Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


921 Szombathely-Bucsu-Pinkafő (A)

Szombathely (15, 16, 17, 18, 20, 21, 918)
Olad

Torony
Bucsu
— országhatár —
Rohonc
Csajta
Csém
Pinkaóvár
Sámfalva
Welgersdorf
Nagyszentmihály
Vasvörösvár
Oberwart Einkaufszentrum
Felsőőr (921a)
Rödöny
Pinkafő







Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Bucsu

megszűnt megállóhely
921 Szombathely-Bucsu-Pinkafő (A)
 

Bucsu állomásépület
2020.06.27.
Fotó: Zséder Balázs [Balazs28]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.248456° E16.497542° | N47° 14' 54.44" E16° 29' 51.15"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Megnyitás dátuma 1888.12.17.
Megszűnés dátuma 1960.01.01.




Képtár - Bucsu


Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.
Az egykori megálló névtáblája
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.
A szépen rendbehozott épület hátulról, gondozott környezetben
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.

Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.
A közlekedési emlékhely
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.
A felvételi épület szemből
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.
Mementóként lerakott sínnel
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.
Az egyik sínszál 1937-ben készült Diósgyőrben
Fotó: Keszei László
Dátum: 2012.11.17.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2011.10.23.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.31.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.31.
Feltárt római kori vízvezeték az őrház közvetlen közelében
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2015.07.27.
Még mindig nagyon szép, gondozott állapotban van az őrház környéke.
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2015.07.27.
Egy apró de fontos részlet: szépen megmunkált szénbedobó ablak az északkeleti homlokzat lábazatán
Fotó: Hajdu Csaba
Dátum: 2015.07.27.
Bucsu állomásépület
Fotó: Zséder Balázs
Dátum: 2020.06.27.
Emlékhely tábla
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.28.
Oldalról
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.28.
Rohonc felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.28.
Torony felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.28.
Egy ködös napon
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.28.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34279
2024.04.10 06:00.07
A vonal második bejárása:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2024/04/10/2023_12_28-29_bucsu-szombathely_2

Akinek nincs kedve és "ideje" a blog végére pörgetni, azoknak a csak vonalbejárással foglalkozó videó:
https://www.youtube.com/watch?v=Rrspy6DK-_0

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32607
2020.06.21 16:33.02
2020.04.18

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 31171
2017.09.28 19:00.45
Nyomvonal kijelölés.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 31170
2017.09.28 18:59.11
Bucsu szolgálatihely.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29705
2015.09.22 20:28.17
http://vaol.hu/bucsu/a-bucsuiak-buszkek-vasutas-multjukra-1726382

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemial.hu
elfogadott hozzászólás 26040
2013.03.02 20:27.03
Egyébként mire használják az épületet??

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26039
2013.03.02 20:25.23
Sziasztok.Ma volt szerencsém meglátogatni az épületet.Semmi lopás,gyönyörű környezet,minden megvan és nagyon szép hely.Hamarosan mutatok majd
néhány képet.

Dõry István
e-mail: dory.istvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20880
2011.04.22 18:45.03
2011.04.22.

Dõry István
e-mail: dory.istvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20879
2011.04.22 18:44.05
Akiknek a köszönet jár a takaros épületért.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 20614
2011.03.07 14:05.30
Szerintem az Osztrák oldalon még bíznak abban,hogy valamikor újra lesz vasúti összeköttetés Magyarország és Ausztria között. Ezen feltevésemet arra alapozom, hogy az osztrák területen, Csajta és Rohonc között az elkerülő út építése során a vasutat meghagyták, függetlenül attól, hogy Csajta--Rohonc között a vasutat nem nagyon használják. A vasúti hídról készült képet Rohonci képek között található.

Németh János
e-mail: johanndeu.kukac.gylcomp.hu
elfogadott hozzászólás 19016
2010.09.18 21:55.10
Igen, több ilyen terv is volt már az elmúlt években, például új nyomvonalon, nagy sebességű pályával, de ezekből mára sajnos semmi nem valósult meg.

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 19001
2010.09.18 17:50.54
A Vas Népe egyszer arról írt cikket, hogy újraépítik ezt a vonalat. Mi igaz ebből?

Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 17066
2010.04.27 21:22.13
Bucsu:A vasúti emlékhely után a határ felé haladva a szabad erdő szélén volt egy másik őrház, amit 1976ban le bontottak. Virág ház néven szerepelt a szóbeli nyilvántartásban. Az elnevezés az utolsónak bent lakó személy nevének tudható be. A vasút töltés az emlék helytől a határig meg található. Akik a bucsui őrsön töltötték a katonai szolgálatukat, számukra ismerősek ezek a képek. Az emlékhely, a katonák között, az utolsó bentlakó család neve alapján, Róka ház néven volt ismert.

charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11555
2009.05.22 23:35.40
Bucsu mh. mellett látható egy római vízvezeték részlet (kiásva), melyen keresztül a római kortól a középkorig hozták az ivóvizet a városba.

