Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Budapest-Déli (1, 30)
Kelenföld (1, 30)
Budafok (30)
Háros
Budatétény
Barosstelep
Nagytétény-Diósd
Érdliget
Érd felső
Érd-Elágazás
Érd
Százhalombatta
Dunai Finomító
Ercsi (452, 453)
Iváncsa
Pusztaszabolcs (42, 44)
Szabadegyháza
Sárosd
Nagylók
Sárbogárd (45, 46)
Sárszentmiklós (46)
Rétszilas (43, 46)
Sáregres
Simontornya
Tolnanémedi
Pincehely
Belecska
Keszőhidegkút-Gyönk (48)
Szárazd
Regöly
Szakály-Hőgyész
Dúzs
Csibrák
Kurd
Döbrököz
Dombóvár (41, 459, 47, 49, 50)
Kaposszekcső (47)
Vásárosdombó (47)
Sásd (47)
Godisa (47)
Szatina-Kishajmás
Abaliget
Hetvehely
Bükkösd
Cserdi-Helesfa
Szentlőrinc (60, 61)
Bicsérd (60)
Mecsekalja-Cserkút (60)
Pécs (60, 64, 65, 963)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Nagytétény-Diósd
(Tétény-Diósd 8. sz. őrház)*

állomás
40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

2006.11.19.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.398166° E18.972392° | N47° 23' 53.39" E18° 58' 20.61"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Átszállási lehetőségek


Autóbusz: 113 113A (Nagytétény-Diósd vasútállomás)

Menetrend


Utastájékoztató menetrend (lista) az állomáshoz letölthető az alábbi honlapról:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tétény-Diósd 8. sz. őrház az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 116




Régi képek - Nagytétény-Diósd

Nagytétény-Diósd: az épület ma is az eredeti, legfeljebb az ablakok változtak meg egy kicsit. Forrás: profila.hu.
 


Képtár - Nagytétény-Diósd


Fotó: Balla László
Dátum: 2007.03.31.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2006.11.19.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Az állomáshoz vezető út a Rakodó utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Budapest Déli pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Pécs felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A raktárépülethez vezető út és a rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A rakodóvágány mellett pályaépítési anyagokat halmoztak fel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Az egykori vágányhídmérleg a rakodóvágányból kialakított csonkavágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Az egykori I. vágány ma rakodócsonka. A háttérben az M5 felüljárója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Végponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Végponti váltókörzet II. Balra iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Az egykori I. vágány végponton lévő vége. Jó látható, hogy a felsővezeték oszlop épp a vágánytengelyben áll.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A raktárépülettel átellenben van egy építőanyag telep.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A mellékhelyiség.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
A felvételi épületből kilépve ez a nem épp szívderítő látvány fogadja az érkezőt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Ki mondaná meg erről a gazzal borított területről, hogy egykor ez volt az állomási kert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Gazzal és szeméttel borított rész a Rakodó utca mellett a lakóőrház tőszomszédságában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Fél- és fénysorompóval biztosított útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Kezdőponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.03.19.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Aranyné Steiner Márta
e-mail: aranynesm.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28150
2014.05.06. 23:22.31
Hogy az előttem írot idézzem.. Hát ha valakinek..., Nekem is van közöm ehhez az állomáshoz.1962-ben költöztünk a pályamesteri irodából kialakított lakásba / mivel a szakasz közben megszűnt / a faluból egy bérlakásból. Édesapám korábban Nagytétény állomáson, majd Kelenföldön volt pályamester. Ekkor már az igazgatóságon dolgozott, majd a Krisztina-városi PFT-re került. Így kaptuk meg a szolgálati lakást. De előtte sem volt ismeretlen a pályamesteri lakás számomra, mert keresztapám 1953-59. között itt volt főpályamester / Szíjjártó István /. Köztiszteletnek örvendtek a dolgozok között, keresztanyámmal együtt. 1959-ben Komáromba ment át szintén, főpályamesternek. Két fia itt született, a kisebbik, szintén István, Szíjjártó Péter államtitkár édesapja. Sajnos az unoka messze esett tisztességben a nagyszülőktől! Én a szüleimmel 1972.ig laktam itt. Ez alatt általános iskolába bejártam a faluba, majd középiskolába Budafokra a Budai N.A. gimnáziumba. Ezt már minden reggel vonattal tettem meg, hiszen Budafok-Belváros megállóban le tudtam szállni és onnan gyalog menten a suliig. Nagyon sokan jártunk így be: Érdről, Ercsiből, Beloianniszból / a görög diákok is /. Tavasztól őszig, hétvégén is nagyon sokan utaztak Diósdról a Déli pályaudvarra akiknek szöllőik vagy barackosuk volt a tétényi hegyoldalon. Imádtam itt lakni. De sors úgy hozta, hogy a szerelem messzire vitt innen! Ma már távol lakom ettől a helytől, a családom ide köt, sőt a gyerekeim, unokáim még messzebbre. De ma is sokszor gondolok az ottani gyerek-kamasz és korai felnőtt koromra. Mi mindent szinte a vonatok közlekedéséhez igazítottunk / órát nem is néztünk, tudtuk mikor megy éppen az aktuális vonat /. Sem nappal sem éjszaka nem zavart minket a kerekek csattogása: Akkor még két karos sorompó működött. Az un. toronyban váltott műszakban teljesített szolgálatot Pista és Gyula bácsi, akik mindig figyeltek rám, ha szüleim esetleg este nem voltak otthon. Nagyon szép idők voltak! Szívesen venném fel a kapcsolatot azokkal akik ebben az időben szintén itt laktak / az állomás épületben lakott az állomás főnök, akinek emlékeim szerint 5 gyermeke volt /. Velünk szemben pedig az egy emeletes szolgálati házban több lakás volt, ahol több család is lakott. Üdvözlök ismeretlenül is mindenkit aki jó emlékkel gondol erre az állomásra!!! Aranyné Steiner Márta

