cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31398
2018.03.04 11:11.01
|
Ellenőrizni kívántam az alábbi álíltást, de az 1916-os, 1929-es és az 1935-ös Toldy-féle kézikönyv, valamint egy ötvenes és egy hatvanas években kiadott hivatalos menetrendkönyv is azon a néven tünteti fel, ami a régi, Vekker András által feltöltött képen szerepel.
Mikor volt kizárólag Szuhakálló?! Nem szeretek támpontok nélkül dolgozni ilyesmi kijelentéseken.
,,Szemi
e-mail: emosza.kukac.freemail.hu elfogadott hozzászólás 8222
2008.12.07. 06:55.32
Az állomás neve KIZÁRÓLAG SZUHAKÁLLÓ VOLT!!!´´
|
|
Berkes Aranka
e-mail: ari.berkes.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30925
2017.05.03 18:24.36
|
Olyan megható érzés visszagondolni- valóban a gyermekkorunkra-, központi hely volt az állomás.Mivel nagyon sokszor-visszagondolva elrettentő!!!-a rudabányáról jövő vonat már fütyült, s a kert végéből szaladtunk.sokszor álló vagonok alatt, mert iskolába mentünk Barcikára!!!Berentéről még az ipari vágányon közlekedő tehervagonon is utaztunk!!Istenem !!Hány éve???!!!65-69 ig-!!!Követni fogm az oldal friss hireit!!Mindenkinek csodás , élménydus visszaemlékezést kivánok!!!
|
|
bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 30754
2017.02.24 19:19.09
|
Úgy néz ki hogy 03.11-én szombaton lenne a túra. Részletek az index fórumon a Miskolc-Ózd topikban lesznek közzétéve. Husonyicza Gábor részvételének különösen örülnénk, biztosan sok értékes és érdekes információval tudna szolgálni egy-egy állomáson vagy vonalszakaszon.
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30753
2017.02.24 18:33.44
|
Ha a szervezésről időben szóltok, és ha csak tehetem(befogadtok a csapatba) szívesen veletek tartok.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30751
2017.02.22 19:49.23
|
Mikor?
|
|
bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 30750
2017.02.21 21:33.20
|
Idén lesz 10 éve, hogy megszűnt a személyszállítás és nem sokkal később a forgalom is a vasútvonalon. Szokás szerint márciusban emléktúrát szervezünk a vonalon.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30724
2017.02.15 17:00.40
|
Igen. A Google-n nagyon jól kivehető az egykori szakasz nyomvonala.
|
|
bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 30723
2017.02.15 12:15.14
|
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a feketevölgyi kiágazás nem közvetlenül Szuhakálló-Múcsony állomáson volt, hanem Izsófalva felé a nyílt vonalon. Ennek nyomai ma már kevésbé, de 2005-ben még jól láthatók voltak. http://hmsoft.fw.hu/20050604/20050604_rudabanya074.jpg
Szuhakálló-Múcsony állomásról közvetlen kiágazás Szeles III. és Rudolftelep felé volt. A rudolftelepi vágányból volt kiágazás Szeles II. és Alberttelep felé. A feketevölgyi vágány elején pedig kiágazás volt a Szuhakálló I. aknához (Winter-bánya). Kurityánban a 70-es évekig még Felsőnyárád felé volt a kiágazás, ami csak később lett a fő irány valószínűleg a kurityáni lejtősakna bezárása után.
A feketevölgyi vágány egészen a 90-es évek végig üzemelt, mivel a Feketevölgy Bánya Kft. 2000-ig működtette a Feketevölgy I. aknát. A vágány felszedésére a bányabezárást követően kerülhetett sor.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30720
2017.02.13 17:26.46
|
Szuhakálló-Mucsony felől az első megállóhely a pálya bal oldalán volt, a 16-17 szelvények között, Kurittyán-Bányatelep néven. A második szintén a pálya bal oldalán helyezkedett el, Szuhavölgyi Szénbányák névvel az a 36-37 szelvényközben volt. A vonal teljes hossza 6500 vágányfolyóméter volt. A felépítmény 1921-ben gyártott 23,6 kg/fm súlyú vágány volt.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30719
2017.02.13 17:06.49
|
Igen. Én is olvastam a vonalról. Sőt! Láttam is térképen a vonalat, csak abban nem voltam biztos - bár még egyszer: olvastam én is a táblás megállóhelyekről - hogy tényleg létezett-é. Lehet esetleg a vonal későbbi sorsáról tudni valamit??? Az biztos hogy felszedték, de mikor ?
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30717
2017.02.12 13:42.48
|
Igaz! A Szuhakállóból-Felsőnyárádig vezető iparvágány mentén voltak megállóhelyek.Így a Kurityánt-Izsófalvával összekötő közút-vasut találkozásánál(Ma:azt mondanánk a bányatavak mellett),de Kurityánban is volt a falu szélén egy táblával is megjelölt megállóhely.Az utóbbiról a falu könyvtárában mintha valami felvételre is emlékeznék?!
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30715
2017.02.11 20:50.58
|
Tisztelt Husonyicza Gábor Úr!
