Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


61 Sellye-Szentlőrinc

Szentlőrinc (40, 60)
Királyegyháza-Rigópuszta
Gyöngyfa-Magyarmecske
Sumony
Okorág-Kárászpuszta
Kákics
Sellye

62 Barcs-Villány

Barcs (541, 60, 956, 958)
Barcs felső (60, 956)
Középrigóc (60, 956)
Drávatamási
Kastélyosdombó
Zádor
Szörény
Kétújfalu
Teklafalu
Vitézipuszta
Drávafok
Bogdása
Sellye
Levenye
Csányoszró
Nagycsány
Vajszlói téglagyár
Vajszló
Sámod
Nádiga rakodó
Kémes
Drávacsepely
Kovácshida
Harkány (963, 963a)
Máriagyűd
Siklósi szőlők
Siklós
Nagyharsány (962)
Beremendi Cementmű
Villány-Elágazás (66)
Villány (464, 65, 66)

976 Sellye - Drávasztára-Zaláta - Slatina

Sellye
Sósvertike
Drávasztára-Zaláta
— országhatár —
Noskovci (531)
Medinci-Senkovac
Slatina (530)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Sellye
(Baranya-Sellye)*

állomás
61 Sellye-Szentlőrinc
62 Barcs-Villány
976 Sellye - Drávasztára-Zaláta - Slatina



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.873159° E17.859188° | N45° 52' 23.37" E17° 51' 33.07"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Baranya-Sellye az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 237




Régi képek - Sellye

Sellye állomás HÉV II. osztályú felvételi épülete egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sellye állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb alsó képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Sellye. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Sellye. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Károly archív. Beküldő: Vasút&Modell, Egly T.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Károly archív. Beküldő: Vasút&Modell, Egly T.
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Sellye

EjB Vajszló (Villány) felől.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
Bejárati jelző Vajszló felől. A Vajszló-Sellye-Drávafok szakaszon teherforgalom van.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
EjA Drávafok felől.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
Bejárati jelző Drávafok felől.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
Drávasztára felé. Pár méter után a pálya egy bakban végződik.
Korábban rakodóként használták. A pálya járhatatlan és az összes lerögzítés hiányzik.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
A Drávasztára-Zaláta csonka vége.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
Sellye Drávafok Sósvertike felőli őrhelye.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
Tehervonat Sellyén.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2010.03.15.
Tolatás Sellyén
Fotó: Garamvölgyi Ádám
Dátum: 2011.03.10.
Sellye
Fotó: Németh Lajos
Utca felől.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.01.31.
Összkép.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.01.31.
Farakodás az állomáson.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.01.31.
Pénztárablakok. Ma már egyikből sem vehetünk jegyet.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.01.31.
Öregecske lámpa, a sínek fölé kifüggesztve.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.01.31.

Vasút felőli oldal.
Dátum: 2013.06.01.
Utca felőli oldal
Dátum: 2013.06.01.
Raktárépület
Dátum: 2013.06.01.
Sellye raktár, a város felől nézve
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2013.06.01.
Sellye raktár belülről.
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2013.06.01.
Sellye állomás, város felőli oldal
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2013.06.01.
Sellye egykapus raktár, viszonylag jó állapotban
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2013.06.01.
Sellye állomás, vasút felőli oldal
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2013.06.01.


Képek a netről - Sellye

Fotó: hmsoft
Dátum: 2005.02.19.
http://www.freeweb.hu/hmsoft/20050219/20050219.html
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 29309
2015.03.10. 10:19.53
@papirbakter: Nagyon szép modell, gratulálok!

papirbakter
e-mail: info.kukac.papirbakter.hu
elfogadott hozzászólás 29159
2015.01.24. 14:54.45
Saját készítésű makettem. M1:87, anyaga: papír, fakarton

BZmot1001
e-mail: ulobagoly11.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25751
2013.01.14. 15:13.57
Egy profi videó első és második része.
http://www.youtube.com/watch?v=Ln0JrAoucWI
http://www.youtube.com/watch?v=akzp1io0pls

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25656
2012.12.29. 15:31.42
Szia!
Igen,az állomáson egy sorompókezelő és egy forgalmi szolgálattevő tartózkodik.

