dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26375
2013.04.19 19:31.02
|
Sziasztok!Szeretném megkérdezni hogy ezen a vonalon mely állomások lakottak?
Előre is köszönöm :-)
|
|
dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25620
2012.12.19 20:45.29
|
Érdemes megnézni:
Youtube:Búcsúzó vicinálisok kisterenye-kál kápolna
|
|
kopaszhaj
e-mail: kopaszhaj.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24839
2012.09.02 20:36.13
|
zoli, szeretnék többet megtudni erről a kisvasútról. a sztori valahogy úgy kezdődik 1921-ben, hogy a borsod-heves erdőipari rt. építési engedélyért folyamodik. 1922-ben ideiglenes üzemengedélyt kap az addig megépített vonalszakaszra. a vasút neve: mátraballa-tarnaleleszi keskenynyomtávú gőzüzemű iparvasút.
ha tudsz hozzá folytatást, érdeklődve olvasnám.
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23328
2012.03.05 21:16.45
|
Állomásfőnökei voltak:
Szatmári Barna Olaszliszka 1926 07.15 Veres Erzsébet áth.Ludas állomásra
Héczey László Miskolc 1930 04.21 Kiss Éva
|
|
Zoli
e-mail: auditorzoltan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21746
2011.09.13 13:14.57
|
Az a kisvasut a pétervásári állomást elhagyva kettévált.Az egyik ág Váraszón keresztül a Szalajkaházig ment föl a Váraszói-völgyön át,a másik ága a mai országút mellet,annak elődjeként Bükkszenterzsébet-Tarnaleleszen át(Leleszen az akkor és amiatt kiépített pataksorra-ma Petőfi út-bekanyarodva a Leleszi-völgyön fölfelé a Pataj-gödörig közlekedett.De volt egy elődje is ennek a vonalnak.Ez a leleszi-dombvidékről a fát nem erre,hanem Járdánházára vitte le a borsodnádasdi vonalhoz,de az a pálya túl meredek volt
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16740
2010.04.09 19:37.17
|
Üdv!
A "Mátra túristakalauz" térképe alapján Mátraballáról van egy "régi vasút" említés.
Radnóti utca ívében folytatódott, már a Balla-tatak túl oldalán volt "ott" ,majd a Verő-hegy és a 23-as főút bekötő útja között ment ki a ballai elágazásig, ott IVÁD felé fordult, ... volt még a 23-as főúttal egy kereszteződése is, .. nem messze kb 600m-re a főúttal párhuzamos kicsi szurdokos részig van rajzolva.
Akinek ez ismerős az részletesebben is írhatna erről! Üdv, Köszi!
|
|
soós 89
e-mail: soós89.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 12501
2009.07.22 10:55.02
|
2001-ben mentünk haza és az M41 2162-es csörgő Mátraballa 1 vágányán Md betétkocsikkal.
|
|
Varga András
e-mail: vbandi52.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11847
2009.06.04 22:13.01
|
Bár soha nem voltam vasúti dolgozó,mégis gyerekkoromtól fogva szinte naponta látom ezt az épületet,- az elődjét is. Nagy kár,hogy a MÁV-val ez is előbb utóbb tönkremegy...
|
|
vasutas
e-mail: valaki.kukac.Freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11406
2009.05.14 19:07.14
|
Remélem a Mátraballa tábla helyére egyszer felhúzzák a Kókát!
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10742
2009.03.26 17:18.37
|
Azt biztosan tudjátok, hogy Mártaballa volt az ország legmagasabban fekvő vasútállomása, (sajna szünetel létezni) jó lenne ha ki lenne írva a neve mellé ez a rang.
Köszi.
Üdv!
|
|
Varga András
e-mail: vbandi52.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 9695
2009.02.05 23:18.32
|
Nem eltűnt a MÁTRABALLA felirat,hanem valami otromba barom levette. Vajon mire kellett neki,hiszen nem is színesfémből volt.
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7249
2008.10.17 20:59.37
|
Sajnos az épület tetejéről eltünt a Mátraballa tábla.
|
|
|