TomeK
e-mail: srbbahn.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 6810
2008.09.29 06:58.40
Az osztrák vonalrészről megjelent egy remek kis füzet tele képekkel: Peter Pospischil: Die Südburgenlandische Regionalbahn, a Kleine Bahnreihe Heft 11-es kiadványaként. Beszerezhető a kiadó címén: 1020 Wien II, Novaragasse 47.
Kár, hogy nem előbb vettem észre ezt a lehetőséget, mert akkor lehet, hogy megmaradt volna az erről a vasútról készített honlapom.

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6442
2008.09.12 14:22.33
Bucsu megállóhely egykori felvételi épülete 2006 július 6-án, mely az egykori 21-es Szombathely-Pinkafő szárnyvonalon található. Az épület környéke kicsit pipacsos, kicsit gazos, de így is gyönyörű!

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6145
2008.08.27 15:34.39
Ezek szerint felszántották, mezőgazdasági művelés alá vonták a közlekedési emlékhelytől a határig terjedő egykori nyomvonalat.

Ilyenre egyébként van máshol is példa, hogy teljesen eltüntették egy korábbi vasútvonal töltését: Hegyfalutól, ha Csorna felé utazunk, bal felé fordult el 1974-ig a Bük-Répcevis felé menő vasútvonal. Az már évtizedek óta szántóföld, semmi nem utal az egykori vasútra ( pedig de jól jönne manapság, amikor Bükfürdő Európa-hírű fürdőhellyé fejlődött ). A régi vasút nyomvonala egyébiránt a mostani büki gyógyfürdő mellett ment, ott az egykori közúti - vasúti kereszteződés púpja a gyógyfürdőhöz vezető úton még kivehető, ha valaki tudja, hol kell keresni.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6141
2008.08.27 11:47.29
Köszi Jánosnak a történeti kiegészítéseket.
Igen, a Nagyszentmihályhoz feltöltött fotóimon a mozdony oldalán olvasható a Südburgenlandische Regionalbahn felirat.

Andrásnak:
A töltés Szombathelytől Bucsuig teljesen megvan. Ahol sokat kellett tölteni, ott nagyon megvan. Ahol nem kellett nagyon tölteni, ott mezei út formájában van meg.
Csak 1-2 helyen van eldózerolva, ahol a modern kori útépítések, elkerülőút-építések miatt szétnyomták, betemették, ráépítettek, stb.
Az emlékhelyen megvan egy 10 méteres pályaszakasz múzeális jelleggel.
Az emlékhelytől Szombathely fele is simán kivehető a töltés.
Az emlékhelytől a határ felé viszont abszolúte semmi nyom, ugyanis a domborzat pont emelkedik abba az irányba, tehát tölteni nem igazán kellett, illetve mezőgazdasági terület van abban az irányban, és be van szántva az egész. Úgyhogy Bucsutól a határig nem nagyon van meg.
Rohonctól a határig viszont valóban megvan a töltés nyoma, részint mezei útként használva.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6134
2008.08.26 19:41.20
Igen érdekes dolgokat mond az előző hozzászólás. Ezek szerint Bucsu megállóhely úgy üzemelt, mint ma Kőrösnagyharsány. Akkor persze nem voltak még BZ-k, legfeljebb csak Ab motorok. Körösnagyharsány is csak egy megállóhely, a trianoni rabló határrendezés csinált belőle végállomást. Oda bejár a BZ, majd a vezető úr átmegy a másik vezetőállásba és megy vissza.

Ha a Google Maps műholdas képét megnézzük, Bucsu községtől a vasútvonal délnyugati irányban, a falutól elég messze lépte át a határt. A jelenlegi közlekedési emlékhely elég távol esik a falutól. Azt lenne még érdemes egy közelben lakó fórumozónak megnéznie, hogy a közlekedési emlékhely és a határ között fellelhető-e bármi nyom, vagy maradvány a régi vasútvonalból. Osztrák oldalon a sínek megszüntével, Rohonc után még jó ideig kivehető a töltés, feltételezem jelenleg mezei útnak használják azt is.

