|
Fotó: Rosta László
Dátum: 2007.
|
|
Rábamolnári(ma Püspökmolnári)állomás eredeti vágányhálózata.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
|
|
Az egykori állítóközpont szemből.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az egykori állítóközponton lévő névtábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Szelvénykő az állomáson.A bécsújhelyi kezdőponttól 115 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás nagyméretű fedett kerékpártárolója.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A vasvári oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Hamisítatlan Déli Vasúti egyveleg.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az utcafront felőli bejárat a középoromzattal,és a körablakkal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Nézet az utcafront felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A hatmajori oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Mérési alappont a felvételi épületen,egy szelvénykő társaságában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az egykori deszkaborítású áruraktár alsó része,a felvételi épülettel szemben.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A forgalmi iroda bejárata.A szélfogó nem egyidős az épülettel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A Déli Vasúti II.osztályú típusterv alapján épült felvételi épület Vasvár felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Még láthatóak az állomáson a Déli Vasútra jellemző ablaktáblák.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Dr. Princz Gyula,1982-ben leleplezett emléktáblája, a felvételi épület vágány felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az egykori állítóközpont Hatmajor felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az egykori állítóközpont Vasvár felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A középoromzat,a körablakkal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás felvételi épülete Hatmajor felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A hatmajori oldali váltókörzet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Betekintés az állomásra Hatmajor felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Szertárépület a Hatmajor felőli oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A vasvári oldali váltókörzet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A biztosító berendezési jelfogó épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás után,a nyílt vonal Hatmajor forgalmi kitérő felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A vízház Vasvár felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A vízház Hatmajor felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A peron Hatmajor felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A peron Vasvár felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A vasvári oldalon lévő vasúti átjáró Püspökmolnári felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A 68-as számú őrházépület számtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Ívóvízcsap a felvételi épület mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Régi vízdaru helye a vasvári oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Látkép Hatmajor felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás Dominó 55 típusú biztosítóberendezése.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomáshoz vezető út.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A vasvári oldalon lévő vasúti átjáró Rábahídvég felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás után,a nyílt vonal Vasvár állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Az állomás vasvári oldalán lévő 68-as számú szabványos Déli Vasúti lakóőrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Betekintés az állomásra Vasvár felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A 67-es számú lakóőrház épület számtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Régi vízdaru helye a hatmajori oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A parajosba vezető mellékvágány,kitűzött megállj tárcsával a hatmajori oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A hatmajori oldalon álló 67-es számú Déli Vasúti iker lakóőrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A felvételi épület párkánya alatt lévő számtalan fecskefészek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Jobb,és kevésbé jó állapotú ülőalkalmatosságok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Kifüggesztett menetrend,és egy központi óra.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Kissé hiányos felirat a nagy váróteremben.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A nagy váróterem.(A Déli Vasútnál III.osztályú váróterem volt.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
MÁV színű szemetes.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A váróterem fűtési rendszere.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Kitekintés a hatmajori oldalra.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A IV.számú vágány ma már földkúpban végződik.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Kitekintés a vasvári oldalra.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A kis váróterem.(A Déli Vasútnál I.-II.osztályú váróterem volt.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
A nagy váróteremből leválasztott mellékhelyiségek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Látkép Vasvár felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.09.24.
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.08.10.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.08.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.08.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.08.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.08.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.05.
|
|
A megújult püspökmolnári állomásépület. A GYSEV kezelésében 2014-15 folyamán megújult a püspökmolnári állomás. A kép készítésekor még nem teljesen van készen, de a korábbi állapothoz képest szembetűnő a különbség...
Fotó: Kuglics Gábor
Dátum: 2015.02.19.
|
|
A püspökmolnári állomásépület hátsó (nyugati) oldala
Fotó: Kuglics Gábor
Dátum: 2015.02.19.
|
|
Prinz Gyula felfedező földrajztudós emléktáblája szülőházán, a püspökmolnári állomásépület falán. Édesapja állomásfőnök volt.