Öntől, mint aki a vonalat szerintem a leginkább ismerheti közülünk szeretném megkérdezni nem tudja-é véletlenül volt-é alapja annak a történetnek hogy az 50-es években kiágazás vezetett Szuhakálló_mucsonyból Felsőnyárádra, és a vonalon megállóhely(ek) is volt(ak).
Köszönöm. raps.
|
|
bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 30369
2016.07.30 21:48.04
|
Az őrház a közelmúltban elbontásra került.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29389
2015.04.10 14:34.54
|
Még annyit a történethez, hogy Kurityán ( Feketevölgy ) irányába is volt kiágazás. Az viszont már kevésbé ismeretes, hogy bizony azon a vonalon személyszállítás is volt egy rövid ideig. Sőt! A vonalon 2 db. táblás megálló is volt...
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29388
2015.04.10 14:26.58
|
Rónaföldi Zoltán korábbi hozzászólását idézném:
Valamikor a szuhakállói állomásról a következő bányákhoz ágaztak ki iparvágányok: 1. Feketevölgy I. és II. aknai iparvágány, Kurityán. 2. Rudolftepeli Bánya, Rudolftelep. 3. Szeles III. akna, Szuhakálló és Sajókaza között helyezkedett el. 4. Alberttelep Bánya, Alberttelep. 5. Szuhakálló II. akna, később a Borsodi Szénbányák Központi fatelepe. Ezen kívül szintén Szuhakállón át jöttek az ormosbányai és az izsófalvi bányák szenes vagonjai a berentei rendezőbe, majd onnan a szénosztályozóra. A szenes vonatok nem mentek be Kazincbarcikára, hanem a Szuhakálló utáni deltán - Kazincbarcika Alsó megállóhelyen át - közvetlenül berentére futottak be.
|
|
Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29385
2015.04.09 20:51.45
|
Bocs! Ha így van akkor jogosak a jelzők! De akkor így még szörnyűbb a mai látvány - a youtub - on néztem filmet a vonal utolsó napjairól, már akkor is pusztaság volt az állomás! :-(
|
|
-
e-mail: -.kukac.-.-
|
elfogadott hozzászólás 29384
2015.04.09 18:38.08
|
http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=133318052&t=9113973
|
|
Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29383
2015.04.09 15:33.14
|
Az utolsó hozzászóláshoz: ez Szuhakállón készült kép? Volt onnan három felé kiágazás, legalábbis olyan ahova vonatszámban közlekedtek vonatok? Mivel a jelzők háromfogalmú kijárati jelzők, azaz egy kar - főirány, kettő kar - mellékirány1, három kar mellékirány2 a jelentése.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 28892
2014.10.21 22:23.00
|
egy régi kép:
http://img.index.hu/imgfrm/3/9/2/9/IMG_0012473929.jpg
|
|
P.
e-mail: piroska.c.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25977
2013.02.24 23:15.52
|
Édesapám 1977-ig - nyugdíjba vonulásáig - dolgozott a szuhakállói vasútállomáson: előbb jegypénztáros, majd árupénztáros volt. A gyermekkoromhoz tartozott az állomás, a váróterem nagy cserépkályhája, a vasutasnapok ingyen-virslijei, a csodaszámba menő telefon az irodában...
A gyermekkorom már csak az emlékeimben él - de fáj az, hogy az egykori régi - majd új - állomás is csak ott élhet... a vonatok... a forgalmista... az utasok. Szegényebb lett Szuhakálló világa a vasútállomás és a vonatközlekedés nélkül.
|
|
diuron
e-mail: zakks.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25712
2013.01.07 14:42.18
|
Az utolsó gyomirtó szerelvény halad Kazincbarcika felé 2011 július 17-én.
A képen Szuhakálló-Múcsony állomás őrháza látható.
|
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24616
2012.08.03 12:21.10
|
A szuhakállói "Új" állomásépületet 1961-ben adták át.Ekkor átépítették a Barcika-rudabánya vasutvonalat ,nyomvonal korrekciók történtek.Ezeket a munkákat részben a gépesített frontfejtés,részben a rudabányai dúsító mű beindulása indokolta.
|
|
bodrostomi
e-mail: bodros.kukac.tvn.hu
|
elfogadott hozzászólás 24599
2012.07.31 23:50.50
|
Hihetetlen, hogy az egykori "új" állomásépület nyomtalanul eltűnt. Köszönet a képek feltöltőjének, értékes dokumentumokat osztott meg.
Idén lesz 100 éves a normál nyomtávú Barcika-Ormospuszta vasútvonal...