Németh János
e-mail: johanndeu.kukac.gylcomp.hu
elfogadott hozzászólás 6133
2008.08.26 19:04.39
Néhány adalék a vonal történetéhez:

1. A szombathelyi Perint-hidat a menekülő németek robbantották fel 1945-ben, helyreállításakor az eredeti híd szétroncsolódott és használhatatlan nyugati oldalát le kellett vágni, azt egy ideiglenes darabbal pótolták, így üzemelt 1960-ig.

2. Bucsu megállóhely volt és a domborzati viszonyok miatt ott helyezkedett el, ahol a mostani közlekedési emlékhely található. Sajnos a trianoni békeszerződés utáni új határvonalat megrajzoló kéz gazdája tudatosan ügyelt arra, hogy az új határvonal a vasútvonalakat a lehető legrosszabb, magyar részről leghasználhatatlanabb helyeken vágja ketté. Ezért a határátmenet 1948-as megszűnése után magyar oldalon a mozdonyvontatású szerelvények Torony állomástól Bucsu megállóhelyig toltmenetben közlekedtek az 1960-as felszámolásig.

3. A Südburgenlandische Regionalbahn nevű osztrák magánvasút kettő darab M31-es sorozatú dízelmozdonyt vásárolt a MÁV-tól, továbbá az egykori Bécs-Pozsony HÉV harmadosztályú, jellegzetes barna-fehér festésű személykocsijait használta a Felsőőr és Rohonc közötti közlekedésre.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6037
2008.08.22 13:58.30
Köszönjük az írásbeli beszámolód. Ha a közelben laksz és nem kerül fáradságba, esetleg néhány képet is rakhatnál fel a maradványokról, amiket különösebb macera nélkül, kocsival meg tudsz közelíteni, különösen a Szombathely városán belüli maradványokra gondoltam. Érdekes egyébként, hogy Bucsu községtől elég messze van a jelenleg felújított közlekedési emlékhely. Felmerül a kérdés: tényleg ott volt az eredeti állomás is ? Hozzátéve, hogy állomásnak és nem megállónak kellett lennie, mert a mozdonynak valahol körbe kellett járnia annak idején.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6035
2008.08.22 09:18.54
Rohonctól nem sétáltam a síneken, mert 1: nagyon gazos volt 2: nagyon sok állomást meg kellett még aznap keresnem :-D
A magyar oldalon sokminden megvan még, de sokmindent végérvényesen el is bontottak.
Egész középiskolás koromban megvolt a Sugár út - Irottkő út között a "púp". Igy hívtuk az egykori töltésen átvezetett útszakaszt, mert elég nagy púpot vetett. Ma ugyanez a púp már csak a Paragvári úton van meg és okoz közlekedési nehézségeket :-D

Szombathelytől kifelé a pinkafői út mellett elvileg még megvannak a sínek, de a laktanya mellett asszem már felszedték.
A 11-es huszár úton sokáig megvoltak az egész karos sorompók és a sínek, mert anno a cocilizmusban a Latex szövőgyárig megvolt a sín iparvágány célokkal.
Pár éve viszont garázsort építettek arra a helyre ahol a töltés ment a vágányokkal, úgyhogy ott mindent eldózeroltak, még maradványai sincsenek az egykori vasútnak (Hadnagy utca vége).
Ennek esett áldozatul a Sugár úti "púp" is, ott is teljesen sima már a terep.
Az egykori szövőgyár területén aztán ha minden igaz még mindig megvan a töltés. A szövőgyár kazánházának túloldalától aztán már az én életemben már nem volt sín: egy gyalogút vezet a töltésen a Paragvári útig, aholis még megvan a "púp". Innentől aztán (mivel legalább 10m magasra kellett tölteni) teljesen megvan a töltés a kilométerkövekkel a Váci utcai lakótelep mellett. Minden híd és áteresz megvan, az építési dátumok is olvashatók. Az erdei részeken levő átereszekben hajléktalanok is szoktak éjszakázni.
A Perint folyón félig megvan a vasúti híd. A keleti fele a folyó közepéig megvan, utána le van vágva lángvágóval, és csak egy modern gyaloghíd vezet át rajta. fotó: http://geocaching.hu/cacheimages/2005-10/1290_20051009_113657.jpg
Innentől a határ fele gyakorlatilag megvan a töltés, a rétek mellett mezei útnak használják mert erős az alapja. Kilométerkövek, hidak, átereszek megvannak, építési dátumokkal. Helyenként a talpfák helyei is megvannak, "bordás" a talaj. Látszódik a letalpfázás nyoma még 40+ év távlatából is.
Sokat sétáltam rajta gyerekkoromban.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6033
2008.08.21 23:47.52
Vetted-e esetleg a fáradtságot, hogy Rohonctól, a sínek végétől kicsit elsétálj a határ felé, illetve ugyanezt a mi oldalunkon, Bucsunál ? Érdekes lenne arról olvasni, hogy a 43 éve felszedett vasútvonalból létezik-e bármiféle maradvány, értelemszerűen a lakott állomásépületeken kívül. Például km-kövek, hidak, átereszek, bukkanó a töltést keresztező kocsiúton, stb. stb. A szombathelyi utolsó métereket a Söptei úti vasúti átjáró környékén csak az idén májusban szedték fel, ahogy írtam. Szombathely városban nem tudom mi látszik még a nyomvonalból : a Google műholdképein ugyan kivehető szépen, de az lehet pl. a töltésre épített közút is.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6024
2008.08.21 10:22.46
Az osztrákok Nagyszentmihályig (Grosspetersdorf) használják a vonalat, nemrég újították fel a Felsőőr-Nagysztm szakaszt, talán látszik a Vasvörösvári fotóimon, hogy igen újak a vágányok, talpfák.

