cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33370
2022.01.10 02:06.39
|
A 77. sz. lakóház déli tömbjéből merőlegest bocsátva a vasútra jutunk az őrház hűlt helyéhez.
Alább van egy rajz is a helyéről.
Na meg a Fentről.hu azóta.
A vasúttól való távolság viszonylag adott, így a fóliasátrat kizárhatjuk.
A linkekben ötször dobta el a kommentmotor, szó nélkül a ganéba az egész hozzászólást, Gugli-utcanézeti képet merészeltem hivatkozni 2022-ben ; )
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33369
2022.01.10 01:46.36
|
Kihúzták végül a peronépítést egy későbbi körben a listáról (meg más peronáthelyezéseket is), pedig csak három felsővezeték-tartó oszlop ára (annyit egy óra munkával ki lehet spórolni). A telek valszeg ott van 156 éve, a falukp. párszáz méter. Pont ennyire más a MÁV, mint a GYSEV.
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32401
2020.01.10 21:40.14
|
A légifotók alapján is úgy néz ki, hogy csak sorompóőrház, egy kis lépcső vezetett le a sínhez, ahol egy apró betonhíd vezetett át az árkon. Valószínűleg azért vezetett le a pálya mellé az ösvény, mert ott lehetett működtetni a vonóvezetékeket...
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32400
2020.01.10 21:35.19
|
fentről.hu légifotó, 1986
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32399
2020.01.10 21:34.37
|
fentről.hu légifotó, 1984
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32398
2020.01.10 21:33.53
|
fentről.hu légifotó, 1978
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32397
2020.01.10 21:33.10
|
fentről.hu légifotó, 1975
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32396
2020.01.10 21:32.14
|
fentről.hu légifotó, 1966
|
|
|
elefant
e-mail: elefant1246.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30600
2016.12.07 21:13.09
|
Megszeretném kérdezni azoktól a hozzászólóktól,akik azt állították anno,hogy itt a vonal korszerűsítése után megállóhely létesül,hogy ez miért nem történt meg?
|
|
BZsu.
e-mail: belsozs.kukac.zalaviz.hu
|
elfogadott hozzászólás 28192
2014.05.16 17:17.33
|
Nagyon varjak a szombathelyre ingazok a megallo letesiteset, most vasboldogasszony-egervar megallora kell ataautozni, mert a volan menetrend nincs osszehangolva a vasuti menetrenddel.. Vegre el lehet indulni munkahelyet kereni vas megye iranyaba is. Szoval ezert is nagyon fontos lenne az itt elok szamara.
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26521
2013.05.09 16:31.13
|
Bocsi,hogy beleszólok,de a Gysev-nél szerintem sem így működnek a dolgok,hanem kiszámítják a legapróbb költségeket is.Az sem állja meg a helyét,hogy egy adott megálló mennyire van lakott település közelében,hiszen akkor Balf-fürdő megállót sem lett volna szabad megszüntetni.
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26518
2013.05.09 12:37.02
|
A vasút nem a mozdonyvezetőkért van.
A vonat ott álljon meg, ahol utas van.
|
|
elefant
e-mail: elefant0120..kukac..freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26515
2013.05.09 10:26.52
|
Igen,csak ha felemelik a pályasebességet itt is 120km/h-ra nem biztos,hogy ezt a megállósűrítést az erre járó mozdonyvezetők,és vonatvezetők is olyan jó dolognak fogják tartani!Sőt az átépítés után a mostani feltételes megállókat is sorra megvizsgálják,hogy tényleg szükség van e rájuk!
