Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


17 Szombathely-Nagykanizsa

Szombathely (15, 16, 18, 20, 21, 918, 921)
Szombathely-Rendező (21)
Gyöngyöshermán
Hatmajor
Sorkifalud
Szentléránt
Püspökmolnári
Vasvár
Oszkó
Pácsony
Győrvár
Gősfa
Egervár-Vasboldogasszony
Zalaszentlőrinc
Zalaszentiván régi
Zalaszentiván (25)
Alsónemesapáti
Nagykapornak
Búcsúszentlászló
Zalaszentmihály-Pacsa
Pötréte
Felsőrajk
Kilimán
Gelse
Magyarszerdahely
Udvarhely
Újudvar
Kanizsavár
Nagykanizsa (30, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Hatmajor

szolgálati hely
17 Szombathely-Nagykanizsa
 

Hatmajor forgalmi kitérő. Szolgálat nincs.
2018.08.15.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.161305° E16.696573° | N47° 9' 40.69" E16° 41' 47.66"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Forgalmi kitérő


A forgalmi kitérő a puszta közepén helyezkedik el. Stratégiai célból épült, személyforgalma sosem volt, a vonatok nem állnak meg, a hivatalos menetrendben nem is szerepel. Egyedül forgalmi okból építették a megállót, hogy vonattalálkozásokat tudjanak bonyolítani, a sűrűbb vonatforgalom érdekében.

Szelvénykő 1048
Megnyitás dátuma 1944. ősz




Képtár - Hatmajor

Hatmajor forgalmi kitérő.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.04.25.
A felvételi épület Püspökmolnári felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.14.
A felvételi épület Szombathely felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.14.
A forgalmi kitérő névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.14.
Szelvénykő a forgalmi kitérőnél. A bécsújhelyi kezdőponttól közel 105 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2013.07.14.
Hatmajor forgalmi kitérő. Szolgálat nincs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.
Pillantás az egykori peronról a vonal kezdőpontja, Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.
Az egykori peronon állva a vonal végpontja, Nagykanizsa irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.
Fénysorompóval biztosított útátjáró a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.
Felsővezeték tartók, a végponti kijárati jelzők, kábelcsatorna és a víztelenítéshez szükséges akna fedele. Minden szinte még új.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2018.08.15.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28428
2014.07.28. 06:56.39
Hatmajor Forgalmi kitérő torzí­tott helyszí­nrajz.Forrás:allomasok.uw.hu

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25041
2012.10.10. 17:07.35
Baleset részletek

