Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


108 Debrecen-Füzesabony

Debrecen (100, 105, 106, 107, 109, 110)
Debrecen-Vásártér (109)
Debrecen marhavásártér
Tócóvölgy (109)
Kismacs régi
Látókép
Macs
Tófürdő
Nagyhát
Telekföld
Balmazújváros
Kónya
Hortobágy
Hortobágyi Halastó (388)
Gyökérkút
Ohat-Pusztakócs (117)
Egyek
Tóhát
Tiszafüred (103)
Poroszló
Kétútköz
Egerfarmos
Mezőtárkány
Füzesabony

80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Akadémiaújtelep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Óhatvan
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)

87a Füzesabony-Eger

Füzesabony
Maklár
Nagytálya
Andornaktálya alsó
Andornaktálya
Eger-Rendező
Eger (87)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKéptárHozzászólások


Füzesabony

állomás
108 Debrecen-Füzesabony
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
87a Füzesabony-Eger

A felvételi épület 2021 augusztusban.
2021.08.10.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.750706° E20.412697° | N47° 45' 2.54" E20° 24' 45.7"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


A ma is eredeti pompájában látható felvételi épület Pfaff Ferenc, a MÁV főépítészének tervei alapján épült 1893-ban. Mivel maga az épület Füzesabony város méretéhez képest óriási, az építkezés idején elterjedt egykori legenda szerint az épület terveit összecserélték a vele egyidőben épülő, szintén Pfaff Ferenc által tervezett fiumei állomás terveivel. A monda egyébként nem igaz. A tervező eredetileg is így álmodta meg a város vasútállomásának épületét. A felvételi épületet műemlékként tartják számon. Hossztengelyre fűzött két, földszintes nyeregtetős épületrésszel összekapcsolt, három szélesebb, egyemeletes, kontyolt, szintén nyeregtetős keresztszárny alkotja az épületet. A középső szárny fölött timpanon. A vasút felőli oldalon az épület teljes hosszában, öntöttvas oszlopokra támaszkodó előtető van. A középső szárnyban kétszintes légterű pénztárcsarnok, vakolatarchitektúrával. Részben historizáló nyílászárókkal.

Állomás


Menetjegykiadás, váróterem és forgalmi szolgálat van. A váltók zöme motoros állítású, a biztosítóberendezés fényjelzős. Csomóponti rangjának megfelelően rendelkező- és külsős forgalmi szolgálattevő, kocsivizsgálók és vasútőrök is teljesítenek itt szolgálatot. A vonatok érkezését, indulását a máshol megszokott géphangtól eltérően itt még egy hölgy mondja be.
A várótermet az éjszakai órákban zárva tartják. A személyforgalom igen jelentős és van árufeladás is. Az egyébként tizenegy vonat fogadásra alkalmas, valamint számos kisebb tároló és csonkavágánnyal rendelkező állomás, az I-től a VII. vágányig bezárólag fogad személyszállító vonatokat. Ezekhez a vágányokhoz tartozik peron is, melyeket aluljárón keresztül lehet megközelíteni. Átmenő fővágányai a III. és a IV. A IV-V. és a VI-VII. vágányokhoz tartozó szigetperonokat részben perontető fedi. Ugyancsak az aluljárón keresztül juthatunk át az állomás túloldalára. Korábban a gyalogosforgalmat az állomásépület melletti gyalogos felüljáró vezette át. A vasútvonal korszerűsítésekor létesült peronokhoz azonban ez a felüljáró a lejárást már nem biztosította. Az aluljáró építésekor elbontották.
A felvételi épületen kívül számos egyéb építmény van az állomáson. Szolgálati lakások, Pft. telep, vízház, műhelyek, irodák, kazánház, váltóállító tornyok (ez utóbbiakból csak a kezdőponti oldalon lévőben van szolgálat), kocsijavító műhely (korábban fűtőház), gázolajkút és fordítókorong, egy nagy raktárépület oldalrakodóval, vágányhídmérleg, illetve kombinált oldal- és homlokrakodó is található itt. A felvételi épületben büfé és játékterem is üzemel.

Kiállítás az épületben


Az újkőkor kutatása Heves megyében 1994-1998 között c. kiállítás jelenleg a vasútállomás egyik termében tekinthető meg. Nyitvatartás: H-P 8:00-15:30. További info: www.fuzeskonyvtar.hu A váróterem falait szép magyar állomásépületekről, régi vasúti járművekről készült színes fotók díszítik.

