|
|
|
|
Képek a netről
Képtár
Hozzászólások
Buda-Császárfürdő
2012.07.02.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]
1892-re elkészült a Duna jobb parti körvasút, amely összeköttetést biztosított Óbuda állomás és a Déli pályaudvar között.
1888-ban nyílt meg a szentendrei HÉV vonal, majd 1895-ben az esztergomi helyi érdekű vasútvonal, amelyhez csatlakozott Óbuda állomáson keresztül a Buda-Császárfürdőig tartó vasútvonal. Az északi összekötő vasúti híd átadásáig, valamint a világháborúban lerombolt híd újraépítéséig (1955) erről az állomásról indultak a vonatok Esztergomba. Az állomás közös végállomása volt a szentendrei HÉV-nek és az esztergomi vonalnak. Az 1914-es menetrendben 56a számon szerepelt a viszonylat. A háborút megelőzően már csak hétvégén és ünnepnapokon járt vonat Óbuda állomásig. Az összekötő híd átadása után a vonatok ismételten a Nyugati pályaudvarról jártak.
1952 december 26-án súlyos baleset történt az állomáson. Szentendre felől befutó favázas kocsikból álló szerelvényt rossz vágányra irányították és az esztergomi szerelvény mozdonyába rohant. A baleset következtében 26 ember életét vesztette és 57-en megsérültek. A mulasztással vádolt váltókezelőt másnap statáriális ítélettel kivégezték.
Az egykori váróterem és resti épület a mai napig áll, utazási iroda működik a váróterem helyén. A vasúti múltat magában hordozó címerek ma is az épület homlokzatát díszítik.
Forrás:
http://egykor.hu/budapest-ii--kerulet/buda-csaszarfurdo-vasutallomas/2559
|
|
|