|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.08.10.
|
|
Győrvár állomás(1950.július 15.-től Pácsony,)eredeti vágányhálózata.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
|
|
Pácsony gyönyörű Déli Vasút szabványépülete.
(Egykoron a balatonmáriafürdői állomás is ilyen volt.)
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2012.05.30.
|
|
Ritkaság,hogy még ma is megtalálhatóak a felvételi épületen a Déli Vasútra jellemző ablaktáblák.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
|
|
A felvételi épület Egervár-Vasboldogasszony felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
|
|
Az állomás egyik névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
|
|
A biztosító berendezési jelfogó épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2012.07.03.
|
|
A felvételi épület Szombathely felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A felvételi épület Nagykanizsa felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A felvételi épület előtti út az egyik,
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
illetve a másik irányból nézve. A kép közepétől balra a biztosítóberendezési épület látszik ki a fák és bokrok közül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Az oldalszárny egyik ablaka behajtott spalettákkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Az épület vakolatdíszei eredeti állapotukban vannak ma is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A névfelirat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Pad, ivókút, virágláda, szépen elrendezett kavicsolás az épület vágányok felőli oldalán. Bár legalább ilyen lenne minden állomás!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A váróterem bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A váróterem a volt jegypénztár ablakával. Itt találjuk a mellékhelyiségeket is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A forgalmi iroda. Virág mindenütt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Kerékpártároló az épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A park is szépen gondozott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Nagykanizsa felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Szelvénykő a felvételi épülettel átellenben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A felvételi épület mindkét oldalán van rakodóterület. Ez a kezdőponti.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Oldalrakodó. Itt valaha raktárépület is állt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Az oldalrakodó szélén állva visszatekintünk az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A biztosítóberendezési épület a szemközti domboldalról fotózva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A Vasvár-Oszkó összekötő útról térhetünk be az állomásra vezető úthoz. Fénysorompóval biztosított átjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Az útátjáróban állva Szombathely felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A 76-os számú őrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A végpont felé eső rakodóterület is burkolt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Közúti hídmérleg használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A 77-es számú őrház és melléképülete sajnos már elég romos állapotban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A végponti oldalon is van egy fénysorompóval biztosított átjáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Az útátjáróban állva Nagykanizsa felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Őrház állott, most kőhalom.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Elképesztő méretű vízzsák éktelenkedik a váltó előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Pillantás az állomás belsejére a végponti váltókörzet mellől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A rakodóvágány kiágazása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
A vágány siklasztósaruval biztosított.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Ismét a rakodóterület szélén állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.14.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.07.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.07.
|
daraf
e-mail: daraf01.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31003
2017.06.20 23:03.17
|
Pácsony állomás 2017. június 11.-én
|
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28952
2014.11.10 22:10.44
|
Tolószolgálat Pácsony és Püspökmolnári között a Vas Népe egy 1963-as cikkében: http://kugi.blog.hu/2013/08/05/281_otven_eve_tortent
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28432
2014.07.28 07:04.59
|
Pácsony állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26965
2013.08.07 17:25.08
|
És szerinted a Gysev ha levillamosítja ezt a vonalat miért alkalmazna tolószolgàlatot?Teljesen értelmetlen felvetés!
|
|
Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26963
2013.08.07 15:41.21
|
A biztberről igen jó lenne egy kép!
