Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)

80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos
Budapest-Városszéli telep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Rákos

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.488657° E19.173348° | N47° 29' 19.16" E19° 10' 24.05"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


1884-ben az állomást Siemens biztosítóberendezéssel szerelték fel, a központi állítású váltókat és jelzőket ún. villamos blokkzár ellenőrzése alatt lehetett tartani.
1901-ben itt létesült Magyarország első erőműves biztosító berendezése az állomás Kőbánya felső felőli végén. Ez már ún. elektrodinamikus berendezés volt, villamos állítású váltókkal és karosjelzőkkel. A Siemens cég szerelte ezt is. 1904-ben a körvasút miatt a berendezést a módosult vágánykapcsolatok szerint átalakította, az 1944-es bombatámadásig kifogástalanul működött.

Átszállási lehetőség


Közvetlenül a felvételi épület mögött:
Autóbusz: 161 161A 162 162A 168E (Rákos vasútállomás)
Néhány perc sétával vagy egy megálló:
Autóbusz: 68 (Athenaeum Nyomda)
A sínek túlsó oldalán:
Autóbusz: 67 (Fővárosi kertészet)

Szelvénykő 78
Szelvénykő 0
Megnyitás dátuma 1867.04.02.




Képtár - Rákos



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31838
2018.10.14. 16:45.27
A válaszban ott van a, hogy 42+90-es szelvényben volt, az átjáró pedig a 43-as szelvénynél van, szóval jó helyen kerestem.

Matula_Geza
e-mail: ifj.matulageza.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31833
2018.10.12. 16:06.02
Kedves Dani, Kedves Vasút-Barátok!

Mivel hosszabb az itt megjeleníthetőnél a válaszom, ezért a 80-as vonal Index Fórumán olvasható  részletesen, mellékelve a MÁV Hivatalos válaszával.
A videódon látni, hogy most is frissen klórmésszel van leöntve a sínek az eltorlaszolt átjáró felett, ahol is: ,,az utóbbi 10 évben itt, az eltömékelt áteresz felett nem történet halálos baleset".
​​​​​​​(A MÁV válaszából idézve...)

Az elérhetősége:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149278040&t=9123256

Üdv.: M. G.

Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31831
2018.10.12. 09:30.48
Kimentem a helyszínre és kutakodtam kicsit, de csak kb. tudtam belőni hol lehetett az aluljáró:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M

adani_
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31810
2018.09.26. 12:33.31
Hol van pontosan ez az eltorlaszolt átjáró? kimennék a helyszínre megnézni és videót forgatni róla.

Tudsz részleteket?

Matula_Geza
e-mail: ifj.matulageza.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31801
2018.09.20. 09:05.34

                                        Mélyen Tisztelt Csoport-társak és Szerkesztők!

Tárgy: A HALÁLOS VONAT BALESETEK ,,csökkentése" Rákos és Rákoshegy között

Több Helyre, ill. több Személynek is eljuttatom ezt levelem, hátha nem ,,lel süket fülekre" a megkeresésem.
Szeretném, ha ezen a vasúti szakaszon LECSÖKKENNE, SŐT, INKÁBB: REMÉNYKEDEM, hogy MEGSZŰNNE A:

- HALÁLOS VONAT BALESETEK SZÁMA.

Ez a szakasz a MÁV 120a jelű vonalán Rákos vasútállomás és Rákoshegy Vasútállomás közötti része (nagyobb részben a XVII. kerület).

Itt összesen 3 helyen lehet átmenni a vasút túloldalára (régen 4, azaz volt még egy, amely aluljáró két végét vasúti zúzott kővel elzárták; és pont itt, ez felett történnek, sajnos a halálos balesetek).

Tehát az átjárók:

A 120a jelű vasútvonalon a fentebb említett két vasútállomás között:

1., - Rákos vasútállomás után (Rákoshegy állomás felé) a Jászberényi úti felüljárón,

2., - a Helikopter úton haladva az 526. sor -nál, (ez a buszmegálló neve is),

--------
?., - EZT A VASÚTI ALULJÁRÓT TORLASZOLTÁK EL, a 2000-es évek elején történt vonalfelújítás során... 
(Fotót mellékelek róla, igaz, hogy nagyon régiek, de nem találtam frissebbet, ezeket is a FORTEPAN archívumában találtam.)

/HÁNY EMBER ÉLETÉBE KERÜLHETETT EZ A TETT(???), ELTORLASZOLNI AZ ÁTJÁRÓT!!!
Így fölötte mennek az Emberek át a vasutat keresztezve = és ilyenkor történnek a halálos kimenetelű balesetek is itt!!!/

ITT JEGYZEM MEG: arról is szó volt, hogy ide egy vasúti megállóhelyet létesítenek, csak jelzem: a terület teljes kiépülése miatt borzasztó nagy szükség/igény lenne rá, hogy 15-16 perc alatt a Keleti pályaudvaron lehetne az utazó tömeg. 
--------

3., a Rákoshegy vasútállomás elejénél a Lőrinci úti átjárónál.

A vasútvonal déli irányában van a teljesen kiépült a Helikopter lakópark, nekik csak egy busz járatuk van /az sem csuklós/: a 168E (Örs vezér tér- Rákoshegy).

A vasút (északi) túloldalán van, a már régebben teljesen kiépült Akadémia-Újtelep, innen eljutva a nem messze lévő Pesti útra már sokkal több busz járat van minden lehetséges irányba: Kőbánya központjába, Kőbánya-Kispestre, az Örs vezér térre, Pécelre, a Kerületünk központjába: Rákoskeresztúr-Városközpontba, ahonnan minden irányba vannak járatok.

