Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


60 Nagykanizsa-Pécs

Nagykanizsa (17, 30)
Bajcsa forgalmi kitérő
Fityeház
Murakeresztúr (500)
Belezna
Őrtilos
Zákány
Gyékényes (41, 520)
Góla
Perdócmajor
Berzence
Somogyudvarhely
Bélavár
Vízvár
Heresznye
Babócsa
Péterhida-Komlósd
Ferenctelep
Barcs (541, 62, 956, 958)
Barcs felső (62, 956)
Középrigóc
Darány
Kisdobsza
Nemeske
Molvány
Szigetvár (481, 481a, 954)
Botykapeterd
Nagypeterd
Szentdénes
Szentlőrinc (40, 61)
Bicsérd (40)
Mecsekalja-Cserkút (40)
Pécs (40, 64, 65, 963)

62 Barcs-Villány

Barcs (541, 60, 956, 958)
Barcs felső (60, 956)
Középrigóc
Drávatamási
Kastélyosdombó
Zádor
Szörény
Kétújfalu
Teklafalu
Vitézipuszta
Drávafok
Bogdása
Sellye (61, 976)
Levenye
Csányoszró
Nagycsány
Vajszlói téglagyár
Vajszló
Sámod
Nádiga rakodó
Kémes
Drávacsepely
Kovácshida
Harkány (963, 963a)
Máriagyűd
Siklósi szőlők
Siklós
Nagyharsány (962)
Beremendi Cementmű
Villány-Elágazás (66)
Villány (464, 65, 66)

956 Kaposvár-Barcs

Kaposvár (35, 36, 41, 465, 954)
Kaposújlak (41)
Kaposmérő (41)
Kaposdada
Bárdudvarnok
Lipótfa
Somogyszentimre
Kadarkút
Hencse-Hedrehely
Lad
Homokszentgyörgy
Kálmáncsa
Szulok
Aranyospuszta
Középrigóc
Barcs felső (60, 62)
Barcs (541, 60, 62, 958)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Középrigóc

állomás
60 Nagykanizsa-Pécs
62 Barcs-Villány
956 Kaposvár-Barcs

2006.06.08.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.970482° E17.524884° | N45° 58' 13.73" E17° 31' 29.58"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomást a Pécs-Barcs Vasút építette, 1868. május 6-án indultak meg először a vonatok Pécs és Barcs között [1]. Később helyi érdekű vasúttársaságok nyitották meg a (Barcs)-Középrigóc-Kaposvár (1905), később pedig a Középrigóc-Sellye-(Villány) (1912) vasútvonalakat.

A II. világháborúban az állomás forgalma jelentősen visszaesett, és a forgalom újjáéledését nagyban hátráltatta, hogy a térséget az 50-es évek végéig csak hatósági engedéllyel volt szabad látogatni. A 70-es években több új üzem kiépülése lendítette fel a forgalmat. Ez volt talán a csúcspont. [1]
A Kaposvárra vezető vonalat a 70-es évek tömeges mellékvonalbezárásának végefelé szüntették meg, az utolsó személyvonat 1979. december 31-én közlekedett, a síneket nem sokkal később fel is szedték. A vonal kiágazása balra az állomás Szigetvár felőli végében még felfedezhető.

1986. november 03-án Barcs és Középrigóc állomások között jelzőmeghaladás miatt (elaludt a mozdonyvezető) ütközött egy személy (Btx) és egy tehervonat (M62). A balesetben 5 személy megsérült.[1]
2003-ban az 5 sz. váltó védőváltóját (az akkori 9 sz. váltó) felszedték, az akkori VS1 vágányzáró sorompót felszedték, és néhány váltót átszámoztak (és a mai VS1 vágányzáró sorompót). [1]
Az állomásról induló Középrigóc-Sellye vonalat 2006-ban, a nagy 2007. évi vasútvonalbezárások előfutáraként szüntették meg, pontosabban ideiglenesen szünetelő forgalmú vasútvonallá nyilvánították. Az egy Bz motorkocsi és egy pótból álló utolsó személyvonat 2006. május 6-án közlekedett a vonalon. A vágányok hivatalosan még megvannak, azonban a vonalon több helyen már ellopták egyes szakaszait. Középrigócról a kiágazás megtalálható, az állomás Szigetvár felőli végében jobbra kanyarodik. A pálya nem járható, a bejárati jelző előtt (az állomás területén) Járhatatlan pályarész kezdete jelzőt helyeztek el a két sínszál között.

