Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


84 Kisterenye - Kál-Kápolna

Kisterenye (81)
Ravaszlyuk
Ilonabánya
Nemti
Mátramindszent (83)
Mátraballa
Mátraderecske
Recsk-Parádfürdő
Sirok
Kőkútpuszta
Tarnaszentmária
Verpelét
Feldebrő
Aldebrő
Tófalu
Kápolna
Kál-Kápolna (102, 80)







Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Mátraballa

megszűnt állomás
84 Kisterenye - Kál-Kápolna



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.984642° E20.024148° | N47° 59' 4.71" E20° 1' 26.93"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2007. márciusa óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen az állomáson, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások





Régi képek - Mátraballa

A régi mátraballai felvételi épület: az Osztrák Államvasút Társaság III. osztályú felvételi típusépülete, Dátum: 1914. X. 10. (forrás: http://www.brody.iif.hu/kepesl/htold/hmballa.htm)
  Dátum: 1914.10.10.



Képtár - Mátraballa

Különvonat Mátraballán 2009. október 10-én. Erre már teherszállítás sincs, 2,5 éve ez volt az első vonat a Mátramindszent-Recsk szakaszon.
Fotó: Kovács Gábor
Dátum: 2009.10.10.


Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.10.10.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26375
2013.04.19. 19:31.02
Sziasztok!Szeretném megkérdezni hogy ezen a vonalon mely állomások lakottak?
Előre is köszönöm :-)

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25620
2012.12.19. 20:45.29
Érdemes megnézni:
Youtube:Búcsúzó vicinálisok kisterenye-kál kápolna

kopaszhaj
e-mail: kopaszhaj.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24839
2012.09.02. 20:36.13
zoli, szeretnék többet megtudni erről a kisvasútról. a sztori valahogy úgy kezdődik 1921-ben, hogy a borsod-heves erdőipari rt. építési engedélyért folyamodik. 1922-ben ideiglenes üzemengedélyt kap az addig megépített vonalszakaszra. a vasút neve: mátraballa-tarnaleleszi keskenynyomtávú gőzüzemű iparvasút.
ha tudsz hozzá folytatást, érdeklődve olvasnám.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23328
2012.03.05. 21:16.45
Állomásfőnökei voltak:
Szatmári Barna Olaszliszka 1926 07.15 Veres Erzsébet áth.Ludas állomásra
Héczey László Miskolc 1930 04.21 Kiss Éva

Zoli
e-mail: auditorzoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21746
2011.09.13. 13:14.57
Az a kisvasut a pétervásári állomást elhagyva kettévált.Az egyik ág Váraszón keresztül a Szalajkaházig ment föl a Váraszói-völgyön át,a másik ága a mai országút mellet,annak elődjeként Bükkszenterzsébet-Tarnaleleszen át(Leleszen az akkor és amiatt kiépített pataksorra-ma Petőfi út-bekanyarodva a Leleszi-völgyön fölfelé a Pataj-gödörig közlekedett.De volt egy elődje is ennek a vonalnak.Ez a leleszi-dombvidékről a fát nem erre,hanem Járdánházára vitte le a borsodnádasdi vonalhoz,de az a pálya túl meredek volt

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16740
2010.04.09. 19:37.17
Üdv!

A "Mátra túristakalauz" térképe alapján Mátraballáról van egy "régi vasút" említés.
Radnóti utca ívében folytatódott, már a Balla-tatak túl oldalán volt "ott" ,majd a Verő-hegy és a 23-as főút bekötő útja között ment ki a ballai elágazásig, ott IVÁD felé fordult, ... volt még a 23-as főúttal egy kereszteződése is, .. nem messze kb 600m-re a főúttal párhuzamos kicsi szurdokos részig van rajzolva.

Akinek ez ismerős az részletesebben is írhatna erről! Üdv, Köszi!

soós 89
e-mail: soós89.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12501
2009.07.22. 10:55.02
2001-ben mentünk haza és az M41 2162-es csörgő Mátraballa 1 vágányán Md betétkocsikkal.

Varga András
e-mail: vbandi52.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11847
2009.06.04. 22:13.01
Bár soha nem voltam vasúti dolgozó,mégis gyerekkoromtól fogva szinte naponta látom ezt az épületet,- az elődjét is. Nagy kár,hogy a MÁV-val ez is előbb utóbb tönkremegy...

vasutas
e-mail: valaki.kukac.Freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11406
2009.05.14. 19:07.14
Remélem a Mátraballa tábla helyére egyszer felhúzzák a Kókát!

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10742
2009.03.26. 17:18.37
Azt biztosan tudjátok, hogy Mártaballa volt az ország legmagasabban fekvő vasútállomása, (sajna szünetel létezni) jó lenne ha ki lenne írva a neve mellé ez a rang.

Köszi.
Üdv!

Varga András
e-mail: vbandi52.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9695
2009.02.05. 23:18.32
Nem eltűnt a MÁTRABALLA felirat,hanem valami otromba barom levette. Vajon mire kellett neki,hiszen nem is színesfémből volt.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7249
2008.10.17. 20:59.37
Sajnos az épület tetejéről eltünt a Mátraballa tábla.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mosonújfalu

Miskolc-Tiszai

Mátraderecske

Mátyásföld alsó

Mátyásföld, Imre utca