Autóbusz kapcsolat


Az állomásépületből kilépve balra található az autóbusz pályaudvar, ahonnan a következő célállomásokra indulnak járatok: Andornaktálya* szoc. otthon, Abádszalók* kh., Átány; Besenyőtelek, ÁFÉSZ; Békéscsaba* aut. áll., Csongrád* aut. áll., Debrecen* aut. áll.; Dormánd, aut. vt.; Dormánd, aut. vt.; Dévaványa* kh., Eger* aut. áll (Andornaktályán át, Kerecsenden át); Egerfarmos*, Rákóczi út 82. (Mezőtárkányon át, Szihalmon át); Füzesabony, Pikopack; Gyula* aut. áll.; Heves* aut. áll. (Kömlőn át, Tenken át), Jászapáti* aut. áll., Jászberény* aut. áll.; Jászszentandrás, aut. vt.; Kecskemét* aut. áll., Kecskemét* aut. vt., Kisköre* Erőmű, Kisköre* aut. vt., Kunhegyes* aut. vt.; Kömlő, sz.ib.; Maklár* kh., Mezőkövesd* aut. áll; Mezőszemere, iskola; Mezőtárkány* kh., Miskolc* aut. áll.; Poroszló*, Református temp.; Sarud, aut. vt.; Szeged* aut. áll., Szihalom*, vasúti átjáró; Szolnok* aut. áll.; Tenk, aut. vt.; Tiszafüred* aut. áll.; Tiszanána, aut. vt.; Újlőrincfalva, sz.ib. (A csillaggal jelölt helyekre vonattal is el lehet jutni.)

Az állomás bővítése az ötvenes évek végén


Az állomás bővítésén 1958-tól dolgoztak. A vágányok hosszát 600 méterrel megnövelték, és újakat is fektettek. Debrecen irányból a vonatok korábban csak az első három vágányra haladhattak be. A váltók átépítésével már korlátozás nélkül bárhova érkezhetnek. [1]

Irodalom
  • [1] Vasúthistória évkönyv 1999., Keller László: Vasúti közlekedés az 1955-1957 közötti években és a második 3 éves terv időszakában (1958-1960)

Linkek



Szelvénykő 1249




Régi képek - Füzesabony

Füzesabony állomás felvételi épülete látható a képeslap alsó képén. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony állomás felvételi épületének utcafront felőli képe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony állomás felvételi épületének vágányok felőli képe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb oldali képén. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony állomás a vágányok felől egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Régi képeslap. Forrás: www.profila.hu.
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Képeslap. Forrás: www.darabanth.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Újranyomott régi képeslap.
  Feltöltötte: Rárosi Ferenc

Füzesabony állomás felvételi épülete és vágányai egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony állomás felvételi épületének vágányok felőli képe régen. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony vasútállomás.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony.Vasútállomás.Forrás.korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Füzesabony. A felvételi épület képe a vágányok felől egykor. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Füzesabony.Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://wikimapia.org
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Füzesabony

Harmadik generációs IC kocsik a Pécs-Miskolc IC-be sorozva.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2008.06.18.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A felvételi épület utcafrontja az autóbusz pályaudvar sarkáról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Pénztárcsarnok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Múlt és jelen. Analóg vonatinformáció és jegykiadó automata egymás mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Fényképek a váróterem falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A perontető alatt állunk. Balra az első vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Lejárat az aluljáróba az utcáról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Az aluljárót kerékpárosok is használhatják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Lejárat az aluljáróba a forgalmi iroda előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Az aluljáróban újságot is vehetünk utazás előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Utastájékoztatás. Nem mai darab ám mégis működik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Az üzemorvosi rendelőnek és a Szakszervezeti Nyugdíjas Csoportnak otthont adó épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Ivóvízkút az előbb említett épület melletti kis parkban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Kerékpártároló a park utcai oldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Üzemi, biztosítóberendezési szakasz és a háttérben raktárépület szép sorban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A biztosítóberendezési szakszolgálat épületének bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Raktárépület oldalrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Szolgálati lakások a kezdőpont felé haladva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Valahol az állomás közepén állva a kezdőpont felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Kezdőponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Kezdőponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A felvételi épülettel átellenben az állomás túloldalán. Vízház és egyéb üzemi célú, illetve szociális épületek. A figyelmes szemlélő két légoltalmi figyelőhelyet is felfedezhet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A gőzösvilág maradványa. Vízdaru torzó a vízház előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Az üzemi területre vezető vágány a vízház mögött.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Korszerű gázolajkút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Elveszett teherkocsi.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Csoportemelő a teherkocsi javítón.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Fordítókorong a volt fűtőház mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A volt fűtőház, ma teherkocsi javító, épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Pillantás Miskolc felé a végponton állva. Balról Eger, jobbról Debrecen felől futnak be a vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Tárolóvágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
FLIRT érkezik Egerből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Érkezés Debrecen felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A biztonság mindenek előtt. Még egy légoltalmi figyelőhely, ezúttal a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A Posta épülete és járművei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Műhelyek a Pft. telepen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Pályakocsi raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A vágányhálózat rajza a Pft. szakemberei részére.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Pft. járművek a telephely előtti vágányszakaszon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Itt mérik a sín hőmérsékletét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Egy kép a végponti oldal üzemi épületeiről. Előtérben a használaton kívüli váltóállító torony.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Gyorsvonat halad ki az állomásról Miskolc felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A kezdőponti váltóállító torony kezelőpultja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
A felvételi épület alápincézett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Emléktábla a felvételi épület falán I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.
Emléktábla a felvételi épület falán II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.10.04.

