Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


82 Hatvan-Szolnok

Hatvan (80, 81)
Kavicsbánya iparvágány
Boldog
Jászfényszaru
Pusztamonostor
Jászberény
Meggyespele
Portelek
Jászboldogháza-Jánoshida
Tápiómajor
Újszász (120, 86)
Zagyvarékas (120, 86)
Abonyi út (120, 86)
Szolnok (100, 120, 130, 145, 86)










Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kavicsbánya iparvágány

megszűnt teherpályaudvar
82 Hatvan-Szolnok
 

Kihúzóvágány.
2008.07.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.62428° E19.710397° | N47° 37' 27.4" E19° 42' 37.42"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Ez a pályaelágazás Jászfényszaru és Hatvan között a 61-es szelvényben van. A 82-es vonallal párhuzamosan nyúlik el kb. 800m hosszan, de a vele való kapcsolatát megszüntették a kitérő részleges elbontásával.
Valaha élénk forgalom zajlott itt, mi több a rakodó három vágánya közül a második és a harmadik, valamint a kihúzóvágány teljes hosszában villamosítva is volt. Az első vágányon történt a kocsik sóderrel, kaviccsal való feltöltése. Most hosszú-hosszú használaton kívül töltött idő után a természet szép lassan visszahódítja a területet. A szállítás a ma is működő bányából már közúton történik. (képek és szöveg: Sándor Antal 2008. július)





Képtár - Kavicsbánya iparvágány

Útátjáró közvetlenül az iparvágány kiágazása előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A vonal kezdőpontja (Hatvan) irányába tekintve az említett útátjáróban állva. Szemben az elbontott kitérő a rakodóvágányokhoz vezetett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A megszüntetett kitérő
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Ami a kitérő hajtóműből maradt
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Az elágazás mellől visszatekintve (Jászfényszaru) a szomszédos állomás irányába. Háttérben az útátjáró, előttünk a tisztító/szerelőaknával ellátott csonkavágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Tisztító-szerelő akna, szinte sosem használták.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A kép bal szélén a 82-es vonal. Előttünk kissé távolabb a bozótosban a váltójezők ismerhetőek fel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Hátunk mögött a csonkavágány, előttünk pedig a harmadik vágány folytatódik a fűben. Kissé hátrább a második és az első vágányt összekötő kitérő váltójelzője látszik
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Az első és második vágány kitérője közelebbről. A természet visszahódította, ami az övé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Visszatekintve a pályaelágazásra
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A vagontöltő berendezés ma már régóta használaton kívül
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A kavicsbánya még működik. Ma már teherautókon szállítják a kitermelt anyagot.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Az első vágány tengelyében állva, visszatekintve a rakodó felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Egy kicsit tisztább rész, ahonnan többet látni a gaztól.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A kép előterében a harmadik, közepén a második vágány, míg a háttérben az első vágány sejlik fel a fűben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Az első és a második vágány találkozása a túlsó (Hatvan felé eső) végen. Balra a harmadik vágány. A kép bal szélén a 82-es vonal egy része látható.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A két kitérő örökre elveszve a bozótban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Az utolsó kitérő a kihúzóvágány előtt
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Ami a felsővezeték tartó oszlopból maradt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Az egykori komoly forgalom és a nehéz rakott kocsik nyoma azért még látszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Diósgyőrben hengerelt martinacél sínek 1970-ből. 48,5 kg-os felépítmény.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
A kihúzóvágány, végében a földkúppal. Balra a 82-es vonal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.
Hátunk mögött az előbbi képen látható földkúp. A vágányokat feltépték. Mindent felszámoltak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.08.12.
A kitérőre csupán a keresztaljak emlékeztetnek már.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.08.12.
A vizsgálóakna maradványai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.08.12.
Kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
hozzászólás 32029
2019.02.10. 08:18.52
Boldog megállóhely kapott külön oldalt. Van esetleg bármilyen irat, fénykép az egykori megállóhelyről, annak forgalmáról?

Szekeres
e-mail: szekeress.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32028
2019.02.09. 19:00.25
Az iparvágányok megépítése előtt sok évtizedig itt Boldog megállóhely volt! Térközjelzőkkel, személypoggyászt is felvettek! Sok primőrárut szállítottak innen, Hatvan, Salgótarján célállomásra.

Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22559
2011.11.24. 22:38.23
2011.11.22.-én jártam a vonalon és szomorúan láttam hogy a vágányokat,felsővezetéket és a betonaljakat elbontották. A vasút nyomait a betonaljak helyéből lehet kikövetkeztetni és az ott maradt pár darab betonaljból. A váltó talpfáit,betonaljait meghagyták mementónak.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hatalov

Hársas-Nyitratormás

Hatmajor

Hatvan Rendező pu.

Hatvan