Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Akadémiaújtelep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Óhatvan
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)

972 Veresegyház-Gödöllő

Veresegyház (71)
Szada
Szada alsó
Felsőöreghegy
Knézits Károly út
Alsóöreghegy
Besnyői út
Gödöllő




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Gödöllő

állomás
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
972 Veresegyház-Gödöllő

A felvételi épület 2018 szeptemberben.
2018.09.13.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.591821° E19.358712° | N47° 35' 30.55" E19° 21' 31.36"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Vasútállomás


Gödöllő a fővároshoz közeli település. A vasútvonal a város sűrűbben lakott részeit délkeletről határolja és elegáns ívvel halad a házak között. Az ide érkező autóbusszal, taxival és HÉV-vel is folytathatja útját. Az autóbuszmegálló és a taxiállomás közvetlenül a felvételi épület előtt, míg a HÉV végállomás a kijárattól jobbra található. Jelentős személy- és átmenő teherforgalom bonyolódik. Maga az állomás nyolcvágányos.
A két átmenő fővágány a III. és a IV. A személyvonatok fogadására használt vágányok között keskeny, a sínkorona szintnél valamivel magasabb peronokat találunk.
Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. A kitérők javarésze motoros állítású, illetve fényjelzős biztosítóberendezés van. Közvetlen kapcsolat van a HÉV és a vasút vágányai között.
Az állomás túloldalára gyalogos felüljárón keresztül juthatunk ahonnan madártávlatból is szemügyre vehetjük az alant elterülő vágányokat. Érdemes is, hiszen az állomás végponti oldala ívben fekszik, s egy hosszú tehervonat szép látványt nyújt.

Felvételi épület


Az új felvételi épület lapostetős, jellegtelen építmény. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás és váróterem van. Ez utóbbi kettő az egykori királyi váróteremként szolgáló, szerencsére 2011-től ismét eredeti pompájában látható.
A nemdohányzó váróterem zárva van. Büféket is találunk az állomáson.

Királyi pár várója


Az állomáson a felvételi épülettől balra látható régi épület a királyi pár vasúti váróterme volt, tervezője Ybl Miklós. 1882-ben adták át. Az egykor díszes belsejű épület az utasforgalom előtt is megvan nyitva. Hosszú ideig eredeti tetőjétől megfosztva, jellegtelen épületként volt látható.
2011. júniusban átadták a felújított és helyreállított királyi várót, mely felújítás során visszanyerte eredeti, gyönyörű külsejét:
http://www.mult-kor.hu/20110619_atadtak_godollon_a_vasuti_kiralyi_varo_epuletet

Egyéb épületek, rakodók


Még néhány további építményről kell beszámolnunk: egy oldalrakodóval egybeépített raktárépület található az állomáson, illetve az állomás mindkét végén egy-egy oldalrakodó van (az egyik homlokrakodásra is alkalmas). Ezeken kívül mind a raktárépület mellett, mind a felvételi épülettel szemben a túloldalon, vannak rakodásra alkalmas, részben burkolt területek. Sajnos komoly visszaesés tapasztalható az árufuvarozás terén.

Teherforgalom visszaesése


Egykor mindennapos volt a rakodás az állomás különböző vágányain, mi több a Honvédség is indított szinte minden héten egy szerelvényt innen. Ma már nincs ilyesmire lehetőség, hisz majdnem az összes rakodásra használt vágány az elhasználódás miatt ki van zárva a forgalomból. Az állomás végpont felőli végén kb. fél évvel ezelőtt némi felújítást hajtottak végre. Kicserélték a fővágányokban lévő kitérőket korszerű, betonaljas változatokra. Ennek során a máshol megszokottól eltérően az átszelési váltókat nem helyettesítették egyszerűvel, így megmaradt a használhatóság a forgalom szempontjából. A vonatfogadásra használt vágányokon lassújelek vannak, s ez sok esetben okoz késéseket a személyszállító vonatok keresztezésénél.
(képek és szöveg: Sándor Antal)

Veresegyház-Gödöllő vasútvonal története



Közlekedési kapcsolatok


A gödöllői HÉV menetrendje:

Volán busz:
Az állomás mögött találjuk Gödöllő, vá. buszmegállót, ahonnan az alábbi helyekre indulnak Volán buszok: Budapest* Stadion aut. pu., Dány, Gödöllő aut. áll., Gödöllői Gépgyár, Isaszeg vá.*, Isaszeg, Madách u-i iskola, Jászalsószentgyörgy, kh.; Jászapáti*, Jászkisér*, Szolnok*, Jászberény* aut. áll., Jászfényszaru* aut. vt.; Jászszentlászló* aut. ford.; Kistarcsa megyei kórház, Kistarcsa vendéglő, Valkó ált. isk., Zsámbok Szent László u. 47.; Zsámbok ált. isk.
(A csillaggal jelölt településekre vagy buszmegállókhoz vonattal is eljuthatunk.)

