Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


281L Selyp - Selyp-Bányatelep

Selyp
Selyp-Bányatelep (281l)

81 Hatvan-Somoskőújfalu-Fülek

Hatvan (80, 82)
Mátravidéki Erőmű
Lőrinci
Selyp
Apc-Zagyvaszántó
Jobbágyi
Szurdokpüspöki
Pásztó
Mátraszőlős-Hasznos
Tar
Mátraverebély
Nagybátony
Kisterenye (84)
Kisterenye-Bányatelep
Vizslás
Zagyvapálfalva
Salgótarján külső (281M)
Salgótarján
Somoskőújfalu
— országhatár —
Sátorosbánya
Ragyolc
Béna
Fülek (665, 671)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Selyp

állomás
281L Selyp - Selyp-Bányatelep
81 Hatvan-Somoskőújfalu-Fülek

A felvételi épület 2021 májusban.
2021.05.18.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.758851° E19.670916° | N47° 45' 31.86" E19° 40' 15.29"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Selyp

A selypi vasútállomásról ezt írja a Bencze Géza és Koroknai Ákos által írt A Selypi Cukorgyár története c. könyv(1989): "A gyár közelében még 1890 tavaszán létesítették a vasúti állomást, amely 1893-ig MÁV tulajdonba ment át. Befuthattak az első tehervonatok a gépi berendezésekkel. 1893-ban a selypi állomáson már 928 m²-nyi rakodóterületet béreltek 25 kr/m² egységáron. 1894-1895-ben épült meg az állomás és az ugyancsak Schosbergerék alapította Selypi Agyagipari Rt. közti iparvágány." A régi képeslap az 1910-es évekből való lehet. Beküldő: Papp Hajnalka.
 


Képtár - Selyp


Fotó: Tóth Márton

Fotó: Gajdos Márk
Dátum: 2021.04.29.
A felvételi épület 2021 májusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.05.18.


Képek a netről - Selyp

Forrás: http://allomasok.uw.hu/
[Tárolt változat]
Egy gyönyörű kép az állomsáról madártávlatból. Foráás: https://img.index.hu/imgfrm/9/3/4/5/IMG_0015609345.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 30157
2016.04.17 17:35.24
"a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek,"

Salgótarján-alsókülső és az Országhatár között bizonyosan volt második vágány?

38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 29929
2015.12.31 11:35.42
Másképpen kérdezve,, hátha így elfogadja jelen honlap vezetősége:
"Arad felé" és a Hatvan - Salgótarján külső szakaszon mikor építették vissza "a győztesek által felbontott" második vágányokat? Előkerült bármiféle hivatalosnak tekinthető forrás a sokak által ismételt állítások igazolására?

petroszjan
e-mail: petroszjan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29928
2015.12.30 16:52.24
Az I. világháború végén kétvágányú Budapest-Hatvan-Losonc vonalon a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek, megakadályozandó egy esetleges gyors mozgósítást. Ugyanilyen visszabontások történtek a kelebiai és az aradi vonalon is.

A II. világháború végén a kétvágányú Hatvan-Salgótarján vonalon vagy a németek robbantásai, illetve a pályafelszaggatás miatt, vagy a szovjet műszaki alakulatok szedtek fel vágányt, hogy más, egyvágányú pályán ebből építsék meg a hiányzó részeket.
Hatvan és Kisterenye között a bal vágányon, Kisterenyétől Salgótarjánig a jobb vágányon zajlott a közlekedés 1945 nyarán. A szénbányák és a salgótarjáni gyárak, valamint a Mátravidéki Erőmű generálta nagy forgalom miatt 1947 augusztusára visszaépítették Hatvan és Selyp között a második vágányt.
Egy évvel később pedig átadták a pernyepusztai (ma Petőfibánya) szénbánya iparvágányát.

1948 utáni állomásrajz nincs fent valahol?

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29139
2015.01.10 16:29.31
A nyári időszakban az állomás igen hangulatos. A felvétel 1989. május 10-én készült.