Fotó: Kuglics Gábor
Dátum: 2015.02.19.
|
|
A püspökmolnári állomásépület megújult főhomlokzata. Elbontották az utólag hozzátoldott szélfogót.
Fotó: Kuglics Gábor
Dátum: 2015.02.19.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.15.
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33252
2021.11.02 13:45.06
|
A molnári vasútállomáson 1872 májusában Deák Ferenc is megfordult: https://kugi.blog.hu/2020/05/18/994_deak_ferenc_molnariban
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32729
2020.10.02 15:35.27
|
7 fotó Püspökmolnári állomásról az 1960-as évekből: https://kugi.blog.hu/2020/03/06/978_vegyes_fotok
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30812
2017.03.23 07:58.06
|
A (püspök)molnári állomásfőnökök listája a 19. század végétől 1990-ig itt olvasható: http://kugi.blog.hu/2017/03/20/748_a_molnari_allomasfonokok_1990-ig
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30554
2016.11.14 19:39.42
|
Az állomáshoz közeli Rába-hídon a vonat 1941-ben elütött egy hídőrt. A baleset részletei - korabeli dokumentumok alapján - itt olvashatók: http://kugi.blog.hu/2016/11/14/709_egy_hidor_elutese_1941-ben
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30479
2016.09.21 22:32.09
|
Egy szekér elütése 1941-ben Rábamolnári és Dömötöri között, korabeli vizsgálati jegyzőkönyvek alapján: http://kugi.blog.hu/2016/09/19/689_egy_szeker_elutese_1941-ben
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30478
2016.09.21 22:31.00
|
Egy 1938-ban történt gázolás Rábamolnári és Dömötöri között: http://kugi.blog.hu/2016/08/15/675_vasuti_gazolas_1938-ban
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30354
2016.07.22 09:44.47
|
Rábamolnári állomás közelében történt egy halálos kimenetelű vasúti gázolás 1935-ben. Az esemény leírása és a belső vizsgálat dokumentumai olvashatók ebben a posztban: http://kugi.blog.hu/2016/06/24/665_gazolas_a_rabamolnari_allomasnal_1935-ben
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30121
2016.03.18 12:02.24
|
Egy régi szép színes kép (talán egy századfordulón készült rajz?) látható az állomásépületről ebben a bejegyzésben: http://kugi.blog.hu/2016/03/18/629_szines_kep_a_vasutallomasrol
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29678
2015.08.31 22:18.23
|
Püspökmolnári megújult állomása
|
|
|
kugi
e-mail: gabor.kuglics.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29676
2015.08.31 22:16.15
|
A teljesen elkészült, felújított állomásépület
|
|
|
südbahnfan
e-mail: sbf.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 29580
2015.07.18 14:25.09
|
Kedves Kugi!A hozzászólásodban olvastam,hogy elvesztek a felújított Püspökmolnári állomásról készült képeid.Megtennéd,hogy ezen képeket feltöltöd ide: http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9191462&la=135654227
A déli vasút topikba. Előre is köszönöm!
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29506
2015.07.02 22:55.17
|
Az állomás épületét a GYSEV felújította. Fotókat az év elején küldtem róla, de valószínűleg elvesztek. Elküldeném még egyszer, de nem tudok regisztrálni (nem kapok megerősítő linket). Gyorsüzit is írtam erről a problémáról (bő egy hete), de még mindig nem kaptam rá választ...
Ha kapok egy e-mail címet, újra elküldöm a képeket!