Biztosítóberendezés


Az állomáson háromvágányos, karos bejárati jelzők és kijárati jelzők találhatók. A két váltókörzetben külön váltóállító őrhelyeket találunk, a vonóvezetékes kitérők állítása innen történik.

Linkek



Irodalom:



Szelvénykő 614




Régi képek - Középrigóc

Középrigóc állomás személyzete.
  Feltöltötte: Kámán László
Dátum: 1951.05.

Károly archív. Beküldő: Vasút&Modell, Egly T.
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Középrigóc

Középrigóc télen
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.03.06.
Középrigóc Vasútállomás
Fotó: Karch Roland
Dátum: 2011.02.19.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2006.06.08.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Cshaweska
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28162
2014.05.08. 18:21.20
A 62-es vonal sínjeit kiszedték és helyét leaszfaltozták a 6-os úti átjáró helyén.
Már csak a korábbi sárgacsík felfestések és egy eléggé friss aszfalt réteg jelzi a helyét.
Az előjelző még meg van,de félő hogy a tervezett út szélesítés áldozata lesz.
In memoriam 62

Pista87
e-mail: istvan87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24348
2012.07.01. 00:29.52
A honlap új címe: http://kozeprigocvasut.atw.hu/

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21773
2011.09.19. 01:57.30
Rakodásra utaló jel továbbra sincs.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21161
2011.06.06. 22:09.14
Szerintem már Fafeladás se nagyon van.Nem látni sehol rakományt.Így pusztul tovább egy elágazóállomás.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21159
2011.06.06. 13:16.50
A sínek fényességéből arra lehet következtetni, hogy a mellékvágányokat egyáltalán nem használják.

Útember
e-mail: hungaricum86.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19321
2010.11.03. 18:08.40
http://www.youtube.com/watch?v=3m04O0dTLTA

Érdemes megnézni!!!

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17225
2010.05.07. 11:05.25
Napra pontosan 4 éve ment el a 38138-as számot viselő utolsó vonat a Középrigóc-Sellye vasútvonalon. A vonal elhanyagoltságát bizonyítja, hogy nem tudunk a bezárás előtt megszüntetett állomásról vagy megállóhelyről, ami egyébként szokásos és legtöbbször logikus a 0 utasforgalmat bonyolító helyeknél.

sgyuri
e-mail: struklagy.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16737
2010.04.09. 14:53.29
Az állomás forgalmi irodája.

sgyuri
e-mail: struklagy.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16736
2010.04.09. 14:51.11
Az I.-es váltókezelői őrhelyen található sorompókezelő-készülék. A 62-es vonal bezárása óta nem használják, a fénysorompót leszerelték, de a fényképen lévő kezelőkészülék továbbra is megvan.

sgyuri
e-mail: struklagy.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16735
2010.04.09. 14:48.46
Az I.-es váltókezelői őrhely emeltyűi (részlet)

sgyuri
e-mail: struklagy.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16734
2010.04.09. 14:47.08
Az I.-es váltókezelői őrhely biztosítóberendezésének blokkszekrénye.

sgyuri
e-mail: struklagy.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16733
2010.04.09. 14:44.12
Előjelzővel egyesített alak bejárati jelző az állomás Barcs felőli oldalán.

sgyuri
e-mail: struklagy.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16731
2010.04.09. 14:40.57
A biztosítóberendezés forgalmi irodában elhelyezett rendelkező-készüléke. (Siemens)

Nyers
e-mail: tomy111.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15099
2010.01.02. 13:17.49
Érdeklődni szernék: Hentes látom te bejártad a vonalat érdekelne, hogy hogy lehet vagy kivel kell ezt lebeszélni hogy ezt a "szünetelő" vonalat bejárhassam hajtánnyal.
Válaszodat előre is köszönöm.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15091
2010.01.01. 20:02.37
Ismét keresztek vannak az állomáson!

