Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


108 Debrecen-Füzesabony

Debrecen (100, 105, 106, 107, 109, 110)
Debrecen-Vásártér
Debrecen marhavásártér
Tócóvölgy (109)
Kismacs
Látókép
Macs
Tófürdő
Nagyhát
Telekföld
Balmazújváros
Kónya
Hortobágy
Hortobágyi Halastó (388)
Gyökérkút
Ohat-Pusztakócs (117)
Egyek
Tóhát
Tiszafüred (103)
Poroszló
Kétútköz
Egerfarmos
Mezőtárkány
Füzesabony (80, 87a)

109 Debrecen-Tiszalök

Debrecen (100, 105, 106, 107, 108, 110)
Debrecen-Vásártér
Debrecen-Kertváros
Tócóvölgy (108)
Nyulas mh.
Józsa
Hajdúszentgyörgy
Zelemér
Hajdúböszörmény
Hajdúvid
Istvánfürdő
Hajdúdorog
Hajdúnánás
Hajdúnánás-Vásártér
Tedej
Tiszavasvári
Egyházerdő
Szorgalmatos
Tiszalök (117)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Debrecen-Vásártér

megszűnt állomás
108 Debrecen-Füzesabony
109 Debrecen-Tiszalök
 

Debrecen-Vásártér 1997 tavasza. Fotó: Bede András.


A 108-109. vasútvonal közösen futó szakaszának 1989. évi [1] áthelyezéséig létezett. Az áthelyezés után a két vasútvonal elágazó állomása Debrecen-Vásártér helyett Tócóvölgy lett.

[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században





Képtár - Debrecen-Vásártér

Szinte semmi nem emlékeztet ma a Segner téren az egykori Kisállomásra... a kivétel ez az öreg vasúti sürgönypózna! Bal kéz felé volt valahol az állomás, hátul a trolik régi forgalomirányító épülete még 1984-ből...
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Ez az öreg pózna még látott vonatot a Kisállomáson... éppen rá lehetne tenni egy emléktáblát-más már nem nagyon maradt Debrecen-Vásártérből!
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Erre volt a Kisállomás kijárata a Nagyállomás felé. A kétoldalt látható öreg betonkerítések még jelölik a helyet, ahol "kiszélesedett" a vágánytér a váltóknál.
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
A Kisállomás egykori vágánytere. Egyik felén társasházak állnak, egy másik része sáros, parkolóként használt terület.
A képet a Nagyállomás felőli egykori bejárattól készítettem...
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Az állomás melletti betonkerítés(meg a mögötte lévő házikó)
még szívott mozdonyfüstöt-ha dízelét is...
Fotó: Sós János
Dátum: 2012.11.17.
Debrecen-Vásártér 1997 tavasza. Fotó: Bede András.
Az 1984-ben épült régi trolibusz irányító hely is lebontásra került júliusban. Ez a házikó még akkor épült, amikor állt a Kisállomás...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.07.20.
Miután a tavaly évvégi képeimen szereplő sürgönypózna, mint utolsó mohikán is ki lett szedve, ez a vasbetonalj az egyetlen, ami egykori vasútállomásra utalhat...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.07.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30736
2017.02.18. 14:40.25
http://nevtelenutazo.blog.hu/2014/06/29/2012_10_21_elveszett_vaganyok_nyomaban

csuvax
e-mail: daniel.schwarcz.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27263
2013.10.17. 18:14.20
1994-ben költöztünk a volt vasútállomás közvetlen közelébe, három évvel a megszűnés után. Ekkor a terület egy elhanyagolt, gazzal, bokrokkal benőtt hajléktalantanya volt, az akkor még meglévő váróteremmel. Az állomás megszüntetése után a síneken kívül szinte mindent érintetlenül hagytak és 6-8 évig gyakorlatilag semmi nem történt a területtel. 8-10 évesen gyakran jártam ott, elég izgalmas környék volt egy kissrácnak, még a váróterem padlására is felmentünk :) Mára már valóban alig lehet ráismerni az egykori állomásra, de azért a tipikus fehér színű betonkerítés talán enged arra következtetni, hogy ott valaha vonat járt. Véleményem szerint egyébként a vonalat nem áthelyezni, hanem átalakítani kellett volna, hiszen az új vonal és a vasútállomás teljesen kihasználatlan, míg a Debrecen-Vásártér a Nagyállomás után talán a legkihasználtabb volt a városban. Sajnos képeim nincsenek a régi, még működő állomásról, valamint emlékeim sem... Ha esetleg van valakinek, szívesen venném, ha feltöltene párat.

Mopat
e-mail: scharnhorst43.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27105
2013.09.09. 16:21.32
Sajnos, a fényképemen még látható sürgönypóznát kivágták, a beton aljzatát is kiszedték a földből! A trolik egykori 1984-es forgalomirányító épülete is lebontásra került azóta! Egyetlen árva, félig a földbe ásott, ferde vasbetonalj (talpfa) emlékeztet az egykori Kisállomásra...Majd teszek fel képet eme utolsó mohikánról!

Csaby
e-mail: hege1969.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26591
2013.05.18. 10:22.09
Szia JasonX!
Örömmel olvasom épp most a művedet, milyen jó hogy vannak ilyen érdeklődésű emberek...