1975.06.16. 09:56
Hatmajor
ABbmot 607

1975. június 16-án 9, 56 perckor a 2407 sz. gyorsmotorvonat Hatmajor forgalmi kitérő és Szombathely rendező között a 970+42 számú szelvényben lévő sorompó nélküli átjáróban 80 km/h sebességgel elgázolta a 4 számú Építési Szállítási Vállalat FG 89-88 forgalmi rendszámú, 2 m3 kavicsot szállító ZIL tehergépkocsiját.
A baleset következtében az ABb 607 psz. motort vezető Horváth Pál, Szombathely Vontatási Főnökség dolgozója a motorkocsi homlokfala és a motor védháza közé szorult és az esemény másnapján sérüléseibe belehalt. Kisebb-nagyobb mértékben megsérült a Szombathely állomás létszámába tartozó vonatvezető, a vonat két utasa és a tehergépkocsi vezetője is.
Az elgázolt tehergépkocsi alvázát a motorkocsi vezetőfülkével együtt az átjárótól 18 méter távolságra a pálya mellé, míg leszakadt billenőszekrényét 118 métert hurcolva maga előtt a vonallal párhuzamosan futó tároló vágányra vágta ki. A vonat eleje az ütközés helyétől 258 méterre állt meg.
A rendőrségi helyszínelés befejeztével a szerelvényt Szombathely állomásra behúzták, így a pálya 10, 50-kor felszabadult. A baleset miatt az 1427 számú vonat 43 perc késéssel közlekedett.
Az ABb sor. motor- és három személyszállító kocsiból álló 2407 számú vonat Pécsről Szombathelyre közlekedett, elegysúlya 181 tonna, fékezendő súlya 134, fékezett súlya 154 tonna volt. Pécs állomásról a később balesetet szenvedett motorvezetővel és egy motorvezető gyakornokkal a „fedélzetén” 5,30-kor indult el és különösebb esemény nélkül közlekedett Gyékényesig - itt a vonatvezetők váltottak - majd 10 perc késéssel megérkezett Nagykanizsára. Így is indult tovább Szombathely felé, de a balesetben érintett útátjáró előtti utolsó szolgálati helyen – Hatmajor forgalmi kitérőn – már csak 6 perc késéssel haladt át. A menetrendben késés esetére engedélyezett 100 km/h sebességet nem lépte túl.
A baleset helyszíne, az Ágfalva – Nagykanizsa vonal és a Győri Közúti Építő Vállalat aszfalt- és betonkeverő telepéhez vezető földút sorompóval nem biztosított átjárója. Közvetlenül az ágfalvai mellett fut – vonatunk menetirányát tekintve a jobb oldalon – a Szombathely – Rum vasútvonal, melynek forgalmát a baleset idején már megszüntették, fennmaradó szakaszát kocsik tárolására használták. Az ágfalvai vonal másik oldalán – attól mintegy 60 méterre – a Szombathely – Szentgotthárd vonalat keresztezi a földút, teljes csapórudas sorompóval biztosított átjáróval.
Vonatunk személyzete az állomás felé közeledve észlelte, hogy Szombathely rendező pu. bejárati- és előjelzője továbbhaladást engedélyező, illetve erre utaló jelzést mutat. A látott jelzési képet ”bemondták” egymásnak. Eközben érkeztek a balesetben érintett átjáró útátjáró jelzőjéhez, melynél a motorvezető az előírt „Figyelj!” jelzés adását megkezdte és azt folyamatosan adta is, majdnem az ütközésig. 150 méterre lehettek az átjárótól, mikor meglátták a Rum község irányából (nekik bal oldalról) 30 km/h körüli sebességgel a sínek felé tartó teherautót, mely ekkor már átkelt a szentgotthárdi vonalon és kb. 50 méterre volt az általuk használt sínpártól. Időközben a másik irányból is feltűnt egy tehergépkocsi, mely a sínek előtt megállt. A sóderral rakott ZIL azonban rendületlenül folytatta útját és kb. 40-50 méterrel a 80 km/h körüli sebességgel érkező vonat előtt a vasúti pályatestre hajtott. Vonatvezetőnk csak annyit tudott megjegyezni – Pali, nem áll meg!, ekkor azonban a motorvezető már fékezett. A következő másodpercben bekövetkezett az ütközés, melynek következtében a motorkocsi eleje beszakadt és a gépkocsi rakománya kb.30 cm magasan elöntötte a vezetőállást. A vezetőállásban utazó három személy közül a gyakornok nem sérült meg, így Ő előbb kisegítette a bordatörést szenvedett vonatvezetőt a motorkocsiból, majd a beszorult motorvezető segítségére sietett. Miután látta, hogy egyedül kiszabadítani nem tudja, a vonaton önköltségben utazó mozdonyfűtővel megállítottak az átjáróba érkező tehergépkocsikat, majd azok egyikére kötött kötéllel meghúzták a motor beszakadt elejét annyira, hogy a beszorult motorvezetőt ki tudják szabadítani.
A balesetet okozó gépkocsi vezetője saját bevallása szerint a szentgotthárdi vonal keresztezése előtt nézett körül utoljára, ekkor látta az átjárótól 300 méter távolságra álló tárolt kocsikat. Átkelt a vágányon és miután a teherkocsikról tudta, hogy azok hosszabb ideje ott állnak, különösebb figyelmet nem fordított a sorompó nélküli átjáróra. Az érkező vonatot csak akkor vette észre, mikor gépkocsija eleje már a síneken volt. Ekkor gázadással próbált menekülni, de a vonat a gépkocsi utolsó harmadát így is elkapta. Büntetésének mértékéről nincs tudomásunk.
A megsérült négy járművet – ABb 607 psz. motor-, valamint a 20-26 144-5 és 20-26 145-2 psz. Bh, illetve 39-40 030-6 psz. AB sorozatú személykocsikat – az illetékes járműjavítókba szállították. A három személyszállító kocsit a szombathelyi üzem megjavította, ám a motorkocsi Szolnokon végzett kimérése során megállapították, annak főkerete oly mértékben sérült, hogy azt csak jelentős költségek árán szinte új főkeret beépítésével lehetne javítani. Ennek költsége azonban közel két millió forint lett volna, így a motorkocsi selejtezése mellett döntöttek. A szomorú eseményre 1976.03.25-én a szolnoki járműjavító területén került sor.
Szombathely fűtőházában a szolgálat közben elhunyt vontatási dolgozók neveit tartalmazó emléktáblára felkerült Horváth Pál neve is.
A két halálos baleset tanulságait levonva felvetődött a motorkocsik vezetőállásának megerősítése és a vezetőállás padlómagasságának esetleges megemelése is, az ötlet azonban csak ötlet maradt.
Forrás: MÁV Központi Irattár AA.13137 sz. doboz, 111220/975 sz. ügyirat és annak rajzmelléklete,
MÁV Központi Irattár AE.13437 sz. doboz, 6625/1975 és 6626/1975 sz. ügyiratai,
MÁV Központi Irattár AE.13760 sz. doboz, 6561/1975 sz. ügyirata.
MÁV Központi Irattár AE.14423 sz. doboz, 6435/1975 és 9354/1975 sz. ügyirata.