A képen: Egy átlagos szentlőrinci Duó Sellyén

KIBA
e-mail: lac8989.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25258
2012.11.01. 22:08.47
Sziasztok, lehet tudni hogy az állomáson a sorompó kezelőn kívül dolgozik e valaki más is az állomáson?

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24373
2012.07.04. 01:25.27
Hangulatos, szép állomás. De az utasforgalmi helyiségekre ráférne egy kis felújítás.

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24190
2012.06.09. 11:47.12
Biztos vagy benne?Megnéztem azt a részt (Kisváros 4. rész -Üldözés),de nekem úgy tűnt,hogy az inkább Harkány nem?Persze javíts(atok) ki ha tévedek.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24180
2012.06.07. 15:38.08
Itt forgatták 1993-ban a Kisváros című sorozat Üldözés című epizódját.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22805
2012.01.09. 12:56.13
A 61-esen továbbra is Bzmot+Bzmot összeállítású szerelvények közlekednek, tehát eszköz az van a megvalósításra. Az is igaz, hogy ha ez létrejönne, azzal a Szentlőrinc-Sellye szakaszon csökkenne a járatsűrűség, mert a vonatok nem fordulnának azonnal, tehát komoly visszalépés lenne a vonal számára.

Capek
e-mail: capek.capek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22785
2012.01.06. 22:08.52
MJ-nek teljesen igaza van! Kézenfekvő lenne, hogy a Szentlőrincről érkező vonatok lemenjenek Drávafokra, illetve a másik irányba Vajszlóig! Aztán onnan indúlva Sellyén összekapcsolva mehetnének Lőrincre. Ezzel 3-4000 embert lehetne bekapcsolni a Pécs felé menő forgalomba. Nem beszélve arról, hogy így könnyebben bejuthatnának Sellyére orvoshoz, Rendőrségre stb...

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21770
2011.09.19. 01:42.58
Nem hiszem, hogy túlzottan gazdaságos a Bzmot+Bzmot összeállítású szerelvény a 61.es vonalon (sem).

Más: Nem nagyon írnak a korábban beharangozott és nagy hévvel ígért vonalnyitásokról.

MJ
e-mail: meszarosjanika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20204
2011.02.03. 16:36.03
nem lehetne Sellye helyett Dárvafok a végállomás? Ott lenne rá igény, és önkormányzati akarat is, technikai akadálya lenne?

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 20202
2011.02.03. 13:49.16
Bocs, hogy mertem VASUTASként a fórumotokban hozzászólni.
Ha a hozzászólásaimból nem derült ki, milyen VASUTAS vagyok nagyon sajnálom.
Ha valaki Nálam jobban szereti a VASUTAT az sztem festi magát, gondoltam. De hát ez van, úgy tűnik tévedtem.
Lepesi ZL

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20201
2011.02.03. 00:52.03
Reméljük, hogy így lesz. Az NFM egyébként nem gazdasági kérdésként kezeli a vasutat, hanem felméri a társadalmi igényeket és a települések kötődését a vasúthoz. Ezért nem ártana, ha a településvezetők is lépéseket tennének az ügyben. Bár az Új Széchenyi Tervben lévő infók érdekesek...

kamlac
e-mail: laci.kaman.kukac.fibermail.hu
elfogadott hozzászólás 20199
2011.02.02. 21:12.12
Vasút érzelmi alapon?
Bizonyára nem a gazdasági indokok és a "két zsák káposzta és a húsz zsák krumpli" miatt és talán nem a komoly VASUTAS elemzések miatt és nem az amúgy történelmi kioktatás miatt, és nem a második világ háború előtti német ajánlattétel miatt/Igen is az Ágfalva-Sopron-Szombathely-Barcs-Középrigóc-Sellye-Villány-Magyarbóly-Eszék-Belgrád az egyik legrövidebb út a Balkánra/de lehetséges hogy az idén újra nyitják a Sellye-Villányi vonalat?!

