Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Kürtös
(Curtici, Kurtics, Decebal)*

állomás RO (Románia/Erdély)
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
 

2014.04.30.
Fotó: Várkonyi Tibor [VT22]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.340869° E21.297255° | N46° 20' 27.12" E21° 17' 50.11"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Curtici az állomás román neve 1932-ig és 1937-től
- Kurtics az 1886-os menetrendben ilyen néven találjuk
- Kürtös (jelenlegi elnevezés) 1911.05.01-től
- Decebal az állomás román neve 1932 és 1937 között

Szelvénykő 1255




Képtár - Kürtös

A felvételi épület fedett peronja.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.07.11.
Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.07.11.

Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2014.04.30.
A tejesen felújított kürtösi állomás .
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2015.07.31.
Arad felől nézve. 2015-ben tejesen kicseréltek mindent. Szép látvány
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2015.07.31.
Az állomás egy nagy hibája, hogy csak egy peron van .
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2015.07.31.


Képek a netről - Kürtös


http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=90156&highlight=&sid=6733f48c34408954cff01ca144b7f4d2
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31425
2018.03.19 13:24.27
1921-et írnak az építés éveként, a vámmal együtt. Átmenetileg Decebal volt a neve.
http://web.archive.org/web/20160909160527/http://www.vestic.ro/articol_53641/gara-din-curtici-fara-reparatii-majore-in-100-de-ani.html
http://romanianturism.com/2014/05/27/orasul-curtici/
https://primariacurtici.ro/orasul-curtici/
https://primariacurtici.ro/2016/04/13/orasul-curtici-scurta-descriere/
https://ro.wikipedia.org/wiki/Curtici
https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/Lexikon_PestiHirlapLexikona/?pg=623
https://ro.wikipedia.org/wiki/Localit%C4%83%C8%9Bi_din_Rom%C3%A2nia_cu_nume_schimbate#Jude%C8%9Bul_Arad

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31423
2018.03.19 13:06.27
Delta: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2369787.1774562662%2C5832961.525836884%2C2372075.5109905535%2C5834963.220515101

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24538
2012.07.21 10:32.20
Füzesabonyban is mekkora állomásépületet emeltek, ott sem indokolta a település nagysága, azt is mondogatták azért, mert összekeverték Fiuméval.

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24537
2012.07.20 22:58.10
Ebben nem tudok segíteni, hogy miért kapott ekkora felvételi épületet. A 19. század vége felé bontották el és akkor kapott új épületet Arad, Piski és Kürtös is, ezek még ma is láthatóak Pfaff Ferenc tervei alapján.

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24536
2012.07.20 17:32.01
Köszönöm. Én is magyar eredetűnek gondoltam, csak nem értem miért épített a MÁV ide ekkora felvételi épületet. Az ország területén jelentősebb állomások nem kaptak ilyen rangos épületet.
Kürtös állomás Trianon előtt egy egyszerű vonali középállomás volt. A település sem volt túlzottan jelentős a maga 8000 lakosával.
Ugyanebben az időben ugyanezen a vonalon Mezőtúr 25000 fős város, két szárnyvonallal elágazó állomás, és ott megmaradt a Tiszavidéki vasút épülete.
Hasonló kategória lehetne Pfaff-épületre Zsombolya, de ott 10000 főre, egy (később 2) befutó HÉV-vonalra (=csomópont) és egy kisvasútra kisebb Pfaff-épület épült.

Kürtösre egyedül amiatt kellett volna nagy állomásépület, hogy ott a határ.
Viszont Pfaff életében még nem sejthette senki, hogy így lesz.

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24534
2012.07.20 16:12.28
Magyar, Pfaff Ferenc tervezése alapján épült.

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24530
2012.07.20 00:46.34
Magyar vagy román építésű a jelenlegi felvételi épület?

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19869
2011.01.03 17:04.47
Csíksomlyó Expressz Kürtösön

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kurjácska

Kurd

Kutas

Kürt

Kútvölgy