JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
hozzászólás 33416
2022.02.19 13:57.16
|
Helye: N47.381425° E17.400579°
A térképen helytelenül Nemesgörzsönynek jelölik, de az nem itt van.
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
hozzászólás 33415
2022.02.19 13:49.13
|
... mivel a llenti kereszt a köz- és vasúti kereszteződés, a kék vonal az ihászi oldalra eső rakodó helye, a sárga vonal alatt pedig a felvételi épület látható, ami a nagyacsádi oldalra esik. Ha valaki ezt meg tudja erősiíteni, vagy cáfolni, az kérem jelezze.
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33414
2022.02.19 13:46.47
|
A felvételi épület feltételezett helye...
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33413
2022.02.19 13:45.55
|
2021.09.21 A rakodó maradványa
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33412
2022.02.19 13:45.25
|
Nemesgörzsöny felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33411
2022.02.19 13:44.41
|
Pápa felé
|
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12112
2009.06.21 17:24.46
|
Különvonat Ihász megállóhelynél.
2009. 06. 21.
|
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10069
2009.02.17 21:47.32
|
Ja, és nem Szanyba, hanem Pápára körzetesítették a teherforgalmat.
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10068
2009.02.17 21:46.56
|
Csináltam egy rekonstruciós rajzot az állomás eredeti tervei alapján.
További infók:
1915-re kiderült, hogy az I-II. osztályú váróterem felesleges, mivel csak III. osztályú jegyet vásárló utasok vannak, ezért a várót hozzácsatolták a forgalmi irodához.
A Varjas-féle, kisacsádi kisvasúton kívül itt volt még egy, amely az Eszterházy-major (Ihász) felől hordta az árut. Előbbi a 10-es évek elején, utóbbi a két világháború között épült. A háború után nem sokkal az ihászi kisvasút megszűnt, a kisacsádi viszont még egy ideig működött.
|
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 9394
2009.01.26 22:25.48
|
A teherforgalom egyébként pont '71-ben szűnt meg, a Csanádi-féle koncepcióval összefüggésben. Ezután (Marcaltőhöz hasonlóan) ennek az állomásnak a forgalmát is Szanyba körzetesítették.
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 7230
2008.10.15 20:19.48
|
Ez az állomás a vonallal egy időben, 1896-ban létesült. Fő célja a kisacsádi Eszterházy-major termékeinek elszállítása volt. A pusztáról egy kisvasút hordta az állomásra az árut (ez valszeg lórévasút lehetett, melyet egy 1914-es helyszínrajz Varjas-féle vasútként említ). Az állomáson két átmenő és egy csonkavágány volt; utóbbihoz kapcsolódott, a nyugat felől érkező, uradalmi kisvasút. Az állomáson a személyforgalmi célokat egy váróteremmel bővített őrház szolgálta. Az állomás a kisacsádi puszta hanyatlásával elvesztette funkcióját; személyforgalmi szerepe kezdettől fogva minimális volt (Ihász és Nagyacsád is nagyon messze van innen), így ez nem menthette meg. Vélhetően a vonal déli szakaszának felújításakor, a 90-es évek elején számolták fel. Az építményekből csupán a gabonaszín romjai maradtak meg.
|
|