- Azt még megértem, hogy egy vasúti megállóhely létesítése óriási költség,

- Azt is megértem, hogy egy felüljáró is nagy költségű, (sőt, sokan nem is vennék a fáradságot, hogy fellépcsőzzenek, a kerekesszékesek, babakocsisok pedig kizárva ebből)

- DE(!!!) azt nem hiszem, hogy ennek az eltorlaszolt átjáró két végének kibontása akkora költséget jelentene, sőt: a kerekesszékesek, babakocsis kismamák is nyugodtan használhatnák, nem kell lépcsőzni: szintben van a magas vasúti töltés miatt. (Viszont aki lusta az esetlegesen megépülő felüljárón átmenni, az is biztosan ezt az átjárót választaná, mert nem kell ,,megmászni" a magas vasúti töltést...)

Tehát amint említettem: 4 darab 1944-es fotót találtam A FORTEPAN archívumban, ahol az akkor még be nem épült terület, (ami mára már teljesen beépült), a vasúti töltés és az említett átjáró látható, amelynek a két vége kb. 15 éve lett eltorlaszolva, tehát nem hosszú évtizedekkel ezelőtt.
 
A képek címei:
3 darabnak:
,,BUDAPEST XVII. Rákoskeresztúr, a Budapest-Szolnok vasútvonal töltése  Akadémiaújtelepnél." 
és a 4.-nek:
,,BUDAPEST XVII. Rákoskeresztúr, áteresz a Budapest-Szolnok vasútvonal töltése alatt Akadémiaújtelepnél."

- Tehát ,,csak" ennyit kellene tenni Jó Néhány Emberi Életért: a zúzott követ eltávolítani (esetleg úgy lezárva, hogy szűkebb autók ne járhassanak át rajta)!!! 

A fotók elérhetőségei:

1., Vasúti töltés egyik oldala:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72813.jpg

2., Vasúti töltés túloldala:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72811.jpg

3., Vasúti töltés teteje:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72814.jpg

ÉS A LÉNYEG(!!!):

4., ÉS AZ ELTORLASZOLT ÁTJÁRÓ!!!:

http://www.fortepan.hu/_photo/display/72812.jpg

Nagyon Szépen Köszönöm, hogy vették a fáradságot és végigolvasták, és megnézték a fotókat,
és
Külön Előre is Hálásan Megköszönném, ha valamit Tennének is ez ügyben.

Budapest, 2018. szeptember 20.

Maximális Tisztelettel és Üdvözlettel:
                                                                        Matula Géza

Palotabarat
e-mail: palotabarat.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27253
2013.10.13. 11:16.59
Sziasztok, ha valaki komolyabban is megkutatná ennek az állomásnak a történetét, akkor a MÁV levéltárban találtam egy féldoboznyi szép régi dokumentumot: tervrajzokat, leírásokat stb. Így kell kikérni: "Budapest Körvasút központi tervtár 8/12-es doboz" Én mást kutattam, nem néztem át részletesen a Rákos vasútállomás anyagát, de ahogy belepillantottam, szép dolgok voltak benne.

Fszt. úr
e-mail: pety_von.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 27064
2013.08.26. 17:11.26
Tud bárki képet szerezni a régi állomásépületről? A mostani csak egy "ideiglenes" felvonulási épület.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25218
2012.10.29. 12:45.33
Tud valaki AKÁRMIT mondani a leírásban szereplő elektrodinamikus berendezésről?

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24829
2012.08.31. 20:46.34
Bamboo:

Épp ma jártam végig ezt a vágányt. Mátyásföldnél a volt reptérnél egész szép kis mini rendező pu. van, 4 vágányra ágazik el, de a titkos helyre (ami sokáig ki volt a takarva a Google Mapsen) bevezető még külön töltésen is van, és azt láthatóan nem használják egy ideje, tiszta gaz. Az iparvágány viszont aktív, nem rozsdás a sín teljesen és a NABI buszgyár tudtommal szállít rajta rendszeresen. A képeden a Rákos patak feletti híd van, ami még érdekesség, hogy a Keresztúri utat fénysorompóval védett átjáróval keresztezi ,de nincs se behatási se kiszámolási pont a vonalon, ahogy láttam kézzel kapcsolják a fényjelzőt, mert az átjáró mindkét oldalán van egy Á, ott úgysem fogunk megállni tábla, mellette egy doboz, benne egy kulcslyuk, valszeg kulccsal lehet kapcsolgatni a fényjelzőt, vonat megáll, átkapcsolja pirosra, vonat át a túloldalt pedig visszakapcsolják fehérre.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23348
2012.03.07. 14:03.58
Érkezik a Keletiből az Egerbe tartó sebesvonat

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23347
2012.03.07. 14:03.02
Az állomásépület

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23346
2012.03.07. 14:02.28
Peronok

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23345
2012.03.07. 14:01.56
Az állomásépület melletti kocsma

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23344
2012.03.07. 14:01.13
Tegnapi képek: pihenő tehervonat

Bamboo
e-mail: bamiller.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18987
2010.09.17. 14:22.45
Rákos felé még a télen. Nagyon szép helyen vezet ez a vonal.

Bamboo
e-mail: bamiller.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18986
2010.09.17. 14:18.45
Az állomási keleti végén van egy iparvágány, ami egészen a volt Mátyásföldi Repülőtérhez elvezet. Itt a NABI (North American Bus Industries) ill. a honvédség logisztikai központját szolgálják ki.Bár utóbbi inkább közúton szállít. A képen egy kiszolgáló menet közelít az állomáshoz. Fotó: SZ.P.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Rákosliget

Rákoskeresztúr

Rákóczitanya

Romosz-Algyógyfürdő

Ronaț Triaj Cabina 1