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20016
2011.01.21. 19:22.45
Az 1. hozzászóláshoz egy utolsó menetrendi részlet:

"Utoljára személyvonattal a 62-esen - 2007. március 3.
38126-os számú vonat 38121-es számú vonat
Km Érk. Ind. Km Érk. Ind.
0 Sellye 15:52 0 Villány 17:57
4 Csányoszró 15:58 15:58 10 Beremendi Cementmű 18:07 18:07
8 Nagycsány 16:02 16:02 12 Nagyharsány 18:10 18:11
11 Vajszló 16:06 16:07 19 Siklós 18:18 18:19
16 Sámod 16:16 16:16 20 Siklósi szőlők 18:21 18:21
21 Kémes 16:31 16:32 21 Máriagyűd 18:23 18:24
24 Drávacsepely 16:41 16:41 26 Harkány 18:29 18:30
28 Kovácshida 16:54 16:55 30 Kovácshida 18:35 18:36
32 Harkány 17:00 17:01 34 Drávacsepely 18:49 18:49
37 Máriagyűd 17:06 17:07 37 Kémes 18:58 18:59
38 Siklósi szőlők 17:09 17:09 42 Sámod 19:14 19:14
39 Siklós 17:11 17:12 47 Vajszló 19:23 19:24
46 Nagyharsány 17:19 17:20 50 Nagycsány 19:28 19:28
48 Beremendi Cementmű 17:23 17:23 54 Csányoszró 19:32 19:33
58 Villány 17:33 58 Sellye 19:39.."

http://somogyivasutak.hu/

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19999
2011.01.19. 21:42.04
1963. augusztus 2-án Sellye-Kétújfalu között a 6691. sz. vonat hat kocsija kisiklott, a vonat négy helyen szétszakadt. A baleset olyan pályarészen következett be ahol 46 db faalj volt féloldalasan kiágyazva folyamatosan. A kiágyazással kapcsolatban az ágyazatcseréhez vágányzárat, sebességkorlátozást nem kértek. A 6691. sz. vonat 30 km/ó helyett 45 km/ó sebességgel haladt rá a kiágyazott pályarészre.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19851
2011.01.02. 20:17.27
Úgy látom, rosszul jött le a hozzászólásom. Én sem vitatkozni szeretnék, bár ettől még beszélhetünk róla... De igenis lenne lehetőség a vonalban. Egy vidékfejlesztési koncepcióra lenne szükség, amely munkahelyteremtést is tartalmaz. Egyébként a vasút eltűnése törvényszerűen vonzza a költözési hullámot. Ez minden vonalra igaz. A cél is ez? Nem hinném... És mint írtam, a Horvátországhoz történő csatolásról egy polgármester beszélt (sajnos már nem emlékszem, melyik), és nem én. Valóban nem elég csak szeretni a vasutat. Értelmet kell neki adni. És az Ormánság (nem csak az Ormánság, hanem az egész térség) ebből kimaradt/kimarad. Szerintem a mostani állapotok sem kőbe vésettek, én nem ásnám el ennek a vidéknek a felemelkedését. A vállalatok pedig csak olyan térségben telepednek le, ahol van normális infrastruktúra. Tehát véleményem szerint nem a múltbéli adatokat kell figyelembe venni. Elég csak ránézni a régi menetrendre. Ilyen nevetséges kínálattal a vasút nem versenyképes. A jövőre kell gondolni. Egyébként Sellye város hosszú távú fejlesztési célja a teljes vonal rehabilitációja az interregionális kapcsolatok miatt.