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26513
2013.05.09 01:32.59
|
Nem baj a megállósűrűség, ha van is lakott terület a közelben. Pereszteg és Nemeskér-Egyházasfalu eléggé messze esik a településtől, Gősfa viszont közvetlenül a vasút mellett van. 150 év után hadd használják ki, hogy van vasútjuk... Hány olyan hely van még az országban, ahol megállunk a pusztában csakis a történelmi hagyomány kedvéért, és nem nyílik megálló ott ahol közvetlenül település mellett fut a vonal? Sajnos ma egy megálló nyitása is olyan dolog, amit mindenféle nagyprojekthez kötve lépnek csak meg a vasúttársaságok, de legalább felmerül ötletként. Én szurkolok neki.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26512
2013.05.08 20:12.48
|
Nem lesznek ezáltal túl sűrűn a megállók ezen a szakaszon?Mert a vonal északi részén gyönyörűen kiépítették a megállókát,utánna pedig megszüntették Pereszteget és Nemeskér-Egyházasfalut.
|
|
Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26501
2013.05.07 16:03.46
|
Sikerült belevetetnem a vonalszakasz villamosításának megvalósíthatósági tanulmányába Gősfa megállóhely létesítését! (A vasút település felőli oldalán, az AS1356 után.)
Várhatóan feltételes megálló lesz.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19620
2010.12.13 18:57.37
|
Pusztán, hogy a történet bonyolódjon a mellékelt térképrészleten (1958-ból) semmi sem jelöli, hogy itt lett volna megállóhely. oli_b egyik fotóján látható útátjáró és híd a térképen is felismerhető.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12773
2009.08.07 20:26.29
|
Ahol az előző hozzászólásban szereplő helyszínrajz apró épületeket jelöl, kb ott találtam én is némi betont a fűben, meg a pici lépcsőt, meg a lépcső aljában azt az apró kis átjárót az árok fölött.
A sorompóőrház a maradványok nagysága alapján számomra hihetőbb történet, azt már sokkalinkább valószínűsíteném, mint a megállót.
Ahhoz kicsik a maradványok...
|
|
dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 11658
2009.05.28 18:09.22
|
Gősfa 81 őrház térképmásolaton
|
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11560
2009.05.23 12:55.17
|
A Gősfai történettel kapcsolatban annyi megjegyzésem lenne, hogy a Balla féle térkép, mint állomás - vagy megállóhely - jelöli a vonalon...
|
|
dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 11539
2009.05.22 11:42.04
|
Véleményem szerint csak egy sorompókezelő őrház volt itt, a 81b.
|
|
|
szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
|
elfogadott hozzászólás 10529
2009.03.15 00:08.10
|
Semmilyen hivatalos forrásból nem sikerült megerősíteni, hogy az megállóhely egyáltalán valaha létezett-e. Részleteket küldtem neked mailben.
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10501
2009.03.12 16:27.04
|
szvdom!
Sikerült vmit megtudni Jánostól ennek az állomásnak a létezése ügyében? Köszi!
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9857
2009.02.11 16:56.21
|
Hajrá Oli!
Mostmár akkor nem csak engem néznek furcsán ha állomásépületeket - illetve azok maradványait - keresem.... Kiváló detektív munka!
Üdv.
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 9854
2009.02.11 15:45.06
|
Egy utsó próbálkozás a fotók helyszíneinek megjelölésére, aztán az admin majd azt az egyet hagyja meg, amelyik legjobban látszik. Végeredmény:
Ha volt is Gősfa állomás (vagy megálló, vagy mitérdekelmi), akkor az biztosan nem ott volt, ahol János jelölte, az egy magánház udvarán egy fóliasátor, és messze is van a sínektől. Nem hinném hogy egy ház udvarán volt az állomás. Szóval ha volt is állomás, akkor az ott volt ahol a betonlépcső meg a betonátjáró van.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9852
2009.02.11 15:31.48
|
Illetve egy ilyen árok-átjárót is, ami az előző betonlépcső aljától átsegít az árkon a sínekhez [I].
Ha volt is valaha állomás, akkor ezen a szűk betonlépcsőn és ezen a vékony betonátjárón kellett valahogy eljutni a sínekhez. Nem tudom, hogy ez mennyire reális egy állomáshoz.
