|
A fevételi épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Az épület az utca felől. Az emeletet lakják, és lakói szépen rendben is tartják.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Az épület előtere
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
A forgalmi iroda bejárata
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Pénztárablak a váróteremben. A jegykiadás 2009. szeptember 1-én szűnt meg, de előtte bárca- és reformjegyeket adtak ki. A péntáros szerepét a forgalmista töltötte be.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Az állomás Mezőberény felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
|
|
A peronok Mezőberény felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
|
|
Kijárat Mezőberény felé. A jobbszélső vágány egy közeli üzemhez, balra pedig a bezárt békési szárnyvonalra jutunk.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
|
|
Az állomás kezdőponti váltókörzete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Az épület Békéscsaba felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
|
|
A kapcsolókert, előtte a jezési utasítás előírásinak megfelelő jelzőeszközök. Például a fehérszegélyes piros négyzetes tábla a járhatatlan pályarészt jelzi.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Az egykori mellékhelység épülete. Ma már nem használják, mivel a WC átkerült a felvételi épületbe.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.06.19.
|
|
A biztosító berendezési épület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
A lepusztult raktár épülete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Az állomás egyik peronja Békéscsaba irányába. Akár egy tíz kocsis gyorsvonat is elfér mellette, de manapság csak egy-két pesti gyors áll meg itt, és ezek is öt kocsisra zsugorodtak. Mióta Békés felé nem járnak a Bz-k, jórészt csak a Békéscsaba-Gyoma(-Mezőtúr) viszonylatú személyvonatok állnak meg.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
A Traianus IC gyorsít ki Békéscsaba felé, maga mögött hatalmas porfehőt hagyva
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.13.
|
|
Fotó: Tóth Márton
|
|
A felvételi épület 2020 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2020.09.11.
|
Kürti István
e-mail: ik9375.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32025
2019.02.09 11:43.22
|
...amikor Murony lett Bélésföldvárból (Békés X. kerülete volt) viccesen és irigykedve azt mondták a békésiek, hogy "Murony" egy rövidítés:" Magyar Újonnan Rendezett Országos Nyomortanya"
Persze, ezen csak a kamutiak nevettek...
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31511
2018.05.03 13:13.34
|
Vajon a hév vonala az első váltótól van szelvényezve (egy frissebb biztber-terven így láttam), vagy a felvételi épülettől volt?
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30544
2016.11.11 08:32.05
|
Rájárt a rúd a békés-földvári állomásra az 1800-as évek legvégén... A Békésmegyei Közlöny, 1898. március 10-iki lapszámában találtam: „Leégett vasúti raktár. Csütörtökön az államvasutak békésföldvári állomásán egy mozdony szikrájától az áruraktár tetőzete tüzet fogott s daczára az elég gyorsan történt oltási kísérletnek, az teljesen leégett A raktárban levő áruból is sok megsérült. A kár 4500 frt, mely megtérül, mert biztosítva volt.”
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30542
2016.11.10 11:28.51
|
A Békés c. újság írta 1900. december 23-án: "Leégett rakodó állomás. Békés-Földváron múlt vasárnap éjjel az állomási rakodó épület eddig ismeretlen okból kigyulladt, mire a tanya lakosai a tüzet észrevették, az már nagy mértékben elharapódzott és így az épületet az elhamvadástól megmenteni nem lehetett. A tűz keletkezésének oka ez ideig megállapítható nem volt."
|
|
Bzmot302
e-mail: bzmot332.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29063
2014.12.17 19:41.20
|
Átadták Gyoma és Murony között a felújított pályát:http://gerzsoltrain.com/?p=3890#more-3890
Most már csak modern gépek kellenek a a modern pályára mert ennek így nincs nagyon sok értelme.
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27091
2013.09.05 23:02.27
|
Már bontják az állomásépületet, a tetőt már leszedték, utolsó napjait éli
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27080
2013.09.02 20:58.16
|
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126814133&t=9137086
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27044
2013.08.22 22:42.45
|
A felvételi épület mögött már áll az új épület. A régit le fogják bontani. Az állomás átépítése folyamatban, aluljáró fog épülni a vágányok alatt.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 21420
2011.07.28 14:37.15
|
A Murony-Békés vasútvonal 1883.XI.17-én nyílt meg a Békésföldvár-Muronyi HÉV-ként.
|
|
Turóczy László
e-mail: turoczyl.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20617
2011.03.07 18:58.50
|
Békés-Földvár - Murony névváltozás:
1952. VI. 2. keltezésű irat
|
|
M_Z
e-mail: malikzoltan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16293
2010.03.04 21:10.01
|
"...míg technikai okokból Muronyban a jelenlegi állomást le kell bontani, s helyette némileg távolabb újat kell építeni."
http://www.beol.hu/bekes/gazdasag/uj-allomas-epul-muronyban-folytatodik-a-vasuti-felujitas-290856
|
|
AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15546
2010.01.23 15:43.36
|
Működik a neon állomásnév-felirat!
|
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10844
2009.04.04 20:47.20
|
Egy jelző a 129-es vonalon Murony felé nézve. Mint látható működik.
|
|
|
Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 2176
2008.01.10 16:53.56
|
Nem is olyan régen innen ágazott ki a békési szárnyvonal(129es számú),amit a márciusi vonalbezárások óta megszűnt(hivtalosan szünetel a személyszállítás).Az épület ugyan nem a legszebb,de legalább tisztán van tartva.
|
|