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19850
2011.01.02. 19:05.57
Mint írtam, nagyon tisztelem azokat, akik szeretik a vasutat. De. Vasutat nem elég szeretni! Sok, nagyon sok egyéb tudás kell, hogy még az akár ilyen vasútszerető, illetve az Indóházas oldalra merjek írni.
Erről írtam.
1998 óta - csak rosszabbodott a helyzet az Ormánságban. Nem véletlen próbáltam utalni az 1900 - as évek elején (már!) leírtakra, azon folyamatok csak erősödtek.
"Csatlakozzunk Horvátországhoz", kérek egy kis történelmi tudást. Magyarország és Horvátország között soha, értsd soha nem volt személyi átfedés. Horvátok Horvátországban, magyarok Magyarországon éltek. Némi átjárás Eszék környékén volt (Szentlászló, Kórógy - hivatkozás a Délszláv-háború). Esetleg megnézhetet az 1910-es népszámlálási adatokat, Góla és a mellette lévő Berzence nemzetiségét - ezer éves határ volt közöttük.
Bocs, de arra utalás, hogy Szombathely - Barcs - Siklós... Na ne. Nézd meg a mostani menetrendet a létező vonat (ami volt) sincsen.
Amit ide írok az a közös gondolkodás, a múlt feltárása, ebből tanulás szándéka.
VASUTAS vagyok, remélem sokáig még az is maradok. Tenni kell a közösségi közlekedésért, amelyben van helye-szerepe a vasútnak is.
Részemről ezen a fórumon nem szeretnék senkivel vitatkozni, ez nem arra való.
Egy történet azért még ide tartozik: egyik reggeli vonatot akarták megszüntetni (Ormánságról beszélek) hivatkozás: nem kell megállítani , mivel csak négy utas száll fel a vonatra egyik településen. Győztem megértetni, hogy igaz a négy utas, de az a négy ember a falu (kb. 400 lakos) összes munkahellyel rendelkező embere.
Na ennyit az Én vasutas hozzáálásomról.
Szép napot mindenkinek. Címem, nevem valódi, aki tud - és akar elérhető szívesen beszélgetek a vasútról.
Még valami: Többször írtam a Pécs környékére megalakult Elővárosi Egyesületnek válaszra sem méltattak - úgy tűnik más jobban ismeri azt a környéket.
Én egy kicsit ismerem.
Mielőtt a hozzászólásomat nagyon vasutasnak titulálnátok olyan helyen nőttem fel, ahol 1976.december 31.-én megszüntették a vasutat - Almamellék. Kis falum lakossága 1970 ben 1200 - ma kb. 450. Tudom miről beszélek a mellékvonalaknál.
Lepesi ZL

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19835
2011.01.01. 23:54.02
Néhány szóban szeretnék reagálni az alattam olvasható hozzászólásra.