„Készült egy ún. képzetes állomás is Vasvár és Pácsony között: ez a Szombathely–Zalaszentiván vonalszakasz legmagasabb pontján az oszkói dombon van, mindkét irányból 14 ezrelékes az emelkedő. A képzett egyvágányú állomás 900 méter hosszúságú, nincs bejárati jelzője, de van kétfelé kijárati jelzője, így e szakaszról a tehervonatok kapcsolatlan tológépe jelzõkezelés és menetirányváltás mellett tud visszafordulni a dombról (nem kell elmennie a következő állomásig). Sajnos ennek éles használatát egyik irányból egy mende-
monda miatt felfüggesztették 30 éve, azt vélelmezve, hogy a kapcsolatlan tológép lemaradása esetén szabadra váltott fénysorompón is keresztülhaladhat. A gyakorlatban ez nem fordulhatott elő már csak azért sem, mert ha ilyen lett volna, zavarba ment volna a sorompó. Ha mégis elfogadjuk a feltételezést, akkor például tengelyszámlálók alkalmazásával ezt ki lehetne küszöbölni. E vonalszakaszt immár a GYSEV üzemelteti, remélhetőleg ki fogják használni a beépített visszafordulási funkciót a hatékonyabb forgalomszervezés érdekében.” Bemutatkozik… Kövér Károly, a szombathelyi biztosítóberendezési tanműhely vezetője, a Dominó kezelőkészülékek „felújítója”. Szerző: Andó Gergely. Vezetékek Világa XVII. évfolyam, 2. szám (azaz 2012/2) 33. oldal http://www.mavintezet.hu/vezvil/2012_2.pdf
illesf 2003.09.01 13:01:32 © (1204)
Például a MÁVnál a 17-es vonalon (Szombathely-Nagykanizsa) Vasvár és a tőle délre eső állomás között van ilyen: ott térközbiztosításos pálya van egy jó nagy emelkedővel, így a tehervonatokat a tetőpontig néha tológéppel közlekedtetik. A dombtetőn az egyik térközjelző vörös-fehér árbócú, tehát főjelzőnek minősül, így ha a vonat ezt meghaladta, akkor a Vasvár-„dombtető” szakaszon meg lehet fordítani a menetirányt, és vissza tud menni a tológép az emelkedő aljába.
DGKUm 2003.09.10 16:22:39 © (1216)
...a MÁVnál a 17-es vonalon (Szombathely-Nagykanizsa) Vasvár és a tőle délre eső állomás között van ilyen...
A teherforgalom csökkenésével Vasvár - Pácsony között a tolószolgálat megszűnt, a korábban a vonal tetőpontján kialakított "képzetes állomás"-t pedig megszüntették. Viszont ez nem kényszer menetirányváltás volt, mert ez a fiktív állomás úgy osztotta meg a teljes állomásközt, hogy tőle elfelé állhatott mindkét állomás felé a menetirány, tehát a toló visszatérérse előtt az általa elhagyott és szabad fél állomásköz menetirányát lehetett megfordítani.
Utóbbi kettő hozzászólás az Index Fórum HÉV mániások topic-ja! rovatából idézve.
http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?na_start=37740&na_step=30&t=9070874&na_order=
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26815
2013.07.15 16:44.27
|
Lovas Gyula vasúttörténész,a Sopron-kanizsai vonallal foglalkozó írásaiban megemlít egy bizonyos Fanto olajfinomító műveket.Ennek az üzemnek saját iparvágánya is volt.Valaki esetleg tudja,hogy ez az üzem mettől,meddig létezett?Netán van e még napjainkban is ennek valamilyen fellelhető nyoma?
|
|
lalaba
e-mail: lajos0515.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23152
2012.02.18 19:15.54
|
Hogy is van ez az állomás história?
Miért nem épült oda a győrvári állomás, ahol most van?
Félreértés ne essék, én is GYŐRVÁR-i érdekeltségü vagyok!
A Pácsony -győrvári állomás azért szerintem is egy kis ékszerdoboz !
|
|
BAKTER
e-mail: szultán945.kukac..freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23139
2012.02.17 19:03.41
|
Ez GYŐRVÁR az állomás létesítésére a győrváriak adták össze a pénzt. Pácsony másról híres.
|
|
Márok Kati
e-mail: edescico.kukac.itromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20935
2011.04.30 08:14.19
|
Számomra a szülőfalum állomása a legszebb , és a legkedvesebb!
|
|
Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20275
2011.02.07 15:46.56
|
minek köszönhető, hogy ez az állomás ilyen jól néz ki? Az épület kezelését átadta a MÁV?
|
|
Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20269
2011.02.06 18:30.27
|
Hát igen...
Így kellene kinézni minden állomásnak, megállóhelynek...
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19188
2010.10.12 10:08.41
|
" Az 1947-es menetrendben az állomás nem szerepel"szöveget,javítsátok ki légyszíves: Az 1947-es menetrendben az állomás Győrvár néven szerepel.(Győrvár megállóhely ekkor még nem létezett)
|
|
dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 16573
2010.03.28 09:33.16
|
Molnár bá' igazául
|
|
|
molnár
e-mail: molnarlaszlobuz.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16569
2010.03.27 19:03.45
|
Pácsony /eredeti nevén:Győrvár/ vasútállomás a korábbi DSA /Duna-Száva-Adria/ vasúttársaság tulajdonában lévő vasútvonal mellett fekszik. Talán az 1910-es, vagy 20-as években vette át a MÁV. GySEV itt nem járt.
