|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Tápiómajor
Az épület helye közelebbről.
2011.10.16.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]
Az egykori épület a háttérben látható fácskák előtt állt, a feltöltött rész közepén.
A valamikori épületből csak néhány betondarab maradt meg mára.
Hatvanból Újszász felé haladva a pálya balkéz felőli oldalán volt a peron.
Ma már sajnos csak az tudja megmondani hol volt, aki ismeri a helyet.
(képek és szöveg: Sándor Antal) A megálló 1947-ben és 1971-ben még működött.
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tápió 27. sz. őrház az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel
|
|
A megálló épületének helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
Az egykori peronon állva Hatvan irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
Az egykori peronon állva Szolnok felé nézünk. Jól látható, hogy itt sokkal kijjebb vannak a felsővezeték tartó oszlopok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
Alakjelző árbocának csonkja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
A 463-as szelvénykő.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
A tető egy darabja egy össze-vissza görbült csatorna darabbal és egy rozsdás vödör. Mindössze ennyi maradt mára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
Csend és nyugalom amerre csak néz az ember. Nehéz elképzelni micsoda élet volt itt valaha.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
Az épület helye közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.16.
|
|
A Tápió hídja. Ekkor még meg volt a korlát...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.09.30.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 21088
2011.05.28 19:05.07
|
1977 november 30-án megtörtént az önműködő térközbiztosító berendezés üzembe helyezése Jászboldogháza-Jánoshida és Újszász között. Innentől Tápiómajor már nem lát el térközőri feladatokat. A korlátozott forgalmú megállóhelyet 1978 március 1-től táblás megállóhellyé szervezték át, s ekkor megszűnt a jegykiadás is. Forrás: MÁV Központi Irattár
|
|
Kalbar
e-mail: barany1.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 19758
2010.12.22 13:38.31
|
Az előző hozzászólásom kiegészítésére: a megállóhelyen a szolgálati helyen kívül kb. 30nm-es váróterem, kétszoba konyhás szolgálati lakás, nyárikonyha és gazdasági épületek is voltak. A 70-es évek elején a teljes épület és a peron villanyvilágítását kiépítették, de üzembehelyezése már nem történt meg. A megszünésének fő oka: az 1963-as árvizben a kb. 120 tanya, major, sújos károkat szenvedett. Talán 10 - 20 maradt továbbra is lakott. Az iskolát, kultúrházat és a vegyesboltot megszüntették. Ez a majdnem teljes elnéptelenedéshez vezetett. Amikor a 82. vonal a miskolci Vasútigazgatósághoz került rövidesen megtörtént a bezárása is.
|
|
Forgalmista
e-mail: forgalmista.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11517
2009.05.20 21:11.23
|
A helyét két féle módon lehet megismerni: a 463-as szelvénynél kezdődött a peron (Hatvan felől) és a felsővezeték tartó oszlopok távolabb vannak a töltéstől, úgy mint Zagyvarékason.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|