|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Lejárat az aluljáróba a felvételi épület mellett. Pár lépés és a vonatnál vagyunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Apró, de fontos figyelmesség: a város térképe az aluljáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Az aluljáró. Falai tiszták, köszönhetően a folyamatos videokamerás megfigyelésnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A lift az aluljáróban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Feljárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal végpontja, Békéscsaba felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja, Szolnok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve. A TVV II. rendű idóháza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A vizuális utastájékoztató és óra a peronon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A modern, mégis ízléses perontető szemet gyönyörködtető látvány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A pénztárcsarnok egyik oldala. A vitrinben az állomásról készült régi fotók láthatóak. A kép bal szélén lévő ajtó a mellékhelyiségekbe,
illetve a büfébe vezető folyosóra nyílik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Másik oldalon a jegypénztárak és a váróterem. Ez utóbbi zárva van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Az előtető.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Szép állapotban megőrzött pályamesteri kocsi a felvételi épület mellett kiállítva. Előtte egy kis tablón a vonal, az állomás és a kocsi rövid története.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Vasútüzemi épület a felvételi épülettel átellenben az út túloldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Állomásbejáró sétánkat a kezdőpont irányába folytatjuk. Az első látnivaló egy kis park padokkal az aluljáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A volt Posta épülete a park mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Egy áttekintő kép. Raktár oldalrakodóval, vágányhídmérleg, élőállat rakodó és lakóőrház egy sorban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A raktárépület rámpája.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A tető ácsolata is figyelemreméltó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A raktárépülettel szemben a vágányok túloldalán találjuk a vízházat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Bár kívülről nem használtnak tűnik a raktár, belül azért már más a kép.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Pillantás a kezdőpont felé a rakodórámpán állva. Háttérben a fűtőház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Vágányhídmérleg és élőállat rakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A mérleg használhatatlan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
S az élőállat rakodót sem használták már jóideje.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A fűtőház egy kicsit közelebbről. A lakóőrház előtt állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A volt fűtőház volt bejáróvágányán állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Bár az idők során bevakolták, a téglából rakott díszítések érintetlenül megmaradtak mai napig is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Eleink a kevésbé fontosnak tűnő dolgokra is odafigyeltek. Elég egy pillantást vetni az ajtók vasalataira.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A fűtőháznak is van lakója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A fűtőház oldala.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A Vasútvill Kft. telephelyére vezető vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Egyenesen előre a Tüzép telep, jobbra a volt túrkevei vonal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A volt Tüzép telep.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A volt túrkevei vonal maradéka ma kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Jobbról a volt túrkevei vonal érkezik az állomás felől, balról a betonüzem rakodóterülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Bár a kihúzóvágány hossza elnyúlik, Túrkevéig már nem érnek el a sínek...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A betonüzem rakodóterülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A két felújított vágány Szolnokra, a kép bal szélén lévő Szarvasra vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A Szarvasra vezető vágány. A képen az állomás felé tekintünk, a háttérben a szolnoki vonal felsővezeték tartó oszlopait veheti észre a figyelmes szemlélő.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Útátjáró a kezdőponti oldalon. A kerékpárút még épül, de a sorompói már működnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A GMV telephelye. A kapun belül még meg vannak a vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Ismét az állomáson. A tábla a beruházás számait mutatja. Indulunk a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Pillantás az állomásra a peron végén állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Az állomás másik oldala.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Az állomás látképe a végponti útátjáróból nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A Hortobágy-Berettyó gátjának tetején is út van fél- és fénysorompóval biztosítva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Az említett átjáróban állva az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A folyó hídjai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
... azért a víz az úr.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A munkálatok még tartanak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Az első állomásfőnök, Pavlicsek Jakab fényképe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Egy fénykép 1928-ból az emeleti folyosó falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Bzmot érkezik Orosháza, Szarvas felől a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Békéscsabára tartó gyorsvonat húz ki az állomásról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.04.25.
|
|
Egy kép a behavazott állomásról.
Fotó: Jacsó János
Dátum: 2010.02.01.
|
|
Elkészült a kerékpárút a végponti oldalon és a zajvédő falat is befejezték.