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23876
2012.05.02 21:31.46
|
1971-2007 között számtalanszor voltam"szolgálatban" ezen az állomáson.Lehet találgatni,költői kérdéseket feltenni,-és lehet részese lenni annak a nagyszerű munkának amit a Kazincbarcika-Berente-Rudabányai vasútvonal egykori vasutasai végeztek.Ma is szeretettel emlékszem egykori kollégáimra,mindazokra a bányászokra,akik részesei voltak ennek a munkának./ Köztük természetesen Szuhakálló-Múcsony állomás egykori személyzetére!/Uraim!Itt is lenne miről érdemi beszélgetést folytatni!
|
|
RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 23652
2012.04.10 20:48.37
|
Szabó János 1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
|
|
RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 23310
2012.03.05 17:57.00
|
Valamikor a szuhakállói állomásról a következő bányákhoz ágaztak ki iparvágányok:
1. Feketevölgy I. és II. aknai iparvágány, Kurityán.
2. Rudolftepeli Bánya, Rudolftelep.
3. Szeles III. akna, Szuhakálló és Sajókaza között helyezkedett el.
4. Alberttelep Bánya, Alberttelep.
5. Szuhakálló II. akna, később a Borsodi Szénbányák Központi fatelepe.
Ezen kívül szintén Szuhakállón át jöttek az ormosbányai és az izsófalvi bányák szenes vagonjai a berentei rendezőbe, majd onnan a szénosztályozóra. A szenes vonatok nem mentek be Kazincbarcikára, hanem a Szuhakálló utáni deltán - Kazincbarcika Alsó megállóhelyen át - közvetlenül berentére futottak be.
|
|
Puposfan
e-mail: tamas.kpt.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18678
2010.08.29 18:54.53
|
A rudolftelepi kiágazáson soha nem volt személyszállítás,és mivel nem tettek vele olyan kivételt,mint Kőbánya-Hizlalóval,nem volt felvételi épülete.
|
|
daemon017
e-mail: angyal.gabor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12648
2009.08.01 01:08.50
|
rudolftelepig sajnos még nem volt időm eljutni,de jövőhéten oda készülök,amit találok lefényképezem
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12573
2009.07.26 20:34.04
|
Értem. És nem tudod rudolftelepen is volt esetleg állomás, illetve állomásépület?
|
|
daemon017
e-mail: angyal.gabor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12567
2009.07.26 01:41.56
|
Dátum,amelyen felvan tüntetve a lopás feltételezett dátuma. a jelzés tanusítja,hogy a vonalat rendszeresen bejárják pályafelügyelők,sajnos autóval,mivel a pályán sok helyen elvannak lopva a szegecsek,ami miatt biztonságtalanná vált a pálya
|
|
|
daemon017
e-mail: angyal.gabor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12566
2009.07.26 01:37.53
|
Íme egy kép az állomás egyik mellékvágányának az állapotáról,amely a rudolftelepi mellékvonalhoz csatlakozott,2009 Júliusában. A síneket még ezen kívűl sok helyen ellopták. a 7 vágányos állomás sok vágányából van ahol 2-300 méter is eltünt.
|
|
|
daemon017
e-mail: angyal.gabor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12565
2009.07.26 01:32.44
|
A kurityáni és rudolftelepi szakaszt teljesen felszedték,az utat újrabetonozták,azonban a váltó ami a szakasz bejárata volt és még 20m nyi színszakasz az átjáróig megmaradt
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10752
2009.03.26 19:51.39
|
Sziasztok!
Az egykori Kurityáni, és az egykori Rudolftelepi kiágazásról tud valaki friss infóval szolgálni? Felszedték ezeket a bányavasutakat?
Köszi.
|
|
Nagy Istvánné
e-mail: gera.emilia.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 10233
2009.02.25 23:41.26
|
A közölt Szuhakálló-Múcsonyi vasútállomás épülete a régi állomás, amit már nagyon régen nem használtak. volt ettől lejebb a vasút mellett egy szép modern állomás. Ezt a "gyökeréig" lebontották, vagy esetleg széthordták? Talán van rőla képük, sazt is közölhetnék.
|
|
Szemi
e-mail: emosza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8222
2008.12.07 06:55.32
|
Az állomás neve KIZÁRÓLAG SZUHAKÁLLÓ VOLT!!!
Ez a kép az első várótermi kép!! Melyből idővel Vasutas lakás lett! Két család lakott benne,az egyiket jól ismertem.
Sajnos már nincsenek köztünk :-((
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5116
2008.07.07 13:19.33
|
Itt nem volt felvételiépület??
Vagy csak a raktár volt ?
|
|
tTam
e-mail: herbolya.kukac.egon.gyaloglo.hu
|
elfogadott hozzászólás 1753
2007.11.20 10:27.37
|
Sajnos azóta ezt a várakozófülkét valakik eltüntették. Pedig Barcikán is ki van írva, a Vasúr kht. őrzi a szünetetlő vasútvonalakat.
|
|
Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 1505
2007.10.19 19:39.40
|
Az egyik mellékvágányt már ellopták.
|
|
Crazy Photographer
e-mail: kiskutya84.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 401
2007.02.21 15:25.35
|
Szuhakálló-Múcsony állomás sajnos március 3-ától a vonatközlekedés megszűnik, e kép nem lett vmi jo igyekszem még kimenni és vmi jobb képet késziteni MSN: kiskutya84@hotmail.com
|
|
|
Crazy Photographer
e-mail: kiskutya84.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 400
2007.02.21 15:19.57
|
Kazincbarcika - Rudabánya Kazincbarcikai szakasz ... sajó hídon át .. szuhakálló fele
|
|
|