egyébként a helyi önkormányzat érdeklődött a MÁV-nál a bontás ügyében. Azt mondták, egyelőre nincs ilyen szándék, megvárják, hogy milyen sorsot szán a minisztérium a mellékvonalaknak. Hát arra aztán várhatnak... Mindenesetre a helyiek most megpróbálnak írásos garanciát szerezni a MÁV-tól, hogy nem bontják el az épületet.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 7223
2008.10.15 12:47.18
Hol olvastál te ilyet? A 14-es vonalat az önkormányzatok szeretnék üzemeltetni térségi vasútként. Magáncégről nincs szó.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 7217
2008.10.15 10:17.52
Én csak örülök, ha nem bontják el!

Laci
e-mail: lac40.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7172
2008.10.12 18:23.53
El kell keserítsek minden bontásra várót. Ugyanis a minap jelent meg egy cikk - és a környékbeliek is azt beszélik - hogy az épület nem kerül lebontásra, mivel egy \"maszek\" cég megvásárolta a vonalat, és újra szeretné indítani a személyszállítást! Nagyon remélem, hogy ez a hír nem egy újabb kacsa. (bár a Kisalföld egy megbízható újság)

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 6532
2008.09.18 15:53.17
Mikor bontanának?
Milyen információk szerint? Ha bontanak, ott akarok lenni (fotózás)! Lehet-e tudni, hogy jön el a nap...?

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 6526
2008.09.17 20:20.54
Információim szerint a MÁV le akarja bontatni az épületet. Ezt is, meg Egyed-Rábcsanakaot is...

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5528
2008.07.25 19:05.32
2008. Augusztus 1-jén lesz 112 éves a Pápa-Csorna HÉV.

Cellbuborék Andrew
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 4363
2008.05.27 15:29.58
Én pár hónapja még "viccből" raktam fel azt a térképet, hogy még jó hogy nem adnak ki ilyen térképet a valóságban. EZ A TÉRKÉP MÁR NEM VICC! Komolyan megjelent a legújabb MÁV-START agyrém térkép, ezek a vonalak nélkül (arról nem is beszélve hogy a vasútvonalakat eszerint osztályozza: komfortos, mellékvonal és egyéb (Celldömölkön pl. nincs komfortos vonal)). A kormány közben azzal indokolja az újabb bezárásokat, hogy túl sűrű a hálózat. Na most nekem van otthon egy ugyanakkora 1958-as térképem, mint a MÁV-Startos agyrém, és mikor egymás mellé raktam, nem tudtam, sírjak vagy röhögjek? Ha ilyen jól haladnak, pár év múlva már nem marad személyszállításos mellékvonal, és azt hiszem, hogy a fővanalak is leépülnek ilyen téren.

v 63 150
e-mail: Nszigeti96.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 3976
2008.04.27 14:42.23
a mellékvomalakat átvehetné a GYSEV

szvdom
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 1430
2007.10.08 13:45.15
A térképről még a Kisterenye-Mátramindszent és onnan Mátranovák-Homokterenye vonalat is le kell szedni, sajnos!

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1414
2007.10.06 22:23.33
Ja és a vonal a teljes hossza jó állapotú és a GySEV átvehetné, állítólag volt is szó erről. Valahol azt hallottam, hogy a vasút megszűntetése óta rohamosan nő az autóbalesetek száma arrafelé.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1413
2007.10.06 22:20.34
Szégyen.. én már láttam olyan térképet is, ahol még a fővonalak közül sem volt meg néhány, a mellékvonalhálózat pedig ki lett írtva. ez a térkép egyébként annyiban hibás, hogy a 62-es vonal Barcs- Sellye közötti szakasza szerepel rajta. Remélem a 2010-es vasúti térképen tényleg szerepelni fog.

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1410
2007.10.06 19:31.56
Kóka féle térkép

Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 470
2007.03.03 20:23.26
Egykori rakodóvágány a remek állaptban lévő másik két sín mellett, az utólsó napon.

Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 469
2007.03.03 20:17.40
Szanyon, a Pápa-Csorna vonal gyászolásáról, az utólsó vonatról készített kép.

korpi
e-mail: korpi.kukac.primposta.hu
elfogadott hozzászólás 276
2007.02.07 21:54.45
2007. február 3-án készült a kép, egy "utazzunk rajta még egyet utoljára" túra alkalmával.

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 148
2007.01.21 10:39.37
nem, ez a volt városlőd-farkasgyepű-franciavágás közötti kisvasút! 1979-ben szűnt meg 70 km hosszban!

Vekker András
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 147
2007.01.19 19:46.54
A képen látható kisvsút itt járt? Hova?

Vasútbarát
e-mail: migondja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 134
2007.01.16 18:49.35
jó lenne, ha az idióta Kóka letenne
a vasútmegszűntetésről!!
nem fogunk helikopterrel száguldozni!
[...]

CzuPe
e-mail: czpeti.kukac.map.elte.hu
elfogadott hozzászólás 81
2006.12.31 12:31.45
Forgalmi iroda
2005.január 15-én szűnt meg a szolgálat, azóta itt és Egyed-Rábacsanakon rugós váltókkal oldják meg a vonatkereszteket. Az egész vonalon egyetlen helyen sincs már semmilyen szolgálat, ezért nem is értem miért kell pont ezt a vonalat megszüntetni, hiszen "humánköltség" nagyon alacsony, felépítmény jó, végig 60-as a pálya, a Rába fölötti hidakat kivéve (ott csak 10 km/h-val lehet menni), ill. Pápa és Csorna kijárati íveiben van 40-es lassújel

Ádi
e-mail: szadam10.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10
2006.12.07 19:39.14
Érdekes a foto, úgy néz ki, mintha az állomás valahol a világvégén lenne, és nem közvetlenül két falu házai közé beékelődve? Vajon aki a megszüntetésről a döntést hozza, látta már valaha közelről is ezt a helyszínt?!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szépvölgyi út

Szepes

Szerecseny

Szárazd

Szárföld