Fotó: Felhősi András Imre
Dátum: 2007.03.05.

Fotó: Tóth Márton
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.10.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.10.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.10.
Füzesabony
Dátum: 2004.06.
Füzesabony
Dátum: 2009.08.08.
"Sergey" in Füzesabony
Dátum: 2009.08.08.
Füzesabony
Dátum: 2009.08.08.
Tehervonat halad át Füzesabony állomáson
Fotó: Tarnai Adrián
Dátum: 2015.08.22.
Érdekes festésű mozdony.
Fotó: Laboda István
Dátum: 2018.05.03.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2015.06.10.
A felvételi épület 2021 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.08.10.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32558
2020.05.20 18:55.59
2011. január 3-i hozzászólásom bővítése: rendkívül ízlésesen beültetett, gondosan lemeszelt virágtartók a peronokon, igazán követendő példa. Az meg már terepmadarász vénám számára öröm, hogy az épületen sarlósfecske és molnárfecske is fészkel.

Sztarec
e-mail: bozo71.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25411
2012.11.27 12:12.23
A kerecsendi téglagyárat egy szinte nyílegyenes,a 3-as főút délnyugati oldalán húzódó keskennyomközű vasút kötötte össze az állomással 1962-ig,amelyen a szatmári püspökség pusztaszikszói birtokairól is végeztek mezőgazdasági szállítást.A képen a kerecsendi kocsiszín.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25113
2012.10.21 11:36.57
Állomásfőnöke volt: Hunyor Lajos
Őt szolgálati érdekből helyezték ide 1939.11.11-én.Addig Tornalja állomásfőnöke volt.Itt egészen a front közeledtéig töltötte be ezt a helyet.1944.10.17-én szolg.érdekből Losoncra helyezték.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23294
2012.03.04 20:38.24
Állomásfőnökei voltak: Dr.Tanner János
Pogány Dezső Barcika 1918.09.09. Csallag Julianna
Győri Attila Miskolc 1915.01.29. Szepesi Erzsébet áth.Vámosgyörk áll.főn.
Halász József Mezőtárkány 1926. 03.19. Szabó teréz
Mohácsi László Gice 1914.10.07. Kovács Zsuzsanna áth.Rudabánya állomásfőnökének
Farkas István Füzesabony 1927. 04.08. Bernáth Rozália

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23191
2012.02.24 17:24.46
1948-ban Somkuti József főintéző volt az állomásfőnök.Mettől-meddig?
Állomásfőnök volt itt Tanner János is,aki szolg.érdekből Berentére került állomásfőnöknek.Helyette Pogány Dezső érkezett Berentéről.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19858
2011.01.03 14:06.18
Hajnal és reggel között, december 27-én, hóesésben, vonatra várva. Telente, ha a bicaj nem lép elő közlekedési eszközzé, a Tiszafüred-Székesfehérvár távolságot vonatozom be, így Abony (vagy Fabony néven nevezzük) kulcsszereplő az út során oda-vissza. Az ország egyik legkellemesebb váróterme asztalokkal, rajtuk kis kólásüvegben virág, szeretem.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19196
2010.10.14 18:05.52
A 6625-ös személy ( Füzesabony 14.22 - Debrecen 16.31) minden nap MD?

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13802
2009.09.28 21:53.06
2009.09.28-án kutyafuttában készítettem ezt a felvételt az Eger-Bp. gyorshoz sietvén

Andrasimre15
e-mail: andrasimre.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11385
2009.05.13 20:29.39
Szokatlan hosszúságú személyvonat érkezett Debrecen felől az 1. vágányra. Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

NagyI
e-mail: nagyibence.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8790
2009.01.03 18:08.36
Egy V43-as érkezik Budapest felől a 3. vágányra.

gergo0314
e-mail: gergo0314.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7833
2008.11.09 16:42.15
Keletibe tartó IC jár be Füzesabonyba.

gergo0314
e-mail: gergo0314.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7470
2008.10.26 17:20.30
Füzesabony állomásépülete a negyedik vágány mellől

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2620
2008.02.04 18:58.14
Lemenő nap fényeiben... 2007

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2618
2008.02.04 18:55.15
Debrecen felé közlekedő személyvonat 2007-ben.

Kari
e-mail: konyvelado.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7
2006.12.04 12:52.24
itt járok minden hétvégén. Megyek a szerelmemhez. Nagyon szeretem, csak az a baj, hogy itt abonyba nagyon sokat kell várakoznom. Na pussz, Ti kis ingyenélők

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Felsővarány

Fužine

Füzesbokor

Fűzfőfürdő

Füzesgyarmatfürdő