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23341
2012.03.07. 13:54.14
A váróterem

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23340
2012.03.07. 13:53.42
Nagytétény-Diósd

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23339
2012.03.07. 13:53.02
Az állomásépület közelről

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23338
2012.03.07. 13:52.15
Sajnos a raktárépület elég elhanyagolt állapotban van

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23337
2012.03.07. 13:51.27
Vajon működik-e még?

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23336
2012.03.07. 13:50.38
Mai képek: az állomás és a raktárépület Diósd felől érkezve

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20312
2011.02.10. 16:44.19
szerintem Hároson már megvárják, hogy felépüljön az új állomás, és akkor már lesz gépi jegykiadás.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20311
2011.02.10. 15:22.32
A székesfehérvári vonatok itt nem állnak meg, csak a Pusztaszabolcs / Dunaújvárosiak. Forgalmat nem tudok, de amit korábbi hozzászóló írt Hárosról, azért az nem igaz, műszakváltások idején vannak utasok, tavaly már tervben volt a gépi jegykiadás is, azóta nem tudom, hogy áll ez (állomáson dolgozótól tudom, sokan vesznek itt bérletet, ez az oka a gépi jegykiadás tervezésének).

Põcze Bence
e-mail: bencze21.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19914
2011.01.07. 16:05.27
"Nagytétény-Diósd végzi a páratlan vonatok utastájékoztatását Barosstelep és Budatétény megállóhelyeken is."
Barosstelepen újra van tájékoztatás? Mikor legutóbb ott voltam, nem volt semmi, valamiért a hangos sem működött (a kijelzőkről nem is beszélve, ugyanis azok már rég le vannak szerelve).

Szabó Lajos
e-mail: szabolajoslajos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19853
2011.01.02. 22:32.36
Ha nem is jelentős, de azért van személyforgalom. Innen szolgálják ki a Brenntag kénsavgyárat is. Az állomás jelentőségét az adja, hogy Érd-Elágazás részére rendelkezik a közlekedési sorrendről. Nevezetesen: ha egyszerre közelít vonat Székesfehérvát-Tárnok (a "gödörből") illetve Érd irányából. Nagytétény-Diósd végzi a páratlan vonatok utastájékoztatását Barosstelep és Budatétény megállóhelyeken is. A páros vonatokat Hárosról "mondják be".


McM
e-mail: djmcm.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10701
2009.03.23. 20:25.10
Hát, ha valakinek, akkor nekem van közöm ehhez az állomáshoz. 4 éves koromig laktam ennek az épületnek a szolgálati lakásában. Miután elköltöztünk, nagyon nehezen tudtam aludni a vonatok dübörgése és a vitrinek ablakainak remegése nélkűl. Az állomás nem csak a környék barackosainak tulajdonosait volt hivatott kiszolgálni, hanem a volt Metaló Kémia gyár munkásait és teherforgalát bonyolította. A gyár bezárásával szinte egy időben az utasforgalom is nullára esett. Nekem mint visszajáró léleknek hasznos volt, hogy csak leszaladtam a lépcsőn és 15-20 perc múlva már a Déliben találtam magam. Szép emlékek ! Sajnos vége...

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9433
2009.01.28. 18:21.58
A székesfehérvári vonatok nagyon nagy része meg sem áll itt ..... és a dunaújvárosi vonatok miért állnak meg ? Sohasem száll fel (és le) senkisem ! Amúgy még van ezen a vonalon még jópár olyan állomás ahol nem kellene hogy megálljanak a vonatok mertforgalmuk abszolút nincsen vagy nagyon kicsi (1-5 fő)ilyen például Budafok-Háros

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5766
2008.08.10. 14:28.05
Szerintem amíg itt járt a 13-as busz addig több diósdi használta a vonatot, hiszen innen 20-25 perc alatt be lehet jutni a bevárosba a Déli pura.

Bubu
e-mail: bazsobalint.garazsmenet.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1608
2007.11.03. 13:59.47
Szerintem még egyetlenegy diósdi sem szállta fel itt vonatra, olyan messze van...
De azért büszkén mondjuk, van vonatmegállónk nekünk is.
Egy diósdi...:)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagytálya

Nagyszombat

Tétényliget

Nagytétény HÉV

Nagytapolcsány