Fotó: Jacsó János
Dátum: 2010.08.02.
|
|
A felvételi épület melletti kis park is szépen zöldell.
Fotó: Jacsó János
Dátum: 2010.09.14.
|
|
Az előtető alatt állva.
Fotó: Jacsó János
Dátum: 2010.09.14.
|
|
Bejárat a felvételi épületbe a vágányok felől.
Fotó: Jacsó János
Dátum: 2010.09.14.
|
|
Mezötúr
Dátum: 2005.06.
|
|
Utca felőli homlokzat
Fotó: Vekker András
Dátum: 2014.08.01.
|
|
Az állomásépület. (fele)
Fotó: valv hammer
Dátum: 2023.08.02.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33829
2023.03.20 20:20.00
|
Nagylapos-Békéscsaba felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33828
2023.03.20 20:19.18
|
Csugar-Szolnok-Bp. Keleti (120), Pusztabánréve-Mezőhegyes (125), Póhamara-Túrkeve (ex124) felé tekintve
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33827
2023.03.20 20:17.52
|
2022.12.23
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33826
2023.03.20 20:17.27
|
2022.12.23
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33825
2023.03.20 20:16.37
|
...és az abból kiágazó iparvágány
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33824
2023.03.20 20:15.47
|
A túrkevei vonal vége felé tekintve
|
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30543
2016.11.11 08:27.53
|
Mezőtúr — A Békésmegyei Közlöny, 1897. október 3.-iki rövidhíre: „Wagner József csabai építész megkezdte 190.000 frt költségen az állomás kibővítését. Épül emeletes pályaház, hat mozdonyra fűtőház és az állomást is lényegesen kibővítik”
|
|
Soerli
e-mail: soerli.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25622
2012.12.21 14:22.51
|
A GMV telephely nemrég új tulajdonosokhoz került,az iparvágány maradékát is felszedték a napokban.
|
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23521
2012.04.01 18:49.28
|
Sanya,a képeden egy PGK látható!
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23520
2012.04.01 08:51.19
|
Egy OVG a múltból.
|
|
|
Beni104
e-mail: beni104.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21924
2011.10.14 19:02.07
|
Köszönöm szépen az információt!
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21912
2011.10.11 16:58.16
|
Kedves Beni!
Az ETCS nincs még telepítve, jelenleg is a 75 Hz-es EVM rendszer üzemel.
|
|
Beni104
e-mail: beni104.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21907
2011.10.10 00:07.40
|
Sziasztok!
Nem tudja nekem valaki megmondani esetleg, hogy az álomáson telepítették e már az ETCS vonatbefolyásoló berendezést? Mert tudomásom szerint már kellett volna...
|
|
zoli14
e-mail: sz.zoli16.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20866
2011.04.21 15:23.52
|
Igen az a túrkevei kiágazás.Mellette a tüzépre vezető vágány.Én még nem igen láttam itt vonatot.
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20756
2011.03.27 18:51.30
|
"...A mezőtúri pályaudvar helyének kijelölése a Tiszavidéki Vasúttársaság és a város között kisebb vitát váltott ki, amelyet végül a mezőtúriak kérését méltányolva a túrkevei országúthoz 120 öllel közelebb építettek fel. A felvételi épületet közvetlenül az út mellé mégsem helyezhették, mivel a közeli Berettyó-híd miatt a viszonylag kis teljesítményű mozdonyok az emelkedőn nem állhattak meg..."
Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19750
2010.12.22 10:24.56
|
Esővíz elvezető csatorna vagy kábelcsatorna.
|
|
doki
e-mail: dokik3.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19749
2010.12.22 10:15.39
|
a A volt túrkevei vonal maradéka ma kihúzóvágány. című képen mik azok a beton elemek? Láttam már valahol ilyet ugyanígy a vasút mentén.
|
|
Adani_
e-mail: sdffsdsd.kukac.asdasdas.hu
Módosított hozzászólás [fcs]
|
elfogadott hozzászólás 19224
2010.10.20 15:22.43
|
Na igen, végül Mezőtúr votl akkora balfék,h nem csapott az asztalra érte. Mezőberénynél és Csabánál lesz felül és aluljáró.