Más: 30 éve szűnt meg szilveszterkor a kaposvári vonal.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13699
2009.09.18. 17:39.17
Néha rakodás is van az első vágányon.

Train Station (Cshaweska)
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13660
2009.09.16. 09:03.13
Nem irigylem azt itt szolgálatot teljesítő vasutasokat.A váltóállító tornyokban tényleg feleslegesen vannak 24órában vasutasok,ha már csak a 60-ason van forgalom.Bár még közlekedik a Barcs-Pécs tolatós-teher...

Cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12078
2009.06.19. 14:33.22
Itt is neon felírat volt.
Forrás:http://www.freeweb.hu/hmsoft/20050219/20050219_sellye027.jpg

cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11942
2009.06.11. 15:21.29
De nyáron nem hiszem hogy vannak kolégisták.És nem hiszem , hoyg minden itt megálló vonatra jut kolégista.Inkább eggyel bemennek Barcsra egy másikkal meg vissza.A napközbeni járatok tehát FELESLEGESEN állnak meg.
(Egyébként akkor már lehetne jegykiadás is ha van személyforgalom!)

pista87
e-mail: istvan87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11921
2009.06.09. 22:31.02
Van azért forgalom (nem messze van egy kollégium), kereszt is szokott lenni, rakodás is van.

cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11897
2009.06.08. 17:18.17
Itt tulajdon képen mért állnak meg a vonatok ha nincs se kereszt se személyforgalom?(Legalább is olyan nagy hogy indokolt legyen a vonatok megállítása!)

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 9918
2009.02.12. 23:10.12
Tulajdonképpen Középrigócon épült egy III. osztályú és egy IV. osztályú felvételi épület? Ez hogy lehetséges?

Báli
e-mail: kovacsbalint98.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9461
2009.01.29. 21:09.49
Lehet,hogy amit most írok nevetséges lesz,de ez az én kedvenc állomásom!!!!!De kitudja meddig.

Báli
e-mail: kovacsbalint98.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9457
2009.01.29. 18:52.44
Lehet,hogy nincs valami sok személyforgalma Középrigóc és Darány állomásnak, de azért nem kéne lebombázni Bódéra!!!!!!

pista87
e-mail: istvan87.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9374
2009.01.26. 18:33.21
Az iskolának van az órarendhez igazított busza, de azért időnként szoktak vonattal is járni.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9332
2009.01.24. 18:40.47
Középrigócon van egy kollégiuma a Dráva Völgye Középiskolának. Lehetséges, hogy az ott lakók vonattal járnak be Barcsra.

Báli
e-mail: kovacsbalint98.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 8698
2009.01.01. 19:19.15
Itt néha van rakodás.

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8691
2009.01.01. 17:51.35
Pillanatkép

Kámán László
e-mail: laci.kaman.kukac.fibermail.hu
elfogadott hozzászólás 8432
2008.12.15. 23:15.22
Az állomás történetével kapcsolatban az alábbi kiegészítést teszem:
1.Az állomás Barcs felőli végét emlékeim szerint 1960-ban kb. 150 méterrel Barcs irányába meghosszabbították.
2.Létezett egy raktári vágány amely mellet egy komoly raktári épület volt ami esetleg hajdanán felvételi épületként is működhetett mivel egy olyan helyiség volt kialakítva ami egy jegypénztárnak megfelelő volt.Ez a hely egy a ma is ismert jegykiadó ablakkal volt ellátva.Ezen a raktári vágányon üzemelt egy beépített vágány hídmérleg.
3.A Darány felöli toronynál található csonka ,egy felszedett homokbánya vágányzat maradványa.Ez a vágányzat kb6-700 méter hosszan jobbra ívelve haladt lefelé.Ez kb8-10 ezrelékes lejtő volt.
4.Szintén az állomás ezen végénél a vágányzáró sorompótól kb.15 méterre ahol a a gyalog út az erdőbe kanyarodik a Pft-nek volt egy kb.3x5 m-es munkás melegedője valamint egy pályakocsi tárolója az őrház mellet,aminek a maradványai még ma is megvannak.
Kámán László

