Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


62 Barcs-Villány

Barcs (541, 60, 956, 958)
Barcs felső (60, 956)
Középrigóc (60, 956)
Drávatamási
Kastélyosdombó
Zádor
Szörény
Kétújfalu
Teklafalu
Vitézipuszta
Drávafok
Bogdása
Sellye (61, 976)
Levenye
Csányoszró
Nagycsány
Vajszlói téglagyár
Vajszló
Sámod
Nádiga rakodó
Kémes
Drávacsepely
Kovácshida
Harkány (963, 963a)
Máriagyűd
Siklósi szőlők
Siklós
Nagyharsány (962)
Beremendi Cementmű
Villány-Elágazás (66)
Villány (464, 65, 66)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kastélyosdombó
(Kastélyos-Dombó)*

megszűnt megállóhely
62 Barcs-Villány



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.961301° E17.619801° | N45° 57' 40.68" E17° 37' 11.28"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2006. óta szünetel


2006. május 8-án közlekedett utoljára személyvonat ezen a megállóhelyen, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Kastélyos-Dombó az 1933-as nyári menetrendben ezen a néven találjuk





Képtár - Kastélyosdombó

2012. szeptember 31.
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2012.09.31.


 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Ailton
e-mail: viktorcommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22821
2012.01.12. 19:31.41
Novemberben volt árverezve az épület, ajánlat nem érkezett rá, kikiáltási ára 1.440.000 Ft volt. Most egyszerűsített eljárásban megvásárolható.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19161
2010.10.06. 19:38.59
A kérdésem a 2006-os bezárás ürügye volt, de örülök, hogy pfts felhozta ezt az eddig ismeretlen tanulmányt is. Az én most felvetődött kérdéseim is ugyanezek: Kinek a megrendelésére készült a tanulmány? És ki készítette? Nyilvánosan hozzáférhető?

Úgy tudom, hogy a vonal teljes rehabilitációja szerepel a sellyei kistérség hosszú távú fejlesztési koncepciójában, de ez még önmagában sajnos semmit sem jelent.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19160
2010.10.06. 12:52.36
Miért pont Kémesen akartak vasúti szolgálatot? Vannak sokkal jobb állapotú állomások is, ahol nem kéne azért új vasútállomást építeni. Mondjuk Belcsapuszta felújítására még azt mondom oké.
Ez az anyag nyilvános vagy belső?

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19150
2010.10.06. 08:39.43
Mi ez?
Ki készített tanulmányt?
Bocs, de a kérdésemhez még azt is hozzátenném: minek?
Kicsit értek a közlekedéshez, területfejlesztéshez, de.
Aki tud segíteni, szeretném megismerni, hogy mi is ez?
Kérem.
Elérhetőségem, nevem valódi. Szigetvári vagyok, anyósomék Zádorban laknak, első területfejlesztéssel foglalkozó írásom ennek a vonalnak a vizsgálatáról szólt. Próbálom elhinni írásotokat, de ismétlem szeretném látni.
Lepesi ZL

pfts
e-mail: kisse.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19147
2010.10.05. 13:12.02
Pezsman!
Tavaly készítettek egy tanulmányt a vonal felújítására (a kollégák is meglepődtek ezen, mert tudjuk, hogy nincs ennek realitása, hacsak valamelyik fideszes ogy. képviselő nem áll az ügy mellé). Akkor azt mondták, majd ha lesz valamilyen uniós pályázat rá, akkor elkészülhet. A lényege az volt, hogy 600 millióból a teljes szakaszon lecserélték volna a talpfákat betonaljakra, s kb. 100 millióból pótolták vagy cserélték volna a síneket is. Továbbá szerepelt a tervben Barcs-felső teljes felújítása, vasúti szolgálat újraindítása. Emellett Kémesen lebontották volna az állomást, s újat építettek volna, s itt is lett volna újra vasúti szolgálat, ugyanis ide keresztet képzeltek el. Harkányban és Siklóson magasperont építettek volna szintbeli átjáróval, plusz 5 kisebb táblás megállóhoz terveztek térkövezett magasperon+esőbeállót. Kb. 6-7 megállót pedig meg akartak szüntetni (ha jól emlékszem Drávatamási, Vitézipuszta, Drávacsepely, Siklós szőlők meg talán )Akkor az összköltséget 800 millióra saccolták (600 aljak, 100 sín, 100 épületek, peronok).
Gondolom idén már ez is többe kerülne. Még mielőtt bárki örülne, ez soha sem fog szerintem megvalósulni.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19146
2010.10.05. 11:57.22
Valaki megerősítene abban, hogy a 62-es vonal felső szakaszát 2006-ban felújításra hivatkozva zárták be? Egy rakás internetes oldalt olvastam már erről. (Természetesen tudom, hogy a felújítás nem fog bekövetkezni, csupán arról érdeklődnék, hogy a szándék valóban ilyen aljas volt-e?)

