38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
|
elfogadott hozzászólás 30157
2016.04.17 17:35.24
|
"a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek,"
Salgótarján-alsókülső és az Országhatár között bizonyosan volt második vágány?
|
|
38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
|
elfogadott hozzászólás 29929
2015.12.31 11:35.42
|
Másképpen kérdezve,, hátha így elfogadja jelen honlap vezetősége:
"Arad felé" és a Hatvan - Salgótarján külső szakaszon mikor építették vissza "a győztesek által felbontott" második vágányokat? Előkerült bármiféle hivatalosnak tekinthető forrás a sokak által ismételt állítások igazolására?
|
|
petroszjan
e-mail: petroszjan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29928
2015.12.30 16:52.24
|
Az I. világháború végén kétvágányú Budapest-Hatvan-Losonc vonalon a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek, megakadályozandó egy esetleges gyors mozgósítást. Ugyanilyen visszabontások történtek a kelebiai és az aradi vonalon is.
A II. világháború végén a kétvágányú Hatvan-Salgótarján vonalon vagy a németek robbantásai, illetve a pályafelszaggatás miatt, vagy a szovjet műszaki alakulatok szedtek fel vágányt, hogy más, egyvágányú pályán ebből építsék meg a hiányzó részeket.
Hatvan és Kisterenye között a bal vágányon, Kisterenyétől Salgótarjánig a jobb vágányon zajlott a közlekedés 1945 nyarán. A szénbányák és a salgótarjáni gyárak, valamint a Mátravidéki Erőmű generálta nagy forgalom miatt 1947 augusztusára visszaépítették Hatvan és Selyp között a második vágányt.
Egy évvel később pedig átadták a pernyepusztai (ma Petőfibánya) szénbánya iparvágányát.
1948 utáni állomásrajz nincs fent valahol?
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29139
2015.01.10 16:29.31
|
A nyári időszakban az állomás igen hangulatos. A felvétel 1989. május 10-én készült.
|
|
|
38-as õr
e-mail: a.kukac.a.hu
|
elfogadott hozzászólás 28164
2014.05.08 20:49.21
|
Elképzelhető, hogy a háború utáni helyreállítás során néhány évig egyvágányúként üzemelt (megesett másokkal is), de azért jogfolytonosnak tekinteném azt a szegény vágányt.
|
|
Willis
e-mail: willis.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28105
2014.04.29 16:04.30
|
Mindenhol elbontották a második vágányt, csak később építették ki újra, Selypig.
|
|
38-as õr
e-mail: a.kukac.a.hu
|
elfogadott hozzászólás 27989
2014.03.15 18:04.45
|
Szerencsésebb megfogalmazás volna, hogy valami okból a második vilgháború után Hatvan- selyp közt megmaradt a második vágány, nem úgy, mint a felső szakaszon.
|
|
MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 27963
2014.03.04 18:52.15
|
Selp és Hatvan (vagy Mátravidéki Erőmű) között valószínűleg az élénk teherforgalom miatt (nem biztos hogy ma már olyan élénk) két vágány van.
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20255
2011.02.05 21:23.21
|
A Selyp - Kisbágyon gazdasági vasútvonalat 1970. július 1. - én akarták megszüntetni (aztán hogy mikor sikerült, nem tudom).
koordináló Bizottság, 1970. évi forgalomátterelési és körzetesítési program.
|
|
Train Station
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14244
2009.11.05 14:59.59
|
Selyp állomás épülete (szintén Usgyiból fotózva)
|
|
|
Forgalmista
e-mail: forgalmista.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11519
2009.05.20 21:26.03
|
A menetrend váltásával megszűnt az utolsó pár csörgős gyorsvonat. Igaz megvan még a gyorsvonat, de uzsgyis. Az Urpín útvonalrövidítésével megszűnt a közvetlen Budapest - Zvolen összeköttetés. De még a teherforgalom megvan a szergejekkel, és a határ közelében a szlovák gépek is bejönnek. Ezek némiképp kárpótolhatnak minket.
|
|
ludovikusz
e-mail: ludovikusz.kukac.sinmaniakusok.hu
|
elfogadott hozzászólás 8494
2008.12.22 15:14.26
|
A Csörgők is hangulatosabbak voltak az Usgyiknál, de számomra az volt a vonal igazi aranykora, amikor még Púposok húzták a személyeket...
|
|
MZS
e-mail: mzs60.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4777
2008.06.17 16:20.30
|
Selyp valamikor rendes vasúti csomópont volt, mivel a cukorgyárhoz, cementgyárhoz (melyek már nem működnek) és az ipartelep más részeihez, valamint az egykor működő mátraaljai szénbányákhoz itt volt a teherpályudvar. Ezen túl autóbuszcsatlakozás Gyöngyös felé/felől. Az itt átmenő vasútvonal kiszolgálta még a Hatvani középiskolákat is a vonzáskörzeten. Ezen túl még az 1960-as években keskeny nyomtávú vasúti végállomás is volt itt (Selyp - Újmajor vonal). Még a Hatvan-Salgótarján (és vissza) viszonylaton a gyorsvonatok is megálltak itt. Ebből a legtöbb dolog már a múlté. Vonat azért még jár, de az már főként csak személyvonat... Szerencsére ez a Hatvan-Salgótarján vonal nemzetközi vonal is, ezért remélhető, hogy az állomás megmarad.
|
|
Patrik
e-mail: patrik41.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2073
2007.12.31 15:00.10
|
De jó volt még akkor amikor ez a kereszt volt...azóta már Usgyik járnak :( nem vagyok kibékülve velük...a vonal hangulatát és szépségét a CSÖRGŐK adták számomra...De már csak 1 gyorsvonatpár közlekedik CSÖRGŐVEL és már Usgyik járnak...de legalább van
|
|
Csabi
e-mail: csikos.csaba.kukac.vnet.hu
|
elfogadott hozzászólás 1253
2007.09.04 11:27.27
|
kereszt Selypen:
|
|
|
Döbrögi
e-mail: dobrogi.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 672
2007.04.29 08:06.21
|
Úgy nézem, ez az állomás nem szerepel nálatok képpel. Decemberben jártam erre, ezért ilyen borongós a kép hangulata.
|
|
|