A 62-es vonal helyzete renkívül speciális. A határ menti kistérségek, amelyeket összekötött, mind halmozottan hátrányos helyzetűek. A kistérségek pozícióján ráadásul a II. világháború "sem segített". A politika pedig valahogy sohasem figyelt errefelé... Amikor az egyik TV-csatorna lement Sellyére forgatni a vasútbezárásról, valamelyik polgármester azt mondta, hogy kérvényezni fogják a Horvátországhoz csatolást. Ez finoman szólva is durva. Tehát iszonyatos gazdasági problémák vannak a térségben. Pont ezért nem értek egyet az előttem szólóval, szerintem igenis fontos lenne ez a vonal. A jobb infrastruktúra vonzza a gyárakat, ráadásul a környék lakosságának lehetőségei is bővülnének. Amiket Lepesi ZL leírt, kivétel nélkül valós információk, viszont úgy gondolom, hogy a hivatkozott évszám (1998) óta elelt egy kis idő, így a dolgok is változtak/változhattak és változhatnak még. Pl. a települések vezetői rég nem ugyanazok. Sőt, a barcsi rekreációs központ, termálfürdő sem volt sehol. Barcsra járnak tanulni a szigetvári kistérségből elég sokan, hiszen a barcsi iskolák minősége felülmúlja a környék intézményeit. Sőt, 98-ban még a mai barcsi áruházak sem mind voltak meg. Tehát Barcs folyamatosan növeli a vonzását. Sellyén is van fürdő, amelyet sokan látogatnak. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy Siklós és Harkány a hivatásforgalom mellett komoly turistaforgalmat bonyolít. Villány ugyanígy. Természetesen néhány megállóra, amely a lakott területektől távol van, semmi szükség nem lenne (pl. Drávatamási, Vitézipuszta). Tehát véleményem szerint fontos lenne újranyitni a 62-es vonal teljes szakaszát. A teherforgalom valóban 0, de ez örökre így lesz? Talán nem.
Lehet, hogy amit most írok, meredek lesz, de miért ne gondolkodhatnánk egy Szombathely-Nagykanizsa-Gyékényes-Barcs-Sellye-Villány viszonylatban? Ez lenne a legrövidebb út a Nyugat-Magyarországi Régióból Siklósra, Sellyére és Harkányba. Nem beszélve arról, hogy a vonal a kölcsönös ráhordó szerep miatt életképes lehetne, s növelné a 60, 61, 66-os vonalak forgalmát is. Természetesen a Pécs-Harkány vonal szorosan kapcsolódik a témához, szintén a ráhordás miatt. Fontos megjegyezni, hogy nem zsákvonalról van szó, tehát egy jó, utasbarát menetrenddel sikeresen működhetne. Tudjuk, hogy a borzalmas pályasebesség mellett a csatlakozásokat is szétszedték, hogy a vonalat felújításra hivatkozva "szüneteltethessék" 2006-ban.

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19809
2010.12.31. 07:54.22
INDÓHÁZ-ban megjelent, az Ormásági vasútról szóló cikkhez hozzászólás:

Mózes Krisztián!

Örömmel olvastam az ormánsági vasútról szóló kétrészes írását az iho.hu – n. Lenne azonban egy-két hozzászólásom:

Szeretem az INDÓHÁZ-at, illetve annak internetes változatát. Sok érdekességgel találkozhatok, több hiánypótló írás jelenik meg oldalaikon. Sajnos azonban gyakran a „vasútszeretők” színvonalán kerülnek azok megjelenésre, nem mindig a valós tényeket, lehetőségeket veszik figyelembe.

Legfrissebb kifogásolnivalóm (most írok először – eddig a „vasútszeretők” túlzásainak fogadtam el egy-egy írást): az Ormánsági vasút.

Ez a vasút egyike az utolsók között elkészült HÉV vonalnak – 1912. Baranyavár (Pélmonostor) – Siklós – Sellye – Barcs. A vonal vonzáskörzetei: Siklós, illetve (az örökké egymással harcoló) Vajszló, Sellye és Barcs. Barcs a fénykorát a Pécs – Barcsi Vasút, majd a Déli-vasút kiépítésekor 1860-70 – es években élte. Személyszállítás mindig is minimális volt a vonalon. Jelentősebb forgalom a piacos napokon a fent nevezett állomásokra volt. Gyakorlatilag a vonallal egyidejűleg a kiépített közút is megjelent párhuzamosan. Hivatkozhatok az elnéptelenedő Ormánságról írt több, század eleji írónk szociológiai indíttatású írásaira. Gyakorlatilag nagyon hamar a személyszállítás vonzásiránya teljesen megváltozott – és ennek semmi köze nem volt trianonnak – Horvátország és Magyarország között minimális volt a személyforgalom mindig is. Elvileg a haránt irányú közlekedésnek kellett volna lennie, ami nem volt sajnos soha sem. (legalább is nem jelentős)
Jelentősebben fejlődött Szigetvár, Pécs. Az a minimális utazás, amely jelentkezett az elsősorban ezen fejlődő városok felé irányultak (Ormánsági vasútba belekeverni a Pécs – Harkány /Siklós!/ vasutat „nem elegáns” nem egyről van szó). Barcs a komoly vonzását viszonylag korán elveszítette. Diákforgalom Ormánságból Siklós, Pécs, Szigetvár és Barcs jelentette. Igaz Szigetvárnál a középrigóci átszállás jelentős volt (és ekkor sem Barcs!)