|
|
Jjanos
e-mail: jacsojanos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19222
2010.10.19 10:04.28
|
a 46-os út átjárójának alul- vagy felüljáróval történő kiváltása jelenleg nincs napirenden, marad a jelenlegi közösszintű
|
|
Adani
e-mail: ada.kukac.davaa.hu
|
elfogadott hozzászólás 17674
2010.06.09 14:36.40
|
Pedig úgy volt ,h lesz majd Mezőtúrnál is aluljáró a 46-os útnál a kereszteződésben.
Csárdaszálláson és Mezőberényben is lesz ezek szerint aluljáró, sztem nem lenne fontos Mezőberényben és Csárdán sem jellemző a vágányokon átjárás a túloldalra mivel az nem beépített rész. Bőven elég volna peron a ké szélső vágányhoz, meg lehetne egy 3. átmenő és passz.
Az viszont örvendetes, h Tesco-s átjáróba Csabán épül aluljáró már épp ideje volt ott majdnem mindig le van zárva a sorompó. Azt se írja a tanulmány, h Békéscsabán ha aluljáró épül össze lesz-e kötve a buszossal. Érdemes lenne.
|
|
anraas
e-mail: anraas.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17673
2010.06.08 22:33.44
|
Jó hír! Folytatódnak a fejlesztések: http://www.nif.hu/hirek/676
Rosszmájú megjegyzés: csak a mezőtúri önkormányzat volt akkora balek, hogy nem tudtak a városnak kibulizni egy különszintú útátjárót. Jellemző.
|
|
Adani
e-mail: asdasas.kukac.asasas.hu
|
elfogadott hozzászólás 16312
2010.03.07 14:23.07
|
Gyomán is új sorompókat építettek ki.
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16275
2010.03.03 17:16.32
|
Valójában nem csak a szintbeli keresztezésekkel van gond, hanem a gördülőállománnyal (mozdony+kocsi)és a vonatbefolyásolással is (a jelenlegit nem engedélyezik csak 120-ra).
|
|
anraas
e-mail: anraas.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16273
2010.03.03 16:12.07
|
Köszi. A berényi felüljáróról és a gyomai aluljáróról lehet is hallani, csak Mezőtúron nem lehet infót szerezni. Nahh de ebben nincsen semmi szokatlan. Ez a "mikor" tényleg nagy kérdés, mondjuk 40 év múlva :), főleg úgy, hogy most zsír új sorompókat építettek ki (gondolom nem 1 évre).
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16263
2010.03.02 17:30.06
|
Tervbe van véve, h felüljáró lesz ott, Gyomára pedig aluljáró van tervezve, Mezőberényre szintén felüljáró, kérdés mikor.
|
|
anraas
e-mail: anraas.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16258
2010.03.02 12:43.19
|
Tud valaki valami biztosat arról, hogy létesül-e különszintű kereszteződés a 46-os főút és a 120-as vasútvonal kereszteződésében Mezőtúron. Ugyanis hiába a beharangozott 160km/h, mert addig csak 120km/h-val mehetnek a vonatok mindaddig, amíg ezt a problémát meg nem oldják.
|
|
tonyezramirez
e-mail: tonyezramirez.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14496
2009.11.25 15:38.12
|
Igen,az valóban az egykori Mezőtúr-Túrkeve vasútvonal kiágazása. A "Kevi-kihúzóból" ágazik továbbá 3 rakodóvágány,amiből 2 használható,valamint a TÜZÉP iparvágánya.
|
|
laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14486
2009.11.23 20:49.02
|
azért ez sem rossz
|
|
|
soerli
e-mail: soerli.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12181
2009.06.27 10:06.57
|
A fűtőház
|
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3475
2008.03.28 23:02.35
|
Valószínűleg ez volt a Mezőtúr-Túrkeve vasút kiágazása.
|
|
|
Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 2177
2008.01.10 16:58.41
|
Igazán szép az állomás kinézete.A szolnoki váltókörzetnél nem használt fűtőház található
|
|