Nagysztm-tól Sámfalváig pedig mesevonat jár a nyári szünidőben minden vasár- és ünnepnapon délután.
Sámfalvától aztán már nem voltak fényesek a sinek amikor arra jártam, tehát nem lehet vmi gyakori a forgalom, de az átjárók többnyire fénysorompóval biztosítottak, tehát azért vmi van.
Csajtán pedig van egy vasúti cukorrépasiló, ami -úgy nézem- használatban volt mikor ott jártam. 1-2 vonat lehet hogy van, de mondom, nem fényesek a sínek.
Rohoncon aztán látszik hogy vége a dalnak. Karos teljes sorompók vannak, de az állomás után a bokrokban elenyésznek a sínek.

A mesevonat honlapja: http://www.maerchenbahn.at/start.htm

Németül kevéssé tudók kedvéért lefordítok ide 1-2 technikai érdekességet. (a gyerekcsalogató, vevőcsábító marketingszöveg kihagyásával)
* Egyik cikk szerint (és a fotók szerint) a nosztalgiavonatot a 93 1422 pályaszámú gőzős húzza
* A főoldal leírása szerint a mesevonatot egy "nosztalgikus magyar dieselmozdony viszi az M31 -es sorozatból"
* az utaskocsi az egykori pozsonyi vasút egyik utaskocsija

Nagyjából ennyi a lényeg.
Nagysztm és Sámfalva közötti erdei szakasz tele van mesedíszlettel, aztán azon viszik végig a gyerekeket, megállnak az egyes helyszíneken, és egy narrátor hangosbemondóval mondja el a különböző mesetörténeteket.

Legalább használják vmire a vonalat, nem mint a magyar oldalon fel van szedve a vágány, az állomásépületek meg.... láthatjátok a fotóimat...

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6023
2008.08.21 03:44.12
Javallanám, hogy a földmegmunkálások helyett e fórumban kizárólag vasúti témákról szóljunk hozzá.

A Google Maps felbontása Ausztria területén jobb és nagyobb, Magyarországot illetően a nagyfelbontású műholdképek csak részlegesen állnak rendelkezésre.

Erik
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6022
2008.08.21 00:20.09
Az is nyomonkövethető, hogy a sógorok jobban és szebben dolgozzak meg a földjeiket.

Erik
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6021
2008.08.21 00:15.46
Sok köszönet a szép fotókért. Csak Felsőőig (Oberwart) közlekedik vonat. Teherforgalom továbbra is van. A Google map-en valóban nyomonkövethető a megszüntetett pálya.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6011
2008.08.20 17:58.46
Derék munkát végzett a fórumostárs, aki végigfényképezte a múltbéli vonalunk állomásait. Érdekes módon, Ausztria területén egészen Rohoncig még létezik a vasút, de nem tudom mire használják, egyáltalán jár-e rajta valami, mivel személyforgalom csak Felsőőrig történik rajta. Nálunk az utolsó métereket a vonalból Szombathelyen, a Söptei úti vasúti átjáróban idén májusban szedték fel. Ami még érdekes, a Google Maps oldalain, a műholdképeken jól nyomonkövethető a vonalvezetés, aki tudja, hol kell keresni, megtalálja egészen a határig.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5940
2008.08.18 18:43.10
Térkép az emlékhelyen az egykori vonalról

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5939
2008.08.18 18:42.43
Emlékül lerakott sínek - kb a rendes nyomvonalon

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5938
2008.08.18 18:42.15
.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5937
2008.08.18 18:41.56
.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5936
2008.08.18 18:41.36
.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5935
2008.08.18 18:41.06
Állomásépület - ma közlekedési emlékhely

Erik
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5612
2008.07.30 13:12.36
Először valóban Németkeresztúr volt, azután nevezték át Sopronkeresztúrra, de németül nem nevezték át Ödenburgskreutz-ra. Apponyi minisztersége alatt lettek a falvak átnevezve ill. kötelezővé téve a magyar helységnevek használatát. Sok értelme nem volt.