Ennél a vasútnál érdemes lett volna egy kicsit kutakodni, hogy miért nem a logikusabb – egyenesebb – Szigetvár – Sellye, vagy Szentlőrinc – Vajszló útirány épült meg?

Teherforgalom: helyi, amiről tudjuk, hogy a tíz zsák krumpli, húsz zsák káposzta, szezonális dinnye, viszonylag jelentősebb fa (több kisvasút is volt erre! – erről kellene írni). A farakódás Vajszlón, Drávafokon most is megvan. Volt forgalom trianon után Beremend cement, Nagyharsány kő. De a vonalakat ismerők tudják, hogy két oka volt: ócsárdi emelkedő (Harkány – Pécs között), illetve, hogy a 375 – ösök nem mehettek Sellye – Szentlőrinc között. Számold ki mekkora kerülő volt. Megépült a Nagyharsány – Villány összeköttetés el is fogyott a forgalom.

Miért is merek ennyit írni e vonalról? 1992 – től (1998 – tól) foglalkozok területfejlesztéssel a vasúton belül. Egyik folyamatosan feladatot adó vasút ez volt. Mindig meg akarták szüntetni, mindig tiltakoztak ellene. Készítettünk saját és Phare – os vizsgálatokat is. Fenti tudásom egy része innen származik. Sajnos az ott élők nem a vasúton akarnak utazni, nem az az utazási igényük – Pécs, Szigetvár.
Vasúti szállítás: 1998. Phare vizsgálat. Ormánsági polgármesterektől kérdeztük: az elmúlt öt évben (akkor már voltak lehetőségek) mennyi munkahelyteremtő pályázatot adtak be? Ezek alkalmasak lennének esetleg utazási igények generálására és/vagy fuvarozásra. Válasz: egyet sem. Tessék mondani, akkor mire és hova kell a kötöttpályás közlekedési igény?

Szeretem a vasutat! De ott egy sellyei ráhordással korszerű pécsi elővárosi közlekedéssel (Pécs – Szentlőrinc – Szigetvár/Sellye) meg lehetne menteni valamennyit a vasúti közlekedésből de mást…

Így az év utolsó napján csak ennyit.

Sikeres Boldog újesztendőt kívánok Mindannyiunknak!

Üdvözlettel:

Lepesi Zoltán László

peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18086
2010.07.11. 13:52.51
NEM!Azon a pályaszakaszon jelentős rekonstrukciós munkát követően kerülhet sor az újranyitásra.

AKON
e-mail: erotic87.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18085
2010.07.11. 13:21.00
Kedves utas társak!

Gondolom bizonyára hallotáttok a tv-ben hogy 5 v. 6 mellékszárnyvonalat fognak újra "életre" kelteni. Szerintetek a 62-es vonal benne lesz a listán?