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29352
2015.04.03 22:24.30
|
Rádióinterjú az állomás híres szülöttjével, Prinz Gyulával: http://kugi.blog.hu/2015/02/04/487_radiointerju_prinz_gyulaval
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28994
2014.11.19 11:58.56
|
Vasúttervek Molnárin keresztül: http://kugi.blog.hu/2013/05/17/252_vasuttervek_molnarin_keresztul
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28962
2014.11.14 13:48.53
|
Hogyan éltek a vasúti pályamunkások 50 évvel ezelőtt? Kiderül az itt közölt Vas Népe-cikkből: http://kugi.blog.hu/2014/11/14/457_otven_eve_tortent
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28908
2014.10.26 21:41.17
|
Egy bulvárhír száz évvel ezelőttről az állomással kapcsolatban: http://kugi.blog.hu/2014/07/28/416_szaz_eve_tortent
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28907
2014.10.26 21:39.08
|
A vasútállomás területének alaprajza egy 1866-os térképen: http://kugi.blog.hu/2012/10/19/171_a_molnari_vasutallomas_alaprajza
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28831
2014.10.07 11:48.17
|
1945 tavaszán az állomáson a vasúti forgalom szünetelt, mivel a visszavonuló németek aláaknázták a közeli vasúti Rába-hidat, a robbanás pedig súlyosan megrongálta azt. Képek a megrongált hídról: http://kugi.blog.hu/2014/03/28/372_a_megrongalt_rabamolnari_vasuti_hid 1945. április 12-én az állomás környékén 20-25 pályafenntartási munkás helyreállítási munkát végzett, amikor egy tragikus baleset történt: néhányan elkezdtek szétszerelni egy páncélöklöt, ami felrobbant. 4 fiatal meghalt, 2 súlyosan megsérült. A baleset részletei: http://kugi.blog.hu/2012/04/11/95_tragikus_baleset_a_vasutallomason_1945
|
|
kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28830
2014.10.07 11:40.17
|
Néhány adalék a vasútállomás háborús históriájához: Bár sem elsődleges, sem másodlagos bombázási célpontként nem volt kijelölve a rábamolnári vasútállomás, azt legalább 2 alkalommal vadászgépek támadták (tehát nem bombázók). Az 1944. október 12-ei támadásban egy mozdonyvezető meghalt, a fűtő megsebesült. Részletek itt: http://kugi.blog.hu/2013/10/11/309_legitamadas_egy_vonat_ellen_molnariban Az 1944. nov. 20-i támadásban az állomáson lévő német szerelvényt támadott egy amerikai gép, de azt a német légvédelem lelőtte. Részletek: http://kugi.blog.hu/2012/11/19/182_a_vasutallomast_tamado_vadaszgep_lezuhanasa Ugyanez a történet amerikai források alapján: http://kugi.blog.hu/2013/11/20/323_legitamadas_molnarinal_amerikai_szemmel
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28430
2014.07.28 07:00.34
|
Püspökmolnári állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Kugi
e-mail: kugiblogja.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26239
2013.03.26 14:57.55
|
A Déli Vasút állomása eredetileg a Molnári nevet viselte. 1907-ben (az országos községnév-rendezést követően) lett a neve Rábamolnári. Miután ez a község 1949-ben egyesült Püspöktamásival, az állomás neve is Püspökmolnári lett.
Az állomással és a vasútvonallal kapcsolatos bejegyzések Püspökmolnári helytörténeti blogján: http://kugi.blog.hu/tags/vas%C3%BAt
A vasútállomáson született Prinz Gyula földrajztudós életrajza: http://kugi.blog.hu/2012/01/11/58_130_eve_szuletett_prinz_gyula
A vasútépítést szorgalmazó főúr, akinek holttestét vonattal hozták Bécsből Molnáriba, Festetics György: http://kugi.blog.hu/2012/10/15/169_festetics_gyorgy_elete
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23424
2012.03.17 14:27.31
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek Molnári.Egy 1890.előtti menetrendben ezen a néven szerepel.
|
|
|
charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21104
2011.05.29 08:15.05
|
1949-ben egyesítették Püspöktamási és Rábamolnári településeket, akkor lett a neve a mai Püspökmolnári.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 7816
2008.11.08 15:16.10
|
jajj ne már! Itt is leszedték a kivilágíthatós feliratot!!! :-(((
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 6404
2008.09.10 15:54.19
|
Az állomás épületét,még a Déli Vasút építette,II.osztályú típusterv alapján.Ugyanilyen épület épült többek között,Nagycenk,és Mór állomásokon.
|
|
|