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26567
2013.05.13. 16:06.41
Kedves Csaby! Köszönöm a választ. Tavaly tettem egy kis túrát a régi útvonalon. Ime:
http://nevtelenutazo.freeblog.hu/archives/2012/10/24/2012-10-21_Elveszett_vaganyok_nyomaban/

Csaby
e-mail: hege1969.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26565
2013.05.13. 08:48.10
A csatolt képen a Déli sor látható, itt szelte át először a közutat a vasút, ha jól emlékszem egy darabig nem biztosított útátjáró volt itt.
Távolban a Tócóskert tízemeletes háztömbjei láthatók.

Csaby
e-mail: hege1969.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26564
2013.05.13. 08:43.18
Nem, kedves jasonX ezt már sajna nem láthatod...pedig nagyon hangulatos volt ám...parasztbácsik-nénik sokasága szállt fel-és le itt, hozták a piacra a terményüket és élő állatot is. Nagy forgalma volt egy időben, tömve volt a troli is, a busz is.
A vasút három vagy négy helyen szelte át a várost, nyomait még fellelni itt-ott...
A Nagyállomástól indulva az első a Déli soron volt, majd a Szoboszlói út, István út, Bartók Béla út, Füredi út (a Bocskai laktanya mellett). Ha jól emlékszem, de javítsatok ki ha mégsem. Régi szép idők...kár hogy nem fotóztam!

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25172
2012.10.24. 05:29.58
Vagy ez?

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25171
2012.10.24. 05:29.29
Vagy ez?

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25170
2012.10.24. 05:28.57
Ez lenne a volt Kisállomás?

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 24987
2012.10.03. 22:33.35
Igen, ez volt a Kisállomás. Tényleg 1991-ben szűnt meg. Kb. ott lehetett, ahol most a segner téri "rondaszínű" bérházak állnak. Ha jól emlékszem gyerekkoromból, akkor három vágánya volt, esetleg + csonkák. Meg talán az egykori villamosvonal maradvány sínjei. További érdekességként maradt meg bennem, hogy a Kishegyesi úton az útkereszteződést szakállas sorompó, a gyalogjárdát pedig hasonló kis sorompó biztosította. Olyan jópofa volt...Az megszűnés környékén a munkákban-pl. sínanyag elszállítása egy kis M28 dízelmozdony is segédkezett...ez a kis masina is megmaradt bennem.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24765
2012.08.21. 16:08.13
Megjegyzés:
Az indóházban fénykép található, a korabeli Hajdú-Bihari Napló egy cikkéről. A cikk címe: Az elhagyott pályán sem fut többé vonat. Vasúttörténeti képriport a debreceni Kisállomás utolsó napjáról. A kép forrása: Hajdú-Bihari Napló, 1991.
Ez arra enged következtetni, hogy valóban 1991-ben volt az utolsó nap...

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 24762
2012.08.21. 15:42.14
" A vasútkihelyezésre az 1991. június 1-jei menetrendváltáskor került sor. Előtte kétnapos vágányzár során az alacsonyabban futó új tiszalöki vonallal átvágták a régi füzesabonyit. "
" Bár felmerült olyan terv is, hogy a felhagyott pályán villamosvonal vezessen az északi lakótelepek felé, a sínpályát 1992-ig elbontották. "

" A vasúti épületeket - a hasznosítási tervek elmaradása miatt - sorsukra hagyták. Különösen a vasúttörténeti kiállítóteremnek szánt Kisállomás pusztulása elszomorító. A kilencvenes évek közepének nyomorában "csövestanya" lett belőle, állapota gyorsan romlott, ezért 1999 tavaszán elbontották. "

Forrás: Indóház 2007 augusztus. Vasútkihelyezés Vásártérről Tócóvölgybe.

Ilona
e-mail: jambriki.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24164
2012.06.04. 10:46.10
Tócóvölgyet biztosan tudom - ott voltam :-) - 1991 nyarán adták át, így tehát csak akkor helyeződhetett át a forgalom is az új nyomvonalra - hamarabb semmiképp.
...és úgy is volt! :-)

V42LeoFan
e-mail: atszu1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23951
2012.05.09. 19:05.59
Köszi az infót! :)

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23933
2012.05.07. 12:31.59
"Népi" neve "Kisállomás" volt.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23932
2012.05.07. 12:07.59
Nem egészen, az állomásépület a DKV végállomásnál volt (Segner tér).

V42LeoFan
e-mail: atszu1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23925
2012.05.06. 20:39.19
Ha jól tudomm, ehelyett az állomás helyett áll most a TESCO.
Vagy tévedek?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22758
2012.01.03. 10:20.47
A hét kötetes Magyar Vasúttörténet 7. kötetének 22.-23. oldalán viszont az építkezés megkezdését 1988-ra, az új nyomvonal átadását 1991.06.01-re teszi Dr. Horváth Ferenc.
Illetve egy régi hozzászólást ajánlanék még a figyelmetekbe, a hazai menetrendek egyik legjobb ismerőjétől:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=18340316&t=9005494

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22757
2012.01.03. 06:11.05
"[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században" amit hiteles forrásnak tekintünk, tekinthetünk. Ettől függetlenül ha rendelkezésedre áll bármi, ami állításodat alátámasztja, örömmel vesszük és természetesen javítjuk a szöveget.

Gabi
e-mail: benji85.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22755
2012.01.02. 22:14.29
Az állomáson a forgalom 1991-ben szünt meg és nem 1989-ben!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Dobrovac

Dávod

Deanovec

Debrecen-Csapókert

Debrecen-Kondoros