Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)

129 Murony-Békés

Murony
Soványhát
Békés (420)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Murony
(Békés-Földvár)*

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
129 Murony-Békés

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.757024° E21.038046° | N46° 45' 25.28" E21° 2' 16.96"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Vasútvonal bezárása


Az utolsó személyszállító vonat 2007. március 3-án közlekedett, a Murony-Békés vonal ezt a napot követően megszűnt.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Békés-Földvár az 1929, ill. az 1947/1948-as téli menetrendben így szerepel

Szelvénykő 750




Régi képek - Murony

Békésföldvár állomás 1921
  Feltöltötte: Komócsin Imre
Dátum: 1921.



Képtár - Murony

A fevételi épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Az épület az utca felől. Az emeletet lakják, és lakói szépen rendben is tartják.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Az épület előtere
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
A forgalmi iroda bejárata
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Pénztárablak a váróteremben. A jegykiadás 2009. szeptember 1-én szűnt meg, de előtte bárca- és reformjegyeket adtak ki. A péntáros szerepét a forgalmista töltötte be.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Az állomás Mezőberény felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
A peronok Mezőberény felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
Kijárat Mezőberény felé. A jobbszélső vágány egy közeli üzemhez, balra pedig a bezárt békési szárnyvonalra jutunk.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
Az állomás kezdőponti váltókörzete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Az épület Békéscsaba felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
A kapcsolókert, előtte a jezési utasítás előírásinak megfelelő jelzőeszközök. Például a fehérszegélyes piros négyzetes tábla a járhatatlan pályarészt jelzi.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Az egykori mellékhelység épülete. Ma már nem használják, mivel a WC átkerült a felvételi épületbe.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
A biztosító berendezési épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
A lepusztult raktár épülete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
Az állomás egyik peronja Békéscsaba irányába. Akár egy tíz kocsis gyorsvonat is elfér mellette, de manapság csak egy-két pesti gyors áll meg itt, és ezek is öt kocsisra zsugorodtak. Mióta Békés felé nem járnak a Bz-k, jórészt csak a Békéscsaba-Gyoma(-Mezőtúr) viszonylatú személyvonatok állnak meg.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
A Traianus IC gyorsít ki Békéscsaba felé, maga mögött hatalmas porfehőt hagyva
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.

Fotó: Tóth Márton


Képek a netről - Murony

Murony felvételi épületének bontása
Dátum: 2013.09.02.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126814133&t=9137086
[Tárolt változat]

Dátum: 2013.09.02.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126814133&t=9137086
[Tárolt változat]
Az épülő új felvételi épület
Dátum: 2013.08.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126467981&t=9137086
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31511
2018.05.03. 13:13.34
Vajon a hév vonala az első váltótól van szelvényezve (egy frissebb biztber-terven így láttam), vagy a felvételi épülettől volt?

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30544
2016.11.11. 08:32.05
Rájárt a rúd a békés-földvári állomásra az 1800-as évek legvégén... A Békésmegyei Közlöny, 1898. március 10-iki lapszámában találtam: „Leégett vasúti raktár. Csütörtökön az államvasutak békésföldvári állomásán egy mozdony szikrájától az áruraktár tetőzete tüzet fogott s daczára az elég gyorsan történt oltási kísérletnek, az teljesen leégett A raktárban levő áruból is sok megsérült. A kár 4500 frt, mely megtérül, mert biztosítva volt.”

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30542
2016.11.10. 11:28.51
A Békés c. újság írta 1900. december 23-án: "Leégett rakodó állomás. Békés-Földváron múlt vasárnap éjjel az állomási rakodó épület eddig ismeretlen okból kigyulladt, mire a tanya lakosai a tüzet észrevették, az már nagy mértékben elharapódzott és így az épületet az elhamvadástól megmenteni nem lehetett. A tűz keletkezésének oka ez ideig megállapítható nem volt."

Bzmot302
e-mail: bzmot332.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29063
2014.12.17. 19:41.20
Átadták Gyoma és Murony között a felújított pályát:http://gerzsoltrain.com/?p=3890#more-3890

Most már csak modern gépek kellenek a a modern pályára mert ennek így nincs nagyon sok értelme.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27091
2013.09.05. 23:02.27
Már bontják az állomásépületet, a tetőt már leszedték, utolsó napjait éli

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27080
2013.09.02. 20:58.16
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126814133&t=9137086

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27044
2013.08.22. 22:42.45
A felvételi épület mögött már áll az új épület. A régit le fogják bontani. Az állomás átépítése folyamatban, aluljáró fog épülni a vágányok alatt.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 21420
2011.07.28. 14:37.15
A Murony-Békés vasútvonal 1883.XI.17-én nyílt meg a Békésföldvár-Muronyi HÉV-ként.

Turóczy László
e-mail: turoczyl.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20617
2011.03.07. 18:58.50
Békés-Földvár - Murony névváltozás:
1952. VI. 2. keltezésű irat

M_Z
e-mail: malikzoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16293
2010.03.04. 21:10.01
"...míg technikai okokból Muronyban a jelenlegi állomást le kell bontani, s helyette némileg távolabb újat kell építeni."

http://www.beol.hu/bekes/gazdasag/uj-allomas-epul-muronyban-folytatodik-a-vasuti-felujitas-290856

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15546
2010.01.23. 15:43.36
Működik a neon állomásnév-felirat!

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10844
2009.04.04. 20:47.20
Egy jelző a 129-es vonalon Murony felé nézve. Mint látható működik.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2176
2008.01.10. 16:53.56
Nem is olyan régen innen ágazott ki a békési szárnyvonal(129es számú),amit a márciusi vonalbezárások óta megszűnt(hivtalosan szünetel a személyszállítás).Az épület ugyan nem a legszebb,de legalább tisztán van tartva.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Murakeresztúr

Mátraverebély

Muszka-Magyarád

Muszyna

Myjava