Túrázóknak


Az állomás mögül indul a piros jelzésű turista út, mely az állomás fölötti gyalogos felüljárón vezet keresztül.

Szelvénykő 357

Képriportok, cikkek

A gödöllői Királyi Váró helyreállítása 2011-ben.
2011.12.08 23:03 - Faltusz Csaba
Az első királyi váró: A gödöllői Királyi Váró mai épülete nem az első épület volt, amit Gödöllő vasútállomásán emeltek a királyi család fogadására. Az első királyi várót 1868. tavaszán, Tiroli favázas pavilon stílusban...









Régi képek - Gödöllő

Gödöllő eredeti állomásépülete.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

A kastély közelsége miatt a vasútállomáson is emeltek egy hasonló stílusú épületet, egy várótermet a királyi család részére. Az épület még ma is áll, azonban gyönyörű tetejétől a második világháborút követő időszakban történt felújításakor megfosztották. A képen az állomást látjuk, előtérben a királyi váróval. (forrás: Domokos Mátyás Saly Noémi Környei Anikó: A régi Magyaroroszág képeslapokon Osiris kiadó 2003.)
  Feltöltötte: Sándor Antal

A régi királyi váró egy képeslapon.
Forrás:
http://www.profila.hu/site_media/upload/228/L_-4382228.jpg
 
Gödöllő királyi várója
Forrás: http://www.profila.hu/site_media/upload/226/L_-4382226.jpg
 
Még egy régi felvétel az eredeti gödöllői állomásról.
Háttérben kivehető a királyi váró magas kupolája is.
A felvétel talán az 1920-as években készülhetett.
Forrás: Bittera Béla gyűjteményéből.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Gödöllő a Királyi váró épülete. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő. A királyi váró. Forrás: profila.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal

A kép helye:http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
  Feltöltötte: Torma Ferenc

Gödöllő pályaudvar vágány felőli képe régen.
Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő állomás épületegyüttese egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő. Az állomás épületegyüttese egy
1913. május 19-i bélyegzésű képeslapon.
Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő királyi váró egy korabeli képeslapon. Forrás: http://infovilag.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Ez volt az első udvari váróterem Gödöllőn.
Favázas szerkezetű, üvegezett verandával
ellátott épület, melyet a MÁV áthidaló megoldásként
ideiglenesen állított az 1870-es évek első felében.
Forrás: http://timelord.blog.hu/2011/07/17/a_habsburgok_godolloi_varoterme
  Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Az első tiroli stílusú királyi váró. (Turóczy László gyűjteménye)
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Az állomás egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő állomás egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő állomás az 1970-es évek elején, az átépítés alatt
  katalina.mindenkilapja.hu/html/17785313/render/a-kismuki
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Gödöllő.Vasúti állomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gödöllő. A királyi váró. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: http://budapestantikvarium.hu/images/stories/fotografia/...
Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Gödöllő

Királyi váró egykori épületének maradványa
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.06.19.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Ivóvízkút az utcafronton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A HÉV végállomás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Az egykori királyi váró utcafrontja a kocsifelhajtóval. Eredeti tetőszerkezete nélkül furcsán hat az épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A királyi váró utcafrontja a másik irányból. Még így elhanyagolva is impozáns látvány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A királyi váró a vágányok felől nézve. Ma jegypénztár, büfé és váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Jegypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A fűtés egy cserépkályha.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Mellékhelyiségek...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A raktárépület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Az oldalrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Az oldalrakodó és a raktárépület közötti út macskakővel borított.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Nyílt rakodóterület a felvételi épülettel átellenben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Épület a nyílt rakodó végpont felé eső végén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A gyalogos felüljáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a végpont felé. A kerítéstől balra a HÉV vágányai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a kezdőpont felé. Keskeny peronok, lézengő utasok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Kezdőponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Kezdőponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Egy javításra váró rész a kezdőponti váltókörzetben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Útátjáró a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A végponti oldalon a vágányok ívben fekszenek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A MÁV és a HÉV vágányok kapcsolata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A MÁV és a HÉV vágányok kapcsolata kicsit közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Ugyanez a másik irányból nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Ez a vágány egy kis Pft. telepre fut be a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Balra a HÉV vágányai, jobbra a MÁV vágánya a Tüzép telep felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Nemrégiben kibontott angolváltó a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
HÉV szerelvény a végállomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Szolgálati lakás a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A szolgálati lakás a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Vágánytábla.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Az állomás vágányhálózati rajza a forgalmi iroda falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Pft. szerelvény a VI. vágányon annak jeleként, hogy hamarosan munkálatok veszik kezdetüket.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Személyvonat érkezett Budapest Keleti Pályaudvarról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.10.19.
Javában folyik a királyi váró felújítása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.05.14.
Királyi váró 2011. júl. 2.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.07.02.
Vonat érkezett
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.07.02.
A felújított gödöllői királyi váró az utca felől. A váróban Közlekedési és helytörténeti múzeum működik.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2012.08.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2009.03.15.
A nagyvasúti és a HÉV vágányok kapcsolata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.07.01.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.18.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.18.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.18.
Betekintés az 1970-ben megszűnt Gödöllő-Veresegyház vonal felől. Jobbra a HÉV vágányai a MÁV-HÉV vágánykapcsolattal.
Fotó: Csipes Ádám
Dátum: 2014.09.16.
Az állomás téli, havas látképe a peronról Hatvan felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2013.02.09.
Királyi váró
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.05.13.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.05.13.
Állami telepek felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.05.13.
Máriabesnyő felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.05.13.
Gödöllő vasútállomás
Fotó: Újvári Eszter
Dátum: 2013.05.27.
A felvételi épület 2018 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.09.13.
Az új felvételi épület az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2023.09.30.
Az új felvételi épület az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2023.09.30.