Forrás:http://www.lococlub.hu/baleset.php?id=177

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23392
2012.03.12. 15:35.18
Megnyílt:1944 ősz.
Forgalmi jellege:forgalmi kitérő.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23235
2012.02.28. 21:53.36
Ez a forgalmi kitérő közúton nagyon nehezen közelíthető meg! Ezt bizonyítja,hogy a közelgő vágányzár miatt a Személyvonatok érdekes módon Szombathely és Sorkifalud megállóhely között nem járnak,pedig az első állomásköz Szombathely-Hatmajor között van.Csak az a kérdés,hogy annak idején miért létesítettek itt forgalmi kitérőt,Sorkifalud állomást pedig miért minősítették vissza megállóhellyé?

K.roy
e-mail: berczikaroly.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16033
2010.02.12. 13:19.46
1960-1964 között biztosan volt személyforgalom.A reggeli szombathelyi és a délutáni kanizsai személy megállt Hatmajorban, utasok is voltak.

Lennon15
e-mail: beatlesfan15.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11570
2009.05.24. 08:33.29
Minek van itt peron, ha sose volt itt személyforgalom?


Gábor16: Bajcs szlovák területen van. Amit te láttál az Bajcsa forgalmi kitérő volt.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 11567
2009.05.24. 00:10.36
Talán egy vonalőrház állhatott ott, de már elbontották.

charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11554
2009.05.22. 23:22.57
Hatmajor és Szombathely között van, kb a kavicsbánya hátuljánál:

http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256307139799188706

Mintha épület lett volna egykor (a villanoszlopok betonlábai még elvezetnek odáig). Ház lett volna? Megálló a kavicsbányának? Vagy mi?

charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9131
2009.01.11. 16:19.07
Hatmajor Szhely felőli végéről:
http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256306997410897602

Vasvár felől, Szombathely irányába nézve: http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256307070827307106


Itt mi lehetett? hatmajor és szhel között, kb. féluton van:
http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256307139799188706

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8048
2008.11.28. 14:57.01
a 30-as (Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes) vonaoln is van ehez hasonló forgalmi kitérő.Az állomás névtábláján is ez áll.Neve: Bajcs-Forgalmi Kitérő.
Képem nincs róla!

dezsõ
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 4730
2008.06.16. 07:35.38
felvételi épület 2

dezsõ
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 4729
2008.06.16. 07:33.29
felvételi épület 1

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kavicsbánya iparvágány

Hatalov

Hatvan Rendező pu.

Hatvan

Hodony