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16452
2010.03.16. 14:39.30
A bak után egy bakterház található.
Kutyával őrzött.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16451
2010.03.16. 14:37.19
A megmaradt szakaszt bak zárja le.Ütközői is áldozatul estek a fémtolvajoknak.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16450
2010.03.16. 14:36.09
A zalátai vonal egy pár 100m-es szakasza még meg van.Kinézetre szószerint erdei vasút.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16449
2010.03.16. 14:34.49
Az 1-es őrhely.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16448
2010.03.16. 14:34.18
Bakterház az állomás páratlan végében.Előtte az egykori zalátai vonal sínjei.
2010.03.15.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16437
2010.03.15. 21:26.05
Vízház a felvételiépület tövében.
Szép darab.
2010.03.15.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16426
2010.03.15. 21:02.28
A 61-es jellemző "szerelvénye".
2010.03.15.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14017
2009.10.20. 21:29.02
Nem egészen. 2000-ben volt 105 éves a Szentlőrinc - Sellye vonal, ezen alkalomból közlekedett az M41 2195-ös mozdonyból és 3 IC kocsiból álló különvonat. Előbb Vajszlóra, majd Drávafokra ment, és onnan tért vissza Szentlőrincre. Talán ekkor volt utoljára szolgálat Drávafokon.
Egyébként igazad van, mind a 61-es, mind a 62-es Vajszló - Drávafok szakasza korlátozás nélkül, 21 tonnás tengelyterhelésre alkalmas, s így akár Szergej is közlekedhet rajta.

Capek
e-mail: capek.capek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13829
2009.09.30. 21:32.46
Üdvözlök minden önkéntes Vasútőrt!
Szívemen viselem a sellyei vasút sorsát, ezért nagyon felháborított, hogy a sellyei állomáson hétvégén a forgalmisták nem adtak jegyet. Majd a kalauz elintézi!!!! Biztosan nagyon sok dolguk akadt az üres állomáson, hogy még a pénztárat sem nyitották ki!!!Ilyen hozzáállás nem méltó a vasutas egyenruhához!! Valószínüleg, ha sztrájk van, abban aktívan részt vesznek. Az ügy úgy hallom kiderült, úgyhogy egy-két hónapja már hétvégén hivatalosan nincs jegykiadás, a kalauznál váltott bilétán már sellyei kezdőállomás szerepel. Eddíg Kákics ill. Okorág szerepelt felszállási állomásként, hiszen Sellye nem volt beprogramozva a jegykiadóba!!
Más. Egy kis átszervezéssel lehetségesnek tartom, hogy jóval többen utaznának, ha Szentlőrincen a magasperon mellé járatnák be a vonatot, hiszen az ötödik vágányon kb. 70cm a távolság a legalacsonyabb lépcsőfok és a talaj között.(nem mértem le, ez csak sacc...)Arról már csak halkan írok, micsoda változást eredményezne, ha a vonatok egészen Pécsig közlekednének...Hhhhhh...
Capek

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13766
2009.09.25. 16:50.45
Úgy vettem észre, hogy már nem szóló, hanem pótkocsis Bz-szerelvények járnak erre.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13618
2009.09.14. 07:49.59
Régen még Csörgő is járt erre IC-kocsikkal:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121027


speter88
e-mail: speter88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7155
2008.10.11. 19:23.50
A kellemes őszi napsugárban fürdő állomásépület

speter88
e-mail: speter88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7154
2008.10.11. 19:18.18
Az állomás a szentlőrinci végéről

speter88
e-mail: speter88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7153
2008.10.11. 19:16.34
Szentlőrinc felé

speter88
e-mail: speter88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7152
2008.10.11. 19:13.34
Az egykori vízház

speter88
e-mail: speter88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7149
2008.10.11. 10:57.04
Sellye

speter88
e-mail: speter88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7148
2008.10.11. 10:53.19
A Mérővonat Sellyén 2008. 09. 08.

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5403
2008.07.16. 22:03.59
Emlékmű a falon

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5402
2008.07.16. 22:02.00
A szétverés eredménye: Barcs és Drávasztára felé nézünk. Mást nem is nagyon tudunk tenni, csak nézni...

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5401
2008.07.16. 21:58.00
A raktár

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5400
2008.07.16. 21:56.03
Sellye, a 172-es Bz-vel. A 61-es vonalon tényleg sok utas van, és nem is megy lassan a Bz.

Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5399
2008.07.16. 21:52.31
Villány felé

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5183
2008.07.10. 14:14.46
Tegnap a a 10:55-kor induló Sellyei vonat tele volt,állni is kellett, mert nem volt hely!
Nagy a kihasználtság, a pálya is jó.
Bár még mindig kérdéses a vonal sorsa, de reméljük megmarad! Ide nem járnak Md-k, csak Bz-k. Sellyén nagyon szép, tiszta állomás van. Ez Szentlőrincről már nem mondható el!:-( Ha a 61-es megszűnik Sellyének kampec meg az egész Ormánságnak is. A vasút kell ide! Sellyén van jegykiadás is. Kár lenne veszni hagyni ezt a gyönyörű állomást.

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3797
2008.04.16. 09:50.41
asszem nyàron vannak is erre Md-k, legalàbb is tavaly voltak...

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2894
2008.02.17. 18:47.27
Kedves AKON!
Csak egy ideig voltak erre MD-k, de most már nincsenek.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 2878
2008.02.16. 22:33.14
Á, nem kerül az annyiba. Tudomásom szerint a fordulóállomási tolatás vonatonként 580 forint. Ehhez persze még hozzájön kb. 1400 forint fordulóállomási hozzáférési díj is, de még így sem éri el a 3000-et összesen.

szvdom
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 1755
2007.11.20. 12:41.54
Nem mondod, hogy naponta tobb mint negyedmillio forintot fizettetnenek azert, hogy a 9 szemelyvonat korbejarhasson?
A tizedeert elvallalom, komolyan!

Kovács János
e-mail: hamel1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1754
2007.11.20. 11:47.24
Azért jár MDmot, mert a BZmot + mellék Sellyén körbejárt, és a forgalom 30000-forintot számol egy állomási körbejáratásért. Az MD-nek meg nem kell körbejárni -igaz, hogy nagyobb az üzemanyag fogyasztása, de az egy másik zsebből mehet.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1288
2007.09.14. 14:39.14
Nincs valakinek MD-s képe a 61- es vonalról? Amúgy újra kéne indítani Barcs és Villány irányába is a közlekedést. Menetrend szerinti busz is csak napi 2x jár asszem... a vonaton többen voltak, többen is lennének, sőt még annál is többen, ha felújítanák a pályát vagy ha csak a menetrendet csinálják meg jól.

Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1269
2007.09.06. 14:56.13
Jó hír a 61-es vonalért aggódóknak!!

Ezt a vonalat a MÁV-nak eszében sincs megszüntetni!!

A pálya pár éve felújították!!
Ezen a pályán Szergej és Csörgő is közlekedhet!!!

Most pedig Bz-k helyett MD-k járnak ide és vissza Szentlőrincre!!!!

Szóval: a pálya megmenkül az enyészettől!!!!

akon
e-mail: lac89.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1130
2007.08.15. 21:05.56
Ezért már ez felháborító hogy még a Szentlőrinc-Sellye közötti vasútvonalati is még be akarják zárni.

Olcsó a vonattal utazni mint busszal.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 849
2007.06.30. 21:50.27
Küzdeni kell. Meg akarják szüntetni a Szentlőrinc- Sellye vonalat is.
Régen: Barcs, Villány, Zaláta, Szentlőrinc
Ma: Szentlőrinc
[...]

Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 844
2007.06.30. 14:10.46
Ezen az állomáson is jártam 2éve!

Nyaralásom kisrészét itt tölöttem!
[...]

Tóth Lajos
e-mail: dj-luigi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 443
2007.02.26. 17:35.36
E hirdetményt látva az ember elgondolkodik: milyen alapokon zárják be ezeket a vonalakat, ha a népnek kell????????

EZ ITT A KÉRDÉS...
[...]

Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 429
2007.02.25. 01:30.06
A hirdetmény Baranya megyében

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Selyp-Bányatelep

Șeitin

Selymes

Selyp

Semlac