Képek a netről - Gödöllő

A HÉV és a MÁV vágányok kapcsolata.
http://img1.tar.hu/dash_9/size2/10380487.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33830
2023.03.22 07:20.00
Leáll a gödöllői kisvasút, nincs pénz a fenntartására.
Forrás: https://telex.hu/belfold/2023/03/21/leall-a-godolloi-kisvasut-nincs-penz-a-fenntartasara

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32789
2020.12.21 17:57.38
Ma láttam az itt folyó komoly átalakításokat. Sok éve egyszer megszakítottam itt az utat, akkor láttam a forgalmi iroda ajtaján a vasutas humor megnyilvánulását. Ma azt láttam, hogy az épület már nincs meg, maradjon emléke.
Egy papírlapon 4 nyíl volt négy irányba. Balra: Budapest Jobbra: Miskolc (vagy Sátoraljaújhely?) Felfelé: Nagy Medve Lefelé: Új-Zéland

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30873
2017.04.07 09:59.43
Hosszú évek kitartó munkája iránt nagy ritkán kegyes a hazai illetékes: kerékpártároló lett a raktárépületből. https://www.facebook.com/258680264208817/photos/a.308775889199254.70332.258680264208817/1288074881269345/

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29519
2015.07.07 21:18.16
A Pest megyei Hírlap 1966. szeptember 23-iki kiadásában találtam:
"A gödöllői vasutasok bensőséges ünnepségen avatták fel a város új állomását. A baráti összejövetelt a szakszervezeti bizottság rendezte az új állomásépület tágas kultúrtermében. A városi tanácsot Gergely János vb-elnökhelyettes, a pártbizottságos Benkó László osztályvezető, az agráregyetemet Gödöllő országgyűlési képviselője, dr. Baskay Tóth Bertalan professzor képviselte. A házigazda tisztét Csiba József tanácstag, a szakszervezeti bizottság titkára töltötte be.
Az összejövetelt Rajhát Ferenc, a vasutas pártszervezet gödöllői titkára nyitotta meg, majd Berecz József állomásfőnök ismertette az építés történetét.
Nagy elismeréssel méltatta a gödöllői vasutasok önfeláldozó munkáját, amelynek eredményeképpen az állomás 1957 óta hétszer nyerte el az élüzem címet.
Nagy tetszéssel fogadták az összejövetel részvevői dr. Hasznos Józsefnek, a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium tanácsosának, a gödöllői állomás tizenkét éven át volt főnökének közvetlen hangú visszaemlékezéseit arra az időre, amikor vasutastársaival dolgozott az újjáépítésért és amely időszaknak sok kedves és tanulságos epizódját örökíti meg az állomás dolgozóinak gondosan megőrzött versenynaplója."

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21232
2011.06.18 12:12.20
És elkészült: http://hg.hu/cikk/epiteszet/12388-ujjaszuletett-a-godolloi-kiralyi-varo

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20663
2011.03.15 07:48.11
"Január közepén megkezdődött, s a tervek szerint a nyárra végeznek is a gödöllői királyi váró felújításával. A MÁV kezelésében lévő, állami tulajdonú műemlék épület kívül-belül teljesen megújul. Visszaépítik a kupolás fedélszerkezetet, a homlokzaton végigfutó, egykori kovácsoltvas oszlopokon álló míves perontetőt, valamint felújítják a kocsifelhajtót és az előtte lévő területet. A királyi váró egy részében közlekedés- és helytörténeti kiállítást rendeznek be." írja a Vasutas Magazin 2011. február 3-i száma. A felújítás kapcsán a jegypénztár kiköltözött onnan a forgalmi épület mellé egy konténerbe.