Czupe
e-mail: czpeti.kukac.map.elte.hu
elfogadott hozzászólás 5602
2008.07.30 11:39.41
Téves, hogy mindkét név hivatalos Sopronkeresztúrra. Ugyanis 1898-ban volt a Törzskönyvezés (ami többek között olyat is tartalmazott, hogy a településneveket egybe kell írni szótagszámtól függetlenül, egy név csak és kizárólag egy települést jelölhet az egész Magyarországon belül, így sok helyen a tájegységet jelölő előtag került a névbe, sok esetben pedig ideológialag változtatták meg a neveket (kivették a nemzetiségi előtagot).) Ezek érvényesültek Német-Keresztúrnál és lett Sopronkeresztúr 1898-tól hivatalosan. (A Gönczy térképek pedig jóval régebbiek mint 1910, elég csak a lélekszámot megnézni vagy a településnevek írásmódját).
...bocs a szakmai off-ért, csak a helyesség végett.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 5601
2008.07.30 11:12.49
Az 1913-as helységnévtár szerint Sopronkeresztúr.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5599
2008.07.30 02:57.48
A Kőszegtől Ausztria felé vezető egykori vasútvonal újjáépítése értelmetlen, mivel Ausztriában sem használják már, csak Sopron és Németkeresztúr között azt a pár km-es részt. Van épp elég sokkal fontosabb dolog a vasútnál, amire lehet pénzt költeni, ez nem tartozik közéjük.

Erik
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5598
2008.07.29 22:43.26
Pedig jó lenne, ha kiépítenék Kőszeg és Pulya között a vonalat ismét, egykor volt.

Erik
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5597
2008.07.29 22:32.10
Domján György: \"Sopronkeresztúr és nem Németkeresztúr\"
Mindkét megnevezés használatos:
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/sopron.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/gonczy/sopron.jpg

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 5503
2008.07.24 09:00.38
Andrásdnak: magyarul Sopronkeresztúr és nem Németkeresztúr

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5500
2008.07.24 04:59.40
Olvasni lehetett korábban erről az elképzelésről, de gyakorlatilag az "álmodik a nyomor" kategóriába tartozik. A vasút megépítése nem egy vállalkozó nagyságrendjébe tartozó munka, hanem a két ország megegyezésének és több tízmilliárd Ft beruházásának a kérdése, amire kétlem, hogy az elkövetkezendő néhány évtizedben sor kerülne. Magyarország és Ausztria között Trianon után is ( a többihez képest ) arányaiban több vasúti átmenet maradt meg, ami véleményem szerint ma is biztosítja a szükséges és elégséges vasúti kapcsolatrendszert. Ausztriában is számoltak fel vasútvonalakat, pl. a burgenlandi vasút korábban Felsőlászlóig ( Oberloisdorf )bonyolított személyforgalmat, azt vágták vissza Felsőpulyáig ( Oberpullendorf ), majd Lackenbachig. Ma már csak Németkeresztúrig ( Deutschkreuz ) van közlekedés, de az biztos megmarad, mivel felújították, villamosították a megmaradt pár km vonalrészt Sopron - Harkától.

Az egykori Szombathely - Pinkafő - Friedberg vasőtvonal az ÖBB részéről ma már csak Felsőőrig ( Oberwart ) üzemel.

Erik
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5499
2008.07.24 00:32.13
Úgy olvastam vhol, hogy egy osztrák vállalkozó szeretné a vasútvonalat ismét üzembehelyezni Szhely és Pinkafő között, ami azt jelenti, hogy Csém és Szhely közötti szakaszt kellene újrafektetni úyg, hogy a Rohoncnál lévő kerülőt megszüntetnék és így a vonal vmennyivel rövidebb lenne. Ti tudtok erről vmit?

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5138
2008.07.08 00:07.11
Ezt az egykori állomást teljesen felújították, helyreállították és ma közlekedési emlékhelyként áll. A 89-es fúút mellett, a határ előtt nem sokkal lehet észrevenni, egy útelágazásnál.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Búcsúszentlászló

Buda-Császárfürdő

Budapest-Déli

Budkovce

Budakalász lenfonó