Gábor16
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7926
2008.11.17. 13:50.29
Pályafentartó jármű (Pezsman képén) UDJ (UNIVERZÁLIS DARUS JÁRMű)
a pályafentartó jármű egy fekete-fehér festésű amcsi gyártmányú sínautó.Én még láttam és utaztam is vele a 62-es és 64-es vonalakon!(Előbbi sajna megszünt)

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7667
2008.10.30. 21:26.21
Balra Kaposvár felé...

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7666
2008.10.30. 21:24.26
Rakodás Középrigócón

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7665
2008.10.30. 21:22.34
Pályafenntartó jármű az állomáson.

gabor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 6780
2008.09.28. 14:35.53
Középrigóc állomás bejárati előjelzője látható a képen Kadarkút felől.

Forrás: http://somogyivasutak.hu/

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6140
2008.08.26. 23:47.08
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kínkeservesen jutottunk el Középrigócra a pálya bejárása során. A 62-es sorsa Zádor és Középrigóc között gyakorlatilag megpecsételődött.
A képen egy csörgős Intercity lassít Középrigóc állomáson.

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5404
2008.07.16. 22:23.22
Középrigóc az állomás Barcs felőli oldaláról, egy útátjáróból.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5383
2008.07.16. 13:44.43
[a mosódás azért van mert éppen gyorsított a vonat.]
A képen az egykori kaposmérői vonal töltésének- és vágányzáró sorompójának maradványa látható!
A vonalból néhány métert meghagytak vagon tárolás céljából (ekkor kerülhetett oda a v.z.sorompó)
Majd a '90es években felszedték azt a kis részt is.!

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5382
2008.07.16. 13:39.25
Ennek az épületnek mi (vagy mi volt) a funkciója?
Ez volt a régi felvételiépület?

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5381
2008.07.16. 13:35.29
A felvételiépület a forgalmi szolgálattevővel.2008.07.08-án.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5181
2008.07.09. 13:04.34
képek: hamarosan!
Lefotóztam az egykori kaposmérői kiágazás maradványát!
[már csak a vágányzáró sorompó maradványa és füvesedő töltés maradt meg!... de az erdőmen megtalál6ó a bejáratijelző talapzata!

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2109
2008.01.01. 21:31.32
Tél

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1625
2007.11.03. 20:29.47
Sellye felé
a vágányt már nem használják semmire, teherforgalom sincs, csak Drávafoktól.

Varga Zoltán
e-mail: varga.zoltan.77.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 782
2007.06.06. 15:11.09
2007.03.01.

Kalapácsman
e-mail: kalapacsman.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 379
2007.02.16. 19:49.24
Tolatási munkálatok Középrigóc állomáson, 2006 nyarán.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 254
2007.02.02. 16:03.53
Középrigóc II. 2006. 10. 01. Vajon lesz-e rá szükség a sellyei vonal bezárása után?

Kámán László
e-mail: laci.kaman.kukac.fibermail.hu
elfogadott hozzászólás 123
2007.01.13. 21:43.36
Nekem ez a legszebb! Itt nőttem fel.
Az apám 30 évig itt volt állomásvezető.Itt találkozott A Kaposvár-i a Pécs-i a Siklós-i valamint a Nagykanizsa-Barcs vonalak.
Sajnos az épület mellől elfogyott a vasút. Üdv.:Kámán László

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Középmező

Kövecses

Lábatlan

Lábod

Lacu