Henry
e-mail: thenry007.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 20368
2011.02.14 17:47.07
Hát elvileg az állomás (itt sajnos csak várótermet jelent) felújítása 2011 jan 12 én megindult.. Ráférne az állomásra is egy alapos átépítés..

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18891
2010.09.13 16:47.21
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia

"..A koronauradalom közlekedési viszonyai nagyon kedvezek, mivel a M. kir. államvasutak Budapest-hatvani vonala és a Budapest-kassai állami út rajta vezet át. Ezekenkívül a galgamácsai gazdasági kerületet az Aszód-balassagyarmati h. é. és a kerepesit a budapest-kerepesi h. é. vasút szeli át. Újabban pedig építés alatt van a Budapest-váczi villamos vasút, melynek Gödöllőn állomása lesz és a kerepesi h. é. vasútnak Gödöllőig leendő meghosszabbítása és villamos üzemre való átalakítása..."

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 17396
2010.05.21 16:54.57
Nosztalgiavonat Gödöllőn 2010. április 5-én

sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16617
2010.04.01 08:25.24
Egy örömteli esemény kilátásban. Ezt írja a mult-kor.hu:

"Megújulnak Gödöllő műemlékei
2010. március 31.

A „Várostörténeti és kulturális szempontból jelentős helyszínek rehabilitációja, többcélú hasznosítása” címmel benyújtott pályázatra az EGT/Norvég Finanszírozási Mechanizmusok pályázati konstrukció keretében adtak pénzt. A projekt koncepcióját 2007-ben nyújtotta be az önkormányzat, és 2009 május elején érkezett meg a „Támogatási Ajánlat”, mely szerint az alap Pénzügyi Mechanizmusok irodája 85 százalékos támogatást nyújt a rehabilitációs programhoz.
A nyertes pályázat eredményeként Gödöllő négy idegenforgalmi szempontból is különleges helyszíne újulhat meg:
A jelenleg vasúti váróteremként működő királyi váró számára jelentős fordulatot jelent a program. Az 1800-as évek végén épült, jelenleg a MÁV Zrt. kezelésében lévő díszes műemléképület, mára igencsak leromlott.
A következő hónapokban visszaépítik a kupolás fedélszerkezetet, a három homlokzaton végigfutó egykori kovácsoltvas oszlopokon álló, míves perontetőt, és felújítják a város felőli oldalon a kocsifelhajtót, valamint az előtte lévő területet és a két oldalán hajdan volt kerti ágyásokat. Ezt követően már nem váróteremként, hanem múzeumként és idegenforgalmi létesítményként fogadja az ide érkezőket.
Az épületben közlekedéstörténeti és helytörténeti kiállítást alakítanak ki, ahol a Magyar Műszaki Közlekedési Múzeum az udvari vonatokkal és a királyi várók legszebb emlékeivel ismerteti majd meg a látogatókat, ötven dokumentum és húsz műtárgy bemutatásával. Többek között itt lesz megtekinthető, a Tisza-vidéki vasút udvari kocsijának 1857-ből megmaradt bútorzata és a Stróbl Alajos által készített Erzsébet királyné és Ferenc József mellszobor, melyek egykor is itt álltak."

http://mult-kor.hu/20100331_megujulnak_godollo_muemlekei

hg7wgq
e-mail: hg7wgq.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14103
2009.10.25 07:14.53
Sajnos az Ő betűnek valaki segített meglazulni!
Mivel ilyen neoncsöveket már nem gyártanak, így a helyreállítás a teljes cserét jeleni a ma használatos kék-sárga táblára.
Nemsokára elkezdődik a királyi váróterem teljes rekonstrukciója is.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 12265
2009.07.01 11:30.37
A két utolsó vágányra kikerült a "vörös négyzet". Ki vannak zárva a forgalomból.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10973
2009.04.13 11:06.59
Ez a hangosbemondó szerkezet az egykori Gödöllő - Veresegyház vasútvonalhoz tartoz(hat)ott, talán nincs összeköttetésben a Hév mindenféle tartozékaival. Tegnap vettem észre.

Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10071
2009.02.17 23:18.07
Volt egy vasút vonal ami Gödöllőről indult és Veresegyházig készült el és 72 vonalszámot viselte.Élt 1911-1970.-ig.És egy érdekesség:ez volt a MÁV első villamosított vonala.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2916
2008.02.18 22:56.49
Gödöllön is gyakori látvány a Gigant,általában sulyos tehervonatokat vontatva.Egy 2008-as kép.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Gödöllő HÉV

Gödöllő Erzsébetpark

Gödöllő Palotakert

Gödöllő Szabadság tér

Gecse-Gyarmat