Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


250 Batthyány tér-Szentendre

Batthyány tér
Margit híd
Margit híd felszín
Buda-Császárfürdő
Szépvölgyi út
Tímár utca
Szentlélek tér
Filatorigát
Filatorigát-Teher
Kaszásdűlő
Aquincum-elágazás
Aquincum (H5)
Rómaifürdő
Csillaghegy
Békásmegyer-Pünkösdfürdő
Békásmegyer
Békásmegyer felső
Budakalász
Budakalász lenfonó
Szent István-telep
Pomáz
Pannóniatelep
Szentendre
Szentendre-Teher




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Buda-Császárfürdő

megszűnt állomás
250 Batthyány tér-Szentendre
 

2012.07.02.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.52093° E19.037738° | N47° 31' 15.34" E19° 2' 15.85"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


1892-re elkészült a Duna jobb parti körvasút, amely összeköttetést biztosított Óbuda állomás és a Déli pályaudvar között.
1888-ban nyílt meg a szentendrei HÉV vonal, majd 1895-ben az esztergomi helyi érdekű vasútvonal, amelyhez csatlakozott Óbuda állomáson keresztül a Buda-Császárfürdőig tartó vasútvonal. Az északi összekötő vasúti híd átadásáig, valamint a világháborúban lerombolt híd újraépítéséig (1955) erről az állomásról indultak a vonatok Esztergomba. Az állomás közös végállomása volt a szentendrei HÉV-nek és az esztergomi vonalnak. Az 1914-es menetrendben 56a számon szerepelt a viszonylat. A háborút megelőzően már csak hétvégén és ünnepnapokon járt vonat Óbuda állomásig. Az összekötő híd átadása után a vonatok ismételten a Nyugati pályaudvarról jártak.

1952 december 26-án súlyos baleset történt az állomáson. Szentendre felől befutó favázas kocsikból álló szerelvényt rossz vágányra irányították és az esztergomi szerelvény mozdonyába rohant. A baleset következtében 26 ember életét vesztette és 57-en megsérültek. A mulasztással vádolt váltókezelőt másnap statáriális ítélettel kivégezték.

Az egykori váróterem és resti épület a mai napig áll, utazási iroda működik a váróterem helyén. A vasúti múltat magában hordozó címerek ma is az épület homlokzatát díszítik.

Forrás:
http://egykor.hu/budapest-ii--kerulet/buda-csaszarfurdo-vasutallomas/2559






Képtár - Buda-Császárfürdő


Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.07.02.


Képek a netről - Buda-Császárfürdő

A vasútállomás csak a II. Világháború után létezett az esztergomi vonatok végállomásaként, mert az északi összekötő híd lebombázása miatt nem tudtak átjönni a pesti oldalra, a Nyugati pályaudvarra. Buda-Császárfürdőt csak a MÁV vonatok használták, a HÉV-szerelvények megállás nélkül áthaladtak.
http://img.index.hu/imgfrm/0/3/5/7/IMG_0009620357.jpg
[Tárolt változat]
Buda-Császárfürdő vasútállomás az Árpád fejedelem útja és Komjádi Béla (volt Monitor) utca sarkán ma.


http://img.index.hu/imgfrm/0/3/5/9/IMG_0009620359.jpg
[Tárolt változat]
Egy másik szemszögből készült kép. Forrás: http://www.obuda.hu/

http://img.index.hu/imgfrm/3/7/9/8/IMG_0009673798.jpg
[Tárolt változat]
Az egykori resti bejárata.
http://egykor.hu/budapest-ii--kerulet/buda-csaszarfurdo-vasutallomas/2559
[Tárolt változat]
Az egykori állomás vágányhálózati rajza.
http://img.index.hu/imgfrm/9/1/2/2/IMG_0009959122.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24139
2012.06.03. 13:49.13
Régi képek:http://www.fortepan.hu/_photo/display/21580.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/display/20961.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/display/20948.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/display/20944.jpg

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bubnjarci

Angyalföld

Búcsúszentlászló

Bucsu

Budapest-Déli