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16568
2010.03.27 18:19.50
|
MÁV állomás.A GYSEV most szerezte meg a szentgotthárdi vonalat.De elképzelhető hogy elkezd dél(Hrvatska) felé terjeszkedni.
|
|
másikmolnár
e-mail: bernar.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 16567
2010.03.27 17:32.01
|
Ez az állomás még MÁV, vagy már GYSEV?
|
|
molnár
e-mail: molnarlaszlobuz.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16566
2010.03.27 17:07.16
|
Kedves Fotós, nagy örömet szerezél egy 82 éves embernek, ugyanis ezen az állomáson éltem le életem első 8 évét. A földszinten laktunk, felettünk a beosztott forgalmista. Apám igen nagy ember volt, ő volt az állomásfőnök, volt vagy 5 beosztottja. Nekem a legnagyobb ember volt, mint Petőfinek a jó öreg kocsmáros. 74 évvel ezelött az épület sokkal nagyobb volt.Vagy én nőttem meg? Még most is érzem a petróleumlámpának és a forgalmi iroda olajjal ápolt padlójának a szagát. Vízvezeték sem volt, de a mély kutban nagyon jól le lehetett hűteni a madártejet. A szomszédos Oszkó állomástól erre lejtett a pálya. Amikor néhány tehervagon elszabadúlt onnan, apámék fogták meg: hosszan földet szórtak a sinekre, ez fékezte a gördülést. Az állomás vége elött kisiklatót alakítottak ki, ne hogy túlgurúljanak, ki az egy-sínpáros nyilt pályára... Elkalandoztak a gondolataim. Bocsánat, ha úntattam volna a kedves olvasót. Pedig még mennyi emlék tolakszik elő a szép kis állomásépületből. De az már nem a net műfaja lenne. Így hát: Sorry!
|
|
Axel"
e-mail: axeloposta.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15242
2010.01.09 00:23.57
|
Talán a legszebben gondozott magyar vasútállomás!
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10956
2009.04.12 10:07.35
|
2009.04.11.
|
|
|
Cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10777
2009.03.28 15:00.39
|
Tetszenek ezek a felvételi épültek.A pácsonyi pedig különösen tetszik!
|
|
joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4329
2008.05.24 14:53.44
|
Kedves Kempelen! Nagyon klassz képek! Itt laksz? (én nem). üdv: Joci
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4328
2008.05.24 13:07.42
|
közelebbről...
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4327
2008.05.24 13:02.54
|
Honda, kék-sárga helyiségnév-tábla, vasoszlop nélkül akár évtizedekkel ezelött is készülhetett volna e kép.
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4326
2008.05.24 12:58.18
|
Meneszteni, meneszteni, meneszteni mindenfelé...
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4325
2008.05.24 12:56.47
|
Állomásépület, Bzmot és kijárat a következő állomás, Egervár-Vasboldogasszony irányába
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4324
2008.05.24 12:54.22
|
Állomásépület és kijárat Vasvár irányába.
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4323
2008.05.24 12:52.17
|
Az állomás kútja.
Megjegyezem, tiszta és rendezett állomást találunk, ahol a mellékhelység zárva, de a kulcs elkérhető, éppen ezért rendkívül tiszta és higiénikus, ellentétben más állomások nyilvános illemhelyeivel. Persze nem mintha ez itt most fontos lenne, de azért jó tudni hogy vannak kultúrált mellékhelyiségek is a magyar vasút állomásain.
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4322
2008.05.24 12:48.18
|
Pácsony vasútállomásának utcafront felöli oldala Egervár-Vasboldoasszony irányából...
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4321
2008.05.24 12:46.03
|
Pácsony utcafront felöli oldal vasvár irányából.
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4320
2008.05.24 12:44.28
|
Pácsony állomás 2008. május 18.-án
|
|
|
Rozmaring
e-mail: horvatgabor.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 493
2007.03.07 12:55.31
|
9816 sz. vonatból
|
|
|