|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)
|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Tápiószentmárton
A megállóhely 2022 októberben.
2022.10.18.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
Tápiószentmárton forgalmi kitérő a Budapest-Szolnok vonalon Nagykáta és Tápiószele állomások
között létesült Nagykátától 5,5, míg Tápiószelétől 6,9km távolságra. A forgalmi kitérőnek
két vágánya volt. Az I. volt a megelőző-, a II. pedig az átmenő fővágány. Mindkét váltója
helyszíni állítású volt. Szabványos állásuk az egyenes irány. Egy forgalmi szolgálattevő és
két váltókezelő teljesített itt szolgálatot egyszerre. Az 1. számú váltónál a 14-es számú
térközőrhelyet, mint forgalmi irodát építették meg, míg a 2-es számú váltónál váltóőri
szolgálati helyet létesítettek. Ez utóbbi ma is megtalálható. A forgalmi kitérő fedezésére
a váltóktól mindkét irányba 100-100 méterre elhelyezett egykarú alakjelzők és ezektől
fékúttávolságra elhelyezett előjelzők szolgáltak. A váltók és a jelzők között szerkezeti
függés nem volt, s kijárati jelzők sem voltak a szolgálati helyen. A szomszédos állomásokkal,
valamint a szolgálati helyek egymással telefonon tartották a kapcsolatot. Vonatelőzés esetén
a megelőzendő vonatot mindig az I. vágányra kellett bejáratni, illetve a vonatok egyidejű
bejárása szigorúan tiltott volt a végrehajtási utasításban. Mára az egykori forgalmi kitérőt
elbontották, az I. vágány helyén peron található. (A szöveget a MÁV Központi Irattár anyagai
alapján összeállította: Sándor Antal 2011 május.)
A megálló az 1947/1948. évi téli menetrendben még nem szerepel.
|
|
|