38-as õr
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 28164
2014.05.08 20:49.21
Elképzelhető, hogy a háború utáni helyreállítás során néhány évig egyvágányúként üzemelt (megesett másokkal is), de azért jogfolytonosnak tekinteném azt a szegény vágányt.

Willis
e-mail: willis.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28105
2014.04.29 16:04.30
Mindenhol elbontották a második vágányt, csak később építették ki újra, Selypig.

38-as õr
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 27989
2014.03.15 18:04.45
Szerencsésebb megfogalmazás volna, hogy valami okból a második vilgháború után Hatvan- selyp közt megmaradt a második vágány, nem úgy, mint a felső szakaszon.

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 27963
2014.03.04 18:52.15
Selp és Hatvan (vagy Mátravidéki Erőmű) között valószínűleg az élénk teherforgalom miatt (nem biztos hogy ma már olyan élénk) két vágány van.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20255
2011.02.05 21:23.21
A Selyp - Kisbágyon gazdasági vasútvonalat 1970. július 1. - én akarták megszüntetni (aztán hogy mikor sikerült, nem tudom).
koordináló Bizottság, 1970. évi forgalomátterelési és körzetesítési program.

Train Station
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14244
2009.11.05 14:59.59
Selyp állomás épülete (szintén Usgyiból fotózva)

Forgalmista
e-mail: forgalmista.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 11519
2009.05.20 21:26.03
A menetrend váltásával megszűnt az utolsó pár csörgős gyorsvonat. Igaz megvan még a gyorsvonat, de uzsgyis. Az Urpín útvonalrövidítésével megszűnt a közvetlen Budapest - Zvolen összeköttetés. De még a teherforgalom megvan a szergejekkel, és a határ közelében a szlovák gépek is bejönnek. Ezek némiképp kárpótolhatnak minket.

ludovikusz
e-mail: ludovikusz.kukac.sinmaniakusok.hu
elfogadott hozzászólás 8494
2008.12.22 15:14.26
A Csörgők is hangulatosabbak voltak az Usgyiknál, de számomra az volt a vonal igazi aranykora, amikor még Púposok húzták a személyeket...

MZS
e-mail: mzs60.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4777
2008.06.17 16:20.30
Selyp valamikor rendes vasúti csomópont volt, mivel a cukorgyárhoz, cementgyárhoz (melyek már nem működnek) és az ipartelep más részeihez, valamint az egykor működő mátraaljai szénbányákhoz itt volt a teherpályudvar. Ezen túl autóbuszcsatlakozás Gyöngyös felé/felől. Az itt átmenő vasútvonal kiszolgálta még a Hatvani középiskolákat is a vonzáskörzeten. Ezen túl még az 1960-as években keskeny nyomtávú vasúti végállomás is volt itt (Selyp - Újmajor vonal). Még a Hatvan-Salgótarján (és vissza) viszonylaton a gyorsvonatok is megálltak itt. Ebből a legtöbb dolog már a múlté. Vonat azért még jár, de az már főként csak személyvonat... Szerencsére ez a Hatvan-Salgótarján vonal nemzetközi vonal is, ezért remélhető, hogy az állomás megmarad.

Patrik
e-mail: patrik41.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 2073
2007.12.31 15:00.10
De jó volt még akkor amikor ez a kereszt volt...azóta már Usgyik járnak :( nem vagyok kibékülve velük...a vonal hangulatát és szépségét a CSÖRGŐK adták számomra...De már csak 1 gyorsvonatpár közlekedik CSÖRGŐVEL és már Usgyik járnak...de legalább van

Csabi
e-mail: csikos.csaba.kukac.vnet.hu
elfogadott hozzászólás 1253
2007.09.04 11:27.27
kereszt Selypen:

Döbrögi
e-mail: dobrogi.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 672
2007.04.29 08:06.21
Úgy nézem, ez az állomás nem szerepel nálatok képpel. Decemberben jártam erre, ezért ilyen borongós a kép hangulata.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Selymes

Sellye

Semlac

Szenc

Széphely felső