Hogy jobban el tudjátok helyezni térben, hogy mi hol van, nézzétek meg azt a kinagyított képet, amin lilával be van jelölve minden fotó helye, megbetűzve.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9851
2009.02.11 15:29.46
|
Aztán ahogy mászkáltam a környéken, a sínekhez közel találtam egy betonlépcső-maradványt [H].
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9850
2009.02.11 15:28.56
|
János fája mögül ismét lefotóztam a magaslatot [G].
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9849
2009.02.11 15:28.17
|
Lefotóztam az útról az átjárót is [F].
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9848
2009.02.11 15:27.44
|
Fotóztam egyet János fotójával pont szembe, mert azt írta, hogy a fa mögött volt az állomás. Ez lett az [E] fotó.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9847
2009.02.11 15:26.22
|
Látom, nem jeleníti meg a fájlneveket a weblap, akkor elárulom, hogy az első két fotó, ami a fóliasátrat ábrázolja, az az [A és B], a műholdképen látszik, hogy jól lelőttem a keresett ojjektumot.
A közeli magaslat képe (az előző) a [C].
A mostani kép [D] pedig az egész fennsík képe, amit a sínek és az út háromszög alakban közrezár.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9846
2009.02.11 15:24.23
|
próbáltam a fóliasátorhoz közeli egyenletes, sima, sínközeli magaslatot fotózni
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9843
2009.02.11 15:20.27
|
célojjektum 2
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9842
2009.02.11 15:19.56
|
Na, a GPS pöpecül működött, pöttyre meg is találtam a célojjektumot, sajnos valamit elronthatott János, ugyanis a kérdéses ojjektum egy fóliasátor (mondjuk utólag jobban megnézve látszik is, hogy egy lakóházhoz képest nagyságrendekkel kisebb)
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9841
2009.02.11 15:17.19
|
Második nekifutásra felkészültebb voltam: letöltöttem a Gugliról a műholdképet, felvettem néhány kalibrációs pontot, bekalibráltam a műholdképet, ráraktam a GPS-emre, és úgy mentem ki a terepre, hogy a GPS mindig pöttyre mutatta, hogy épp hol állok a műholdképen. Elég jól sikerült a kalibráció, 1-2m hibával de tök pontosan oda rakott a fotóra, ahol álltam.
Csatolom a műholdképet, ami alapján mentem. A sárga bekarikázott ojjektum az a célojjektum, amit Kulcsár János jelölt be a műholdképen. A türkiz színű golyó és nyíl mutatja, hogy János hol kattintotta el a gépét és milyen irányba nézett a kamera a fotózáskor.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9840
2009.02.11 15:11.17
|
Mivel minden nap 2-szer elmegyek emellett az állomás mellett, mikor munkába megyek, gondoltam valahogy megcsípem egyszer. Hát bonyolultabb lett a dolog, mint gondoltam. Első nekifutásra simán odamentem, hogy majd valami fotóznivalót úgyis találok, aztán majd beküldöm ide. Hát nem. Nem találtam SEMMIT.
Beszélgettem évtizedek óta itt lakó helybéliekkel, akik 2 háznyira laknak az állítólagos állomástól, ők azt mondták, hogy valóban voltak a 60-as években ilyen törekvések, hogy legyen állomása Gősfának is, de állításuk szerint a vasút háttérbe szorulása, és a "rakjunk mindent buszra" törekvések miatt végülis nem lett állomása Gősfának!
Na, ez érdekes lesz - gondoltam magamban. Próbáltam hivatkozni, hogy márpedig egy adatbázis szerint itt volt állomás, de ők váltig állították hogy nem. Na jó, az első nekifutásom itt zárult, (ez még ősszel volt, sűrű volt a növényzet, úgyhogy) nem találtam semmit, fel is adtam pár hónapra.
folyt köv 2. nekifutás
|
|