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15931
2010.02.07. 20:50.46
Van egy vasúti térképem a Pécsi Területi Igazgatóság területéről(kb.'90-es évekbeli állapotokról.Azóta a terület tovább nőtt.)Ezen a térképen (sok mára megállóvá minősített állomást mutat még eredeti funkciója szerint.Kastélyosdombó is ilyen.

pista87
e-mail: istvan87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10404
2009.03.08. 04:38.27
"Régen" Kastélyosdombón három vágány volt. Ebből gondolom kettő fővágány, egy rakodóvágány. Még arra is emlékszem, hogy az átjárót elhagyva alak előjelző is volt.

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8082
2008.11.28. 20:29.35
Videó a néniről aki itt lakott:
http://www.indavideo.hu/video/Kastelyosdomboi_vasutallomasban_lako_neni

Üdv: Hentes

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7207
2008.10.14. 17:52.04
Kastélyosdombó megállónál a kút. gyönyörű környezetben található az épület. Nagyon hangulatos!

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7205
2008.10.14. 17:48.30
Kastélyosdombó. 2008.10.08

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6138
2008.08.26. 23:17.14
Íme egy másik kép 2006-05-12 -ről.
Az épület belülről. Az asztali telefonok akkor még működtek és időnként jelentett is az idős hölgy.

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6137
2008.08.26. 23:09.41
A kép készítésének az ideje: 2005-05-12.
A néni nagyon rendben tartotta az állomást. Igen állomás, mert régen voltak kitérők és komoly teherforgalom is volt. Főleg mezőgazdasági szállítás folyt.
Én a nénivel 2006-novemberében találkoztam újra személyesen. Legutolsó ottjártamkor (2008-04-06) az épület ugyanúgy rendben volt, szépen karbantartva a sok virágágyás. Úgy tűnt minden rendben, bár sokáig kiabáltam a Néni nem jött elő. A csatolt képen a fia képét mutatja a Néni aki a Mávnál külkapcsolatokkal foglalkozik. (állítólag)

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4661
2008.06.09. 22:50.08
Még mindig az egyik legjobb állapotu épület és legápoltabb állomás a vonalon.

nix
e-mail: nixpublic.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 3988
2008.04.28. 17:32.51
Az vonal bezárása után nem sokkal a kedves idős néni is elment (Pestre, a fia valami fejes a MÁV-nál), és úgy tudom, azóta örökre megpihent, akárcsak szeretett állomása. Nyugodjanak békében. Az állomásépület egyébként tavaly nyáron még egész jó állapotban volt, csak a virágágyás volt üres. :-( A témában ajánlott megtekinteni a 'Búcsú a 62-es vonaltól' c. filmet és az utána készült hajtányos bejárást, amiben a dombói néni is szerepel.

Soós András
e-mail: soosb.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3528
2008.03.30. 16:13.33
Sajnálom, hogy az állomásnak sanykó.
Nem volt túl gyors ez a vonat, de egy lehetőség volt, amit a vonatpótló buszok és a busz pótló buszok sem tudnak helyettesíteni. Megszünőben van egy életforma. Sütő Andrást lehetne idézni, vagy azt a Magyar írót, akinek nem jut eszembe a neve, hogy, amit Erdélyben (nem Romániában, mert létezik Kleptománia is, de az nem ország) véghezvittek erőszakosan, az Magyarországon végbemegy politikusan.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 1849
2007.11.30. 21:07.59
Hmmm... a legendás kastélyosdombó! Én még nem jártam itt-sajnos! Kopaszhaj vagy hentes írhatna ide, ők mesélték hogy egy nagyon aranyos öreg néni lakott itt, és gyönyörű virágágyakat telepített az állomás körül...

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Karcag-Vásártér

Kardosrét

Kassa-Erzsébetváros

Kassa

Kastélypark