Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100c Szerencs-Nyíregyháza

Szerencs (491, 80, 98)
Mezőzombor
Tarcal
Tokaj
Rakamaz
Tiszanagyfalu
Virányos
Görögszállás (117)
Ferenctanya (117)
Nyírtelek (117)
Füzesbokor (117)
Északi kitérő
Nyíregyháza (100, 100b, 112, 113, 116, 117)

80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Mezőzombor
(Mád-Mezőzombor, Mád-Zombor)*

állomás
100c Szerencs-Nyíregyháza
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

2011.09.17.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.156911° E21.267605° | N48° 9' 24.87" E21° 16' 3.37"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Mád-Mezőzombor az 1914-es menetrendben ezen a néven találjuk
- Mád-Zombor az 1894-es menetrend így jelöli

Szelvénykő 42




Régi képek - Mezőzombor

Mezőzombor az 1950-es évek végén. Beküldő: Polgárné Szalontai Mária.
 


Képtár - Mezőzombor


Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.
80-as vonal kiágazása
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.
Az álomásépület.
Fotó: Golenya Soma
Dátum: 2010.11.13.
Gyorsvonat ékezik az első vágányra. A vonat továbbindul Nyíregyháza állomásra.
Fotó: Golenya Soma
Dátum: 2010.11.13.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2011.09.17.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Zsoltológus
e-mail: rezsour.kukac.postafiok.hu
elfogadott hozzászólás 12892
2009.08.12. 11:40.29
A második vágányt 1996-ban bontották el. Vagy talán 1997-ben. A Horn-kormány idején. A 34-es síneket eladták az olaszoknak. Ők nyertek rajta, mi természetesen buktunk. A pálya egyetlen megmaradt szakasza a Führer-iparvágány felé vezető pályaszakasz. állapota siralmas.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11409
2009.05.14. 23:19.04
Ezen állomásig kétvágányú Budapesttől a 80-as vonal. A jobb vágány egyenesben megy tovább Nyíregyházára, csak kérdés, hogy van-e nagy sebességgel járható hosszú váltó a Nyíregyháza felől jövő és a helyes vágányra tartó vonatok számára az állomás K-i, azaz végponti oldalán ?

DB 101
e-mail: polina99.kukac.tele2.de
elfogadott hozzászólás 11404
2009.05.14. 16:51.46
A masodik vagany a nyolcvanas evek közepeig volt meg ,de elötte mar sokaig nem hasznaltak ( es nem tartottak karban ) a Szerencs felöl baloldali vaganyt.Trianon utan okafogyotta valt a duplavagany . Korabban negy fövonal agazott el belöle.

Lévay Éva
e-mail: levayeva.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9537
2009.02.01. 15:53.06
Én csak annyit szeretnék irni, hogy a párom édesanyjának az apukája itt volt valamikor állomásfőnők.Őrülők, hogy megtaláltam ezt az oldalt

Feri
e-mail: elekes60.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 8867
2009.01.05. 12:09.07
Mint volt "belügyes" írom, hogy voltak sajnos olyan kitételek, hogy csak egy vágány épülhet. Lásd. Szeged. Annak idején féltek, ha két vágány megy arra, probléma esetén nagyon hamar jelentős erő érhet le a jugó határhoz. Ezért áll az IC is Szeged felé, ha ellenvonat jön.

Adani
e-mail: dsas.kukac.asasa.hu
elfogadott hozzászólás 4914
2008.06.29. 23:47.42
Ezt sokan állítják, de a békeszerződés ilyenről nem rendelkezett. annyit írtak benne, h nem épülhet vasút csak egyvágánnyal, de a már meglévőkre nem vonatkozott.

Az viszont igaz, h bontottak el vágányokat bizonyos pályáknál. A 120-as vonal pl. Békéscsabától az országhatárig kétvágányú volt. A 150-es és a 140-es vonalnál pedig nem tudni, h mi az igazság. Mind ka ettőn átszik,h kétvágányúnak épült, végig megvan a második vágány helye és a töltés is elég széles. Az újonnan épült felüljárókat is úgy építették, h elférjen a második vágány. Azt viszont senki sem tudja, h volt-e második vágány és ha igen hol vagy csak tervbe és nem készült el.

Az okok amik miatt elbonthatták.
Trianon. Ne mazért, mert rendelkeztek róla, h muszáj, hanem, mert fostak, h Románia meg akar majd támadni és ezért felszedték ,h könnyebb legyne védeni, meg nehogy már gyorsan tudjanak támadni. Vagyis az országyűlés dönötte el ,h Románia felé nem mehet két vágányú pálya és ne legyen határkapcsolat sem annyi helyen. Lehetett ez az első és a második VH után. Erre utal az is, h pl. Körösnagyharsánynál, Eleknél és Battonyánál is megszüntették a határátmenetet. Csak Kötegyán és Lőközháza maradt meg.
A másik valószínűbb ok lehetett az, h a háborús károk javítása miatt szedték fel, mert ott épen maradt és máshol annyira megrongálódott a pálya, h járhatatlan lett és nem volt elég sín, ezért felszedték a második vágányokat és abból javították.

A 120-as vonalról annyit már biztosan sikerült kideríteni, h 1920-ban egyvágányú volt Szajol és Békéscsaba között Békéscsabától viszont kétvágányú. A töltés végig elég széles volt két vágánynak, mert végig kétvágányúnak tervezték. A második vágány ott ahol kiépült nem sokkal azután történ,t h villamosították a vonalat, sőt pl. Csárdaszállás és Murony között csak 1990 körül ( az új hidat Gyománál is ekkor adták át a vésztői vonalnak ,addig egy közös híd volt. Emiatt is van az, h Gyomától Muronyig a bal vágány sokkal rosszabb állapotban van ( 50-es és 60-as) a jobb viszont 120-al járható. Az az új építésű a régihez meg nem nyúltak csak mellé építették az újat. A személyvonatok ha tehetik inkább az újat használják. Murony és Békéscsaba között a balt egyáltalán nem használják.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4913
2008.06.29. 19:16.56
Az ok a trianoni békediktátum, aminek több kettősvágányú vasutunk is áldozatul esett, nem csak ez. Rendszeres közlekedés mindazóta csak az egyik vágányon van, a másikat legfeljebb teherkocsik tárolására használták / használják.
Jó hír, hogy beszélnek a vonal közeljövőben esedékes teljes felújításáról, villamosításáról. Aki ez ügyben érdemi és hiteles részletekkel tud szolgálni, ossza meg velünk a híreit.

Dani
e-mail: daniel.adamko.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 4876
2008.06.24. 17:21.43
Lehet hogy már én vagy más megkérdezte, de tudja-e valaki mikor bontották el a 2. vágányt a 80-as vonalon, Mezőzombor és Sátoraljaújhely között? Sokszor járok arra és észrevettem, hogy régen 2 (gondolom oda-vissza) vágányzat volt ebben a térségben. Esetleg az oka ennek?

Előre is köszönöm.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mezőzáh

Mezőkövesd felső

Nádasd

Nadab

Nádasér